VS sano ettei niillä ole alipainosia malleja
Laskin jokasen noista painoindeksin ja jokasella näytti merkittävää alipainoa.. en ole kateellinen, oikeestaan aika huolissaan siitä miks edelleen vuonna 2018 ne laittaa riutuneita malleja tuottamaan lisää ulkonäköpaineita teineille?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on jo selkeä ero, eli mitä tapahtunut 10+ vuoden aikana
https://1v1d1e1lmiki1lgcvx32p49h8fe-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/…
Ei mielestäni ole mennyt parempaan suuntaan, ja ei ihme että naisia kuolee ennätysmäärä syömishäiriöiden takia.
Jälkimmäisen mallin vartalo on kuin nälkiintyneellä nuorella pojalla, jolla on rinnat.
Erittäin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, ap on oikeassa. VS:n nykyiset mallit alkavat olla järjestään alipainoisia naisia, joilla ei ole kurvin kurvia (paitsi lähes pakolliset silikonirinnat).
Tämä on ironista, koska vaatemerkkihän nimenomaan on luonut itsestään kurvikkaan brändin. Mallit ovat itse kertoneet haastatteluissa, että heitä pidetään muihin malleihin verrattuina "pyöreinä". Vielä Tyra Banksin aikana malleilla olikin jopa luomukurveja, mutta nyt ei enää.
VS:n kanssa toimineet kuvaajat ja graafikot ovat kertoneet, että kuvauksissa naisia muokataan eri kikoilla kurvikkaammiksi (toppaukset, asennot, kuvakulmat, ns.) ja lisäksi valokuvia muokataan vielä tämän jälkeen, esim. voidaan lisäillä rintavakoja sinne missä niitä ei ole yms.
Nykyisissä VS-malleissa näkyy tämän päivän muotimaailman epäterve kauneusihanne. Naisten pitää olla mahdollisimman pitkiä ja hoikkia, silti pitäisi olla kurveja. Mutta naisen lantio, takapuoli ja rinnat eivät muodostu yksinään lihaksista (jos ollenkaan) vaan pitää olla oikea luusto (se lantion kaari) ja pitää olla tarpeeksi korkea (eli terveellinen) rasvaprosentti. Lihastakin pitäisi olla terve määrä, ettei pyörry sinne lavalle. Ongelma on että noilla spekseillä oleva nainen onkin mallimaailmassa määritelty "pluskokoiseksi". Hänelle ei mahdi muotiluomukset, jotka kuvauksissa ovat enintään kokoa 36.
Joten tuloksena on VS:n kaltaiset hybridit: valitaan malliksi pitkä ja alipainoinen nainen, jolle pitää sitten keinotekoisesti tehdä kurveja. Mallit ovat haastatteluissa vielä kertoneet, että paastoavat rankasti ennen näytöksiä.
Jokainen voi sitten miettiä miten terve on lähes 180 senttinen nainen jonka vaatekoko on 34 ja jolla kylkiluut paistaa.
Kylkiluiden paistaminen on tosi huono mittari, koska kylkiluut erottuu kaikilla normaalipainoisillakin jos seisoo hyvässä ryhdissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin, ap on oikeassa. VS:n nykyiset mallit alkavat olla järjestään alipainoisia naisia, joilla ei ole kurvin kurvia (paitsi lähes pakolliset silikonirinnat).
Tämä on ironista, koska vaatemerkkihän nimenomaan on luonut itsestään kurvikkaan brändin. Mallit ovat itse kertoneet haastatteluissa, että heitä pidetään muihin malleihin verrattuina "pyöreinä". Vielä Tyra Banksin aikana malleilla olikin jopa luomukurveja, mutta nyt ei enää.
VS:n kanssa toimineet kuvaajat ja graafikot ovat kertoneet, että kuvauksissa naisia muokataan eri kikoilla kurvikkaammiksi (toppaukset, asennot, kuvakulmat, ns.) ja lisäksi valokuvia muokataan vielä tämän jälkeen, esim. voidaan lisäillä rintavakoja sinne missä niitä ei ole yms.
Nykyisissä VS-malleissa näkyy tämän päivän muotimaailman epäterve kauneusihanne. Naisten pitää olla mahdollisimman pitkiä ja hoikkia, silti pitäisi olla kurveja. Mutta naisen lantio, takapuoli ja rinnat eivät muodostu yksinään lihaksista (jos ollenkaan) vaan pitää olla oikea luusto (se lantion kaari) ja pitää olla tarpeeksi korkea (eli terveellinen) rasvaprosentti. Lihastakin pitäisi olla terve määrä, ettei pyörry sinne lavalle. Ongelma on että noilla spekseillä oleva nainen onkin mallimaailmassa määritelty "pluskokoiseksi". Hänelle ei mahdi muotiluomukset, jotka kuvauksissa ovat enintään kokoa 36.
Joten tuloksena on VS:n kaltaiset hybridit: valitaan malliksi pitkä ja alipainoinen nainen, jolle pitää sitten keinotekoisesti tehdä kurveja. Mallit ovat haastatteluissa vielä kertoneet, että paastoavat rankasti ennen näytöksiä.
Jokainen voi sitten miettiä miten terve on lähes 180 senttinen nainen jonka vaatekoko on 34 ja jolla kylkiluut paistaa.
Kylkiluiden paistaminen on tosi huono mittari, koska kylkiluut erottuu kaikilla normaalipainoisillakin jos seisoo hyvässä ryhdissä.
Ei todellakaan paista. Lisäksi katsokaa mallien kaulaa ja leukalinjaa: leuka on epänormaalin terävä ja kaula ohut kuikula. Käsivarret ovat kuin nauhat. Reidet ovat kuin pikkutytöllä. Jalkaterät ja kädet näyttävät suhteessa suurilta. Takapuoli on litteä. Joissain kuvissa jopa nahka on liian löysä ja roikkuu, esim. polvitaipeessa. Kaulalla solisluut näkyvät järjestään kokoaan kuoppineen. Selässä näkyy "siivet". Myös selkärangan nikamat näkyvat ihon läpi. Polvet ovat koko säären levein osa. Kehossa hartiat ovat leveämmät kuin lantio yms. Lantio on puolet leveämpi kuin reidet yhteensä.
Paljon on merkkejä alipainosta. Toki VS:n mallit eivät ole pahimmasta päästä, siellähän se yksi liika laihduttanut malli sai käskyn nostaa painoa jossain vaiheessa. Mutta alipainon rajalla vähintään keikutaan. Sen sijaan haute couture -mallit ovat sitten vielä tuotakin laihempia.
Huomatkaa myös suomen kielen sanojen alkuperäinen merkitys: hoikka, solakka = terve, laiha = sairas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on lääkärissä haukuttu useita kertoja liian laihaksi mitoilla 172/57 jotka on ihan normaalit mitat. Olen hoikka ja haluan olla hoikka. Tämä nykypäivän lihavuuden ihannointi on aivan sairasta. Edes normaalipainoinen ei enää saa olla vaan täytyy olla LIHAVA. Närkästyin lääkäristä niin paljon että päätin laihduttaa muutaman kilon lisää.
Noin pitkät naiset on rumia.
M31
Naisen pituudella ei ole väliä.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on lääkärissä haukuttu useita kertoja liian laihaksi mitoilla 172/57 jotka on ihan normaalit mitat. Olen hoikka ja haluan olla hoikka. Tämä nykypäivän lihavuuden ihannointi on aivan sairasta. Edes normaalipainoinen ei enää saa olla vaan täytyy olla LIHAVA. Närkästyin lääkäristä niin paljon että päätin laihduttaa muutaman kilon lisää.
M31
Ei todellakaan ole. Sitä paitsi jos VS käyttäisi alle 170 cm malleja, he näyttäisivät lavalla aivan järkyttäviltä persjalkaisilta pyykkärieukoilta. Ei ole sattumaa, että mallit ovat pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.fi/amp/s/m.en.vogue.fr/amp/fashion/top-models/diapor…
Adriana Lima koko uransa ajan 18 vuotta, ei ole muuttunut miksikään, vaan pysynyt upeana terveenä naisena, vaikka on saanut kaksi lasta.
Googlaa miten Adriana kertoo valmistautuvansa noihin näytöksiin, mm. kaksi viikkoa ennen ei yhtään kiinteää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä on taas kateellisten, rumien ja ylipainoisten naisten kokoontumisajot.
Googlatkaapa huviksenne miten monta prosenttia maailman väestöstä on ylipainoisia ja miten moni kuolee ylipainon aiheuttamiin sairauksiin, ja verratkaa tuloksia anoreksiaa sairastavian määrään ja kuolleisuuteen. Jälkimmäinen on muuten kärpäsenpaska verrattuna ensimmäiseen.
Ja mitä tulee ketjussa mainittuun Ashley Grahamiin, niin hänen painoindeksinsä 30+ ei ole lievä vaan merkittävä. Kun se lähemmäs sata kiloa elopainoa on yksinkertaisesti liikaa, eikä ole edes kaunista.
Olen aivan samaa mieltä Ashley Grahamista - ei todellakaan ole lievästi ylipainoinen vaan ihan rehellisesti lihava. Ei sellaista kannatakaan ihannoida. Itse olen 169/63 ja mulla on lievästi ylipainoa eli pari kiloa ylimääräistä rasvaa. Tiedän sen kyllä. En silti halua antaa itseni lihoa Grahamin mittoihin.
Mitä tulee ylipainoon ja sen kansanterveydellisiin haittoihin, niin valitettavasti ratkaisu EI nimenomaan ole se, että ihannoidaan ylilaihuutta (lasken myos monet ns. fitnessmimmit ja "strong is the new skinny" -hömpötykset tähän kategoriaan). Tutkimusten mukaan kun naisille tuputetaan liian epärealistista ihannetta joka tuutista, monet kokevat sen niin ettei kannata edes yrittää, koska ei kuitenkaan koskaan ole sen näköinen. Tavisnaisen on miltei mahdotonta tulla mallin kaltaiseksi, ainakaan jos aikoo elää tavallista, fyysisesti ja psyykkisesti tervettä elämää joka ei pyöri pelkan kropan ymparillä. En yhtään ihmettele, että monet naiset muodostavat itselleen häiriintyneen kehonkuvan ja häiriintyneen syömisen. (Tarkoittaa epätervettä suhdetta ruokaan, ei kuitenkaan diagnosoitua syömishäiriötä.)
Olen itsekin niitä, joille suhde omaan kehoon ja ruokaan on ongelmallinen. Haluaisin nähdä kultaisen keskitien tässäkin asiassa, etta tavallinen normaalipaino on ihan riittävä, kaunis ja ok.
Jos jokainen, lähinnä nainen, söisi vain sen verran mitä tarvitsee ja ainoastaan nälkäänsä, niin olen aika varma että kaikkien BMI olisi siinä 18-21, riippuen ruumiinrakenteesta. Mutta jos haluaa nauttia syömisestä, niin valitettavasti se myös näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Ei todellakaan ole. Sitä paitsi jos VS käyttäisi alle 170 cm malleja, he näyttäisivät lavalla aivan järkyttäviltä persjalkaisilta pyykkärieukoilta. Ei ole sattumaa, että mallit ovat pitkiä.
Ei ole sattumaa niin. Syy on, että alusvaatteita myydän naisille, ja naisten mielestä pidemmät naiset ovat kauniimpia.
Ig"-mallit" ovat yleensä miesten valitsemia, eikä miehet todellakaan arvosta pituuttaa naisissa, kuten naiset miehissä ja naisissa. Esim fitnessistä Anna Nyström tais olla 155, Jamie Eason 157. Mainstream julkkiksista Scarlett Johansson on 160, Ariana Grande 153, Eva Longoria 157.
Pokestaroja en viitsi luetella, mutta tietenkin löytyy roppakaupalla lyhyitä naisia, jotka ovat todella haluttavia miesten mielestä. Taskuvenuksia.
-
Kaiken pituiset naiset ovat miesten mieleen, paitsi ehkä todella pitkät, mutta niillekin löytyy ottajansa. Pituus on tärkeä ominaisuus naisten mielestä, ei miesten.
Vierailija kirjoitti:
Laskin jokasen noista painoindeksin ja jokasella näytti merkittävää alipainoa.. en ole kateellinen, oikeestaan aika huolissaan siitä miks edelleen vuonna 2018 ne laittaa riutuneita malleja tuottamaan lisää ulkonäköpaineita teineille?
Olet vapaa perustamaan oman mallitoimiston lihavilla malleilla.
Ashley on kasvoiltaan kaunis mutta tosiaan muuten kuin hippo. Näyttäisi -30kg(?) todella hyvältä.
Vaikka inhoankin VSn tuputtamaa naiskuvaa, niin pakko sanoa että sillä Ashley Grahamilla kyllä aika jäätävä se p*rse ja reidet. Ei sekään terveeltä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Ei ole sattumaa niin. Syy on, että alusvaatteita myydän naisille, ja naisten mielestä pidemmät naiset ovat kauniimpia.
Ig"-mallit" ovat yleensä miesten valitsemia, eikä miehet todellakaan arvosta pituuttaa naisissa, kuten naiset miehissä ja naisissa.
Juu eivät varmasti yhtä paljon arvostakaan, mutta on kyllä myös ihan kukkua, että miehet nimenomaan hakisivat lyhyitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Esim fitnessistä Anna Nyström tais olla 155, Jamie Eason 157. Mainstream julkkiksista Scarlett Johansson on 160, Ariana Grande 153, Eva Longoria 157.
Väitän, että jos esim. Longoria menisi VS:n näytökseen, hän näyttäisi myös useimpien miesten mielestä leveäperäiseltä kääpiötantalta. On sitä paitsi aivan eri asia nähdä joku kuvassa (Ig:ssä, valkokankaalla jne) kuin livenä. Yleensä poikkeuksetta kun ihmiset tapaavat julkkiksia luonnossa, heidän kommenttinsa on: "se on paljon lyhyempi/pienempi kuin kuvittelin".
Vierailija kirjoitti:
Kaiken pituiset naiset ovat miesten mieleen, paitsi ehkä todella pitkät, mutta niillekin löytyy ottajansa. Pituus on tärkeä ominaisuus naisten mielestä, ei miesten.
Tästä olen ihan samaa mieltä. Lisäisin vielä sen, että on naiivia kuvitella, etteikö mainostajien ym. esilläpitämä kuvasto vaikuttaisi myös miesten preferensseihin. Kun joka paikassa tuputetaan fitnessbimboja silikonitisseillä, alkaa sellainen näyttää normaalilta ja ennen pitkää haluttavalta. Voisin ottaa vertailukohteeksi tatuoinnit. Monille meistä 40+ miehistä ne ovat totaalinen turn-off, mutta parikymppiset jannut eivät ole millänsäkään, saattavat jopa toivoa näkevänsä niitä naisillaan. Kun niillä Ig-misukoilla niitä tuppaa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Ig"-mallit" ovat yleensä miesten valitsemia, eikä miehet todellakaan arvosta pituuttaa naisissa, kuten naiset miehissä ja naisissa.
Juu eivät varmasti yhtä paljon arvostakaan, mutta on kyllä myös ihan kukkua, että miehet nimenomaan hakisivat lyhyitä naisia.
Eikä kukaan ole sitä väittänyt, älä taistele olkiukkoja vastaan. Ainoastaan sinä, tai joku muu, on antanut ymmärtää, että miehetkin arvostaisivat eirtyisesti pitkiä naisia kauneiksi, mikä ei pidä laisinkaan paikkansa.
Miesten keskimääräinen preferenssi, on keskipituinen nainen. Naisten keskimääräinen preferenssi, on reilusti keskiarvoa pitempi mies.
Naisten pituus on neutraali asia miehille, tiettyyn pisteeseen saakka. Pisimmät naiset taas kokevat samanlaista kiinnostuksen puutetta, kuin lyhyimmät miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim fitnessistä Anna Nyström tais olla 155, Jamie Eason 157. Mainstream julkkiksista Scarlett Johansson on 160, Ariana Grande 153, Eva Longoria 157.
Väitän, että jos esim. Longoria menisi VS:n näytökseen, hän näyttäisi myös useimpien miesten mielestä leveäperäiseltä kääpiötantalta. On sitä paitsi aivan eri asia nähdä joku kuvassa (Ig:ssä, valkokankaalla jne) kuin livenä. Yleensä poikkeuksetta kun ihmiset tapaavat julkkiksia luonnossa, heidän kommenttinsa on: "se on paljon lyhyempi/pienempi kuin kuvittelin".
En tiedä onko Longorialla muotoja, mutta jos tilalle otetaan joku Nyströmin kaltainen ig fitness naikkonen, tai joku jolla on se kultainen 0.7 WHR, niin suurin osa heteromiehistä eivät todellakaan ajattelisi, että leveäperseinen kääpiötantta. Jo tuo kielenkäyttö, sanavalinta, pistää kovasti epäilemään, oletko nyt oikeasti se 40+ mies. Tosin et maininnut heteroudesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen ihan samaa mieltä. Lisäisin vielä sen, että on naiivia kuvitella, etteikö mainostajien ym. esilläpitämä kuvasto vaikuttaisi myös miesten preferensseihin. Kun joka paikassa tuputetaan fitnessbimboja silikonitisseillä, alkaa sellainen näyttää normaalilta ja ennen pitkää haluttavalta. Voisin ottaa vertailukohteeksi tatuoinnit. Monille meistä 40+ miehistä ne ovat totaalinen turn-off, mutta parikymppiset jannut eivät ole millänsäkään, saattavat jopa toivoa näkevänsä niitä naisillaan. Kun niillä Ig-misukoilla niitä tuppaa olemaan.
Nuoret eivät ole tatuointeja vastaan, koska ovat rebel, vastakulttuuria, badass jne. Ei minullakaan ollut mitään niitä vastaan, kun olin nuori. Nykyään on. Vielä nuoremmat tosin eivät enää ota tatuointeja samalla lailla.
Ennen vanhaan muotiteollisuus, eli naiset ja pedofiili/homo-miehet, määräsivät kauneusihanteet. IG ja muut palvelut, ovat ainakin jonkin verran demokratisoinneet ihanteita, ja tämä on syy miksi fitness nousi niin suureen suosioon. Ei se ole uusi ilmiö, 80-luvulla oli biccaajat, mutta siitä ei tullut näin suosittua, ennen kuin heteromiehetkin alkoivat vaikuttamaan trendeihin.
Alusvaatemerkki Curvy Katella on mukavan terveen näköisiä malleja. Sellaisia normaaleja, ei VS:n nälkäkurkia eikä myöskään näitä Ashley Grahameja jotka on ylipainoisia.
https://goo.gl/images/3Ux6vN
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät ole tatuointeja vastaan, koska ovat rebel, vastakulttuuria, badass jne. Ei minullakaan ollut mitään niitä vastaan, kun olin nuori. Nykyään on. Vielä nuoremmat tosin eivät enää ota tatuointeja samalla lailla.
Tatuoinnit ovat kyllä niin valtavirtaa (valitettavasti), ettei niissä enää todellakaan ole mitään kapinallista tai vastakulttuuria, joten selityksesi ei toimi. Kyllä kyse on enemmän kulttuurisesta adaptaatiosta. En usko, että nyt tatuoitujen ig-tyrkkyjen perään kuolaavat parikymppiset pitävät niitä kahdenkymmenen vuoden päästä luotaantyöntävinä. Itse olen aina pitänyt tatuointeja rumina, sikäli kun sillä nyt merkitystä on.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan muotiteollisuus, eli naiset ja pedofiili/homo-miehet, määräsivät kauneusihanteet.
Voit varmaankin luetella muutamia korkean tason muotivaikuttajia, jotka ovat dokumentoidusti pedofiileja? Jos et, heittosi on yksinkertaisesti törkeä. Etkö sitä paitsi ole huomannut, että muotiteollisuuden tarjoama naiskuva on muuttunut todella paljon vuosikymmenien mittaan, vaikka ala on koko ajan ollut naisten ja homomiesten dominoima?
Juuri näin.
Ihminen syö keskimäärin 800 000 kilokaloria vuodessa.
Jos sama ihminen syökin 810 000 kilokaloria vuodessa, niin ennen keski-ikää hän on jo huomattavan ylipainoinen.
Yksi prosentti enemmän kaloreita vuodessa (kuin pitäisi) riittää lihomiseen.