Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Neljä viikkoa aikaa laihduttaa - mikä olisi tehokkainta?

Vierailija
28.06.2018 |

Ylipainoa on n. 20 kiloa ja olen varannut vuoden-pari koko projektille. Nyt vaan kävi niin, että kuukauden päähän tuli sellainen meno, johon astelisin mielelläni mahdollisimman kevyenä eli kaikki pikadieetit ym. ovat nyt vaihtoehto. Jo kolme-viisi pudotettua kiloa tekisivät ison eron, joten jakakaa please parhaat vinkkinne ja ajatuksenne!

P.S. Tiedän kyllä, että elämäntapamuutoksella laihtuu pysyvämmin ja että jalan irti sahaamalla paino putoaisi helposti 10 kiloa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain muotidieettiä, esim. vegaaninen ruokavalio.

Vierailija
42/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää vedenjuontia ja kasviksia. Muun ruuan osuus vähenee siinä sivussa. Jos vatsa on tottunut olemaan täysi, tulee vain paha olo kun kituuttaa ja laskee kaloreita. Eli älä kiellä itseltäsi, vaan suhtaudu niin että korvaat esim. makeat välipalat kasviksilla.

Parasta mitä tapahtuu, on kuona-aineiden poistumista suolistosta, jolloin olosi kevenee ja iho heleytyy ym. vaikka se ei vaa'assa näkyisi.

Voit myös treenata etenkin käsivarsia ja yläselkää, jolloin ryhtisi on ylväämpi ja käsivarsissa huomaat nopeasti muutoksen joka tsemppaa muuhunkin kuntoremonttiin. Käsivarsissa pienet painot ja useat toistot on ok, vaikka tv:tä katsellessa voi tehdä.

Mitä enemmän saat lihasmassaa, sitä suuremmaksi lepokulutus nousee.

Vatsalihaksissa kannattaa keskittyä syviin vatsalihaksiin jolloin vaikutelma tulee olemaan sama kuin vatsaa sisään vetämisessä - oma korsetti kannattelee keskivartaloa.

Kirjastosta klassikko "Callanetics - ihannevartalo" kirja josta saat neljän viikon ohjeet. Tee vatsaosiota niin huomaat jo kahdessa viikossa eron.

Tuo Callanetics oli minunkin pelastus! Löysin äidin vanhat Callanetics oppaat ullakolta ja aluksi olin epäileväinen. olin kokeillut vaikka mitä  pilatesta, lenkkeilyä ja punttisalia mutta vasta Callanetics toimi! Olin sellainen lyhyt pullukka. kun harrastin kuntosalia ja punttien nostelua, minusta tuli kuin pieni gorilla, eli läskit ei lähtenyt vaan läskien kera tuli myös pullottavat lihakset. Sitten kun kokeili keveämpää venyttely -jumpaa, minä kyllä laihduin mutta näytin edelleen löysältä, "laihalta läskiltä". Vasta Callaneticsilla sain kiinteän kropan ja mikä parasta, en tarvitse enää ihmedieettejä ja voin syödä huoleti mitä vaan. Callanetics on ainoa "liian-hyvää-ollakseen-totta"-menetelmä mikä mulla on toiminut täydellisesti. Sanotaan kivankovaa, että et voi laihtua vain "tietyistä paikoista" mutta Callanetics ilmeisesti uhmaa tätä pyhää lakia, koska sillä pysty laihduttaan juuri ne ongelmakohdat eli massu kutistui silmissä ja reidet kapeni. 

Ikävä kyllä, en ole mistään enää löytänyt kyseisiä kirjoja. onneksi itsellä on ne ja vartion niitä mustasukkaisena. ehkä jostain divarista voisi kysellä.

huonoja puolia on, että vaikka Callanetics menetelmä on helppo oivaltaa ja hyvin simppeli ja kirjat selostaa sen hyvin niin onhan se aika "tylsää". Eli se ei ole vauhdikasta menoa, mutta kun liikeet oppii, voi siinä sivussa katsella vaikka TV:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä helppoa. Syö tuoreita kasviksia ja marjoja. Paljon salaatteja, mutta pidä salaattijuustot yms minimissä. Vesimelonia herkutteluun. Jos haluat lihaa niin vähän kalaa tai kanaa vaikka grillissä. Alkoholi pois, juo paljon vettä. Oma lemppari on alkoholiton ”mojito” näin kesäisin eli vissyä, limeä ja minttua.

Vierailija
44/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 40 kirjoittaja jatkaa.

Mulla aikanaan laihdutuksessa vaikeinta oli herkkujen välttely. Onnistuin tosiaan sillä, että pidin itseni riittävän kylläisenä syömällä usein ja tarpeeksi proteiinia. Keksin myös terveellisempiä vaihtoehtoja herkuille ja yhdistin ne normaaliin ruokarytmiin. Esim.

sipsit --> lehtikaalisipsit, joita ripottelin päivälliseksi tekemäni kevytfeta-kananmuna salaatin joukkoon

leivonnaiset --> aamu/väli/iltapalaksi proteiinipannukakut (käytin valmista jauhetta), ruokalusikka sokeroimatonta maapähkinä- tai mantelivoita, desi mansikoita tai pensasmustikoita.

--> väli/iltapalaksi Questbar-proteiinipatukka

--> väli/iltapalaksi proteiinivanukas valmiista jauheesta

Tiedän, sisältävät lisä/väriaineita yms. mikä ei ehkä ole parasta, mutta noiden avulla pääsin henkisesti yli siitä ahdistavasta tunteesta, että "en saa oikeita herkkuja".  Lopulta en enää edes tarvinnut noita korvikeherkkuja; nykyään syön Questbarin ehkä kerran kuussa; proteiinivanukkaita ja -pannukakkuja sitäkin harvemmin. Mutta laihdutuksen pahimmissa herkkuhimoissa noista oli iso apu!

Vierailija
45/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ylipainoa 20 kg, niin 3-5 kg kuukaudessa saat laihdutettua ihan helposti ilman edes mitään rääkkiä. 3 kg turvotusta lähtee pois helposti jopa ensimmäisten päivien aikana. Kuinka paljon haluaisit mieluiten laihtua tuossa ajassa?

5-10 kiloa olisi tietenkin optimi, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että pääsisin yli viiden kilon tulokseen. AP

5 kg saat ihan helposti pois jättämällä turhat jutut pois ja syömällä terveellisesti. Liikkua ei ole pakko. Ja vaikka kyse olisikin turvotuksen ja muun häviämisestä, niin silläkin on suuri merkitys etenkin ulkonäköön ja olotilaa. Itselläni ainakin esim. lomailun jälkeen on vatsa pullolla, mutta jo muutaman päivän kevyen syömisen jälkeen se on huomattavasti litteämpi, ja näytän todella paljon hoikemmalta.

Itse laihdutin 25 kg syömällä alle 1 000 kcal/pv. 

Miksi tätä on alapeukutettu? Ap kysyy vinkkejä nopeaan laihtumiseen, ja niitä minä annoin. Käsittääkseni Ap ei nyt ollut vailla lässytystä täysjyvän ja hedelmämehun ja tasapainoisen ruokavalion terveellisyydestä.

Vierailija
46/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on ylipainoa 20 kg, niin 3-5 kg kuukaudessa saat laihdutettua ihan helposti ilman edes mitään rääkkiä. 3 kg turvotusta lähtee pois helposti jopa ensimmäisten päivien aikana. Kuinka paljon haluaisit mieluiten laihtua tuossa ajassa?

5-10 kiloa olisi tietenkin optimi, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että pääsisin yli viiden kilon tulokseen. AP

5 kg saat ihan helposti pois jättämällä turhat jutut pois ja syömällä terveellisesti. Liikkua ei ole pakko. Ja vaikka kyse olisikin turvotuksen ja muun häviämisestä, niin silläkin on suuri merkitys etenkin ulkonäköön ja olotilaa. Itselläni ainakin esim. lomailun jälkeen on vatsa pullolla, mutta jo muutaman päivän kevyen syömisen jälkeen se on huomattavasti litteämpi, ja näytän todella paljon hoikemmalta.

Itse laihdutin 25 kg syömällä alle 1 000 kcal/pv. 

Miksi tätä on alapeukutettu? Ap kysyy vinkkejä nopeaan laihtumiseen, ja niitä minä annoin. Käsittääkseni Ap ei nyt ollut vailla lässytystä täysjyvän ja hedelmämehun ja tasapainoisen ruokavalion terveellisyydestä.

Et kertonut mitä ovat ne "turhat jutut". Et myöskään kertonut, mitä mahtaa olla se terveellinen ruoka.

