Miten kaikkein köyhimmältä voi viedä 100 euroa?
Miten tt-tuella elävältä pitkäaikaissairaalta yksinhuoltajalta voi viedä 100 € koska tämä ei ilmoittaudu työnhakijaksi? Kenen oikeustajuun tämä sopii? Tajuaako Kela myöskään, että olen nyt sairaala kuntoinen ja sairaalahoito on kallista ja lapselle pitää järjestää hoito myös. Hieno säästö, jotain - 2000€! Onnea porvarit, olette debiilejä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtää ap lohduttaa mun tt:tuesta leikattii heti 200, kaikista lisäselvityksistä huolimatta mitä sossun kans laitettiin
Ei lohduta. Väsyttää ja surettaa, älyttömän raskasta tämä yritys pysyä elämänsyrjässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tällä on kyllä hyvin samanlainen kirjoitustyyli kuin kiukkutädillä ja kivikissaäidillä. Siis todennäköisesti provo tai mieleltään sairas, tai jopa molempia.
En ole mitään noista paitsi masentunut. Masennus on normaali reaktio sairaaseen tilanteeseen.
Älä huoli ruuat ja asumiskulut katetaan aina vaikka kuinka törppöilisi. Onko provo, no onhan se ihan päivänselvä. Sen verran taas epäloogisuuksia. (B-lausuntoja kasa ja silti te toimiston palveluksessa)
Musta tuntuu että tässä kirjoittaa joku jolla on jotain hampaankolossa työttömiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja se työttömäksi ilmoittautuminen oli täysin mahdotonta, koska...?
Missä Ap sanoi ettei ole työtön työnhakija?
Ei siltä mitään viedä, koska ei se satanen ole koskaan sen köyhän yh:n ollutkaan. Yhteiskunnan antama tuki ei ole mikään automaatti, jota on oikeus vaatia.
Saat toimeentulotuen (sinulle ja lapselle), asumistuen, lapsilisän ja elatusmaksut. Saat aivan helv'tisti enemmän kuin opiskelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus estää klikkailemasta nappeja työkkärin sivulla?
Nivelreuma etusormessa.
Miten minä pystyn näppäilemään aaveeta vaikka puuttuu koko etusormenpää???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudesta johtuen! Tekisin paljon muutakin jos pystyisin! Luetun ymmärtäminen vaikeaa?
Se tehdään netissä, jossa olet nytkin.
Ihan niinkuin tapaaminen te-toimistossakinko vai tuleeko no kotikäynnille? Entä työnhaku? Miten voin hakea mihinkään kun on pakko ilmoittaa etten kykene töihin? Tämä on järjetöntä ja nöyryyttävää!!!
Haet. Jos pääset haastatteluun niin ilmoitat, että haluat työn, mutta sulla on B-lausunto, joka rajoittaa. Et varmasti pääse, mutta et saa myös karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Ei siltä mitään viedä, koska ei se satanen ole koskaan sen köyhän yh:n ollutkaan. Yhteiskunnan antama tuki ei ole mikään automaatti, jota on oikeus vaatia.
Että ojanpohjalle kuolemaan niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaudesta johtuen! Tekisin paljon muutakin jos pystyisin! Luetun ymmärtäminen vaikeaa?
Ihan niinkuin tapaaminen te-toimistossakinko vai tuleeko no kotikäynnille? Entä työnhaku? Miten voin hakea mihinkään kun on pakko ilmoittaa etten kykene töihin? Tämä on järjetöntä ja nöyryyttävää!!!
Haet. Jos pääset haastatteluun niin ilmoitat, että haluat työn, mutta sulla on B-lausunto, joka rajoittaa. Et varmasti pääse, mutta et saa myös karenssia.
En kestä ja jaksa tätä rumbaa ja nöyryytystä, en vaan pysty enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapaaminen" on nykyisin puhelinsoitto parin kk välein, ja et tule paljon työtarjouksia edes saamaan vajaakuntoisena, joten älä huoli. Sinne laitetaan kaikki työkuntoon vaikuttavat asiat.
Mä en ole saanut puhelinsoittoa kolmeen vuoteen. Puolen vuoden välein työkkärin setä laittaa sähköpostilla pyynnön, että käyn tekemässä suunnitelman ja sen jälkeen se hyväksytään mol.fi.
Edellinen tyyppi joka soitteli, oli mukava.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei, mutta koska en ole osaani valinnut eli en ole syyllinen tilanteeseeni, otan tarvitsemani sitten muilla tavoin. Näin maailma sitten toimii. Kun inhimillisyys häviää, alkaa taistelu selviämisestä, keinoja kaihtamatta. Valmistautukaa sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on oikeudenmukaista että otetaan kaikilta. Tiedätkö paljon keskiluokalta on jo otettu ja otetaan? Me sentään olemme ne jotka niska limassa raadannan töitä että teille köyhille jaettaisiin ilmaista rahaa! Katsopas kun yhteiskunta on sellainen ettei siellä ole jotain loputonta lipasta josta jaetaan kitsaasti kiusaten rahaa. Vaan joku tekee ne rahat sinne. Ja se et ole sinä. Vaan minä joka jaksamisen äärirajoilla teen töitä.
Kaikilta kuuluu ottaa. Ei ole väärin ottaa niiltä jotka eivät edes anna. Sori vaan.
Että on oikein viedä lapselta kaikki koska äiti on sairastunut niinkö? Älkää sitten ihmetelkö syrjäytymistä. Keskiluokalta ei tarvitsekaan ottaa vaan veronkierto pitää laittaa kuriin, osinkoja ja pääomia verottaa kovemmin, yritystuet pois jne. Ilmainen matkailu kuriin myös.
Olen pienyrittäjä ja jälleen kerran pyörittelen silmiäni. Sori kun kostan edes osinkoa. Sekin raha pitää kyllä tietenkin ojentaa sille, joka ei tee elämisensä eteen mitään. Tiedätkö paljonko minä teen töitä ja jo maksan veroja.. en edes halua aloittaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä ja jaksa tätä rumbaa ja nöyryytystä, en vaan pysty enää.
Voin luvata ettet pääse sinne haastatteluun. Ihan varmasti. Halit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on oikeudenmukaista että otetaan kaikilta. Tiedätkö paljon keskiluokalta on jo otettu ja otetaan? Me sentään olemme ne jotka niska limassa raadannan töitä että teille köyhille jaettaisiin ilmaista rahaa! Katsopas kun yhteiskunta on sellainen ettei siellä ole jotain loputonta lipasta josta jaetaan kitsaasti kiusaten rahaa. Vaan joku tekee ne rahat sinne. Ja se et ole sinä. Vaan minä joka jaksamisen äärirajoilla teen töitä.
Kaikilta kuuluu ottaa. Ei ole väärin ottaa niiltä jotka eivät edes anna. Sori vaan.
Että on oikein viedä lapselta kaikki koska äiti on sairastunut niinkö? Älkää sitten ihmetelkö syrjäytymistä. Keskiluokalta ei tarvitsekaan ottaa vaan veronkierto pitää laittaa kuriin, osinkoja ja pääomia verottaa kovemmin, yritystuet pois jne. Ilmainen matkailu kuriin myös.
Olen pienyrittäjä ja jälleen kerran pyörittelen silmiäni. Sori kun kostan edes osinkoa. Sekin raha pitää kyllä tietenkin ojentaa sille, joka ei tee elämisensä eteen mitään. Tiedätkö paljonko minä teen töitä ja jo maksan veroja.. en edes halua aloittaa tätä.
Haloo, itse olet valinnut yrittäjyyden. Kukaan hullu ei tänä päivänä ryhdy yrittäjäksi.
Lasketaampa. Toimeentulotukesi perusosa on 540,33 € + lapselle 309,46 € (jos on alle 10, mutta jos on 10-17 v niin 343,85). Lapsilisää saat yhdestä lapsesta 94,88 €. Asumistukea saat 300-450 €, riippuen vähän asuinkunnasta ja vuokrasta. Elatustukea saat joko lapsen isän maksaman määrän tai Kelasta 156,39 €.
Tästä kertyy jo 1401,06 € - 1585,45 €.
Lisäksi kun sulla on toimeentulotukipäätös, saat reseptilääkkeet apteekista maksusitoumuksella. Ja suuret terveydenhuoltomenotkin menee toimeentulotuen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, itse olet valinnut yrittäjyyden. Kukaan hullu ei tänä päivänä ryhdy yrittäjäksi.
Nimenomaan. Järkevä ihminen heittäytyy sohvan pohjalle ja itkee kun ihmisarvo viedään kun pitää jaksaa täyttää lomakkeita.
Tietenkin olen valinnut yrittäjyyden ja itseni elättämisen. Jaksan kyllä pyöritellä silmiäni näille joiden mielestä osingot pitää ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaampa. Toimeentulotukesi perusosa on 540,33 € + lapselle 309,46 € (jos on alle 10, mutta jos on 10-17 v niin 343,85). Lapsilisää saat yhdestä lapsesta 94,88 €. Asumistukea saat 300-450 €, riippuen vähän asuinkunnasta ja vuokrasta. Elatustukea saat joko lapsen isän maksaman määrän tai Kelasta 156,39 €.
Tästä kertyy jo 1401,06 € - 1585,45 €.Lisäksi kun sulla on toimeentulotukipäätös, saat reseptilääkkeet apteekista maksusitoumuksella. Ja suuret terveydenhuoltomenotkin menee toimeentulotuen piiriin.
En tiedä ap.n tilanteesta mutta tuo laskelma on ihan pepusta. Ei kai kukaan pässi vielä luule että TT tuen perusosat tulee muiden kela tukien päälle? Laskelmakaava lyhyesti: kaikki kelan tuet (ja muut tuet ja tulot) lasketaan yhteen (siis kaikki! Asumistuki, lapsilisät, elatustuet ja työttömyystuki. Tästä summasta vähennetään hyväksyttävät asumiskulut eli kohtuullinen vuokra, vesi, sähkö ja perusosat. Jos laskelma menee miinukselle saa sen miinuksen verran TT tukea jos jää plussan puolelle ei tipu TT tukea.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kertyy jo 1401,06 € - 1585,45 €.Lisäksi kun sulla on toimeentulotukipäätös, saat reseptilääkkeet apteekista maksusitoumuksella. Ja suuret terveydenhuoltomenotkin menee toimeentulotuen piiriin.
Ai jumalauta miten on aivan päin persettä noi sun laskelmat, ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Et ikinä ole tainnut joutua asioimaan tukien kanssa?
Kyllä, tuo kirjoitustyyli ja "asenne" on hyvin samanlaiset. Huono provo.