Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa, miksi olette hankkineet monta lasta

Vierailija
25.06.2018 |

Ja kertokaa, miten kestätte sitä. Ihan rautalangasta perustelkaa.

Kommentit (273)

Vierailija
241/273 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta lasta siksi, koska on sekä henkisissä että aineellisissa värkeissä siihen varaa.  

Vierailija
242/273 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on Herran lahja. Vaikka lapsia olisi 12, ketään äiti ei antaisi pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/273 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa. Kaksi lasta suunniteltiin, kaksi bonusta. Hyvin jaksan, nyt kun ovat isoja muutama vuosi sitten oli rankempaa. Hoidan heidät yksin. en ole kamalasti stressaava ihminen, joten aika lunkisti on välillä otettu, ihan oman mielenterveuden vuoksi.

Vierailija
244/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
245/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tarvitsee perustella? Mä vain nautin lapsista. Tekemisestä ja olemisesta heidän kanssaan.

Miksi yksilapsisten pitää usein perustella miksi ovat jättäneet lapsiluvun yhteen?

En ole Ap, mutta aika helvetin moni monilapsinen äiti on tivannut ja vaatinut vääntämään rautalangasta miksi meille ei tullut enempää lapsia.

Vierailija
246/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies halusi toisen. Jostain syystä, kun olin jo raskaana, ilmeisesti hormonit, suostuin. Virhe.

Rakkaita ne on molemmat, mutta talossa on jäätävä meteli, sotku ja jatkuva tappelu koko ajan. Toivottavasti helpottaa kun lapsille tulee ikää lisää, luotan siihen.

Raskausajat oli molemmat älyttömän vaikeita, oli työn ja tuskan takana saada lapset edes hengissä ulos. Saatikka että minäkin pysyin vielä elossa. Lapsien jälkeen minulta on mennyt jalat ihan kokonaan.

Mitenkö kestän? Juurikin sillä ajatuksella, että ikä helpottaa. On vaan pakko.

Välillä hakkaan pesuhuoneella päätä seinään ja leikittelen ajatuksella että vaan lähden. Mutta rakastan noita kolmea ukkoa (isää ja ipanoita) liikaa 🙄

"Perustelkaa, miksi olette hankkineet monta lasta". Monta lasta?! Onko kaksi lasta sinusta "monta"??

Vierailija
247/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duloksetiini, sertralin.

Vierailija
248/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen mami kirjoitti:

Meillä on yksi lapsi, koska halusimme hänelle hyvän lapsuuden. Ei rahahuolia. Ei olisi ollut varaa moneen tenavaan. Olemme kohtuupalkkaisia akateemisia ja halusimme itse elättää lapsemme. Olemme matkustelleet, perhesuhteemme ovat sopivan tiiviit. Emme roiku lapsessa eikä hän meissä.

P.s. Lapsi on nyt nuori aikuinen. Ystäviä riittää, empaattinen lapsi, valmistuu yliopistosta arvostettuun ammattiin. Menikö joku mönkään?

Miksi vastasit tähän ketjuun? Ei tämä aihe koske sinua.

"valmistuu yliopistosta arvostettuun ammattiin". Hyacinth Bucket'ko se siellä?

Vierailija
249/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tein ekan satsin nuorena siinä ehti useamman tehdä. Vahva lisääntymisvietti ja lapset olivat helppoja ei mitään sirkusta ei edes teineinä. Sain olla myös kotona parikytä vuotta mikäs sen mahtavampaa kuin että mies tuo leivän pöytään.

Vierailija
250/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi lasta hankittiin, jotta heistä olisi leikkiseuraa toisistaan. Eikä lapsen tarvitse jäädä yksin tähän maailmaan, kun me vanhemmat kuollaan.

Siis toi on aivan typerä peruste.

Tiedän liikaa sisaruksia jotka eivät ole missään tekemisissä toistensa kanssa enää aikuisina.

Tuottavat jopa toisilleen kärsimystä.

Mulla on 5 siskoa, joista vain kahden kanssa olen tekemisissä. Aikansa käyttivät kiltteyttäni hyväksi, joten tein kuten terapeutti ehdotti ja lopetin suhteet muihin kolmeen.

Vierailija
251/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 4 lasta ja kaikki eri isälle. Tulee hyvät rahat, kun saa elareita neljältä suht hyvä tuloiselta isältä ja päälle kodinhoidontuki, yh-tuki, lapsilisät, asumistuki pieneen omakotitaloon ja välillä lasten vaatetuksiin harkinnanvaraista sossusta. Nauran aina tutulleni, joka opiskeli 2 maisterin tutkintoa ja saan silti enemmän rahaa olemalla kotona, kuin hän töissä=)

No jokainen tallaa tavallaan, mutta naurattaa. Tänään lähden tyttöjen kanssa tanssimaan, kun on vapaa vkl ja lapset ovat jokainen isällään.

Minä nauran sinulle kouluttamaton luuseri. Jos tietäisin kuka olet, en päivää sanoisi. Lapsesi ovat varmasti onnettomia ja tulevaisuus surkea.

Kommentti on luultavasti trolli. En halua uskoa, että suomalaiset naiset ovat noin tyhmiä, kuin annat ymmärtää.

Vierailija
252/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monta enemmän kuin yksi? Jos on, niin perustelin tämän itselleni ennen toisdn lapsen hankintaa tekemällä listan kaikista plussists ja miinuksista. Plussat painoivat vaakakupissa enemmän, niitä oli mm. sisarussuhde esikoiselle, isompi todennäköisyys saada lapsenlapsia yms. liibalaabaa joka voi olla hyvä juttu tai sitten ei, isoin syy kuitenkin oli, että lapset tuovat meille valtavasti iloa ja sisältöä elämään ja halusimme kaksi.

Jos monta tarkoittaa enemmän kuin yksi, en todellakaan tiedä, itse olen liian mukavuuden haluinen, itsekäs ja laiska hankkiakseni vielä lisää lapsia.

Vierailija
253/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan melkein kaikille syy on yksinkertaisesti: koska haluan. Eli itsekkäät syyt.

Halutaan paljon elämää ympärille.

Ihmiset ei kestä omia ajatuksiaan, joten hankkivat ympärille paljon häiriötekijöitä. Lapsilta ei ikävä kyllä voi etukäteen kysyä haluavatko tänne, varsinkaan kiistelemään johonkin uusioperheeseen.

Vierailija
254/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi kaksi. Vaihtelevalla menestyksellä on jaksettu, kaiken kaikkiaan yllättävän hyvin. Yllätti kun en ole erityisen innostunut lapsista, kuinka valtavasti omiaan rakastaa. Kumarran nykyään syvään hormoneille 😂

Vierailija
255/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aina neljästä lapsesta, en osaa selittää sitä sen ihmeemmin, varmaan samalla tavalla kun joku toinen haluaa kaksi lasta. Sain neljä lasta ja nautin lasten kanssa touhuamista, olen ensimmäiseltä ammatiltani lastentarhanopettaja, joten lapsilauman kanssa oleminen oli tuttua.

Nyt lapset ovat jo isoja, nuorinkin 9 ja vanhin melkein täysi-ikäinen. Erityisesti kolme nuorinta ovat hyvin läheisiä toisilleen, vanhin on eri sukupuolta ja aina ollut vähän eri jutut kuin muilla. Rankkaa oli välillä, mutta en missään vaiheessa ole katunut päätöstä isosta perheestä. Kaikki tarpeellinen on saatu lapsille hankittua

Vierailija
256/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4, koska haluttiin useampi. Nautin isosta perheestä, ja Luojalta kaikki on saatu. Lapset helppoja, vanhin kohta aikuinen. Lapsilla on aina ollut seuraa ja kaveria leikkeihin omasta takaa, mulle se on ollut suuri helpotus arkeen. Olen kasvattanut lapseni mielestäni hyvin, eivätkä siksi ole mitään kauhukakaroita ja tappelevia susia, vaikka toki välillä riitelevät.

Vierailija
257/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä stereotypioita että monta lasta on muka kaaos tai lauma.

Minä pidän tarkasti huolen että jokainen lapsi saa huomiota, rakkautta ja ”omaa” aikaa kaksin vanhemman kanssa.

Meillä ei ole mitään tukiverkkoa eikä isovanhempia lainkaan ja hyvin on selvitty ison monilapsisen perheen kanssa. Emme saa hoitoapua joten lapset hoidamme siis itse, kaikissa tilanteissa, eikä tämä ole mitään ylitsepääsemättömän raskasta (ylipäätään ihmettelen miten omien rakkaiden lasten kanssa on rankkaa).

Rahaa tämä vie toki, ruokalasku yli 2000e kuussa mutta tämä ei ole ongelma kun molemmilla vanhemmilla hyvät ja hyväpalkkaiset asiantuntijatyöt.

Voisin ottaa lisääkin lapsia!

Vierailija
258/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tarvii sulle sitä perustella ja rautalangasta vääntää?

Perustele sä tuo eka mulle ja väännä ihan rautalangasta niin mä voin sitten harkita oat perustelut.

Kas nyt vedetäänkin herneet nekkuun, kun lapsien hankkimista pyydetään perustelemaan. Lapsettomuutta kyllä pitää olla perustelemassa puolituntemattomillekin kaiken aikaa.

Höh, ei minulle tällaisia tilanteita tule vastaan, enkä usko että ystävillenikään, joissa siis on monta lapsetonta, vapaaehtoisesti sellaista.

Enkä lapsettomana ole koskaan vetänyt hernettä nekkuun siitä, että joku lapsellinen kertoo pitävänsä lapsiperhe-elämästä.

Vierailija
259/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi isälle, yksi äidille ja yksi valtiolle.

Ja hyvin.

Perustele oma lapsilukumääräsi (jos niitä on) ja miten kestät tilanteen. Ziisus...

Vierailija
260/273 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei vielä lapsia ole, mutta haluaisin 2-3 lasta. Ei nyt mikään suurperhe tuo ole tietenkään.

Itse haluan lapsia. Olen ns. lapsi-ihminen ja jo pienenä leikin kotileikkejä. Näen itseni tulevaisuudessa äitinä. Eipä siinä sen kummempaa perustetta ole. Jaksamista toki vaikea ennustaa etukäteen. Raskasta lasten kanssa varmasti on ajoittain. Siihenkin vaikuttaa paljonko esim. puoliso osallistuu, minkälaisia persoonia lapset ovat, onko nepsy-ongelmia, mikä on oma siisteysvaatimus, onko tukiverkostoa saatavilla, olisiko varaa hankkia siivoojaa kotiin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi