Kertoako miehen seurustelukumppanille
Olen pitkässä avioliitossa oleva nainen, joka keväällä ihastui palavasti toiseen mieheen. Olin tätä ennen jo pitkään miettinyt eroa ja kun tuon miehen kohtasin, päätin katsoa sen kortin.
Meille ei syntynyt suhdetta, erittäin tiivistä yhteydenpitoa lukuunottamatta. Kerroimme toisillemme todella henkilökohtaisia asioita, mutta jotenkin oudosti päädyimme loukkaamaan toisiamme sanoillamme todella pahasti. Toisinaan mies oli todella julma ja välinpitämätön, kunnes taas ihana, hauska, ymmärtäväinen ja imarteleva.
Lopulta rimpuilin itseni irti tästä oudosta viestittelykierteestä, koska siitä tuli vain koko ajan pahempi olo. Kun valtavat ihastumisen tunteet laantuivat, huomasin, että tämä toinen mies käyttäytyi todella narsistisesti minua kohtaan: halusi vain saada ihailuni ja halusi ikään kuin antaa minulle opetuksen, sitten toisaalta oli todella hurmaava ja ihana; lirkutteli ja samalla hakkui siitä, että viestittelen hänen kanssaan mieheni selän takana. En missään vaiheessa saanut selvyyttä mitä hän minulta halusi. Suoriin kysymyksiin sain epäsuoria vastauksia tai suuttumuksen.
Lopetin jutun myös sen takia, että haluan saada selvyyden siihen mitä oikeasti elämältäni haluan. En usko, että se selviää jos aloitan uuden suhteen lennosta toisen kanssa.
Nyt jälkikäteen olen saanut tietää, että tuo mies on seurustellut koko ajan toisen naisen kanssa vaikka minulle sanoi ettei ketään muita ole. Naisella ei varmasti ole käsitystäkään siitä mitä mies hänen selkänsä takana puuhaa. Nyt mietinkin, kerronko tälle naiselle vai annanko olla?
Ahdistaa naisen puolesta, jos mies käyttäytyy häntä kohtaan yhtä törkeästi kuin minua kohtaan. Ja minua hän ei edes oikeasti tuntenut, se tässä koko jutussa onkin outoa, kuinka puoli tutulle voikaan olla julma ja paha?
Kommentit (23)
Joku jo täällä kertoikin narsistien tavasta pohjustaa mahdolliset "paljastumisensa" etukäteen niin, että paljastuksen tekijä on se, joka saa näpeilleen ja vihat ja halveksunnat niskoilleen ("oot just sellanen paska kuin xxx kertoikin") ja narsku itse pääsee pälkähästä. Eli ei kannata kertoa. Nainen sitäpaitsi tietää sen jo itse ja sinua monin verroin paremmin.
Miksi kertoisit? Kostaaksesi? Anna olla. Sen sijaan mieti, miksi ihastuit ko. mieheen.