Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomionhakuiset ihmiset, ettekö tajua miten rasittavia olette?

Vierailija
25.06.2018 |

Tiedoksenne: huomionhakuisuutenne johtuu huonosta itsetunnostanne. Kukaan ei kehtaa sanoa sitä teille suoraan päin naamaa, koska huomionhakuisuus on hirveän noloa ja säälittävää.

Teidän juttunne ja face book -päivityksenne ovat aina sitä samaa: minä tein sitä ja tätä, tykkäättehän please? Minä ostin sitä ja tätä, onhan hyvä ostos? Minä se olen niin nokkela/hassu/jännä/tyhmä, eikö olekin huisin mielenkiintoista. Keksin jotain ja minun on aivan pakko saada kertoa se kaikille ja nähdä kuinka te peukutatte.

Ymmärrämme että olette jääneet lapsena jostain oleellisesta vaille mutta on väärin että rankaisette siitä meitä muita koko loppuelämämme.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuisuuteen liittyy myös dramaattiset puheet ja loukkaantuminen, jos huomionhakuinen ei saa vlitöntä palautetta itselleen. Esim. kun huomionhakuinen henklö lähettää viestin, siihen on vastattava heti, tai huomionhakuinen ryhtyy dramaattiseksi ja ajattelee, että vastaamattomuus johtuu jotenkin hänestä, ei siitä, että toisella osapuolella on myös muutakin elämässään kuin huomionhakuisen huomion tarpeen täyttäminen. Jos huomionhakuinen ei saa toivomaansa reaktiota aikaan vastapuolessa, alkaa itsesäälinen viestintä; olen niin yksin, olen varmaan niin kauhea, etten ansaitse vastausta jne. Äärimmäisen rasittavaa.

Vierailija
2/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ärsyttävä ryhmä on mököttäjätyypit. Jos siihen liittyy vielä avuttomuus ja laiskuus ah.

Oikeasti yrltän vältellä näitä sillä heidän seuransa tietää aina itselle lisätöitä. Teet siinä sivussa siis toisen työt ja kannustaakin selkeästi pitäisi muuten mökötyttää.

Nämä on loistavia marttyyrejä, minä hyvä rassu, sinä paha tyyliin. Jos välttelet tälläistä olet töykeä kun rassu niin mököttää taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ärsyttävä ryhmä on mököttäjätyypit. Jos siihen liittyy vielä avuttomuus ja laiskuus ah.

Oikeasti yrltän vältellä näitä sillä heidän seuransa tietää aina itselle lisätöitä. Teet siinä sivussa siis toisen työt ja kannustaakin selkeästi pitäisi muuten mökötyttää.

Nämä on loistavia marttyyrejä, minä hyvä rassu, sinä paha tyyliin. Jos välttelet tälläistä olet töykeä kun rassu niin mököttää taas.

Lapsilla ja nuorilla käytös vielä menee, mutta aikuisella työkaverilla ärsyttävää. Vierellä ihmiset paiskii töitä, mutta laiskarassu niin kaipaisi, että häntä tultaisiin paapomaan.

Vierailija
4/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä seuraat ihmisiä, jotka koet huomionhakuisiksi?

Kannattaa lopettaa. 

Vierailija
5/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook- päivitykset vielä menee, koska niitä ei ole kenenkään pakko seurata, mutta minäminäminustaminulleminä - tyypin kestäminen työpaikalla on äärimmäisen raskasta. Eikä edes kuulu mun tehtävänkuvaan kunnella itsekehujen siivittämää minäminä- monologia.

Vierailija
6/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook- päivitykset vielä menee, koska niitä ei ole kenenkään pakko seurata, mutta minäminäminustaminulleminä - tyypin kestäminen työpaikalla on äärimmäisen raskasta. Eikä edes kuulu mun tehtävänkuvaan kunnella itsekehujen siivittämää minäminä- monologia.

Juuri tämä on tuskaa. Sellaista ihmistä ei saa oikein mitenkään hiljaiseksi. Ei auta kuin poistua paikalta, vaikka on epäkohteliasta. Joka lause alkaa voimakkaasti painottaen ”minä”... minä tahdon, minä haluan, minun mielestä.

Vierailija
7/19 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ja virke "oonks mä vähän outo ku" jatkuu AINA humblebragilla.

Vierailija
8/19 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionhakuisuuteen liittyy myös dramaattiset puheet ja loukkaantuminen, jos huomionhakuinen ei saa vlitöntä palautetta itselleen. .

Jos ignooraat livenä, etkä luonnollisestikaan seuraa fb- tai twitter-tilejä, nostetaan panoksia.

Kerjätään huomiota esim. muiden sos media tilien kautta. Kommentoidaan toivomuksena saada edes jotain reaktiota. Usein negatiivisen kautta. Sairaimmat versiot esiintyvät henkilönä (jolta siis haluavat huomiota), erinäisillä saiteilla. 

Vierailija
9/19 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vaan jossain somessa! Minulla on yksi kaveri, kahdestaan välillä ihan ok seuraa jos ei keskity vain itsestään vuodattamiseen mutta jos seurassa on yhtään enempää ihmisiä niin se itsensä korostamisen määrä! Puhuu jatkuvasti muiden päälle ja kääntää kaiken koskemaan itseään. Keksii juttuja itsestään, millloin loistava intuiitio (hänellä ei sitä ole lankaan) ja välillä suorastaan meedio nähden toisten ihmisten aurat!

Välillä hän on matkustellut milloin missäkin (käynyt turistirysissä) ja kaikki kirjat ja TVsarjat katsonut ennen muita ja välillä koittaa ratsastaa vaikka ala-asteluokkalaisella joka nyt näkyi telkkarissa.

Sitten ihmettelee välillä miksi muut ovat hiljaa, koska ovat väsyneitä käymään huutokilpailua sellaisen kanssa joka koko ajam koittaa vaihtaa aihetta.

Vierailija
10/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mitenkään mahdollista olla ottamatta tällaista ihmistä vakavasti ja tuntea myötätuntoa häntä kohtaan?

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ei valittamisella ja hyljeksinnälläkään ainakaan mitään parempaa vaikutusta ole.

Vierailija
11/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällänen kaveri, joka laittoi viestinä esimerkiksi nyt jotain kysymyksiä ja odotti, että vastaan hänelle joka tilanteessa välittömästi🙄 ihan sama olinko töissä tai muuta menoa. Jos en vastannut, aika nopeasti tuli perään kaikenlaisia uhkauksia kuinka hän on tottunut että hänelle vastataan heti. Ymmärrettävästä syystä entinen kaveri.

Vierailija
12/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa kaikki ovat tällaisia. ”Ihan normaalia.”

Vierailija
13/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät että huomionhakuisia ihmisiä ei ole pakko seurata? ;) Jos toisen tekemiset vaikuttaa elämääsi noin paljon, katkaise heidät elämästäsi. Tai kerro asia heille suoraan eikä anonyyminä jollain vauva foorumilla. Vai mitä? Puuttuuko sinulta itseltäsi rohkeutta puhua suoraan ja rehellisesti? Mitä luulet että tämä kertoo sinusta?

Vierailija
14/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää tällaisia. Ihan sama vaikka suututaan, en vastaa puhelimeen jos ei huvita. Viesteihin vastaan kun viitsin. Minä elän oman aikatauluni mukaan, ja muiden on parempi vaan sopeutua siihen. En itsekään odota heti vastausta, en minä tiedä muiden työaikoja, harrastuksia, menoja yms. Jokainen elää omaa elämäänsä, eikä kukaan hallitse muita. Jos joku yrittää hallita, niin tervemenoa.

Vierailija
15/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut potkittiin pois yhdestä firmasta jonne tein 0-tuntisopparilla töitä. Tilalleni palkattiin kokoaikainen vakituinen, ympäri maailmaa matkustava ja nuorempi työntekijä tekemään samoja hommia. Syy irtisanomiseeni oli nuiva suhtautumiseni someen ja en muutenkaan sopinut firman profiiliin (=meikitön kirppisvaatteissa viihtyvä hiirulainen, työnantajalla magneettiripset, botoxhuulet ja rakennekynnet).

Tämä ex-työnantajani on instahuomioh*ra, joka laittaa firman tilille selfieitä itsestään, ja samalla hehkuttaa tätä ympäri maailmaa matkustavaa työntekijää joka itsekin on somessa aktiivinen ja seuraajia on n. 1k. Kiviäkin kiinnostaa instastory, jossa on skype-ruutukaappaus ja mairea teksti: "ja otettiin palaveri Suvin kanssa, Dubaissa on nyt +40" tai lavastettu kuva ahkerasta Suvista palmun alla "työskentelemässä": "huhuh kiirettä pitää palmujenkin alla <3 tässä valmistuu rollup  Savukosken koulutusmessuille <3" V'tut valmistuu, ei graafisia hommia tehdä kohti porottavassa auringonvalossa... :D:D:D:D:D 

Muita työntekijöitä ei tietenkään tämä työnantaja huomioi ollenkaan. On se vaan niin hienoa että hänellä on cosmopoliitti työntekijänä! Vaikka pääsin muualle töihin, jatkan yhä tämän lafkan instan seurantaa koska se on niin koomista seurattavaa. 

Vierailija
16/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on henkilö joka on täydellinen Drama Queen. Puhuu vaikka 24 h omista asioistaan kysymättä keltään toiselta yhtään mitään. Saattaa kyläilypaikassa kävellä vaikka keskellä lattiaa ja puhua suu vaahdossa jotta tulee huomatuksi. Puhuu kovalla äänellä, kaikki on niiin dramaattista, korostaa ulkonäköään ja kaikki on vain minäminäminäminä. 

Saattaa äkkiä suuttua ja mököttää vaikka tunnin. Tälläkin hakee huomiota ja pilaa muiden ilmapiirin. Raivostuu aivan pienestä, suuttuu ihan mistä vaan ja loukkaantuu verisesti kaikesta. Jos jossakin kaupassa myyjä ei hymyile hänelle tietyllä tavalla niin lopettaa käymisen siihen paikkaan. Saattaa aikaa tappakseen mennä vaikka jonnekin juomaan kahvin ja jauhamaan ventovieraille omista asioistaan johonkin kahvilaan tms. 

Joo, erittäin rasittava henkilö.

Vierailija
17/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut potkittiin pois yhdestä firmasta jonne tein 0-tuntisopparilla töitä. Tilalleni palkattiin kokoaikainen vakituinen, ympäri maailmaa matkustava ja nuorempi työntekijä tekemään samoja hommia. Syy irtisanomiseeni oli nuiva suhtautumiseni someen ja en muutenkaan sopinut firman profiiliin (=meikitön kirppisvaatteissa viihtyvä hiirulainen, työnantajalla magneettiripset, botoxhuulet ja rakennekynnet).

Tämä ex-työnantajani on instahuomioh*ra, joka laittaa firman tilille selfieitä itsestään, ja samalla hehkuttaa tätä ympäri maailmaa matkustavaa työntekijää joka itsekin on somessa aktiivinen ja seuraajia on n. 1k. Kiviäkin kiinnostaa instastory, jossa on skype-ruutukaappaus ja mairea teksti: "ja otettiin palaveri Suvin kanssa, Dubaissa on nyt +40" tai lavastettu kuva ahkerasta Suvista palmun alla "työskentelemässä": "huhuh kiirettä pitää palmujenkin alla <3 tässä valmistuu rollup  Savukosken koulutusmessuille <3" V'tut valmistuu, ei graafisia hommia tehdä kohti porottavassa auringonvalossa... :D:D:D:D:D 

Muita työntekijöitä ei tietenkään tämä työnantaja huomioi ollenkaan. On se vaan niin hienoa että hänellä on cosmopoliitti työntekijänä! Vaikka pääsin muualle töihin, jatkan yhä tämän lafkan instan seurantaa koska se on niin koomista seurattavaa. 

Ei luoja mä taidan tietää tämän firman ja sitä kautta sinutkin :'DD R:llä alkavassa kaupungissa... Et menettänyt mitään kun jouduit pois :D 

Vierailija
18/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla ja nuorilla käytös vielä menee, mutta aikuisella työkaverilla ärsyttävää. Vierellä ihmiset paiskii töitä, mutta laiskarassu niin kaipaisi, että häntä tultaisiin paapomaan.

Paitsi mököttäjät yleensä tekevät rauhassa hommia kun taas huomionhakuiset keskittävät aikansa meuhkaamiseen ja juoruilemiseen.

Vierailija
19/19 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso itse vain peiliin ap, minkälaisia ihmissuhteita itselläsi on. Sulla se tässä heikko itsetunto on, kun et kestä, jos joku saa huomiota, vaikka selkeästi itse vielä menet sitä antamaan! :D

t.kristallikissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi