Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutaan kirjoista. Oletteko nyt lomalla tai muuten lukeneet paljon.

Vierailija
27.06.2018 |

Mitä luette? Dekkareita, kaunoa vai kenties jotain ammattikirjallisuutta. Itse luin juuri pari dekkaria. Luen kyllä muutakin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä (65v.). Aina olen lukenut, pienestä asti. Nuorena lähinnä eläin-ja luonnontieteitä. Aikuisena, n. 30-40:n iässä tuli vuoroon ravitsemus- ja terveysalan kirjat, mukaan on tullut elämänkerrat ja paikallishistoria.( Hollola, Häme).

2/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesäkuussa olen lukenut Milan Kunderan esseekokoelman Romaanin taide. Se on yleissivistävä filosofian, taiteen ja aatehistorian alueilla ja sen takia hyvää luettavaa, vaikka en allekirjoitakaan kaikkia Kunderan näkemyksiä. Luin kirjan ensimmäisen kerran joskus parikymppisenä, mutta silloin se oli vielä liian vaikea minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berlizin Lontoon oppaan, Berlizin Riikan oppaan, Berlizin Japanin oppaan ja äsken hain kirjastosta Tapani Jussilan Japani Passin. Arvannette, miten kuukauden loma kuluu.

Vierailija
4/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Cook: Kooma

Vierailija
5/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka ilta, niin lomalla kuin arkisinkin. Päivisin en ehdi, koska on tätä lapsiperheen tohinaa. Viimeksi luin Anne Tylerin Äkäpussin. Napakka, kevyt, hauska, älykästä tekstiä, eli ihan Tylerin tyyliä. Suosittelen. Nyt luen Aleksandr Solženitsyn Syöpäosastoa. Sekin on oikein hyvä. Tykkään kirjoista, paperille painetuista "vanhanaikaisista".

Vierailija
6/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ei ole vielä loma alkanut, mutta työtä on vähemmän, luen työajalla ammattikirjallisuutta. Iltaisin luemme puolison kanssa runoja (suomi, ruotsi, englanti).

Romaaneista minun on vaikea nauttia. Vaatii paljon, että minut saa vakuutettua henkilöistä ja heidän motiiveistaan. Erityisesti pysyn kaukana hömppäromanttisista kirjoista, joissa ihmiset vaikuttavat ajattelevan vain alapäällään.

Vierailija
7/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aina paljon, pari kolme kirjaa viikossa, lomilla enemmänkin. Luen etupäässä nykykaunokirjallisuutta, paitsi en chick-litiä enkä romantiikkaa, en myöskään scifiä enkä fantasiaa.

Vierailija
8/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paraikaa ruotsalaista dekkaria nimeltä Annabel Lee. On juuri minun makuuni, ei liikaa väkivaltaa ja painottaa rikollisen löytämistä ja poliisien välisiä suhteita. Alkukesästä luin Steve Jobsin elämänkerran. Uskomaton tyyppi monellakin tavalla.

Vierailija
9/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen melko paljon kaikenlaista, yleensä "oikeita" paperisia kirjoja. E-kirjoihin en ole erityisen ihastunut vaikka silloin tällöin niitä luenkin tabletilla. Nyt menossa Takalan Puna-armeijan sotasaalis, Mari Mörön Kukkanuottasilla, Pirkko Soinisen Ellen.

Tykkään kovasti dekkareista, pinossa Marko Kilven Kuolemanenkeli, Eppu Nuotion Myrkkykeiso ja Seppo Jokisen uusin. Kirjastomme jää "kesälomalle" joten on tullut vähän hamstrattua. Koska Asko Sahlbergin Pilatus ja Montefioren Romanovit (melkein 1000 sivua) odottaa sadepäiviä, pitää vielä vierailla marketin alepokkari-laarilla.

Vierailija
10/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut siitä asti kun opin lukemaan 5 vuotiaana. Luen kaikkea kirjallisuutta tietokirjoista lastenkirjoihin. (Olen 57v) Vain hömppärakkausromaanit ja kovin väkivaltaiset dekkarit/romaanit ei oo mun juttu.

Vierailija
11/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon, aina ja vähän kaikkea. Lomalle en ole ihan vielä päässyt. Viimeksi olen lukenut dekkareista Daisy Dalrymple-sarjaa, jossa nuorehko toimittajanainen ratkoo murhia 1920-luvun Englannissa, historiakirjoita tätä vähän poikkeavaa näkemystä Suomen historiasta Ruotsin aikana https://www.adlibris.com/fi/kirja/faith-and-magic-in-early-modern-finla… sekä ammattikirjallisuudesta Niiniluoto et al. toimittamaa kirjaa Akateemisen johtamisen ydinkysymyksiä. Kaikki omalla laillaan lukemisen arvoisia kokonaisuuksia.

Vierailija
12/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Steinbeck, Eedenistä itään on parasta aikaa luvun alla. Vaikka tarina ei välttämättä niin kovin kiinnostakaan, romaani on niin hyvin kirjoitettu, että sitä on nautinto lukea.   

