Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuutta syytetään monista sairauksista

Vierailija
26.06.2018 |

vaikka ne sairaudet aiheutuu siitä ruuasta, millä se lihavuus on aiheutettu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2tyypin diabeteskin johtuu väärästä ravinnosta, ei lihavuudesta.

Ihan totta. Mikä muuten selittäisi sen, että normaalipainoisia sairastuu sekä sen, että osa lihavista ei sairastu

En itse ole kyllä tavannut normaalipainoista tai hoikkaa henkilöä jolla olisi 2-tyypin diabetes. Ykköstyyppejä kylläkin.

t. sh

Vierailija
22/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Mikä muuten selittäisi sen, että normaalipainoisia sairastuu sekä sen, että osa lihavista ei sairastu

En itse ole kyllä tavannut normaalipainoista tai hoikkaa henkilöä jolla olisi 2-tyypin diabetes. Ykköstyyppejä kylläkin.

t. sh

Jos sinä et ole tavannut, se ei tarkoita, että heitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Oletko ollut kauan alalla? Itselle tulee mieleen kaksi erityistä DM2 ryhmää: vanhemmat ihmiset, jotka syövät määrällisesti vähän, mutta pääasiassa pullaa/leipää/perunaa sekä nuoremmat psyk. potilaat

Vierailija
24/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Just. Minä olen kyllä tavannut moniakin hoikkia kakkosia. Tosin heillä ollut kyllä aina jo ikääkin varmaan vähintään 55-60+. Tapaamani ykköstyypit (joita ollut suht harvassa) ovat olleet aina hoikkia.

T. Toinen sh

Vierailija
25/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on riskitekijä monelle sairaudelle ruokavalion sisällöstä riippumatta. Vaikka olet ihan oikeassa siinä, että myös ruokavalion väärä sisältö altistaa sairauksille. Molemmat on huonoja asioita.

Kaikista terveellisintä on olla normaalipainoinen ja syödä terveellistä ruokaa. Suuri yllätys varman kaikille?

Suomessa vain kolmasosa naisista ja viidesosa miehistä syö siten, että ruokavalioa voi kutsua terveelliseksi.

Suomessa syödään maailman eniten suurkeittiöiden ruokaa, jotka noudattavat ravitsemussuosituksia.

Ja sehän ei sitä parasta ravintoa suinkaan ole.

Riippuu ihan siitä, mistä lähteistä tietonsa ottaa ja mitä haluaa uskoa.

Olet aivan oikeassa.

Vierailija
26/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Olet oikeasaa, en minäkään. Jo pienikin painonpudotus (10 %) monilla korjaa asian, mutta kun sitä ei uskota.

Ja väitetään, että ei pystytä laihduttamaan, kun sitäjatätä. Sitten syödään lääkkeitä ja mitataan verensokeria innolla, ihan höpöä.

Vierailija
27/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus kohtuu läskistä, jota aa kun syö liikaa verrattuna kulutukseen. Kaikki muu on laiskuutta j a selittelyä sekä mielenheikkoutta. Jos mokkapallit raidaa isolla porukalla peräreikään, niin siitä huolimatta laihtuminen ei kiihdy.

Vierailija
28/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Olet oikeasaa, en minäkään. Jo pienikin painonpudotus (10 %) monilla korjaa asian, mutta kun sitä ei uskota.

Ja väitetään, että ei pystytä laihduttamaan, kun sitäjatätä. Sitten syödään lääkkeitä ja mitataan verensokeria innolla, ihan höpöä.

Ei se painonpudotus auta, jos syö väärin diabetesta ajatellen.

Vierailija
29/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Oletko ollut kauan alalla? Itselle tulee mieleen kaksi erityistä DM2 ryhmää: vanhemmat ihmiset, jotka syövät määrällisesti vähän, mutta pääasiassa pullaa/leipää/perunaa sekä nuoremmat psyk. potilaat

Olen ollut lähes 30 vuotta alalla.

Ongelma on se, että ihmiset eivät enää ymmärrä  normaalipainoa. Keskivartalolihavuus on iso riski 2-tyypin diabeteksen puhkeamiselle. Ihminen voi olla raajoistaan hoikan oloinen, mutta keskivartalo on pönäkkä eli vatsaontelossa sisäelimien ympärillä on rasvaa joka aiheuttaa metabolisen oireyhtymän. Näitä metabolisen oireyhtymän ruumiillistumiahan tulee kaupungilla vastaan koko ajan, sekä miehiä että naisia. Ongelma on helppo naamioida tunikalla ja leggingseillä, jos ilkeästi haluaa sanoa. 

Minun painoindeksini on 22 ja minuakin on sanottu laihaksi. Mutta kun vaatteet riisuu, niin laihuus on kaukana minusta. 

Vierailija
30/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka ne sairaudet aiheutuu siitä ruuasta, millä se lihavuus on aiheutettu.

Tämä palsta se jaksaa yllättää ihmisten sivistyksellä ja tiedolla.

Okei. Ja tämänkö takia piti tehdä aloitus.

Tietenkin olet oikeassa, kun niin sanot.

Tosin, mä lihoin muutamassa kuukaudessa reilut 10kg kun sai neuropaattiseen kipuun kipulääkettä, josta kertoi lääkäri etukäteen, että se kerrottiin lääkkeen sivuvaikutuksena.

Ja naamataulu oli siinä kunnossa, etten pystynyt edes syömään kivutta.

Vierailija
31/31 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. sh

Olen ollut lähes 30 vuotta alalla.

Ongelma on se, että ihmiset eivät enää ymmärrä  normaalipainoa. Keskivartalolihavuus on iso riski 2-tyypin diabeteksen puhkeamiselle. Ihminen voi olla raajoistaan hoikan oloinen, mutta keskivartalo on pönäkkä eli vatsaontelossa sisäelimien ympärillä on rasvaa joka aiheuttaa metabolisen oireyhtymän. Näitä metabolisen oireyhtymän ruumiillistumiahan tulee kaupungilla vastaan koko ajan, sekä miehiä että naisia. Ongelma on helppo naamioida tunikalla ja leggingseillä, jos ilkeästi haluaa sanoa. 

Minun painoindeksini on 22 ja minuakin on sanottu laihaksi. Mutta kun vaatteet riisuu, niin laihuus on kaukana minusta. 

No se metabolinen oireyhtymä aiheutuu nimenomaan väärästä ravinnosta.