Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ystävän asenne isäänsä kohtaan

Vierailija
25.06.2018 |

Ystävälläni on aina ollut erikoinen suhtautuminen isäänsä. Hän on aina puhunut isästään todella vähän eikä hän ole ollut lapsuuden jälkeen juurikaan tekemisissä tämän kanssa. Ystäväni on kertonut isänsä olleen kamala ihminen, mitä on todella vaikea uskoa. Olen itse tavannut tämän isän useinkin ja ihan tavalliselta mukavalta isältä tämä on vaikuttanut.

Ystäväni taas on kertonut lapsuudestaan asioita ja epäilen hänen valehtelevan. Hän esimerkiksi väitti isänsä yrittäneen itsemurhaa ja uhkailleen itsemurhalla sekä olleen ilkeä ystävälleni ja tämän veljelle. Minä luulen ystäväni liioittelevan asioita. Lisäksi noista on jo niin kauan, että voisi antaa anteeksi.

Minua suututtaa ystväni kiittämättömyys isäänsä kohtaan. Hänellä on sentään molemmat vanhemmat. Minun isäni kuoli kun olin 12-vuotias ja antaisin mitä tahansa että saisin isäni takaisin. Minua suututtaa ystäväni käytös tässä asiassa.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ihminen ja kiukuttelee jotain kuollutta isäänsä kuin pikkulapsi.

Aika noloa.

Vierailija
42/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mutku mieleni on pahoittunut :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te ymmärrä koska oma elämänne on aina ollut helppoa. Toista se on meillä joilla oli rankka lapsuus. Mutta rankka lapsuus kasvattaa kovempia tyyppejä.

Ap

Vierailija
44/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te ymmärrä koska oma elämänne on aina ollut helppoa. Toista se on meillä joilla oli rankka lapsuus. Mutta rankka lapsuus kasvattaa kovempia tyyppejä.

Ap

Niin, emme ymmärrä, miten sinusta ystäväsi on kohtuuton. Emme ole ihan niin kovia tyyppeinä.

Vierailija
45/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

Luultavasti aloittajan surusta ei ole välitetty hänen ollessa lapsi. Aika noloa, ettet tajua tätä.

t.kristallikissa

Vierailija
46/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni löi ja tukisti ja kerran jopa heitti minua, kun olin lapsi. Hän kiisti sen jopa minulle ollessani teini, vaikka myös äitini puolsi minua. Tuo heittäminen tapahtui yläasteella, ja siitä jäi jopa puristusjäljet käteen. Uhkasin käydä kertomassa kouluterkkarille, mutta vanhemmat onnistuivat hyssyttelemään minut hiljaiseksi pelottelemalla sossulla ja sillä, miten kamalaa huostaanotetuilla lapsilla on.

Kavereitani en juuri tuonut isän näytille, mutta kaikki sukulaiset isän vanhemmat mukaan lukien ovat sitä mieltä, että isäni on hieno ihminen ja minun pitäisi olla vähän kiitollisemp isääni kohtaan siitä, että hän on minut kasvattanut. Säälittelevät isääni siitä, että hänellä on niin huonot lapset ja kiittämätön vaimo ja jauhavat, kuinka "ansaitsisi parempaa".

Yleensä kaikkein pahimmat ihmiset ovat niitä, jotka osaavat peittää tekonsa.

Vierailija
47/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

Luultavasti aloittajan surusta ei ole välitetty hänen ollessa lapsi. Aika noloa, ettet tajua tätä.

t.kristallikissa

Niin, tai sitten aloittaja on saanut kaiken mahdollisen avun ja tuen, mutta itsesäälinen rypeminen on hänestä kivempaa.

Vierailija
48/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No et kyllä kovin kova ole jos pahoitat mielesi niin kamalasti siitä että ystävälläsi on paska isä.

Vierailija
49/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

t.kristallikissa

Niin, tai sitten aloittaja on saanut kaiken mahdollisen avun ja tuen, mutta itsesäälinen rypeminen on hänestä kivempaa.

Niin, kivempaa tietenkin ajatella ihmisestä ensimmäisenä pahaa, eikö vaan?

t.kristallikissa

Vierailija
50/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

t.kristallikissa

t.kristallikissa

Eiköhän aloittajan maailmankatsomus tullut jo selväksi.

Vierailija
51/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rankka lapsuus nimenomaan isän vuoksi.

Vierailija
52/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan ymmärrä minua? Minulla on sentään vanhempi kuollut, mikä on todellakin paljon pahempi asia pienelle lapselle joutua kasvamaan ilman isää...

Ap

Sinun pitää käsitellä se oman isäsi kuolema, eikä projisoida sitä kaverin isäsuhteeseen. Ne ovat kaksi erillistä asiaa.

Kukaan meistä ei puhu huvikseen pahaa vanhemmistaan, en ainakaan usko, ellei ole mielenterveyden ongelmia. Joten et voi syyllistää kaveria huonosta isäsuhteestaan, kun et ole asunut heillä.

Vierailija
53/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti olet katkera vain, koska oma isäsi on kuollut. Muilla ei ole oikeutta, olla surullinen, valittaa tai olla pitämättä yhteyttä omaansa, vain koska sinulla ei isää ole. Se ei ole ystäväsi eikä kenenkään muunkaan syy, vaikka ikävä asia onkin.

Olen minäkin saanut vastaavan kommentin kaverilta, mutta minkäs minä sille voin.

Vierailija
54/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

t.kristallikissa

t.kristallikissa

Pointti oli, että luultavasti aloittajan surusta ei ole välietty hänen ollessa lapsi. Toki hänen väitteensä ovat ärsytysreaktiota nostattamaan tähtääviä ja omistuisia, mutta en usko hänestä tuollaista pahaa. Suru on voinut olla musertavaa jos sen kanssa jää yksin, ja ehkä vielä tolkutetaan että älä kiukuttele siinä tms. kun toinen oirehtii.

t.kristallikissa

Vierailija
55/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

t.kristallikissa

t.kristallikissa

Pointti oli, että luultavasti aloittajan surusta ei ole välietty hänen ollessa lapsi. Toki hänen väitteensä ovat ärsytysreaktiota nostattamaan tähtääviä ja omistuisia, mutta en usko hänestä tuollaista pahaa. Suru on voinut olla musertavaa jos sen kanssa jää yksin, ja ehkä vielä tolkutetaan että älä kiukuttele siinä tms. kun toinen oirehtii.

t.kristallikissa

No voi kyynel.

Se ei ole muiden keskustelijoiden syytä eikä ongelma. Ei myöskään aloittajan ystävän.

Vierailija
56/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa.

t.kristallikissa

t.kristallikissa

t.kristallikissa

No voi kyynel.

Se ei ole muiden keskustelijoiden syytä eikä ongelma. Ei myöskään aloittajan ystävän.

Miksi se olisikaan meidän ongelmamme? Etkö osaa olla ystävällinen jos toisella on ongelma, joka ei ole sinun, jos hän kärsii siitä, huoh.

t.kristallikissa

Vierailija
57/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tyhmä. Minäkin kerroin yhden ainoan kerran, mitä kauheata olen kokenut ja ystävä piti valehtelijana. Siihen loppui avautuminen nuoruuden kauheuksista.

Vierailija
58/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oma isäni teki samaa ja on aina ollut muille ihmisille mitä mukavin mies. Että mietippä miksi ihmeessä ystäväsi valehtelisi ja koeta asettua muiden ihmisten asemaan.

Anteeksi vaan, mutta minuahan tässä on kohdeltu väärin...

Ap

Kivikissaäitikö taas?

Vierailija
59/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on aina ollut erikoinen suhtautuminen isäänsä. Hän on aina puhunut isästään todella vähän eikä hän ole ollut lapsuuden jälkeen juurikaan tekemisissä tämän kanssa. Ystäväni on kertonut isänsä olleen kamala ihminen, mitä on todella vaikea uskoa. Olen itse tavannut tämän isän useinkin ja ihan tavalliselta mukavalta isältä tämä on vaikuttanut.

Ystäväni taas on kertonut lapsuudestaan asioita ja epäilen hänen valehtelevan. Hän esimerkiksi väitti isänsä yrittäneen itsemurhaa ja uhkailleen itsemurhalla sekä olleen ilkeä ystävälleni ja tämän veljelle. Minä luulen ystäväni liioittelevan asioita. Lisäksi noista on jo niin kauan, että voisi antaa anteeksi.

Minua suututtaa ystväni kiittämättömyys isäänsä kohtaan. Hänellä on sentään molemmat vanhemmat. Minun isäni kuoli kun olin 12-vuotias ja antaisin mitä tahansa että saisin isäni takaisin. Minua suututtaa ystäväni käytös tässä asiassa.

Mitä mieltä te olette?

Pidän sinua typeryksenä. Kaverillasi lienee ihan pätevät syyt  olla olematta yhteydessä  isäänsä ja olet todella törkeä  miettiessäsi että  kaverisi valehtlee. Ainutkaan lapsi  ei  kevyistä syistä katko  välejä vanhempiinsa. Että  kehtaatkin!

Vierailija
60/64 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oma isäni teki samaa ja on aina ollut muille ihmisille mitä mukavin mies. Että mietippä miksi ihmeessä ystäväsi valehtelisi ja koeta asettua muiden ihmisten asemaan.

Anteeksi vaan, mutta minuahan tässä on kohdeltu väärin...

Ap

Ei sua ole kohdeltu väärin vaan sä  sekaannut asioihin jotka ei tippaakaan sulle kuulu. Törppö!