Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "perässävedettävässä joo joo-miehessä" sitten on niin kauheaa?

Vierailija
25.06.2018 |

Miksi se on naisille turn off, että miehelle käy monet ehdotukset eikä mies ole hanakka riitaa haastamaan? Tai edes keskustelemaan kaikesta koska kaikesta ei voi kukaan mitään ymmärtää. Parempi kai olla hiljaa kuin puhua aiheista joissa ei ole asiantuntija.

Naisten mielestä heidän oma tapa on parempi, mieli vaihtuu kuin alushousut ja pää pyörii tuuliviirin lailla. Joka asiaan on mielipide vaikka ei edes aina ymmärretä mistä on kyse ja puhe.

Rauhaa rakastava ja ajatteleva joo-mies on naisille turn off, miksi? Aikuisten oikeasti näyttää, että "kemiaa" omaava mies jolta saa vähän alistavaa käytöstä osakseen, ei ole yhtään niin paha naiselle kuin mies jolle käy monet ehdotukset/vaihtoehdot ja joka arvostaa naisen haluja!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siinä on se ongelma, että mies tuntuu passiiviselta eli ei ole kiinnostunut naisesta/ naisen asioista. Ja riskinä on myös se, että naisen pitää päättää kaikki. Eli jos ole mukautuva joo-joo mies, muista osoittaa jollain selkeällä tavalla kiinnostuksesi ja pidä huoli siitä, että hoidat jotain osa-alueita itsenäisesti, ettet tunnu perässävedettävältä. 

Musta tässä ei ole kyse edes siitä, että pitäisi nimenomaan olla kiinnostunut siitä naisesta ja sen asioista, vaan olla kiinnostunut JOSTAKIN. Jos ei ole mitään omaa mielipidettä mihinkään niin en saa edes käsitystä, kuka se tyyppi on ylipäätään on.

Vierailija
22/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen jolla ei ole mielipiteitä, on tylsä. Ja kuka hän edes on persoonana, jos mieli muutuu aina seuran mukaan. Tulee epäluotettava vaikutelma. Sänkyhommia en voisi kuvitellakaan moisen nysvääjän kanssa. Osaisiko sellanen edes mitään.

Ajattele minkälaista tällaisen ihmisen kanssa olisi edes yrittää mitään kinkympää? Johan siinä tulee vahingossa traumatisoineeksi toisen, kun ei joojooltaan osaa sanoa turvasanaa tai että ei halua alunperinkään kokeilla koko hommaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä perässävedettäviä kumppaneita osuu kohdalle enemmänkin niin kannattaa tarkistaa josko omassa toiminnassa olisi jotain korjattavaa.

Silloin kun valtaa ja vastuuta jaetaan vain näennäisesti eli oikeasti odotetaan lähinnä että toinen pyytämättä ja oma-aloitteisesti tekisi niin kuin halutaan tai ainakin älyäisi tarjota kysyttäessä aina haluttua vastausta niin eipä siinä oikein jää vaihtoehdoksi muuta kuin se perässävedettävän, tahdottoman robotin rooli. Tai sitten voi kävellä ovesta ulos, niin kuin itse tein. 

Vierailija
24/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kummemmin osaa analysoida, mutta tulee mieleen että ainakin perheellisenä on tosi raskasta, jos joutuu tekemään kaikki päätökset yksin, jos toinen jaan peesaa taustalla. Joutuu päättämään, missä asutaan, miten asutaan, miten lapset kasvatetaan, miten vietetään lomat, millainen auto. On todella epäreilu tilanne, jos toinen sanoo koko ajan vaan "Ihan sama, päätä sinä". Siinä toinen on  sitten myös vastuussa päätöksistä ja toinen pesee hommasta kädet.

Juuri tällainen tilanne meillä on. Asutaan vanhassa talossa ja viime vuosien aikana jouduttu tehdä aika paljon isoja ja kalliita remontteja. Ja minusta tuntuu, että päätös jokaisen remontin tekemisestä on jäänyt minun vastuulleni. Miehen panos asiaan on ollut lähinnä "joo, olis ne kai hyvä tehdä". Minä olen murehtinut vuotavat katot ja ikivanhat putket, samoin kun seuraavan päivän ruokalistan.

Se on välillä valtavan raskasta. Ei välttämättä silloin kun on hyvä päivä, mutta jos on väsynyt ja muitakin murheita, tuntuu ettei ole mitään järkeä vetää toista perässään kun helpommalla selviäisi yksinään.

Vierailija
25/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt kummemmin osaa analysoida, mutta tulee mieleen että ainakin perheellisenä on tosi raskasta, jos joutuu tekemään kaikki päätökset yksin, jos toinen jaan peesaa taustalla. Joutuu päättämään, missä asutaan, miten asutaan, miten lapset kasvatetaan, miten vietetään lomat, millainen auto. On todella epäreilu tilanne, jos toinen sanoo koko ajan vaan "Ihan sama, päätä sinä". Siinä toinen on  sitten myös vastuussa päätöksistä ja toinen pesee hommasta kädet.

Juuri tällainen tilanne meillä on. Asutaan vanhassa talossa ja viime vuosien aikana jouduttu tehdä aika paljon isoja ja kalliita remontteja. Ja minusta tuntuu, että päätös jokaisen remontin tekemisestä on jäänyt minun vastuulleni. Miehen panos asiaan on ollut lähinnä "joo, olis ne kai hyvä tehdä". Minä olen murehtinut vuotavat katot ja ikivanhat putket, samoin kun seuraavan päivän ruokalistan.

No, onko katot vuotaneet ja putkea räjähdelleet? Vai onko remonttia tehty etukäteen "varmuuden vuoksi"?

Vierailija
26/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule autoni etupenkille.

Vierailija
27/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tekstissä pisti silmään kommentti on parempi olla hiljaa jos ei ole asiantuntija. Olis meinaa maailmassa aika hiljaista.

Jos parisuhteessa kumpikaan ei ole lastenkasvatuksen asiantuntija niin siitä ei saisi keskustella ollenkaan? Jos ei olla meteorologeja niin säästä ei voisi keskustella jne. Eli vain silloin kuin kaksi saman asian asiantuntijaa kohtaisi voisi keskustella.

Tuotako aloittaja tosiaan tarkoittaa?

Vierailija
28/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onko katot vuotaneet ja putkea räjähdelleet? Vai onko remonttia tehty etukäteen "varmuuden vuoksi"?

Tarkoittatko että remppa on ollut turha jos se tehdään ennekuin vahinko on jo tapahtunut? Jos sinusta nainen ehdottaa ”turhaa” remppaa niin kait osaat sanoa sen? Vai sanotko” joo kait se olis hyvä tehä ”ja sysäät vastuun päätöksestä naiselle? Kuten lainaamassasi tapauksessa. Eli turha vinoilla naisen teettämistä turhista rempoista jos mies ei kykene edes sanomaan kunnolla mielipidettäänkysyttäessä.

T. Sivusta pakko kommentoida

Vierailija
29/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turn off. Nyt olisi paljon kannettava rannasta ex-asukkaiden rojuja, sopiihan se sinulle ja tulethan nopeasti?

Vierailija
30/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että remonttia ei tarvitse tehdä ennenkuin vahinko pääsee jo tapahtumaan?

Joo, tää pistorasia roikkuu irti seinästä, mutta kukaan ei oo vielä saanu sähköiskua niin ei sitä tartte korjata!

Vierailija
31/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo- mies on ärsyttävä, koska hän siirtää vastuun päätöksistä kokonaan toisille. Pahimmillaan vielä kettuilee jälkikäteen kun asiat ei menneetkään niinkuin oli tarkoitus. Se ettei ota mitään kantaa esim kodinhoito ja sisustusjuttuihin osoittaa vaan täydellistä välinpitämättömyyttä kotia ja kumppania kohtaan. Tällainen vapaamatkustaja on tosiaan rasittava.

Vierailija
32/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan vaimon päättää monista asioista, koska tiedän että hän on fiksu ja osaa tehdä järkeviä päätöksiä. Helppo myötäillä kun ajattelee puolestani.

Vierailija
33/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo- mies on ärsyttävä, koska hän siirtää vastuun päätöksistä kokonaan toisille. Pahimmillaan vielä kettuilee jälkikäteen kun asiat ei menneetkään niinkuin oli tarkoitus. Se ettei ota mitään kantaa esim kodinhoito ja sisustusjuttuihin osoittaa vaan täydellistä välinpitämättömyyttä kotia ja kumppania kohtaan. Tällainen vapaamatkustaja on tosiaan rasittava.

Minä olen kodinhoidossa ja sisustusjutuissa "joo joo mies" koska ei voisi vähempää kiinnostaa. Mielipiteitä kyllä sitten löytyy niistä oikeasti tärkeistä asioista. 

Vierailija
34/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yläasteikäisenä kaveri, joka oli kiva, mutta hänellä ei ollut mitään mielipidettä tai toivetta mistään. Kysyin tai ehdotin mitä tahansa, niin aina tuli vastaukseksi "ihan sama", "päätä sinä" tai "joo". Joskus olisi kiva ollut pohtia, mennäänkö elokuviin ja mitä katsomaan vai mennäänkö kävelylle. Kyllä tuo kävi rasittavaksi, kun toinen ei ikinä sanonut omaa mielipidettään.

Miehen kanssa voi jutella mistä vain eikä se ole mitään faktojen lyömistä pöytään. Miehessä ärsyttää se, että hän on nakittanut kaikki kilpailutukset minulle. Varsinkin vakuutusten vertailu on työlästä. Sitten, jos joku menee pieleen, niin hän sanoo herkästi "etkös sinä selvittänyt nämä asiat". En minäkään kaikkea osaa ottaa etukäteen huomioon.

Vierailija
35/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "joo joo"-nainen ja mulla on "joo joo"-mies. Ennen kumpikin olimme seurustelleet vain vastinpariemme kanssa ja jutut kosahtivat siihen, että toinen kyllästyi meidän perässävedettävyyteen ja itse kyllästyimme toisen pomottamiseen. No pakkohan sen toisen oli pomottaa, kun meiltä ei päätöksiä irronnut. 

Mutta tää suhde on kyllä ollut kaikkien aikojen opettavaisin suhde. Molempien on pakko ollut oppia tietämään, mitä haluaa, kun toinen ei päätäkään puolesta. Ja toisaalta meillä on tosi kivaa ja helppoa olla yhdessä... ei riitoja ja vaikeatkin asiat puhutaan läpi sopuisasti.

Vierailija
36/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se selitys löydy ihan tuosta sanasta perässävedettävä. Pohdi ajatuksen kanssa, mitä se oikein tarkoittaa.

Huomaa huutomerkit ja sen, että sehän on vain naisen mielipide. Kummallisinta on, että jännittävillä miehillä on vientiä eikä rauhallisemmilla tavantallaajilla. Naiset ilmeisesti oikeasti tykkäävät kun jännis ottaa ponnareista kiinni ja paukuttaa kysymättä puolikuivaankin vakoon. Iltapäivälehdessäkin oli juttu kuink naisten fantasiat ovat rajumpia kuin miesten. Oikeasti nainen haluaa miehestä kiistakumppanin ja sylkykupin joka aika ajoin laittaa narttua ojennukseen. Rakkaus, vaniljaseksi ja lempeys ei naista näköjään kiinnosta.

Fantasia on fantasia, ei sitä olekaan tarkoitus toteuttaa. Se, mikä tuntuu teoriassa kivalta ei sitä välttämättä ole oikeasti.

Vierailija
37/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta osa parisuhteen ideaa on se, että itselle mieluisan ihmisen kanssa yhdessä ratkotaan elämän eteen heittämiä asioita ja näin niiden raskaus ja vaikeus vähentyy. Ei niin päin, että yksi ihminen kantaakin sitten kaksinkertaisen taakan vastuuta. Aina ei tarvitse olla mielipidettä ja aina kaikkea ei tarvitse päättää yhdessä, mutta kummankaan parisuhteen osapuolen ei tulisi olla toisen uusi vanhempi. Parisuhteessa kuuluu olla kaksi aikuista itsenäistä ihmistä rakentamassa yhteistä kokonaisuutta.

Vierailija
38/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielipiteethän on aina naisten mielestä vääriä.

Oletteko siis masokisteja, vai onko vänkääminen naisilla syntymästä asti selkäytimessä?

Vierailija
39/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluta Joo-joo-mies, jos koira ajaa saman asian. Nainen haluaa tasavertaisen kumppanin, ei mielistelevää orjaa. On kiinnostavampaa elää sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa voi keskustellakin, ei vaan läpikäydä omia ajatuksiaan. Silloinhan ei sitä paitsi tiedä, mitä toinen oikeasti haluaa tai toivoo, mikä on pettämistä sekin.

Vierailija
40/51 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen dynamiikka, että itse olen dominoiva ja ulospäinsuuntautuneempi esikoinen, ja mies on "suurpiirteinen" introvertti kuopus. Teen enimmäkseen kotiin liittyvät päätökset, organisoin ja nakitan miestäkin hommiin - usein patistellen, joskus jopa käskyttäen. Kuuntelee kun paasaan, välillä puolella korvalla. Tuntuu olevan tyytyväinen noin, ihme kyllä. Sanoo pitävänsä siitä ettei minusta tarvitse huolehtia, mutta sitten tuleekin yllätyksenä jos en syystä tai toisesta jaksa. Hän on miehisessä ja haastavassa ammatissa, joten varmaan haluaa vaan laittaa aivot vapaalle kotona.

Eipähän naisten kanssa ujona ja aika aloitekyvyttömänä päädy vokottelemaan muita naisia, vaikka markkina-arvoa olisi enemmänkin kuin itse tajuaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi