Emätintulehdus hoidettu, miksi kutina jäi päälle?
Oli siis emätintulehdus, tuttu juttu, ollut ennenkin. Kellertävä vuoto, kova kutina, punaiset tulehtuneet limakalvot. Sain tähän Dalacin-kuurin, kuten ennenkin. Valkovuoto palautui normaaliksi ja se "järkyttävä" kutina lähti, mutta edelleen on pientä kutinaa joka päivä, vaikka Dalacin-kuurista on kohta viikko. Ei kai se (Dalacin) enää voi ärsyttää, johan se on emättimestä poistunut ajat sitten...? Muistan, että tällaista on ollut ennenkin, mutta en muista enää, miten sen kutinan saa loppumaan. Kokemuksia? :(
Niin ja maitohappobakteereita olen käyttänyt suun kautta sekä vaginaalisesti tuon Dalacin-kuurin jälkeen, koska nyt hyvätkin bakteerit ovat tuhoutuneet. Ja ei ole hiivaa nyt, koska se kutina on järkyttävää (kokemusta on tästäkin), ja vuoto on ihan kirkasta limaa, ei kokkareista.
Kommentit (29)
Ahdistaa tämä, kun nyt on epävarma olo, onko se tulehdus poistunut vai ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vittuako tänne vingut
No juuri sitä? Kerrankin elämässäsi sinullakin välähti. :)
Ap
Kysy työterveydestä tai tk:sta neuvoa jos vaiva vaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kysy työterveydestä tai tk:sta neuvoa jos vaiva vaan jatkuu.
Sitä tässä mietinkin, että kauan tilannetta voi ns. seurailla. Mutta parempi varmaan kysyä tk:stä.
Ap
Sinuna kokeilisin yöksi laittaa vanhaa kunnon jogurttia alapäähän. Saattaa helpottaa tai sitten ei, mutta ei siitä kovin kummoista haittaakaan pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna kokeilisin yöksi laittaa vanhaa kunnon jogurttia alapäähän. Saattaa helpottaa tai sitten ei, mutta ei siitä kovin kummoista haittaakaan pitäisi olla.
Kiitos vinkistä!
Ap
Kokeilepa jättää pikkarit pois ja käytä sen sijaan etupyllyessua, niin saa toosa tuulettua.🤗
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa jättää pikkarit pois ja käytä sen sijaan etupyllyessua, niin saa toosa tuulettua.🤗
Heh. Etupyllyessua en omista, mutta yöt olen kyllä ollut ilman pikkareita :)
Ap
Mulla ollut vähän sellaista kroonista emätintulehdusta, olen käyttänyt niitä erilaisis maitohappovalmisteita liberaalisti, kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut vähän sellaista kroonista emätintulehdusta, olen käyttänyt niitä erilaisis maitohappovalmisteita liberaalisti, kokeile.
Juu näitä käytänkin.
Ap
Vulvodynia voi oireilla joillakin kutinana. Jos alapää on ottanut osumaa lääkekuurista ja laukaissut vulvodynian (niitä erilaisia).
uskomatonta kommentointia ketju täynnä.
Miten saat tuohonkin apua? Miten saat lääkäristä apua? Minulla ei hoideta mitään asioita
Jos niitä tulehduksia on ollut voisko olla, että limakalvot nyt vaan ovat kuivat ja ärtyneet, kun ovat lääkekuureilla olleet?
Vierailija kirjoitti:
Miten saat tuohonkin apua? Miten saat lääkäristä apua? Minulla ei hoideta mitään asioita
No, näiden tulehdusten kanssa on kuljettu kanssa pitkä tie. En saanut aluksi kunnon tutkimuksia, vaan pelkkää ab-kuuria toisen perään. Itse jouduin vaatimaan, että tutkitaan ja selvittämään itse myös, mikä diagnoosini on ja ehdottamaan lääkäreille. Tsemppiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vulvodynia voi oireilla joillakin kutinana. Jos alapää on ottanut osumaa lääkekuurista ja laukaissut vulvodynian (niitä erilaisia).
Sanos muuta...
Toivottavasti ei ole vulvodynia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kattelin just, että aikuiset ihmisetkö täällä kirjottelee. Jatkuvasti vaan jaksaa hämmästyttää ihmisten typeryys.
Kannattaa koettaa emättää varovasti alkuun, kyllä se kutina siitä pikku hiljaa paranee. t. Lääkäri (uskis)