Kyllä pikkulasten vanhempana ON RANKKAA!
Tämä on tabu. Pikkulasten vanhempana on todella rankkaa.
Kommentit (90)
Mä haluisin 2-3 lasta. Oonko joku harvinaisuus nykypäivänä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tabu. Pikkulasten vanhempana on todella rankkaa.
Provo. Ei ole oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin yhden lapsen. Yhden!
N22
Yhtä lailla sinä siinä vapautesi menetät kuin monen lapsen kanssa. Ajattele, miten onnellista elämää voisit elää ilman lapsia. Miksi heittäisit sellaisen onnen pois, kun sellainen on sinulle kerran annettu?
Tyytyväisyys on monelta unohtunut tai mennyt ilon kanssa sekaisin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Et, mutta on vaikeaa löytää mies, joka suostuu kolmeen lapseen.
Minulla oli ihanaa aikaa pikkulasten kansaa. Haikeudella muistelen ja surullista ettei sitä tule enää..... Ottakaa kaikki irti ajasta lastenne kanssa! He kasvavat silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta taas tuntuu, että miehet haluaa ennemmin lapsia kuin naiset nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti kahden lapsen jälkeen menevänsä sterilisaatioon. Sinne katosi haaveeni kolmannesta lapsesta!
Pikkulasten vanhemmilla on rankkaa - jos samaan aikaan tehdään pitkää työpäivää, aloitetaan uusia harrastuksia, ruvetaan rakentamaan taloa / remontoimaan vanhaa kansakoulua, viikonloppuisin pitää kyläillä, kesälomat reissata ja muulla ajalla pyörittää facebookissa äiti-pikkulapsi-ryhmää / perustaa verkkokaupaa / kirjoittaa elämänhallintaoppaita.
Tämä on se tabu, josta ei puhuta. Ihmiset tekevät ruuhkavuotensa ihan itse ja ihan itse väsyttävät itsensä.
Elämä ei ole rankkaa, jos ymmärtää, että lapset ovat pieniä vain lyhyen aikaa ja päättää jättää kaiken muun säätämisen elämästä muutamaksi vuodeksi ja keskittyä siihen vanhempana olemiseen. Pikkulapsiaikahan on elämän parasta aikaa.
Harrastan, remontoin ja panostan uraani sitten myöhemmin. Ymmärrän, että lapselleni riittää juuri nyt vähemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ilmoitti kahden lapsen jälkeen menevänsä sterilisaatioon. Sinne katosi haaveeni kolmannesta lapsesta!
Olisit sä voinut erota ja etsiä kolmannelle lapselle toisen isän. Elämä on täynnä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit sä voinut erota ja etsiä kolmannelle lapselle toisen isän. Elämä on täynnä valintoja.
Periaatteessa kyllä, mutta tämä mies on elämäni rakkaus. Silloin saattaa joutua uhraamaan toisinaan tärkeitä asioita.
Olen 27- vuotias mies ja haluaisin kolme lasta. Saapa nähdä haluaako kukaan nainen.
Itsellä 4 lasta ja viides tulossa. En ole kokenut äitiyttä missään vaiheessa rankaksi muutoin kuin ajoittain yksinäisyyden. Elämä on priorisoitu niin, että kotona ollaan eikä juosta koko ajan harrastamassa, tehdä kaikenlaista projektia, jnejne. Tästä saa juurikin niin raskasta kuin mitä kaikkea itselleen haalii.
Jos olisi sairaita lapsia, sitten olisi varmasti rankkaa. Tai muuten erityislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Pikkulasten vanhemmilla on rankkaa - jos samaan aikaan tehdään pitkää työpäivää, aloitetaan uusia harrastuksia, ruvetaan rakentamaan taloa / remontoimaan vanhaa kansakoulua, viikonloppuisin pitää kyläillä, kesälomat reissata ja muulla ajalla pyörittää facebookissa äiti-pikkulapsi-ryhmää / perustaa verkkokaupaa / kirjoittaa elämänhallintaoppaita.
Tämä on se tabu, josta ei puhuta. Ihmiset tekevät ruuhkavuotensa ihan itse ja ihan itse väsyttävät itsensä.
Elämä ei ole rankkaa, jos ymmärtää, että lapset ovat pieniä vain lyhyen aikaa ja päättää jättää kaiken muun säätämisen elämästä muutamaksi vuodeksi ja keskittyä siihen vanhempana olemiseen. Pikkulapsiaikahan on elämän parasta aikaa.
