Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisen sosiaalisen elämän käy, jos menee kertomaan kaikille tuttavilleen saaneensa Mensan valvotusta testistä huippupisteet?

Vierailija
26.06.2018 |

Väheneekö vai lisääntyykö ystävien määrä? Pysyykö todennäköisesti samana kuin ennen? Mitä luulette?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut tulokseksi 157 enkä kertonut kellekkään. Yksi tuttu sai vahingossa tietää jäsenyydestäni ja suhtautuminen minuun muuttui oitis hyvin nagatiiviseksi.

Vierailija
22/25 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tulee mieleen, että onpa kaverilla heikko itsetunto, kun pitää noin mainostaa. Varsinkin kun tietää, että kokeeseen voi valmistautumalla vaikuttaa. Eli kun teet testin muutaman kerran ja katsoo tarkistukset, pisteisiin voi vaikuttaa. Paljon.

Korkeat pisteet ei myöskään kerro sosiaalisista taidoista yhtään mitään.

En yleensä käytä kateuskorttia mutta... kuka väitti että kertoisi sosiaalisista taidoista? Miksi olisi huono itsetunto kun kertoo asioita jossa on onnistunut? Kerskailu on asia erikseen mutta kyllä me kavereiden kesken kerrotaan onnistuneitakin asioita, aika tylsää tulisi jos aina vaan valitettaisiin kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus:

Jos saat Mensan valvotusta testistä huippupisteet, olet todennäköisesti valikoinut tuttavikseksi henkilöitä, jotka niin ikään on älykkäitä. Lisäksi älykkyys näkyy joka tapauksessa, vaikka tarkka ÄO ei olisikaan vastapuolen tiedossa. Tuo ei siis ole niin valtaisa järkytys eikä käytös muutu seurassa tms.

Olemme kaveriporukassani poistaneet tabujen listalta ÄO:n ja testailleet älykkyyttämme sekä oikeasti että nettitestillä, ja keskimääräinen ÄO:mme on noin 130. Valvotusta ja nettitestistä tulee suunnilleen sama.

No höpö höpö, tuskin tulee :D Minun 12 -vuotias sai Mensan nettitestistä 128. Tuskin saisi valvotusta saman.

24/25 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kertonut aikoinaan, mutta jotenkin tuli muun ihmisen kautta julki. Sen jälkeen se tuntui olevan varsinkin erittäin koulutetuille miehille kova pala. He alkoivat ihan tosissaan vinoilemaan ja pilkkaamaan ja ottivat asian esiin jatkuvasti.

Itse ja likkakaverit vaan ajateltiin tästä ns älykkyydestäni, että minkäs sille sitten voi ja toivottavasti siitä on joskus jotain iloa.

Olen avaruudellisesti lahjakas, tarkoittaa hahmottamista esim. geimetria ja siitä olisi kuulemma hyötyä esim lennonjohdossa tms. En tiedä onko perää, koska olen konttorirotta.

Vierailija
25/25 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista, paljon Mensan nettitestistä? (Kysyn tosissani vaikka voikin vaikuttaa vittuilulta)