Yliopistossa opiskelevat! Kiusataanko teidän koulussa?
Niin miten mahtaa olla kiusaamisen laita yliopistossa? Aletaanko siellä syrjimään automaattisesti joitain ihmisiä ja nimitellään yms.?
Vois kuvitella, että koska sinne on muutenkin suht vaikea päästä, niin ei ketään kiinnosta alkaa purkamaan turhautumisiaan muihin.
Et keskitytäänkö siellä oikeesti oppimiseen vai toisten alas painamiseen?
Kommentit (11)
Yliopisto ei ole koulu ja siellä opiskelee aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mistä syystä ja millaisia? Millä tavalla?
Opiskelen yliopistossa ja kyllä, minua kiusataan koulussa, koska opiskelen opettajaksi. Opiskelukaverit eivät kiusaa, oppilaat kiusaavat nimittelemällä ja ikävillä katseilla.
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto ei ole koulu ja siellä opiskelee aikuiset.
Eli meinaat, että voisi odottaa asiallista opiskelua ja käytöstä, ellei nyt ite sit ole besserwisser?
En koe olevani koulussa. Enkä ole huomannut että kiusattaisiin. Voi olla alakohtaistakin, ja kiinni opiskelumenetelmistä. Itse vältän lähiopetusta ja suoritan kurssit mahdollisuuksien mukaan kirjatentteinä tai omia harjoitustöitä tekemällä, niin en pahemmin ihmisille altistu, jolloin on vaikea kiusata.
Kiusaamisessa taitaa kyllä olla niin, että jotkut on herkempiä kokemaan käytöksen kiusaamisena kuin toiset. Moni varmaan kokee kiusaamisena sellaisenkin käytöksen, jolla ei ole ollut mitään tarkoitusta aiheuttaa toiselle pahaa mieltä. Minä taas ehkä en edes huomaa, jos joku yrittää kiusata minua, ts. en tunnista että taustalla on joku yritys loukata.
Ahdistelu, kiristys, pelottelu ja raiskaukset ovat ihan arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen yliopistossa ja kyllä, minua kiusataan koulussa, koska opiskelen opettajaksi. Opiskelukaverit eivät kiusaa, oppilaat kiusaavat nimittelemällä ja ikävillä katseilla.
No huhhuh. Minkä ikäiset oppilaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Minkä ikäiset oppilaat?
Ja miten suhtaudut asiaan?
Minua ei ole kiusattu, minä en ole kiusannut enkä minä ole nähnyt kiusaamista. Enempää en tiedä.
Ei, mutta kaverin yliopistolla oli joskus levitelty ryhmächatissa jonkun henkilön henkilökohtaisia tietoja ja naureskeltu tämän terveysongelmille.
Kyllä.