Vaimo raskaana enkä tahdo lasta.
Olen 30 v mies, vaimoni on 37 v. Liitossamme on ollut viimeaikoina paljon alamäkiä. Vaimo on raskaana, koska ehkäisy petti ja hän tahtoisi jatkaa liittoa ja pitää lapsen. Minä taas olen miettinyt eroa. Vaimon ikä painaa minua myös jollain tavalla. Meillä on iso ikäero, jota mietin pitkään, ennen kuin edes alettiin seurustelemaan. Vaimo sai kuitenkin puhuttua minut ympäri, ettei ikä ole kuin numero, minusta se kuitenkin on. Nuo riidatkin johtuvat pitkälti ikäerosta. Tunnen itseni tyhmäksi, koska kaverit ihmettelevät myös, miten olen mennyt hänen ikäisensä kanssa naimisiin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosta voit erota, mutta lapsesta et. Sinun kannattaa nyt ripeästi aikuistua. Älä mieti, mitä kaverit sanovat. Ei ole heidän elämänsä kyseessä. Lapsen kasvattaminen on suuri ja tärkeä tehtävä. Se kannattaa hoitaa hyvin.
En tahdo elämääni liki nelikymppistä naista, koska olen itse hiljattain täyttänyt 30. Lasta en tahdo enkä aio olla hänen elämässään, jos vaimo pitää sen vasten tahtoani.
Niin. Yleensä aikuinen ihminen valitsee itse vapaasti puolisonsa ja solmii vapaaehtoisesti avioliiton. Avioliiton tarkoitus on elää yhdessä perheenä ja useimmiten hankkia lapsia.
Tuliks nää asiat sulle jotenkin yllärinä?
Vierailija kirjoitti:
En tahdo elämääni liki nelikymppistä naista, koska olen itse hiljattain täyttänyt 30. Lasta en tahdo enkä aio olla hänen elämässään, jos vaimo pitää sen vasten tahtoani.
Sitten olisi kannattanut vastata papille "en tahdo". Tai alunperinkin olla kosimatta tai vastaamatta myöntävästi naisen kosintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko elää vaimosi kanssa, jos hän ei olisi raskaana? Jos et, tiedät itsekin mitä pitää tehdä. Jos haluaisit jatkaa, jatkatte perheenä. Jos vaimo päättää pitää lapsen, sinusta tulee isä halusit tai et.
En ole lapsen elämässä.
AP.
Elatusmaksujen verran vähintään olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko elää vaimosi kanssa, jos hän ei olisi raskaana? Jos et, tiedät itsekin mitä pitää tehdä. Jos haluaisit jatkaa, jatkatte perheenä. Jos vaimo päättää pitää lapsen, sinusta tulee isä halusit tai et.
En ole lapsen elämässä.
AP.
Isä olet silti ja maksat elareita seuraavat 18 vuotta.
En olisi minäkään lapsen elämässä mukana, jos lapsi tehtäisiin ilman yhteistä päätöstä. Toki etävanhemman täytyy elarit maksaa, mutta muuten ei onneksi voi vaatia ei-toivottuun lapseen osallistumaan. No, onneksi noin ei voi minulle edes käydä, nainen kun olen.
Mutta aloittajalle sen verran, että 7 vuotta ei ole mikään ikäero. Tosin tässä tapauksessa se taitaa silti olla liikaa, kun aloittaja kärsii jostain kolmenkympinkriisistä.
Tosi iso ikäero varsinkin noin päin että nainen vanhempi, ei tollaisella ikäerolla saa hyvää parisuhdetta.
Anna pakit naiselle ja ota 20-27v nainen.
7 vuotta ei sinänsä tuossa iässä ole ikäero eikä mikään. Sen sijaan huomattavasti pahempaa on kun mies vaikuttaa kirjoitusten perusteelta keskenkasvuiselta kakaralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lapsen elämässä.
AP.
Sitten vaan eroamaan kun asia on puolestasi selvä. Mitä sitä enää jarruttelemaan.
Maailmansivuhan tämmöistä on tapahtunut että liian myöhään tajuaa mokansa mutta sekin pitää vaan sitten hoitaa. Löytyykö susta miestä eroamaan se onkin toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vuoksi syntyy lapsia. Hämmästyttävää, ettet tiennyt asiasta.
Ikäeronne on mitätön.
Syntyy toki, miksi luulet ettei se olisi tiedossa. E_h_k_ä_i_s_y___p_e_t_t_i, jos osaat lukea, senkin epäpätevä Sherlock.
Ihan vaan tiedoksi, ei ole muuta varmaa ehkäisyä kuin selibaatti. Joten kuka tässä on epäpätevä? En ole tuon edellisen kirjoittaja. Jospa kasvaisit aikuiseksi. Oma 18-vuotias poikanikin on kypsempi ajatuksiltaan.
Olet pulassa, varaudu jo valmiiksi henkisesti 18 vuotta kestävään lisäkuluun.
Huh. Ap kuulostaa todella epämiellyttävältä. Päästää nyt vain vaimon vapaaksi, kyllä niitä hyviäkin miehiä on olemassa.
No sinä et valitettavasti voi suorittaa pakkoabortointia.
Sitä saa mitä tilaa.
Nainen ylipuhui suhteeseen?
Voi nyyh mies parka😂😂
Ehkäisy petti ???
Tässä sinulle viisas neuvo — jätä se sika!
Hah hah... kyllä nyt mahtaa vituttaa.
Tulet eroamaan joka tapauksessa joten parempi, että teet sen heti. Säästät kaikkien aikaa. Tuo nainen on kyllä itsekkyyden ruumiillistuma: Tietysti on ajatellut, että on viimeiset hetket itsellä jne. mutta yhtään ei ole ajatellut sitä minkälaisen kasvuympäristön tulee lapselle antamaan. Liitot purkautuvat muutenkin herkästi nykypäivänä ja jos edes tällaisesta fundamentaalista asiasta ei ole yhdessä päätetty, tulee yksinhuoltajuus olemaan varma. Sen jälkeen elämä tulee olemaan jatkuvaa köyhyyttä yhteiskunnan murusten varassa ja lapsi joutuu matukouluun. Lycka till.
Koita eläytyä paremmin keksimääsi tilanteeseen ap. Hieman turhan selkeä trolli että jaksaisin provosoitua 😂
Ap vaikuttaa todellakin ikäänsä nuoremmalta, olisko 15v. Kavereilta ei enää tuossa vaiheessa mielipiteitä kysellä kun kyse on parisuhteesta. Ikäerokin yli 30-vuotiailla on mitätön. Ehkä sulle sopii paremmin joku 17v pimatsu vaikka he varmasti pitävät sinua vaarina.
Käytä aina K O N D O M I A.