Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nasevaa vastata, kun tuntematon arvostelee ulkonäköäni?

29.06.2018 |

Olen tätä nykyä normaalipainoinen, mutta ikävä kyllä saan aikuisilta miehiltä edelleen nasevaa kommenttia ulkoäöstäni. Olen laihduttanut 55kg ja vyötärölle on toki hieman jäänyt löllönahkaa. Ei pahasti. Leikkaukseen menen, kun taloudellinen tilanteeni sen sallii.
Mulla on myös ihan omanlainen tyyli. Rastat ja värikkäitä mekkoja. Minä kuitenkin haluan näyttää juuri tältä ja olla se, kuka olen.

Mulle juhannuksena sanoi yksi ihan tuntematon mies "sun pitäis vähän laihduttaa" ja esim taannoin baaritiskillä odotin vuoronia ihan normaalisti kun huomasin että vieressä kyttää joku mies. Hymyilin hänelle ystävällisesti ja jatkoin vuoroni odottelua. Hetken päästä mies koputti olkapäähäni "sori mutta mä en tykkää pulleista tytöistä"
Olen myös kuullut "mikäs moppipää sieltä tulee" "ootsä naamiaisista tulossa" jne..

Mitä vastata?? Mä meen ihan rikki noista kommenteista. Haluaisin joskus olla näppärämpi ja vastata takas jotakin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tumma karvoitukseltani ja teininä minulla oli aika näkyvät viikset. Joku poika bussissa huomautti asiasta ja sanoin, että "olet vaan kateellinen kun itselläsi ei vielä kasva". :)

Vierailija
22/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen tyttö. (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kommentoitu painoani ja kokoani. Yleensä joku tutun tuttu tai jossain juhlissa niin olen sanonut että olen toipumassa vasta syömishäiriöistä ja yritän rakentaa normaalia minäkuvaa. Kiitoksia yritykseni sabotoimisesta.

Nykyään alan näyttää normaalilta niin paljon tarvitse kuulla kommentteja.

Vierailija
24/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun joku tuli aukomaan päätä humalassa vastasin: sinä se et taida saada pi**ua koskaan? Raukka meni ihan hämilleen. Tuli ihan itsellenikin paha mieli.

Vierailija
25/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta luojan kiitos mun urakkani on paljon pienempi kuin sinun" tai "Niin. Onneksi en kuitenkaan näytä sinulta"

Vierailija
26/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin vain "ole hiljaa". Se olisi ehdottomasti ainoa, mitä viitsisin laukoa, kun en ole näppärä keksimään servauksia.

Vierailija
27/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset tyypit hakee reaktiota eli päämäärä todennäköisesti on pahoittaa toisen mieli että itsellään olisi parempi. Mielestäni on tehokkainta sanoa neutraalisti "jaa" tai "ok" tai "onpas poika katkera naisille" ja sitten käyttäytyä kuin tyyppi olisi ilmaa jatkaa omia hommia, näyttämättä omaa mielipahaa. Häirikkö ei saa haluamaansa eli lypsettyä toisesta ulos tunnereaktiota ja sekös sitä kehnuttaa.

Vierailija
28/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun joku tuli aukomaan päätä humalassa vastasin: sinä se et taida saada pi**ua koskaan? Raukka meni ihan hämilleen. Tuli ihan itsellenikin paha mieli.

Tää on hyvä 😂😂

Vierailija
29/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ite oot!"

Vierailija
30/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja sun pointti oli...?"

Tai sitten aloittaa muka vakavan keskustelun aiheesta. "Kiinnostava kommentti. Kun sanot noin, niin olisi mukava tietää, mitä toivoisit minun vastaavan. Huomiosi jättää vähän hämilleen. Voisitko avata vähän?"

Vierailija
31/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tykkää pulleista tytöistä"

"Sinulla on täysi oikeus mielipiteeseesi. Onneksi monet kuitenkin tykkäävät."

TAI

"En tykkää pulleista tytöistä."

"Asia selvä. Sittenhän meidän ei kannatakaan jutella tämän enempää."

Vierailija
32/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja sun pointti oli...?"

Tai sitten aloittaa muka vakavan keskustelun aiheesta. "Kiinnostava kommentti. Kun sanot noin, niin olisi mukava tietää, mitä toivoisit minun vastaavan. Huomiosi jättää vähän hämilleen. Voisitko avata vähän?"

Ja sitten kun kaveri ei tietysti osaa tähän sanoa mitään muuta kuin tyyliin. "Oot helvetin ruma". Niin viileästi vaan toteaa, että "et oikein nyt vastannut kysymykseen vaan toistit vain saman asian. Oletkos sinä lainkaan keskustelutaitoinen?"

Vierailija
33/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä törmää ihmisiin jotka tulevat haukkumaan päin naamaa? Mä olen 153cm ja elämäni aikana ollut välillä reippaastikin ylipainoinen eikä aikuisiällä ole kukaan tullut haukkumaan, vaikka omastakin mielestäni muistutin vappupalloa. Lyhuudestäni on jonkin verran sanottu esim jos baarissa on todella korkea tiski. Jotain tyyliin yllätkö varmsti ottaa drinkkisi mutta olen sanonut että en taida yltää niin voisitko ojentaa juomani ja drinkki on sit mulle ojennettu.

Vierailija
34/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyisit siitä, että kettuilit takaisin? Et mitään. Jos vastaat samalla tavalla, niin olet hävinnyt pelin ja ärsyyntynyt. Ei kannata ikinä provosoitua. Se on heikon ihmisen merkki ja lisää kiusaamista pahimmassa tapauksessa.

Paras siis vain hymyillen katsoa silmiin ja sanoa niin kuin joku jo ehdottikin, eli "mitä sitten?" tai "vai niin...". Silloin voitat sen taistelun 5-0 ja toinen ei viitsi jatkaa, koska huomaa ettet välitä. Ja vaikka välittäisitkin, niin nuolet haavasi yksinäsi, etkö auo niitä vieraan edessä.

Käyttäydy siis fiksummin kuin se toinen, fiksulla käytöksellä voittaa aina.

Itse olen ollut aina se ns. fiksu ja niin kohtelias ja kiltti, että en ole tällaisiin vastannut mitään tai vaan mennyt ihan hämilleen, että miten joku mulle tuntematon ihminen voi kommentoida mun ulkonäköä, elämäntilannetta tms. kun ei asia mitenkään hänelle kuulu. Mutta siitähän nämä kommentoijat saavat vain vettä myllyynsä, kun "jauhot suuhun" laitettuaan uskovat itse olevansa jotenkin parempia.

Nykyään vastaan ihan samalla mitalla takaisin, ja olen huomannut, että siten olen ainakin jotkut saanut ymmärtämään, että tulipahan sanottua jotain, mitä ei olisi pitänyt. Nää tyypit uskoo vaan silmä silmästä -lakia. Eli huono neuvo -kun antaa samalla mitalla, aloittaja voi vaan mennä itseensä.

Vierailija
35/35 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi