Tuttavan 24-vuotias lapsi asuu vielä lapsuudenkodissaan, mikä vikana?
Kommentit (62)
Olisiko parempi että yhteiskunta maksaisi hänelle oman asunnon?
Jos se säästää omaan asuntoon. Monet kaverini tekivät niin. Itse aloin säästämään vasta n 25 v.
Tuttuni on 35 ja asuu edelleen. Jo tuossa 24 vuoden iässä sitä hieman ihmeteltiin. No, ei oikeastaan enää kukaan enää ihmettele kun ei taida muuttaa koskaan pois.
Minulle ainakin vanhemmat sanoivat että pysy kotona ja säästä palkkasi omaan asuntoon äläkä maksa turhaan vuokria jollekin sijoittajalle. Neljässä vuodessa säästin yli 60000 euroa omaan kämppääni.
Kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Jos se säästää omaan asuntoon. Monet kaverini tekivät niin. Itse aloin säästämään vasta n 25 v.[/quote
Miehet eivät yleensä aseta rakkauden ehdoksi mitään säästövaatimuksia sille naiselle joka heillä kullakin on ns.' kiikarissa'...
muutin itse pois kotoa tuon ikäisenä. Olen asunut toki opintokämpässä vuoden joskus ja myös ulkomailla muutama kuukausi jos ne lasketaan. Muuten aina asunut vanhempien luona. Alkoi tosin riittämään ja halusin ulos mahdollisimman nopeasti, muutin sitten työnperässä pois. Kotona asuminen on kuitenkin ihan suositeltavaa kunnes saa kunnon työpaikan ja on tarpeeksi varallisuutta. Itselläni ei ole eikä ole ikinö ollutkaan koska opiskelin ja sain joskus kesäksi töitä.
Jkfkdkddkkddk kirjoitti:
Tuttuni on 35 ja asuu edelleen. Jo tuossa 24 vuoden iässä sitä hieman ihmeteltiin. No, ei oikeastaan enää kukaan enää ihmettele kun ei taida muuttaa koskaan pois.
Huh!
Mun tuttu on 40 ja edelleen asuu lapsuudenkodissaan vanhempien kanssa. Ei ole taustalla mitään sairauksia tai lomajuttuja että jonkun pitäisi olla talovahti, kun vanhemmat eivät juuri liiku minnekään eikä tuttavanikaan.
No mitä sitten? Miks pitäis väkisin asua yksinään.. typerää ajattelua.
Mä asun vielä mun äitin luona ja olen 23v. Äitillä myös sairauksia ja isä on kuollut. Suurin syy on ehkä se että tullaan hyvin toimeen keskenämme, joten mulla ei oikeestaan ole vielä syytä muuttaa pois. Käyn töissä.
Yleensähän niiden perheessä on vika joiden täytyy hirveen nuorena lähtee pakosti omilleen.
Itellä ei ainakaa mitää hinkua lähteä yksin asumaan.. mielummin oon tässä muut seurana. Ehkä jos ois hirveesti rahaa tai menisin naimisiin mut muuten en nää siinä järkee.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän niiden perheessä on vika joiden täytyy hirveen nuorena lähtee pakosti omilleen.
Itellä ei ainakaa mitää hinkua lähteä yksin asumaan.. mielummin oon tässä muut seurana. Ehkä jos ois hirveesti rahaa tai menisin naimisiin mut muuten en nää siinä järkee.
Niin, jos ei asu yliopistokaupungissa lapsuuden perheen kanssa, on epänormaalia muuttaa yliopisto-opintojen perässä!
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä 24-vuotias tarvitsee vielä vanhempiaan pyykinpesussa, ruoanlaitossa ja pankkiasioissa.
Ei hän huonompi ole ihmisenä vaikka onkin peräkammarin poika/tyttö.
Äiti I Love you kirjoitti:
Mä asun vielä mun äitin luona ja olen 23v. Äitillä myös sairauksia ja isä on kuollut. Suurin syy on ehkä se että tullaan hyvin toimeen keskenämme, joten mulla ei oikeestaan ole vielä syytä muuttaa pois. Käyn töissä.
Ihan siitä syystä että lapsen pitää itsenäistyä. Ottaa oma aikuinen elämä ja irrottautua
Vierailija kirjoitti:
On tapahtunut jokin virhe ellei halua itsenäistyä.
Mä luulen, että aika monelle nuorelle voisi tehdä hyvää se, että he jäisivät vähän pidemmäksi aikaa asumaan vanhempiensa kanssa. Opiskelujen alkaminen on monelle vakava paikka ja saattaa aiheuttaa yksinäisyyttäkin, jos uusia kavereita ei saa ja vanhat ovat kaikonneet. Silloin olisi ihan mielenterveyden kannaltakin hyvä, että kotona on muutakin seuraa kuin vain tietokone.
Miksi on oltava jotain vikaa?Jos vaikka säästää omistuasuntoon yms?
Mielestäni kyllä se keskinäisesti tunnettu rakkaus ratkaisee tuollaisissa asioissa.