Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei tutkijat keksi mitään keinoa, jolla kuukautisvuoto saataisiin kerralla pois tai esimerkiksi päivässä menemään ohi?

Vierailija
25.06.2018 |

Esimerkiksi jokin toimenpide, jonka voisit joka kuukausi ostaa tai jokin lääke mikä tyhjentäisi "kaiken kerralla"? En ole naisen biologiaan sen kummemmin perehtynyt, olisiko tämä edes mahdollista mutta miksei sitä ole tutkittu? Vai onko?

Luulisi olevan valtaisia bisnes jos jokin sellainen keino keksittäisiin ettei naisten tarvitse viikkoa kärsiä suojineen ym. Minä ainakin olisin sillointällöin valmis maksamaan siitä jos saisin menkat hoidettua pois päivässä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tutkija ei halua poistaa naisten elämästä sitä, mitä te eniten haluatte, draamaa.

Vierailija
2/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä pitää olla tekosyy raivota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä pitää olla tekosyy raivota?

Aina on se "alhainen verensokeri" -kortti.

Vierailija
4/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vaan ne epilleri laatat aivan peräkkäin niin ei tule kuukautisia. Jotkut tekee näin jopa vuosia.

Vierailija
5/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tutkijoilla ole tärkeämpääkin tekemistä. En ole koskaan kärsinyt kuukautisista, enkä ymmärrä tätä jatkuvaa ulinaa.

Vierailija
6/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu poistattamalla kohdun.

Miehet varmaan rauhoittuisivat, jos alakerran päättävät pikkuaivot napsittaisi nips, naps, POIS.

Vierailija
7/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Tuollainen kuukaisittaisimu voisi tapahtua vaikka kampaamon takahuoneessa.

Vierailija
8/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ne pois ihan lääkkeillä. Itse olen syönyt Cerazettea ainakin kymmenen vuotta eikä ole ollut kuukautisia. Aion jatkaa vaihdevuosiin asti. Elämä on sata kertaa parempaa näin.

Vierailija
9/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit skipata kuukautiset, kun vedät e-pillereitä putkeen ilman taukoviikkoa. Tämä ei ole terveydelle mikään lisähaitta (pillereiden lisäksi).

Vierailija
10/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pillereillä ja kierukallahan ne voi saada pois. Muista kyllä myös nähneeni jonkun dokkarin, jossa puhuttiin jostain lääkkeestä (ei olleet normit e-pillerit) jolla menkat sai pois aina vuodeksi kerrallaan, mutta se oli Amerikan ihmemaassa.

Vierailija
11/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lisää, että myös kierukalla voi saada kuukautiset loppumaan

Vierailija
12/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kuukautisia kuin ihan muutaman kerran 15 vuoteen, eli sen jälkeen kun täytin 30. Raskaus, imetys, raskaus, imetys, hormonikierukka, hormonikierukka. Tässä järjestyksessä.

Vierailija
13/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kuukautisten aikaan ihan oikeasti vähentää vuotoa samoin tulehduskipulääkkeiden syöminen.

Vierailija
14/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää menkat kaksi päivää. Mitään hormonaalista lääkitystä saati muutakaan lääkitystä mulla ei ole.

N31

Vierailija
15/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuukautisten aikaan ihan oikeasti vähentää vuotoa samoin tulehduskipulääkkeiden syöminen.

Joo, mutta kun nää haluaa koko kiusallisen riesan pois elämästään. Hormonaalisella ehkäisyllähän se toki onnistuu.

Vierailija
16/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se hormonikierukkahan on sellanen keksintö. Ja tosiaan pillereiden syönti tauotta/lumepillereittä. 

On vain jämähdetty vanhaan kuvitelmaan, että kuukautiset jotenkin "puhdistaisivat" tai että niiden poisjäänti olisi jotenkin vahingollista. Oikeasti nainen ei tee kuukautisilla mitään, ellei aio raskautua.

Vierailija
17/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ei vie kuukautisia kaikilta, mutta sen avulla olen itse ollut vuotamatta viimeiset 10 vuotta.

Vierailija
18/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin kehittäisivät sen miesten e-pillerin...

Vierailija
19/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itselleni ei hormonaalinen ehkäisy sovi, (tietenkään kaikkia merkkejä en oke jaksanut kokeilla - loputon tie), joten tällähetkellä ehkäisynä toimii kondomi. Mietin vain jos olisi jokin ei-hormonaalinen keino päästä kuukautisista helpommalla!

Ap

Vierailija
20/20 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua käyttää hormonivalmisteita ellei ole aivan pakko. Niistä kuitenkin on haittavaikutuksia, niin lieviä oireita kuin maailmanlaajuisiakin (esim. vesistö) ja kaikkia haittoja ei varmasti edes tunneta, sillä keksintö on verrattain uusi. 

Onneksi itselläni on sen verran kivuttoman kuukautiset, että pari buranaa auttaa. Suojana kuukuppi on aivan lyömätön ja on helpottanut elämääni valtavasti. Enää ei tarvitse pelätä ohivuotoja tai miettiä milloin voi mennä uimaan. Kupin voi myös laittaa varmuudenvuoksi tai tiputteluvuotoon. Ainoa, mitä kuppi vaatii on hyvä hygienia, eli puhdasta vettä niin kupin pesuun kuin käsienkin pesuun. Onneksi tämä on lähes aina mahdollista. Lähinnä, jossain vaelluksella tai kehitysmaassa asuessa saattaa aiheuttaa ekstravaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä