Voiko olla joku psykopaatti tms. jos ei halua vahingoittaa tai hyväksikäyttää ketään?
Ei vain ole kiinnostunut kertakaikkiaan muista ihmisistä. Ihan kiva joidenkin kanssa on viettää aikaa, mutta pääasiassa vaan haluaisin olla rauhassa. Ei kiinnosta muiden asiat, enkä välitä mitä kukaan on mieltä omistani. En vaan halua, en jaksa, enkä ole kiinnostunut. Menin sitten tällaisena ihmisenä vielä perustamaan perheen, ja nyt tuntuu siltä, että minua ei oikeastaan edes haittaisi jos mies ja lapsi vain katoaisivat. Ei myöskään sinänsä haittaa että he ovat olemassa. Tämäkin asia on ihan sama. Enkä ole masentunut, ainakaan jos vain saan olla yksin. Olenko joku psyko?
Kommentit (29)
ehkä sinulla ei ole toivotunlainen parisuhde miehesi kanssa? teidän täytyisi keskustella ja miettiä mitä haluatte ja mitä saatte suhteeltanne. ehkä ulkopuolinen apu olisi hyvä. se tekisi teille todella hyvää. nimittäin kuulostaa siltä että haluat eristäytyä ja silloin pitää miettiä miksi niin haluat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Asperger diagnosoituna. Kuulostan sinulta.
Eikö Aspergeriin kuulu lisäksi olla huonot sosiaaliset taidot? Onko sinulla ap sellaiset?
No hemmetti. Oikeasti minulla on diagnosoitu Asperger, mutta en halunnut sitä tuoda tässä esiin, koska sitten kaikki olisivat ajatelleet heti, että kaikki johtuu siitä. Mutta kun mitä joidenkin Aspergereiden kanssa olen jutellut, ja muutenkin tiedän, että as voi hyvinkin olla kiinnostunut ihmisistä, mutta sosiaaliset taidot on huonot. Kai se sitten on vaan tätä. Toisaalta jos otan alkoholia, niin jaksan ihmisiä väsymättä. Niin ja en tiedä olisiko sos. taidot paremmat, jos olisin kiinnostunut ihmisistä, eli siis kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta olla sosiaalisesti taitava vaan hoitaa vain ne pakolliset asiat. Alkoholi kyllä auttaa tähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No hemmetti. Oikeasti minulla on diagnosoitu Asperger, mutta en halunnut sitä tuoda tässä esiin, koska sitten kaikki olisivat ajatelleet heti, että kaikki johtuu siitä. Mutta kun mitä joidenkin Aspergereiden kanssa olen jutellut, ja muutenkin tiedän, että as voi hyvinkin olla kiinnostunut ihmisistä, mutta sosiaaliset taidot on huonot. Kai se sitten on vaan tätä. Toisaalta jos otan alkoholia, niin jaksan ihmisiä väsymättä. Niin ja en tiedä olisiko sos. taidot paremmat, jos olisin kiinnostunut ihmisistä, eli siis kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta olla sosiaalisesti taitava vaan hoitaa vain ne pakolliset asiat. Alkoholi kyllä auttaa tähän.
Ap
Minäkin pystyn seurustelemaan paremmin alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta olen silti (muista syistä) absolutisti. Teeskentelen myös hienosti lyhyitä aikoja ”normaalia”, mutta todellisuudessa minua ei kiinnosta ihmiset _yhtään_. Tunnen monia kaltaisiamme. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMinäkin pystyn seurustelemaan paremmin alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta olen silti (muista syistä) absolutisti. Teeskentelen myös hienosti lyhyitä aikoja ”normaalia”, mutta todellisuudessa minua ei kiinnosta ihmiset _yhtään_. Tunnen monia kaltaisiamme. Voimia.
Tämä siis tuon diagnosoidun assin tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut aspergerin syndroomasta? Minä olen samanlainen kuin sinä. Mulla ei ole ainakaan toistaiseksi muuta diagnoosia kuin masennus. Ehkä jossain vaiheessa tutkitutan aspergerin mahdollisuuden, jos jaksan.
Ihan tässä vaivaannun, kun näin ylenpalttisesti mua kiittelette, peräti yhdellä yläpeukulla ja yhdellä alapeukulla. :) Olenhan kuitenkin vain diagnostisoimaton mahdollinen assi, jonka sutkauksia ei niin maksa vaivaa noteerata. :D Noo, mitäpä noista ekan sivun viesteistä, ei sen puoleen. Täytyypä käydä peukuttamassa kaikki viestit, joissa todetaan akateemisen vakuuttavalla äänellä, että kyllä, olet nimenomaan psykopaatti, sosiopaatti, tai vähintään narsisti - ilmiselvästi.
Vierailija kirjoitti:
Haha, voisi olla minun kirjoittamani, paitsi että asun yksin. Olen aika ääri-introvertti ja oma rauha ja vapaus ovat erittäin tärkeitä. Joskus nuorempana tuli paljonkin mietittyä miksi on niin erilaisella mielenlaadulla varustettu kuin suurin osa muista mutta nyt alan hyväksymään sen että voin olla oma itseni ja hyvä sellaisenaan.
Miten oot pärjänny työelämässä? Itse en oikein enää tunnu jaksavan tätä jatkuvaa pakko-sosiaalisuutta... joka työpäivän jälkeen olen ahdistunut, kiukkuinen ja väsynyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, voisi olla minun kirjoittamani, paitsi että asun yksin. Olen aika ääri-introvertti ja oma rauha ja vapaus ovat erittäin tärkeitä. Joskus nuorempana tuli paljonkin mietittyä miksi on niin erilaisella mielenlaadulla varustettu kuin suurin osa muista mutta nyt alan hyväksymään sen että voin olla oma itseni ja hyvä sellaisenaan.
Miten oot pärjänny työelämässä? Itse en oikein enää tunnu jaksavan tätä jatkuvaa pakko-sosiaalisuutta... joka työpäivän jälkeen olen ahdistunut, kiukkuinen ja väsynyt...
Tällä hetkellä työtön olen. Etsin töitä joissa saisin työskennellä itsenäisesti. Tuntuu kyllä tällä luonteella varustettuna että joutuu aina vähän silmätikuksi kun en vaan osaa olla niin sosiaalinen kuin muut.
Schizoid personality disorder (/ˈskɪtsɔɪd, ˈskɪdzɔɪd/, often abbreviated as SPD or SzPD) is a personality disorder characterized by a lack of interest in social relationships, a tendency towards a solitary or sheltered lifestyle, secretiveness, emotional coldness, detachment, and apathy.
When someone violates the personal space of an individual with SPD, it suffocates them and they must free themselves to be independent. People who have SPD tend to be happiest when in relationships in which his or her partner places few emotional or intimate demands on them. It is not people they want to avoid, but negative and positive emotions, emotional intimacy, and self-disclosure.[15]
Therefore, it is possible for individuals with SPD to form relationships with others based on intellectual, physical, familial, occupational, or recreational activities as long as there is no need for emotional intimacy. Donald Winnicott explains this is because schizoid individuals "prefer to make relationships on their own terms and not in terms of the impulses of other people." Failing to attain that, they prefer isolation.[16]
Although there is the belief people with schizoid personality disorder are complacent and unaware of their feelings, many recognize their differences from others. Some individuals with SPD who are in treatment say "life passes them by" or they feel like living inside of a shell; they see themselves as "missing the bus" and complain of observing life from a distance.[17][18]