Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavan 24-vuotias lapsi asuu vielä lapsuudenkodissaan, mikä vikana?

Vierailija
27.06.2018 |

En kehtaa suoraan kysyä

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös ystävä, jonka poika asuu vielä kotona. Poika ei ole saanut alansa töitä, notkuu netissä, ei tyttöystävää. Pojan ollessa teini-ikäinen äidillä on ollut vakava masennus kahdesti, isä oli työttömänä monta vuotta. Luulen, että nuo lähtökohdat ovat vaikuttaneet siihen, että poika ei uskalla elää omaa elämäänsä.

Usein nuo kotona myöhään asuvat ovat poikia.

Oma poikaystäväni, nykyinen mieheni asui kotonaan 24-vuotiaaksi, koska perhe asui tilavassa omakotitalossa kaupungissa, jossa mieheni opiskeli. Opiskelun loputtua muutti omilleen. Seurustelimme neljä vuotta niin, että meillä oli omat asunnot opiskelu- ja työtilanteen takia.

Ei se työtön vanhempiensa helmoissa asuva kovin houkutteleva vaihtoehto ole parisuhdemarkkinoilla. Äiti tekee ruuat, pesee pyykit. En itse huolisi.

Mielestäni kyllä se keskinäisesti tunnettu rakkaus ratkaisee tuollaisissa asioissa.

Vierailija
22/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi että yhteiskunta maksaisi hänelle oman asunnon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se säästää omaan asuntoon. Monet kaverini tekivät niin. Itse aloin säästämään vasta n 25 v.

Vierailija
24/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on 35 ja asuu edelleen. Jo tuossa 24 vuoden iässä sitä hieman ihmeteltiin. No, ei oikeastaan enää kukaan enää ihmettele kun ei taida muuttaa koskaan pois.

Vierailija
25/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin vanhemmat sanoivat että pysy kotona ja säästä palkkasi omaan asuntoon äläkä maksa turhaan vuokria jollekin sijoittajalle. Neljässä vuodessa säästin yli 60000 euroa omaan kämppääni.

Kannatti.

Vierailija
26/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se säästää omaan asuntoon. Monet kaverini tekivät niin. Itse aloin säästämään vasta n 25 v.[/quote

Miehet eivät yleensä  aseta rakkauden ehdoksi mitään säästövaatimuksia sille  naiselle joka heillä kullakin on ns.' kiikarissa'...

Vierailija
27/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin itse pois kotoa tuon ikäisenä. Olen asunut toki opintokämpässä vuoden joskus ja myös ulkomailla muutama kuukausi jos ne lasketaan. Muuten aina asunut vanhempien luona. Alkoi tosin riittämään ja halusin ulos mahdollisimman nopeasti, muutin sitten työnperässä pois. Kotona asuminen on kuitenkin ihan suositeltavaa kunnes saa kunnon työpaikan ja on tarpeeksi varallisuutta. Itselläni ei ole eikä ole ikinö ollutkaan koska opiskelin ja sain joskus kesäksi töitä.

Vierailija
28/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jkfkdkddkkddk kirjoitti:

Tuttuni on 35 ja asuu edelleen. Jo tuossa 24 vuoden iässä sitä hieman ihmeteltiin. No, ei oikeastaan enää kukaan enää ihmettele kun ei taida muuttaa koskaan pois.

Huh!

Vierailija
29/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on 40 ja edelleen asuu lapsuudenkodissaan vanhempien kanssa. Ei ole taustalla mitään sairauksia tai lomajuttuja että jonkun pitäisi olla talovahti, kun vanhemmat eivät juuri liiku minnekään eikä tuttavanikaan. 

Vierailija
30/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Miks pitäis väkisin asua yksinään.. typerää ajattelua.

Vierailija
31/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
32/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun vielä mun äitin luona ja olen 23v. Äitillä myös sairauksia ja isä on kuollut. Suurin syy on ehkä se että tullaan hyvin toimeen keskenämme, joten mulla ei oikeestaan ole vielä syytä muuttaa pois. Käyn töissä.

Vierailija
33/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän niiden perheessä on vika joiden täytyy hirveen nuorena lähtee pakosti omilleen.

Itellä ei ainakaa mitää hinkua lähteä yksin asumaan.. mielummin oon tässä muut seurana. Ehkä jos ois hirveesti rahaa tai menisin naimisiin mut muuten en nää siinä järkee.

Vierailija
34/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän niiden perheessä on vika joiden täytyy hirveen nuorena lähtee pakosti omilleen.

Itellä ei ainakaa mitää hinkua lähteä yksin asumaan.. mielummin oon tässä muut seurana. Ehkä jos ois hirveesti rahaa tai menisin naimisiin mut muuten en nää siinä järkee.

Niin, jos ei asu yliopistokaupungissa lapsuuden perheen kanssa, on epänormaalia muuttaa yliopisto-opintojen perässä!

Vierailija
35/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä 24-vuotias tarvitsee vielä vanhempiaan pyykinpesussa, ruoanlaitossa ja pankkiasioissa.

Vierailija
36/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän huonompi ole ihmisenä vaikka onkin peräkammarin poika/tyttö.

Vierailija
37/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti I Love you kirjoitti:

Mä asun vielä mun äitin luona ja olen 23v. Äitillä myös sairauksia ja isä on kuollut. Suurin syy on ehkä se että tullaan hyvin toimeen keskenämme, joten mulla ei oikeestaan ole vielä syytä muuttaa pois. Käyn töissä.

Ihan siitä syystä että lapsen pitää itsenäistyä. Ottaa oma aikuinen elämä ja irrottautua

Vierailija
38/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapahtunut jokin virhe ellei halua itsenäistyä.

Vierailija
39/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että aika monelle nuorelle voisi tehdä hyvää se, että he jäisivät vähän pidemmäksi aikaa asumaan vanhempiensa kanssa. Opiskelujen alkaminen on monelle vakava paikka ja saattaa aiheuttaa yksinäisyyttäkin, jos uusia kavereita ei saa ja vanhat ovat kaikonneet. Silloin olisi ihan mielenterveyden kannaltakin hyvä, että kotona on muutakin seuraa kuin vain tietokone.

Vierailija
40/62 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on oltava jotain vikaa?Jos vaikka säästää omistuasuntoon yms?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi