Apua! Rusakko tuli sisälle!
Pinkoo pitkin alakertaa tuolla.. mihin voin soittaa, hätänumero tuskin oikea paikka? j
Kommentit (101)
Joko sait sen ulos?
Onko tuttua biologia? Jos ei, soita El.tieteen laitokselle tai Korkeasaareen neuvoja.
Niillähän on punkkeja turkissa, joten kauheasti ei pidä vitkastella.
Toivottavasti on rusakko, eikä russakka.
Vierailija kirjoitti:
Heitä joku peitto sen päälle ja kanna peitonmutkassa pihalle:) Meillä oli mökissä supikoira ja oli sekin vikkelä.
Älkää todellakaan tehkö näin minkään rusakon kanssa, se on saaliseläin ja tuo tuottaa ihan hirvittävän määrän täysin tarpeetonta stressiä sille. Rusakko on toivottavasti jo löytänyt tiensä ulos mutta jos joku lukija joutuu vastaavaan tilanteeseen niin ovet auki ja annat etsiä itse tiensä ulos, jos kestää tai satut olemaan sopivassa kohdassa niin voit rauhallisesti kävellen paimentaa sen ovesta ulos, älä jahtaa tai hätyyttele. Jos eläin on vauhkon oloinen niin poistu tilanteesta ja anna etsiä ulospääsy itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä joku peitto sen päälle ja kanna peitonmutkassa pihalle:) Meillä oli mökissä supikoira ja oli sekin vikkelä.
Älkää todellakaan tehkö näin minkään rusakon kanssa, se on saaliseläin ja tuo tuottaa ihan hirvittävän määrän täysin tarpeetonta stressiä sille. Rusakko on toivottavasti jo löytänyt tiensä ulos mutta jos joku lukija joutuu vastaavaan tilanteeseen niin ovet auki ja annat etsiä itse tiensä ulos, jos kestää tai satut olemaan sopivassa kohdassa niin voit rauhallisesti kävellen paimentaa sen ovesta ulos, älä jahtaa tai hätyyttele. Jos eläin on vauhkon oloinen niin poistu tilanteesta ja anna etsiä ulospääsy itse.
Lisään vielä, että se on myös yllättävän vahva ja on todella onnettomuusaltis tilanne kun se alkaa tappelemaan vastaan.
Tee salaatinlehdistä ja porkkananpaloista sille polku ulos.
Niin eläinten kuin ihmistenkin kanssa pitää olla lempeä mutta päättäväinen.
Näen jo silmissäni iltalehden otsikoinnin:
JUURI NYT:
"Luonto villiintyi: rusakko ryntäsi aseistautuneena sisälle, nainen juoksi mopin kanssa yläkertaan"
iltalehti seuraa hetki hetkeltä.
Jokos miss/mr rusakko on asettunut sen verran hyvin taloksi, että on löytänyt ap:n kännykän ja vois vastata mitä teki aloittajalle?
Ketju alkoi kesäkuussa. Mikähän siellä on tilanne nyt viiden kuukauden jälkeen?
Kai sielläkin aloitellaan jouluvalmisteluja.
Vierailija kirjoitti:
Kai sielläkin aloitellaan jouluvalmisteluja.
Rusakko on kotiutunut ja kaikki on hyvin. AP lataa "akkujaan" sairaalassa hävittyään kanille...
Wau.
Tulisipa meillekkin! Tuota olen toivonut siba. Muksut olisivat innoissaan. Ja äiti myös.
Ihana pupu, villirusakko.
Meillä ei oo kuin lintuja joskus tullut sisälle. Oravankin tahtoisin kylään...
Ripottele ruokaa ovelle ja siitä ulos ja väuisty takavasemmalle.