Vaimo raskaana enkä tahdo lasta.
Olen 30 v mies, vaimoni on 37 v. Liitossamme on ollut viimeaikoina paljon alamäkiä. Vaimo on raskaana, koska ehkäisy petti ja hän tahtoisi jatkaa liittoa ja pitää lapsen. Minä taas olen miettinyt eroa. Vaimon ikä painaa minua myös jollain tavalla. Meillä on iso ikäero, jota mietin pitkään, ennen kuin edes alettiin seurustelemaan. Vaimo sai kuitenkin puhuttua minut ympäri, ettei ikä ole kuin numero, minusta se kuitenkin on. Nuo riidatkin johtuvat pitkälti ikäerosta. Tunnen itseni tyhmäksi, koska kaverit ihmettelevät myös, miten olen mennyt hänen ikäisensä kanssa naimisiin.
Kommentit (50)
No miestenkin pitäisi ymmärtää että mikään ehkäisy ei ole 100%.
Ja vaikka kuinka olisi sovittu että abortti tehdään jos ehkäisy pettää niin tositilanteessa se ei ole niin helppoa tehdä aborttia. Siis tappaa oma lapsi. Varsinkin jos henkisesti ja taloudellisesti pystyy siitä lapsesta huolehtimaan. Syyksi ei riitä että en halua. Joku vastuu.
Jos eroat, ok.
Mutta vaikka olisit kuinka nössykkä, niin koita nyt kantaa vastuusi lapsen kohdalla. Osallistu lapsen elämään, jos mahdollista. Jos sekään ei mahdollista, niin maksa edes elarit.
Minäkään en tällä hetkellä haluaisi lasta. Jos kuitenkin tulisin raskaaksi, en myöskään kykenisi aborttiin - muut saavat puolestani tehdä abortteja, mutta tiedän, ettei oma mielenterveyteni kestäisi sitä. Kantaisin syyllisyyttä lopun ikääni. Tästä syystä pitäisin lapsen (ja toki rakastaisin lasta varmasti enemmän kuin mitään, vaikka mieluummin lapsi saisi syntyä vasta useamman vuoden päästä). Ei se naisellekaan enää siinä vaiheessa ole kovin helppo valinta, kun on jo raskaana.
Eroa, jos siltä tuntuu. Osallistu kuitenkin lapsesi kustannuksiin, ei se vaimosikaan varmaan tahallaan antanut kierukkansa pettää.
No onneks et oo ite raskaana. Se vasta vittumaista ois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko elää vaimosi kanssa, jos hän ei olisi raskaana? Jos et, tiedät itsekin mitä pitää tehdä. Jos haluaisit jatkaa, jatkatte perheenä. Jos vaimo päättää pitää lapsen, sinusta tulee isä halusit tai et.
En ole lapsen elämässä.
AP.
No ei sun tarvitse ollakaan jos et kerran halua, mutta elatusmaksut on silti maksettava. Ei ole sinun päätettävissäsi se asia.
Vierailija kirjoitti:
Olet pulassa, varaudu jo valmiiksi henkisesti 18 vuotta kestävään lisäkuluun.
Vaimo kertoi tänään, että lapsi ei ole minun välttämättä. On kuulema pettänyt minua humalassa, muttei muista kenen kanssa.
Otan eron.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vuoksi syntyy lapsia. Hämmästyttävää, ettet tiennyt asiasta.
Ikäeronne on mitätön.
Syntyy toki, miksi luulet ettei se olisi tiedossa. E_h_k_ä_i_s_y___p_e_t_t_i, jos osaat lukea, senkin epäpätevä Sherlock.
Niin kauan kun ehkäisyteho ei ole 100% ovat molemmat vastuussa seurauksista. Siinä ei poru auta jos ehkäisy pettää. Tämän tietää jokainen seksiä harrastava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet pulassa, varaudu jo valmiiksi henkisesti 18 vuotta kestävään lisäkuluun.
Vaimo kertoi tänään, että lapsi ei ole minun välttämättä. On kuulema pettänyt minua humalassa, muttei muista kenen kanssa.
Otan eron.
AP.
Juu, niin varmaan.
30v saa vasektomiankin. Oma moka.