Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ystävän asenne isäänsä kohtaan

Vierailija
25.06.2018 |

Ystävälläni on aina ollut erikoinen suhtautuminen isäänsä. Hän on aina puhunut isästään todella vähän eikä hän ole ollut lapsuuden jälkeen juurikaan tekemisissä tämän kanssa. Ystäväni on kertonut isänsä olleen kamala ihminen, mitä on todella vaikea uskoa. Olen itse tavannut tämän isän useinkin ja ihan tavalliselta mukavalta isältä tämä on vaikuttanut.

Ystäväni taas on kertonut lapsuudestaan asioita ja epäilen hänen valehtelevan. Hän esimerkiksi väitti isänsä yrittäneen itsemurhaa ja uhkailleen itsemurhalla sekä olleen ilkeä ystävälleni ja tämän veljelle. Minä luulen ystäväni liioittelevan asioita. Lisäksi noista on jo niin kauan, että voisi antaa anteeksi.

Minua suututtaa ystväni kiittämättömyys isäänsä kohtaan. Hänellä on sentään molemmat vanhemmat. Minun isäni kuoli kun olin 12-vuotias ja antaisin mitä tahansa että saisin isäni takaisin. Minua suututtaa ystäväni käytös tässä asiassa.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma isä on maailman ihanin ja hän kuolee nuorena, tulee kaikkien juoppojen, pahoinpitelijöiden, narsistien ja muiden sekopäiden isien lapset arvostaa ja olla väleissä oman isänsä kanssa, vain koska tämän yhden mukava isä on kuollut?

Logiikka kyllä nyt vuotaa tässä kohtaa.

Vierailija
62/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinun isäsi on kuollut ja sinä luonnollisesti suret sitä, ei tarkoita että kaikkien muiden tarvitsisi olla heidän isiensä kanssa tekemisissä jos isä on esim narsisti, alkoholisti, pedofiili, rikollinen, väkivaltainen yms. 

En minäkään ole yhteyksissä narsistiin, patologiseen valehtelija juoppo isääni. Ja se ei ole keneltäkään muulta pois, se on minun asiani. Minunkin ystäväni isä on kuollut, mutta en minä sen takia todellakaan arvosta isääni, vain koska hän on elossa. 

Ja isäni vaikuttaa aina kaikille ystävilleen, tutuille yms todella mukavalta, hauskalta ja lepposeltä mieheltä. Hän on erittäin hyvä puhumaan. Mutta vain me perhe tiedetään minkälainen hirviö hän oikeasti on. Ja monesti minultakin on kyselty ja ihmetelty, miksi en ole isäni kanssa tekemisissä, vaikka isäni on niin mukava ja hauska ihminen ja voivoteltu kun lapsi on niin kiittämätön ja kylmä ihminen. No, aivan sama mitä muut ajattelevat, minä tiedän totuuden he eivät. 

Se että pistää lapsen alulle, ei tee ihmisestä isää. Isä on henkilö joka välittää, rakastaa, suojelee, kuuntelee, tukee. 

Suosittelen avaamaan näkemystäsi ja ottamaan se pää sieltä haaroista pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen, että mulla ei ole isää, koska se ihminen ei ole ikinä tukenut minua elämässä millään tavalla. Päinvastoin, teki lapsuudesta helvetin.

Mulle on ihan sama, jos joku oman isänsä menettänyt vetää vesimelonin peräänsä siitä.

Vierailija
64/64 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa itsekeskeinen ajatelma.

Eikö sinun kuuluisi omalla logiikallasi olla kiitollinen siitä, että sinulla oli hyvä isä?