Muuten, löysin netistä hienon kirja-arvion kyseisestä kirjasta. Vaikutti siltä, että kyseinen arvostelija ei ollut lukenut muuta kuin takakannen tiivistelmän kirjasta, koska toisti sen jokseenkin sanasta sanaan. Hauskinta oli, että kyseinen kirja-arvostelu päättyi hienosti toteamukseen, että jokaisen tulisi ITSE lukea Steinbeckin eeppinen romaani. 

Vierailija
13/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla olisi tarkoitus lukea kaikki Harry Potterit uudelleen. Muuten luen mitä milloinkin, Kaari Utrio on yksi suosikkejani. 

Vierailija
14/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla on tullut luettua lastenkirjoja muutama päivässä, mutta itselleni aika vähän, tällä hetkellä kommunikointitaitoja yritän kehittää siihen keskittyneiden kirjojen avulla.

Vierailija
15/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lomalla olen lukenut 3 kirjaa ja neljäs kesken, ja taitaa jäädäkin. On paljon huonompi kuin luulin. Luettuna yksi faktakirja ja kaksi suomalaista romaania. Se mikä jää kesken on fantasiakirja.

Vierailija
16/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Steinbeck, Eedenistä itään on parasta aikaa luvun alla. Vaikka tarina ei välttämättä niin kovin kiinnostakaan, romaani on niin hyvin kirjoitettu, että sitä on nautinto lukea.   

Muuten, löysin netistä hienon kirja-arvion kyseisestä kirjasta. Vaikutti siltä, että kyseinen arvostelija ei ollut lukenut muuta kuin takakannen tiivistelmän kirjasta, koska toisti sen jokseenkin sanasta sanaan. Hauskinta oli, että kyseinen kirja-arvostelu päättyi hienosti toteamukseen, että jokaisen tulisi ITSE lukea Steinbeckin eeppinen romaani. 

On todella hyvä kirja. Olen lukenut tuon monta kertaa. Hyvän kirjan tunnistaa siitä, että siitä löytää jokaisella lukukerralla uusia ulottuvuuksia.

Vierailija
17/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kovasti lomaa, että ehtisin lukea enemmän! Viime aikoina aika on ollut niin kortilla, että olen edistynyt hyvin hitaasti.

Luen lähinnä romaaneja, kaikenlaista mitä tulee poimittua mukaan joko suosikkikirjailijoiltani tai muuten vaan kiinnostavaa, sen lisäksi historiaa ja taiteisiin erityisesti musiikkiin liittyviä kirjoja. Tykkään myös dekkareista, etenkin kesällä puutarhassa :-)

Luin viimeksi Asko Sahlbergin Pilatuksen, joka tökki aluksi mutta tempaisi sitten mukaansa. Tällä hetkellä luen Flann O'Brienin kirjaa The Third Policeman, todella outo ja ihanan absurdi kieli-iloittelu. Seuraavana jonossa Kazuo Ishiguron A Pale View of Hills, Aki Ollikaisen Musta satu, Amos Ozin Judas, Mary Beardin SPQR (Rooman historia), Timothy Sniderin Black Earth: the Holocaust as History and Warning (jäänee talveen...) sekä Mahlerin elämänkerta. Välillä tulee poimittua Alfred Brendelin ajatuksia kirjasta Music, Sense and Nonsense.

Vierailija
18/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen melko paljon kaikenlaista, yleensä "oikeita" paperisia kirjoja. E-kirjoihin en ole erityisen ihastunut vaikka silloin tällöin niitä luenkin tabletilla. Nyt menossa Takalan Puna-armeijan sotasaalis, Mari Mörön Kukkanuottasilla, Pirkko Soinisen Ellen.

Tykkään kovasti dekkareista, pinossa Marko Kilven Kuolemanenkeli, Eppu Nuotion Myrkkykeiso ja Seppo Jokisen uusin. Kirjastomme jää "kesälomalle" joten on tullut vähän hamstrattua. Koska Asko Sahlbergin Pilatus ja Montefioren Romanovit (melkein 1000 sivua) odottaa sadepäiviä, pitää vielä vierailla marketin alepokkari-laarilla.

Sahlbergin Pilatus oli hyvin vaikuttava, kuten kaikki hänen kirjansa. Hyviä hetkiä !

Vierailija
19/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen aika paljon.

Viimeksi on innostanut Kate Atkinsonin kirjat, hän kirjoittaa sekä dekkareita että ns korkeampaa kirjallisuutta. Elämä elämältä on upea jälkimmäisistä, ja dekkarisarjansa on kiinnostava, saa kiinnostumaan Skotlannista ja matkakuumeen myös!

Vierailija
20/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dekkarit ovat iltasatuna.  Parasta aikaa Donna Leonin Sokea rakkaus, nimestään huolimatta dekkari, jonka pääosassa on ihana poliisi Brunetti.

Keräilyn kohteina ovat Pohjois-Koreaa käsittelevät kirjat.  Haalin ne kaikki, mitkä vain eteen tulevat.