Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalla jaotellaan 70- ja 80-syntyneet samaan sukupolveen?

Vierailija
26.06.2018 |

60- ja 70-luvulla syntyneet syntyi ”hippiaikoina”, ja he ovat tavallaan samaa sukupolvea. 80- ja 90-luvulla syntyneet taas luokitellaan kansainvälisestikin samaksi sukupolveksi, eli milleniaaleiksi, jotka syntyi juppikaudella tai teknologisen kehityksen ja materialismin kaudella. 90-luvun lamasta huolimatta sekin aika oli hyvin materialistista.

Ehkä kyse on vain siitä yhdestä hullusta, joka kirjoittaa joka toinen päivä 70- ja 80-luvulla syntyneiden ketjuja, mutta kyllä pitäisi ymmärtää, että nämä ovat aivan eri sukupolvia kansainvälisten kriteerienkin mukaan.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syntynyt -73 ja olin n 12 kun meille tuli kotiin ensimmäinen tietokone. Olin neljännellä luokalla, kun opettelin Suomen Kuvalehdestä Basic-ohjelmointikieltä, ja ala-asteella aloitin koulun tietokonekerhossa, basic-ohjelmointia sielläkin. Äitini oli jo opiskeluaikoina ollut yliopistossa tietokoneiden kanssa tekemisissä, eivätkä ne ole ihan niin uusi asia kuin jotkut luulevat.

Jep. 1970-luvulla syntyneiden vanhemmat olivat opiskelu- ja työelämässä tekemisissä reikäkortteihin ja magneettinauhoihin perustuvien tietokoneiden kanssa, jos olivat alalla.

Mutta jos ovat yhä alalla, niin eivät tietenkään ole enää tekemisissä sen vanhentuneen  tekniikan kanssa hekään .

Heillä vain on kokemusta siitäkin.

Eivät tietenkään. Tuo olikin siihen, etteivät ne pleikka 1:n ajan lapset olleet ensimmäisiä tietokoneajan lapsia. Vic, c64, amiga ja muut vaativat enemmän viitseliäisyyttä käyttäjältään kuin nykyiset koneet, joita ostetaan, että piltti oppisi informaatioajan kujeet. Mutta nykyisin käyttö on enemmän viihdettä kuin Gw-/Q-Basicia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi