Nainen laiskottelee mökillä
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kommentit (517)
Plot twist: AP on nainen 100 prosentin varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: AP on nainen 100 prosentin varmuudella.
Nytkö se vasta sinulle selvisi?
Mulla menisi välittömästi hermot jos mun pitäisi yksin mökkioloissa häärätä jotain ruokaa ja tiskejä siksi, että olen nainen! Kyllä me tehdään miehen kanssa yhdessä sekä mahdollisia remppahommia että sitten sitä ruokaa. Mökkioloissa keittiöhommat on vielä yleensä tosi raivostuttavia, en todellakaan ottaisi niitä vapaaehtoisesti itselleni sillä aikaa, kun toinen saa tehdä jotain mikä poikkeaa aejesta ja mistä jää konkreettinen jälki.
Miehen vanhemmat mökkeilee just silleen että toinen rakentelee piharakennuksia ja toinen häärää keittiössä, mutta siinä onkin tietyllä sairaalla tavalla järkeä, koska he ovat aika kyllästyneitä toisiinsa. Me kun (vielä?) tykätään toisistamme, niin olisi typerää mökkeillä "yhdessä yksinään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisitte naisen suvun luona, ja nainen siellä puurtaisi "naisten hommia", vaikka ompelisi uudet verhot koko taloon. Kokisitko, että sinun pitäisi tästä palkkioksi grillata hänelle herkkupäivällinen?
Ehdottomasti jos ne verhot olisi saatava siihen taloon sillä sekunnilla kun talossa ollaan. Et vissiin näe mitään eroa vajan rakentamiseen? Sitä vajaa on ehkä hieman hankala rakentaa etänä, sateella tai talvella.
Naisen logiikalla toki kotityöt ovat yhteisiä, mies rakentakoot vajat vaikka keskellä yötä! Siihen ei naisen tarvitse huolta kantaa!
No voi helvetti, sanotaan nyt sitten vaikka että nainen maalaisi sukunsa taloa. Ja odottaisi siitä korvauksena passausta sinulta.
Hieman vajaa pitää olla, jos ei hahmota, että mies rakensi TOISTEN vajaa, ei tullut tämän pariskunnan käyttöön. Miksi tämän naisen pitäisi kantaa huolta toisten vajasta? Ja nillin-nillin nyt joku tulee selittämään, että tämä onkin juuri se mökki jolla tämä nainen viettämää kesätolkulla aikaa ilmaiseksi. Se ois ehkä eri juttu, mutta tällaisesta ei kyllä aloituksessa ollut mitään mainintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotitko naisen tekevän sisätyöt automaattisesti vai sovitteko työnjaosta etukäteen? Kaikki eivät älyä tarttua vastavuoroisesti toimeen vaikka muut ympärillä työskentelisivätkin.
Voi hyvänen aika ! Kyllä melkosen palikka eukko saa olla ellei ymmärrä mitään tehdä tai auttaa.
Kyllä mä kannan vaikka saunavesiä , kun mieheni ajaa nurmikkoa mökillä.
Tasi teen vaikka sitä ruokaa.
Ap, saat kyllä idioottimaisia vastauksia , mutta ei kaikki ole tollasia kermaperseitä.
Me ollaan oman mieheni kanssa toistakymmentä vuotta hoidettu kaikki hommat hyvässä yhteisymmärryksessä, jostain syystä ( onneksi) mulle on kertynyt kevyemmät taloushommat ja hänelle rankemmat hommat, puunkaadot, halkohommat ja sellaset.
Enkä mä edes ymmärrä, että onko se oikeesti joku henkilökohtanen loukkaus naista kohtaan, jos mies olettaa, että nainen esim. laittaisi jotain sapuskaa jos itse rakentaa jotain vajaa ???? Oikeesti??
Naiset, ikävä kyllä, vie aina kaikki jutut ihan äärilaitaan. Onneksi mä en ole tyypillinen nainen.
TEIDÄN mökillä. Kannat saunavesiä teidän saunaan, kun miehesi ajaa TEIDÄN nurmikkoa, ei sukulaistensa. Menneekö jakeluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole hänen mökkinsä, hän on siellä vieraana. Vieraiden ei tarvitse raataa vieraillessaan.
eli jos mies asuu naisen asunnossa niin silloin ei kuulu tehdä mitään? Tai jos pariskunta on vuokramökillä niin molemmat laiskottelevat?
Tuskin aloittaja ja häne naisystävänsä ovat muuttaneet mökille vakuisesti asumaan. Älä sotke vierailua ja vakituista asumista keskenään, ne on eri asioita. Vuokramökillä ei tehdä mitään rakennushommia, mutta syödä pitää sielläkin.
Vuokramökistä maksetaan. Tässä voi olla siitä kyse, että saavat käyttää mökkiä ilmaiseksi, vastapalvelukseksi mies rakentaa kesän aikana vajan mökille.
Olisi sitä ja olisi tätä, mutta ne pitää kertoa jo aloituksessa.
Oli niin tai näin niin jos mies rakentaa vajan perheensä mökille niin se on hieno ele. Ja tuskin sen jälkeen mies joutuu vuokraa mökistä maksamaan. Eli nainen lomailee ilmaiseksi. Ja tästä huolimatta, sitä vatun ruokaa ei voi pöytää laittaa? Mitä virkaa tuollaisella naisella edes on?
Taas jään ihmettelemään miten vähän periaatteita ja vastuita oletettavasti kaupunkilaisia on. Kaiken voi ostaa ja senkin minkä saa ilmaiseksi, otetaan ilolla vastaan ilman velvollisuuksia.
Tässähän ei käy ilmi mm. Se, että haluaisiko nainen itseasiassa käkkiä lomallaan jollain pahuksen mökillä. Vai suostuiko vaan tulemaan kärvistelemään sinne , koska mies pyysi seuraksi. Ihmettelen kyllä miksi kukaan kuvittelee jonkun mökillä kykkimisen olevan automaattisesti hauskaa tai jokin etuoikeus.
Minä taas ihmettelen miksi jollekin tulee tällainen mieleen? Nainen on tahdoton nukke joka seuraa miestä kuin hai laivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli varmasti provo, mutta vastauksia on pakko kommentoida.
Ihan oikeastiko te kuvittelette mökkien pysyvän kunnossa itsekseen? "Onko liiteristä iloa sulle, jos ei, niin älä tee ruokaa". Mitä hittoa 🤣 Tuollaisten liiterien/autotallien/katosten rakentaminen on mökillä ihan kaikkia hyödyttäviä juttuja. Itse näen mieluummin ne halot hyvässä liiterissä, siellä pysyvät siististi, kuivina, pois jaloista, ennemmin kuin pitkin nurkkia. Ja jos arvon rouvat tasa-arvoisuudessaan lämmittäisivät pariin kertaan saunan märillä puilla, niin oppisivat arvostamaan näitä ainoastaan miehen ajankulukseen rakentamia liitereitä. Jeesus, miten mustavalkoista, itsekästä ja naiivia porukkaa täällä pyörii. Mikään muu ei kiinnosta kuin oman prseen levittäminen sohvalla.En viihdy mökillä. En pidä saunomisesta. Ihan herttaisen yhdentekevää, mitä toiset ihmiset haluavat mökilleen rakentaa tai olla rakentamatta. En ole siitä vastuussa siitä eikä se kuulu mulle pätkääkään, joten miksi ihmeessä kitiset siitä minulle. Rakenna vaikka kymmenen liiteriä, ei kiinnosta minua.
Miksi ihmeessä haastat riitaa ketjussa minkä aihe ei sinua kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olisi ollut molemmille ja sille suhteelle parempi, että mies kantaisi niitä lautoja jollain muulla ajalla kuin silloin kun ollaan yhdessä mökillä?
Ainakin jos mies koko ajan teki lautahommia.Minua ainakin naisena pitkästyttäisi kun mies huhkii hiki hatussa omia hommiaan jos olen luullut, että mennään viettämään vapaa-aikaa.
Silloin ihan eri asia jos mökki on yhteinen ja ollaan jo vakipariskunta.
Ja ihan eri asia myös jos mies olisi etukäteen sanonut, että aikoo sitten tehdä hommia, sopiiko se naiselle.
Myös olisi ollut fiksua kysyä haluaako nainen esimerkiksi laittaa ruokaa, tai siis jutellut myös ruoka-asiasta.
Itse naisena tuntisin olevani miehelle itsestäänselvyys jollei minun kanssani jutella asioista ja oteta huomioon mitä vapaa-aikana aiotaan tehdä.
Niin juuri! AP:n aloituksesta paistaa silmään sanat "Olen tottunut" ja "Odotin". Niin, ap:lla on omat tottumuksensa ja odotuksensa. Mutta mitkä olivat naisystävän tottumukset ja odotukset - sitä ap ei pysähtynyt pohtimaan. Nämä asiat ei selviä muuten kuin yhdessä sopimalla.
Yleisemmin täytyy kommentoida, että ketju on mennyt ihme jankkaamiseksi siitä, että miehet sitä ja naiset tätä. Sukupuolet ovat tässä ihan toissijainen seikka. Kysymys on pohjimmiltaan siitä, että ihmiset eivät pysty lukemaan toistensa ajatuksia. Siksi pitää sopia asiat etukäteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole hänen mökkinsä, hän on siellä vieraana. Vieraiden ei tarvitse raataa vieraillessaan.
eli jos mies asuu naisen asunnossa niin silloin ei kuulu tehdä mitään? Tai jos pariskunta on vuokramökillä niin molemmat laiskottelevat?
Tuskin aloittaja ja häne naisystävänsä ovat muuttaneet mökille vakuisesti asumaan. Älä sotke vierailua ja vakituista asumista keskenään, ne on eri asioita. Vuokramökillä ei tehdä mitään rakennushommia, mutta syödä pitää sielläkin.
Vuokramökistä maksetaan. Tässä voi olla siitä kyse, että saavat käyttää mökkiä ilmaiseksi, vastapalvelukseksi mies rakentaa kesän aikana vajan mökille.
Oli niin tai näin niin jos mies rakentaa vajan perheensä mökille niin se on hieno ele. Ja tuskin sen jälkeen mies joutuu vuokraa mökistä maksamaan. Eli nainen lomailee ilmaiseksi. Ja tästä huolimatta, sitä vatun ruokaa ei voi pöytää laittaa? Mitä virkaa tuollaisella naisella edes on?
Taas jään ihmettelemään miten vähän periaatteita ja vastuita oletettavasti kaupunkilaisia on. Kaiken voi ostaa ja senkin minkä saa ilmaiseksi, otetaan ilolla vastaan ilman velvollisuuksia.
Tässähän ei käy ilmi mm. Se, että haluaisiko nainen itseasiassa käkkiä lomallaan jollain pahuksen mökillä. Vai suostuiko vaan tulemaan kärvistelemään sinne , koska mies pyysi seuraksi. Ihmettelen kyllä miksi kukaan kuvittelee jonkun mökillä kykkimisen olevan automaattisesti hauskaa tai jokin etuoikeus.
Minä taas ihmettelen miksi jollekin tulee tällainen mieleen? Nainen on tahdoton nukke joka seuraa miestä kuin hai laivaa?
No ehkä tämä tuli mieleen siksi, että kun on seurusteltu vasta 2 kuukautta, niin ehkä pariskunta , myös se nainen, ajatteli, että on kiva viettää vapaa-aikaa yhdessä , tutustua paremmin ja ehkäpä naippasta siellä mökillä. Yleensä varsinkin seurustelun alkuvaiheessa halutaan olla tiiviisti yhdessä. Perillä odottikin työleiri. Nice.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli varmasti provo, mutta vastauksia on pakko kommentoida.
Ihan oikeastiko te kuvittelette mökkien pysyvän kunnossa itsekseen? "Onko liiteristä iloa sulle, jos ei, niin älä tee ruokaa". Mitä hittoa 🤣 Tuollaisten liiterien/autotallien/katosten rakentaminen on mökillä ihan kaikkia hyödyttäviä juttuja. Itse näen mieluummin ne halot hyvässä liiterissä, siellä pysyvät siististi, kuivina, pois jaloista, ennemmin kuin pitkin nurkkia. Ja jos arvon rouvat tasa-arvoisuudessaan lämmittäisivät pariin kertaan saunan märillä puilla, niin oppisivat arvostamaan näitä ainoastaan miehen ajankulukseen rakentamia liitereitä. Jeesus, miten mustavalkoista, itsekästä ja naiivia porukkaa täällä pyörii. Mikään muu ei kiinnosta kuin oman prseen levittäminen sohvalla.En viihdy mökillä. En pidä saunomisesta. Ihan herttaisen yhdentekevää, mitä toiset ihmiset haluavat mökilleen rakentaa tai olla rakentamatta. En ole siitä vastuussa siitä eikä se kuulu mulle pätkääkään, joten miksi ihmeessä kitiset siitä minulle. Rakenna vaikka kymmenen liiteriä, ei kiinnosta minua.
Miksi ihmeessä haastat riitaa ketjussa minkä aihe ei sinua kiinnosta?
Onko tämän ketjun aihe mielestäsi halkoliiteri? Tässä keississä kiinnostaa naurettavat odotukset, joita ihmiselle ladataan pelkästään hänen sukupuolensa perusteella. Jos apllä olisi ollut mukana miespuolinen kaveri niin olisiko hän odottanut , että tämä huolehtii kokkaamisesta apn kantaessa lautoja vai olisiko ap odottanut että kaveri auttaa laitojen kantamisessa ja että grillaillaan ja kokataan yhdessä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotitko naisen tekevän sisätyöt automaattisesti vai sovitteko työnjaosta etukäteen? Kaikki eivät älyä tarttua vastavuoroisesti toimeen vaikka muut ympärillä työskentelisivätkin.
Voi hyvänen aika ! Kyllä melkosen palikka eukko saa olla ellei ymmärrä mitään tehdä tai auttaa.
Kyllä mä kannan vaikka saunavesiä , kun mieheni ajaa nurmikkoa mökillä.
Tasi teen vaikka sitä ruokaa.
Ap, saat kyllä idioottimaisia vastauksia , mutta ei kaikki ole tollasia kermaperseitä.
Me ollaan oman mieheni kanssa toistakymmentä vuotta hoidettu kaikki hommat hyvässä yhteisymmärryksessä, jostain syystä ( onneksi) mulle on kertynyt kevyemmät taloushommat ja hänelle rankemmat hommat, puunkaadot, halkohommat ja sellaset.
Enkä mä edes ymmärrä, että onko se oikeesti joku henkilökohtanen loukkaus naista kohtaan, jos mies olettaa, että nainen esim. laittaisi jotain sapuskaa jos itse rakentaa jotain vajaa ???? Oikeesti??
Naiset, ikävä kyllä, vie aina kaikki jutut ihan äärilaitaan. Onneksi mä en ole tyypillinen nainen.
Palstanaiset ovat kummaa porukkaa kun heiltä onnistuu lankkujen kantamiset ja vajan rakentamiset siinä missä miehiltäkin! Ainakin puheissa. Tai sitten nämä ulkohommat ovat naisille enemmänkin puuhastelua, pääasia kun saa aurinkoa ja lopputuloksesta viis. Kannetaan lautaa ripa kerrallaan vinkuen kuin on raskasta ja kädet ruvella. Puhumattakaan siitä, että ymmärtäisi mitään miten sen vajan saisi pystyyn kyhättyä. No, onpa ainakin ulkoiltu, vaja sekä ruoka tekemättä joten mies menköön perunoita kuorimaan! Mies ja nainen tekevät "kotityöt" yhdessä, raskaammat hommat jää miehelle koska nainen puuhastelee niitä. Melko reilua.
Unohdat myös sen seikan, ettei koko vajan rakentaminen kuulu tälle naiselle ollenkaan, joten ihan turha syyllistää jos joku jättää äijän rakentamaan vajaa miehen oman perheen käyttöön. Tämä toiminta ei hyödytä naista mitenkään ja ei näin velvota häntä mitään vastapalveluksia tekemään. Jos kyseessä on yhteisesti omistettu mäkki ja lautakasa niin toki silloin asia on toinen. Mieluummin minäkin teen raksatöitä kuin huushollaan ja löytyy jopa koulutus raksa-alalle.
Noissa "naisten töissä" mökillä on semmoinen paha vika, että ne eivät ole mitään kivaa vaihtelua arkeen. Ruoanlaitto on ihan sitä samaa hommaa mökillä kuin kotona, paitsi yleensä työläämpää. Jos se on joltain osin kivaa ja arjesta poikkeavaa, kuten savustus tai grillaus, se onkin yllätys yllätys luokiteltu enemmän "miesten työksi".
Ei siis pitäisi olla mikään yllätys, että juuri "naisten työt" eivät loman viettäjää kiehdo. Yleensäkin mökille mennään olemaan ulkona ja luonnossa, eikä pitäisi olla isompi yllätys, että sisätyöt eivät houkuttele, kun niissä ei se mökille menemisen tarkoitus mitenkään toteudu. Ne pitäisikin tehdä sukkelasti yhdessä, ettei kukaan jää mökin vangiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä tämä tuli mieleen siksi, että kun on seurusteltu vasta 2 kuukautta, niin ehkä pariskunta , myös se nainen, ajatteli, että on kiva viettää vapaa-aikaa yhdessä , tutustua paremmin ja ehkäpä naippasta siellä mökillä. Yleensä varsinkin seurustelun alkuvaiheessa halutaan olla tiiviisti yhdessä. Perillä odottikin työleiri. Nice.
Viikonkin jos on mökillä tai edes 3pv niin on se perkele, että siitä joitakin tunteja miehellä menee johonkin muuhun kuin naisen palvomiseen!
Kysymyshän on siitä mitä ollaan keskenään sovittu. Kummankaan ei kannata pelkästään sitä omaa napaa kaivella vaan huomioida myös sen toisen mielipide ja odotukset. Tässä tapauksessa ainakin miehellä oli ihan oudot omat odotukset siitä miten homma pelittää ja sitten murjotetaan ja kiukutellaan kun ne ei toteudu.
Itse ojennan aina mökille tulevalle naisväelle esiliinat ja huivit heti tervetulotoivotusten yhteydessä niin viesti menee hienovaraisesti perille.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne laudat ja varasto hyödyttävät naista? Tee sellaisia miesten askareita, joista on naiselle iloa.
Typerys!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kerro sille laiskamadolle, että jos ei työt maistu ja ruoka ole ajallaan, pakkaa tavarasi ja häivy.
Vierailija kirjoitti:
Itse ojennan aina mökille tulevalle naisväelle esiliinat ja huivit heti tervetulotoivotusten yhteydessä niin viesti menee hienovaraisesti perille.
Mäkin annan miesvieraille heti kontiot jalkaan ja lapiot kouraan ja ohjaan tyhjäämään huussin alustaa kottikärryjen kanssa niin oppivat paikkansa silleen hienovaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on essut valmiina koukuissa kuistilla josta taloudenhoitaja(t) menevät köökin puolelle. Täsmällisen ruokahuollon saa kun muistuttaa sahalle lähtiessä, että katsovat sitten kanssa, että ruoka on pöydässä kun tullaan tai muuten tuntevat luissaan!
Kyllä hommat hoituu ja on ihanaa eloa kun molemmat sukupuolet ovat omimmassa hommassaan ja niin erilaisia lopulta. Vaimokin rakastaa koska saa olla Nainen Miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Kerro sille laiskamadolle, että jos ei työt maistu ja ruoka ole ajallaan, pakkaa tavarasi ja häivy.
Luulen, että neuvosi tulee liian myöhään. Nainen meni jo ja totesi ettei tarvitse perään soitella.
Jos on vakiintunut pariskunta , joka tekee hommia yhteisen mökin hyväksi niin asia on eri. Tässä tämä pälli on raahannut tuoreen naisen (seukattu 2kk) naiselle vieraiden ihmisten mökille katsomaan laudan kantoa. Ja olettaa hyväkäs, että nainen on tämän laudan kantamisen takia jotain työpalvelua velkaa.