Harrastan, remontoin ja panostan uraani sitten myöhemmin. Ymmärrän, että lapselleni riittää juuri nyt vähemmänkin.
Hohhoijakkaa. Yhden lapsen besserwisser äiti bongattu.
Yksi lapsi, helppo elämä. Ja tämä on tabu. Kaikki useamman lapsen vanhemmat yrittävät väittää että on helompaa kun lapsella on leikkitoveri ja siinä se kolme menee missä kaksikin. Ei mene, nähty on! Yhteen lapseen minulla on varaa ja jaksamista. Jokainen resurssiensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, mutta tämä mies on elämäni rakkaus. Silloin saattaa joutua uhraamaan toisinaan tärkeitä asioita.
Ja nykyisin mies pitää kahtakin lasta jo kompromissina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo "yhden lapsen besserwisser äiti", mutta yläpeukutin häntä. Kolmen alle kouluikäisen kotiäitinä, jolla ei ole juuri turvaverkkoja, voin sanoa että asia on juuri niin kuin hän kirjoittaa.
Ei se pyllyjen pyyhintä, puolivalmisteiden pyörittely pannulla ja eri koneiden täyttäminen/tyhjentäminen niin rankkaa ole. Rankkaa on, jos pitää samalla yrittää ravata salilla, päivittää kakkublogia, remontoida, ylläpitää laajaa ystäväpiiriä ja täydellistä some-elämää. Tai tehdä vaativaa työtä. Kun relaa ja nauttii lapsista, kaikki menee omalla painollaan. Tosin miehen kanssa olisi kiva saada enemmän yhteistä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi, helppo elämä. Ja tämä on tabu. Kaikki useamman lapsen vanhemmat yrittävät väittää että on helompaa kun lapsella on leikkitoveri ja siinä se kolme menee missä kaksikin. Ei mene, nähty on!
Juurikin näin. Tehdään pari, kolme lasta - pienillä ikäeroilla - ja sitten vingutaan kun ei jakseta lasten jatkuvaa nahistelua, omaa aikaa ei ole, rahat ei riitä mihinkään ylimääräiseen ja nukkua ei ole saanut viiteen vuoteen. No ihmekös tuo. Yhden - toki terveen - lapsen kanssa elo on usein kuin tanssia vaan verrattuna tuohon rumbaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo "yhden lapsen besserwisser äiti", mutta yläpeukutin häntä. Kolmen alle kouluikäisen kotiäitinä, jolla ei ole juuri turvaverkkoja, voin sanoa että asia on juuri niin kuin hän kirjoittaa.
Ei se pyllyjen pyyhintä, puolivalmisteiden pyörittely pannulla ja eri koneiden täyttäminen/tyhjentäminen niin rankkaa ole. Rankkaa on, jos pitää samalla yrittää ravata salilla, päivittää kakkublogia, remontoida, ylläpitää laajaa ystäväpiiriä ja täydellistä some-elämää. Tai tehdä vaativaa työtä. Kun relaa ja nauttii lapsista, kaikki menee omalla painollaan. Tosin miehen kanssa olisi kiva saada enemmän yhteistä aikaa.
Ei. Kyllä se rankkaa on jos vaikka toinenkin niistä sairastaa, jos työnantaja on ikävä ja joustamaton, jos itse sairastaa tai jos joku läheinen sairastuu.
Perusarjesta kotona nyt selviää kuka vaan, mutta kuormitusta todellakin tulee ihan muualta kuin noista teidän väittämistänne.
Meille osui pikkulapsiaikaan siskoni syöpä kahdesti, miehen isän alzheimer, molempien yyteet vuosien piinan jälkeen ja nuoremman lapsen astma, jonka takia lakkasin nukkumasta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikkulapsi lähti just ilosta kiljuen mummilaan. Tosi rankkaa.
Just. Hyvä. Miten pitkään aiot lapsesi muilla hoidattaa? Tiedetään nämä äidit, jotka heti kesäloman lähestyessä työntävät lapsensa vanhemmmilleen. Onko päikky tai koulu jo kiinni. Apua! Isii, äitii!!! Mulla on kersoja himassa!!!
En mä mitään vapauttani menetä. Kyllä haluan yhden lapsen :)