Vierailija
47/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin smoothie detoxia. Kolme kertaa päivässä smoothie ja lisäksi kaksi välipalaa/ruokaa. Tässä ei siis ole tarkoitus pudottaa kaloreita todella alas, vaan puhdistaa kroppaa ja samalla vähän laihtua. Turvotus lähtee varmasti eli pari kolme kiloa ja lisäksi 0,5-0,75 kiloa oikeaa laihtumista viikossa. Googlaamalla löytyy lisätietoja.

Voisivatko alapeukuttajat kertoa, mikä tässä on huonoa? Olen itse käyttänyt tätä kropan käynnistämiseen laihduttaessa, tosin smoothiet kuuluvat normaaliin ruokavalioonikin (mutta eivät kolmea kertaa päivässä).

Hyvinä puolina pidän tässä itse:

- sisältää paljon nesteitä, joten pitää nälän poissa ja tulee juotua riittävästi

- ei tule sorruttua mielitekoihin, kun aamulla tehtyjä smoothieta on koko päiväksi

- sisältää paljon kuitua, vitamiineja ja muita hivenaineita

Proteiinin saantiin joudun kiinnittämään huomiota kylläkin, koska en ole lisännyt proteiinijauhetta tmv. itse smoothieihin.

Ja ihan tosissani kyselen, mikä tässä on huonoa. Itse pyrin pysyviin elämänmuutoksiin enkä pikadietteihin, mutta tämä ei mielestäni tarkoita, että pitäisi syödä koko ajan samalla tavalla.

Vastaan mielelläni. Ei ole olemassa mitään kropan puhdistamista tai käynnistämistä. Ne ovat naistenlehtihöpöä. Nestemäinen ruoka on ehkä paskin vaihtoehto, jos haluaa olla miinuskaloreilla, koska se täyttää huonosti ja tulee joko kärsittyä nälkää tai syötyä liikaa. Paras vinkki laihduttajille on:

Syö oikeaa ruokaa!

Kiitos vastauksesta. Itse olen tuosta täyttymisasiasta eri mieltä, koska nimenomaan suuren määrän syöminen vähäkalorista, kuitupitoista ruokaa täyttää minusta parhaiten (ja sitä tällaiset smoothiet ovat). Ja varmasti laihduttajilla on eri tyyppisiä haasteita, mutta minulle yksi suurimmista on helppojen, nopeiden ja terveellisten ruokien löytäminen. Tähän se, että aamulla käyttää kymmenen minuuttia kolmen ruoan tekoon on mahtava ratkaisu.

Kehon puhdistuminen on ehkä hömppää, en osaa siitä sanoa, mutta kehon käynnistäminen ei kyllä todellakaan! Säästöliekki on käsittääkseni ihan tutkittu ilmiö, ja samanlaisen kalorivajeen ylläpitäminen johtaa pidemmän päälle hyvin tyypillisesti kehon reaktioon eli laihtumisen pysähtymiseen. Tähän auttaa minusta parhaiten joko ruokavalion muuttaminen tai kulutuksen mukainen syöminen esim. parin viikon ajan. Jos vastauksesi liittyi ennemminkin ap:n kysymykseen, niin sitten tietenkään käynnistämiselle ei ole tarvetta, kun hän on vasta aloittamassa. Olisi varmaan pitänyt jättää tuo käynnistymis-/puhdistumishomma kokonaan pois.

Vierailija
48/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin smoothie detoxia. Kolme kertaa päivässä smoothie ja lisäksi kaksi välipalaa/ruokaa. Tässä ei siis ole tarkoitus pudottaa kaloreita todella alas, vaan puhdistaa kroppaa ja samalla vähän laihtua. Turvotus lähtee varmasti eli pari kolme kiloa ja lisäksi 0,5-0,75 kiloa oikeaa laihtumista viikossa. Googlaamalla löytyy lisätietoja.

Voisivatko alapeukuttajat kertoa, mikä tässä on huonoa? Olen itse käyttänyt tätä kropan käynnistämiseen laihduttaessa, tosin smoothiet kuuluvat normaaliin ruokavalioonikin (mutta eivät kolmea kertaa päivässä).

Hyvinä puolina pidän tässä itse:

- sisältää paljon nesteitä, joten pitää nälän poissa ja tulee juotua riittävästi

- ei tule sorruttua mielitekoihin, kun aamulla tehtyjä smoothieta on koko päiväksi

- sisältää paljon kuitua, vitamiineja ja muita hivenaineita

Proteiinin saantiin joudun kiinnittämään huomiota kylläkin, koska en ole lisännyt proteiinijauhetta tmv. itse smoothieihin.

Ja ihan tosissani kyselen, mikä tässä on huonoa. Itse pyrin pysyviin elämänmuutoksiin enkä pikadietteihin, mutta tämä ei mielestäni tarkoita, että pitäisi syödä koko ajan samalla tavalla.

Vastaan mielelläni. Ei ole olemassa mitään kropan puhdistamista tai käynnistämistä. Ne ovat naistenlehtihöpöä. Nestemäinen ruoka on ehkä paskin vaihtoehto, jos haluaa olla miinuskaloreilla, koska se täyttää huonosti ja tulee joko kärsittyä nälkää tai syötyä liikaa. Paras vinkki laihduttajille on:

Syö oikeaa ruokaa!

Kiitos vastauksesta. Itse olen tuosta täyttymisasiasta eri mieltä, koska nimenomaan suuren määrän syöminen vähäkalorista, kuitupitoista ruokaa täyttää minusta parhaiten (ja sitä tällaiset smoothiet ovat). Ja varmasti laihduttajilla on eri tyyppisiä haasteita, mutta minulle yksi suurimmista on helppojen, nopeiden ja terveellisten ruokien löytäminen. Tähän se, että aamulla käyttää kymmenen minuuttia kolmen ruoan tekoon on mahtava ratkaisu.

Kehon puhdistuminen on ehkä hömppää, en osaa siitä sanoa, mutta kehon käynnistäminen ei kyllä todellakaan! Säästöliekki on käsittääkseni ihan tutkittu ilmiö, ja samanlaisen kalorivajeen ylläpitäminen johtaa pidemmän päälle hyvin tyypillisesti kehon reaktioon eli laihtumisen pysähtymiseen. Tähän auttaa minusta parhaiten joko ruokavalion muuttaminen tai kulutuksen mukainen syöminen esim. parin viikon ajan. Jos vastauksesi liittyi ennemminkin ap:n kysymykseen, niin sitten tietenkään käynnistämiselle ei ole tarvetta, kun hän on vasta aloittamassa. Olisi varmaan pitänyt jättää tuo käynnistymis-/puhdistumishomma kokonaan pois.

Saahan vatsan täytettyä vaikka sahajauhoilla taikka vettä juomalla. Tosin nälkä on taas hetken päästä.

Vierailija
49/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita varsinaisen salillakäynnin ym. liikunnan lisäksi olla muutenkin liikkeessä, esim. siivoilla ja puuhailla, mennä portaat, kävellä enemmän päivän aikana.

Vierailija
50/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi aiheen vierestä mutta tuohon säästöliekki-ilmiöön ja kehon käynnistykseen sellainen pointti, että säästöliekki päättyy parhaiten syömällä terveellistä, puhdasta perusruokaa (sis. hiilaria) pikkuisen yli kulutuksen. Sen sijaan noista smootieista uskon, että niistä voi olla hyötyä ruokavalion keventämisen kannalta pitkällä tähtäimellä. Ei ehkä pitkänä kuurina, mutta raskaan aterian korvaaminen silloin  tällöin kevyellä mutta riittävänä proteiinipitoisella smootiella voi auttaa painon hallinnassa. Etenkin kiireessä jos vaihtoehdot ovat esim. käydä mäkkärin kautta tai ottaa proteiinipirtelö.

Vierailija
51/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jhjlkhtjkhvh kirjoitti:

Kalorilaki ei sellaisenaan päde. Toki laihtuu laskemalla kaloreita alemmas mitä kulutus on ainakin jonkin verran mutta tässä yhtälössä on muutakin sillä laihtuminen on pitkälti hormonaalista. Ei pidä myöskään laihduttaa lihaksiaan pois jolloin nopeat dieetit ovat huonoja. Jos ylipainoa on paljon kuten tuo 20kg niin voi hyvin kyllä pudottaa 4-5kg tuossa 4ssä viikossa ilman että siitä on mitään haittaa.

Salille treenaamaan lihasta, kaikki sokeri pois, kaikki herkut pois tuoksi neljäksi viikoksi. Kasvispainotteinen ruokavalio, lihaa vähärasvaisena, vilja ja maitotuotteet minimiin. Vähän hedelmää, juomaksi vettä. Tuolla laihtuu sen 4kg helposti kuukaudessa, mutta sen jälkeen sitä ei ehkä kannata jatkaa pitempään ihan tuollaisena. Pätkäpaasto. On myös harkittava vaihtoehto jossa lihakset säästyy ja rasvan palaminen on tehokasta.

"Kalorilaki" perustuu ihan fysiikan lakeihin ja energian kuluttamiseen. Jos joku ihminen ei laihdu vaikka syö vähemmän kaloreita kuin kuluttuaa, niin toimii luonnonlakien vastaisesti ja on kirjaimellisesti ihme.

Se mitä varmaan ajoitkin takaa on, että luontainen kalorien kulutus voi vaihdella.

Keho voi päättää yrittää suojella itseään nälkäkuolemalta sammuttamalla "ylimääräisiä" toimintoja, jolloin päiväkulutus laskee normaali alemmas. Lähellekään nollaa se ei kuitenkaan koskaan mene, koska silloin ihminen on jo kuollut.

En lähde mihinkään jankkaamiseen ja saat olla mitä mieltä tahansa, mutta lyhyesti voin tarkentaa.

Kyse on hormonitoiminnasta. Rasvanpolttoa ohjaa hormonit, voit lukea niistä lisää alan kirjallisuudesta jos haluat. Jos ihmisillä on aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan häiriöitä niin pelkkä kalorien vähennys saattaa toimia erittäin huonosti. Keho ei laske kaloreita sillä tavalla kuin me ihmiset. Makroravinteiden suhteilla on paljon pelissä. Nuorella ihmisellä yleensä kropan toiminta on niin varmaa että pelkkä kalorien leikkaaminen toimii hyvin. Vanhemmilla ja insuliiniresistenteillä, kilpirauhasongelmallisilla jne asia ei ole niin yksinkertainen.

Vierailija
52/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka- ja liikuntapäiväkirja.

Muista merkitä joka ikinen suupala minkä suuhusi pistät, myös lasten jätskin jämä ja se juustonviipale, joka sujahtaa suuhun voileipää tehdessä.

Pidä kalorimäärä 1200-1700 riippuen mitä työtä teet/ paljonko liikut.

Syö säännöllisesti pieniä aterioita. Jos jätät aterian väliin se kostautuu myöhemmin ja on vaikea hillitä syömistä. Mansikoita, vesimeloonia ja kasviksia voit huoletta syödä. Chili antaa täyteläisen tunteen esim. kasvisvokissa.

Hyvänä apuna kiloklubi(maksullinen) tai joku muu netissä oleva kalorilaskuri.

Liiku päivittäin. Jos haluat oikein nopean ja tehokkaan rupeaman laita netistä esim six week six pack ja anna palaa

On alkuun aikamoinen tehorääkki, mutta kun tekee alkuun vaikka puolet ohjelmasta tai vähemmillä toistoilla niin pian jo jaksaa paremmin.

On tehokkaampi ja paljon mukavampi kiin joku viikon nutrilett kuuri.

Vierailija
53/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liikun monta ketaa viikossa, liikun näin: ratsastustunti ja joito, n. 1 tunti, ja 10 minuuttii,( ja ens viikol 2 leiripäivää 9-15), sitten nyt näin kesällä 1-2 kertaa uimassa, noin 2-3 tuntia, kävelemässä 2 kertaa, ja noin 1 tunnin mittaisia, sitten venytyksiä joka päivä, noin 10-20 minuuttia.

Sitten ruoat, välipalat ja ne.

Aamulla: ruisleipä, vettä(joskus puuroa ja maitoa)

Päivälliseksi: keittoa, vettä ( joskus spagettii, makaroonii, tai jotain vastaavaa)

Välipalaksi: banaani, omena tai jogurtti ja vettä.

Lounaaksi: useimmiten makaronilaatikkoa, vettä, ja pari ruisleipää

Välipala: 2 jogurttia ja maitoa

Sitten iltapala: teetä ja 2 banaania sekä jogurtti

Useimmiten aamupalan syön 6-8 aikaan aamulla, päivällisen 11-12 välillä, välipalan 14-15 välillä, lounaan 18-19 välillä, välipalan 20-21 välillä, ja koska joka päivä valvon myöhään, niin iltapala 23-1.

Vierailija
54/54 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon muuten ennen painanut 112 kiloo, ja nyt vaik laihdutan nii 84 kiloo siis. Eli itse oon 3 viikossa sillä pärjänny tosi hyvin muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme