kieli

Kokemuksia, ei arvailuja ja mielipiteitä, kiitos 😆
Yksityisellä kireän kielijänteen leikkaus, missä hinnoissa nykyään? Ihan siis toimenpiteen hinta, lääkärikäynnit siihen päälle tietty tulee.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Julkisella tehdään, jos on oikeasti kireä.

Vaan kun ei aina tehdä, vaikka tarvetta olisi. Munkin piti kääntyä yksityisen lääkärin puoleen, kun vauvaltani ei vain suostuttu julkisella leikkamaan kiistatta hyvin kireää kielijännettä. Syynä se, että kasvoi riittävän hyvin. Kuitenkin imeminen hyvin vaikeaa ja maiskutteli kovaan ääneen rinnalla, oli jatkuvasti ilmavaivainen ja unet siksi hyvin rikkonaisia ja myöhemmät vaivat, esim. syöminen ja puheen tuottaminen olisi todennäköisesti hankalaa. Yksityinen lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että tulisi leikata ja näin tehtiin. Siihen loppui imemisvaikeudet, maiskuttelu ja vatsavaivat ja unet parani. Vauvalla oli kielijänne lähes kielen kärkeen asti ja kieltä hän ei saannut ulos suusta. Nyt kykenee näyttämään kieltä. Kyllä kannatti käydä yksityisellä. Pelkästään leikkauksen hinta ennen kela-vähennystä tai vakuutusta oli 320€.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aikooko käärme leikkauttaa kielensä irti?

Tuskin sentään irti, mutta vähän jännettä katkotaan, niin saada käärmekieliefekti pois.

aaaapee

Kyllä,julkisella tehdään, jos vain uskaltaa lapsensa sinne antaa hoidettavaksi. Minä en kaupungissani anna, sen verran nähty nää ulkomaalaiset kandit ja arvauskeskuksen yleislääkärit! Hammaslääkärikin voi kuulemma leikkauksen tehdä, "napsvaan" eikä tarvi edes puudutusta. Ei kiitos julkisen lääkärille neuvoille! Turvaudun siksi yksityiseen, jotta käytössä kunnon lääkärit arvioimaan ja hoitamaan. Vakuutusta emme vaan ole ottaneet, siksi kyselin hintaa. Tuo nyt on ihan kohtuullinen hinta, kiitos tiedosta! 😊

Vierailija

Ei toki kirurgia :) Mutta asiansa osaavan lääkärin. Jos sallii turhan kivun tuottamisen lapselle ja hyväksyy arpeutumisen riskin, niin siitä sitten " napsimaan vaan". Kivun tuottaminen sillä verukkeella, että ei lapsi sitä isompana muista, on mielestäni aika järkky ja kivikautinen ajattelutapa.

Minä en salli, jos kerran kivuton ja turvallinen vaihtoehto on olemassa.

Vierailija

Mun lapselta on leikattu kielijänne ilman puudutusta 2-vuotiaana. Sanoisinpa kyllä, että puudutus ja väkisin paikallaan pitäminen olisivat olleet kyllä paljon pahempi vaihtoehto kuin tuo leikkaaminen. Suuhun puuduttaminen sattuu aika paljon. Kielijänteen leikkasi erikoislääkäri keskussairaalassa.

Vierailija

Mun vauvalta leikattiin jo synnärillä. Olin itse tokkurassa hätäsektiosta, mies oli luvan antanut. Itse olin vähän kauhuissani asiasta, ihan outo juttu minulle ja ajatus vastasyntyneen leikkelemisestä tuntui kauhealta. Hyvin meillä kuitenkin sujui imetykset yms. Nyt 9v lapsella hieman pehmeä r. Johtunee ilm.tuosta kielijänteestä edelleen ja puheterapeutti sanoi, että sen voi halutessaan myös leikkauttaa. Tuskin leikkautamme, puhe kuitenkin ihan selkeää. Täytyy tytön vaan muuttaa Hesaan isona, tai eng.kiel.maahan, jos itseään häiritsee, niin kukaan ei huomaa hieman pehmeää ärrää 😀

Saattaisi olla isompikin ongelma ilman tuota varhaista leikkausta. En tiedä.

Vierailija

https://www.mehilainen.fi/terveyspalvelut/palvelut/363/kielijanteen_korj...

Mehiläisessä meillä, juurikin kevyessä "humautuksessa".
Pienen lapsen pakottaminen ko toimenpiteeseen on ymmärrettävästi hankalaa. Saahan se suun väkisin auki ja kielen ylös vedettyä kirkuvalta ja rimpuilevalta lapselta... Mutta se, minkälaiseen työnjälkeen lääkäri siinä kykenee, on melko arpapeliä. Ja haluaisitko lapsesi kokevan moisen?
Tai huijataan lasta ettei mitään tehdä. Avaa suu, kieli ylös ja yllättäin jänne poikki.. Sillälailla. Se jänne ei todellakaan ole tunnoton paikka, ja leikkaaminen vaatii tarkkuutta.

Humautuksessa tehtynä ei oo kipua, piikkejä, lapsen pelkoa, verenvuotoa suussa. Lyhyt, pieni tarkkaantehty toimenpide, lääkärillä näkyvyys ja tilaa tehdä leikkaus potilaalle, joka ei vastustele vahingossa tai tahallaan.

Kallis, useampia satasia, mutta hoitokuluvakuutus korvaa, jos sellainen on. Tarkkaa hintaa kannattaa kysellä sairaalalta.

Vierailija

Hassua, kun samat lääkärit ovat usein töissä sekä julkisella että yksityisellä. Mutta uskon kyllä, että yksityisellä leikataan vaikka julkisella ei. Ja kai sitä voisi vauvoja pahemmistakin paikoista leikellä.

Vierailija

Itselläni oli lapsena tiukka kielijänne, mutta se löystyi itsestään leikkaamatta, ja nykyään on hammaslääkärin mukaan täysin normaali. Omilta lapsiltanikaan ei ole leikattu, joten kokemusta ei ole. Sen verran joskus etsin tietoa, että ilmeisesti leikkauksesta ei ole suurempaa haittaa jos ei hyötyäkään, paitsi tietenkin erittäin selvien tapauksien kohdalla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat