Naisen ihannepituus miehen mielestä.
Käynnissä on mielenkiintoinen keskustelu ihannepiteedesta. Asia on tutkittu laajalla tutkimuksella länsimaissa.
Kyse on siis miehen mielipiteestä. Tähän voi vastata joko omalla mielipiteellä tai arvauksella yleisestä mielipiteestä. Miehet ja naiset vastatkaa. Mielellään paljon perusteluja.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Suhteellistahan kaikki on ja riippuuhan se tietenkin sen miehenkin pituudesta mikä olisi hänelle se ihannemittainen seurustelukumppani.
Miten niin tietenkin? Eihän naisten halu lihaksekkaaseen mieheenkään riipu siitä, minkälainen naisen vartalo on. Samanlaisuus-erilaisuusperiaate.
Hoh hoh. Riippuu varmaan kuule ihan miehestä mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, mitä joku 170-senttinen ajattelee naisen pituudesta? Miksi miehen pituutta ei kysyttä tässä samassa? Tai rajattu kysymystä niin, että vain 180-senttiset miehet saa vastata?
Täyty olla tosi naivi, jos kuvittelee miesten vastanneen enemmistönä tähän kyselyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset persjalat äänestämässä :)))
Hyi saatana, että naisten mieli on myrkyllinen.
On tullut todettua. Hymyilevä ja kannustava kulissi on kyllä kaikilla - ”ihana”, ”kaunis” kommentoidaan Instassa. Valitettavasti pinnan alla on tuo savolainen persjalka -ajattelu. Aivan tolkuttoman tuomitsevaa ja halveksivaa on useimpien naisten suhtautuminen muihin.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoh. Riippuu varmaan kuule ihan miehestä mistä tykkää.
Kyllä. Miehillä on laaja makuskaala. Naiset tykkäävät aina samanlaisesta (muistetaan esimerkiksi hiljattainen tutkimus, jossa 72/72 valitsivat samanlaiset vartalot parhaaksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on olemassa mitään naisen ihannepituutta. Vaikka olisi olemassa sellainen pituus, joka viehättää useimpia miehiä, ei se silti ole mikään absoluuttinen naisen ihannepituus. Minulla on esim. kaksi parimetristä poikaa, jotka kumpikin ovat kertoneet, että tuleva tyttöystävä saisi mielellään olla pitkä. Heille siis naisen ihannepituus on varmasti yli 170 cm. Lyhyemmälle miehelle naisen ihannepituus voi olla huomattavasti pienempi, etenkin jos mies haluaa naisesta itselleen kainaloisen, eikä halua katsella tyttöystäväänsä ylöspäin.
No nyt on pinnallisia poikia saatu kasvatettua, onneksi olkoon. Tosi merkityksellistä yhteisen elämän kannalta tuo pituus.
Kyllä se tuottaa aika paljon ongelmia jo arjessa ja esim. pussailu on seisten aika haastavaa, jos on yli 20cm pituuseroa.
Lyhyillä miehillä on usein hieman heikompi itsetunto, mistä syystä haluavat pätkän naisen.
Usein näin.
Ihan vaan sen takia että on mukavampaa ja käytännöllisempää olla yhdessä toivon naiselta noin 170cm pituutta, mutta ei se mikään ehdoton vaatimus tieteenkään ole. Minusta parasta on jos pituuseroa on enimmillään 25cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että se mitä vastaa riippuu paljon omasta pituudesta. Esim joku 170cm mies ei usein halua pidempää naista ja varmaan mielellään ottais alle 160cm naisen
Jos on lapsenteko mielessä niin kyllä sitä mielellään omille lapsilleen soisi vähän enemmän pituutta. Eli ei 170-senttisen miehen kannata minkään pätkänaisen kanssa pariutua.
Lyhyenä naisena olen tästä samaa mieltä! Jos olisin vielä vähän lyhyempi kuin vähän päälle 150 cm, niin ei autolla ajo noin vain onnistuisikaan. Kyllä, olisi mukava jos omat lapset olisivat pidempiä. Ei tarvitsisi niin hirveästi kurkotella joka paikassa ja aina pyydellä toisilta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on olemassa mitään naisen ihannepituutta. Vaikka olisi olemassa sellainen pituus, joka viehättää useimpia miehiä, ei se silti ole mikään absoluuttinen naisen ihannepituus. Minulla on esim. kaksi parimetristä poikaa, jotka kumpikin ovat kertoneet, että tuleva tyttöystävä saisi mielellään olla pitkä. Heille siis naisen ihannepituus on varmasti yli 170 cm. Lyhyemmälle miehelle naisen ihannepituus voi olla huomattavasti pienempi, etenkin jos mies haluaa naisesta itselleen kainaloisen, eikä halua katsella tyttöystäväänsä ylöspäin.
No nyt on pinnallisia poikia saatu kasvatettua, onneksi olkoon. Tosi merkityksellistä yhteisen elämän kannalta tuo pituus.
Kyllä se tuottaa aika paljon ongelmia jo arjessa ja esim. pussailu on seisten aika haastavaa, jos on yli 20cm pituuseroa.
Ei oikeastaan. Meillä on 25 cm pituiset paljon miehen kanssa ja hyvin sujuu sekä arki että pussailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mitä juttua. Tuollaisten ”ongelmien” perusteellako poikasi määrittelevät kumppanin pituusvaatimuksia? Että pussailu seisten haastavaa. Voi sentään.
M185cm kirjoitti:
Ihan vaan sen takia että on mukavampaa ja käytännöllisempää olla yhdessä toivon naiselta noin 170cm pituutta, mutta ei se mikään ehdoton vaatimus tieteenkään ole. Minusta parasta on jos pituuseroa on enimmillään 25cm.
Eli 210-senttinen nainen on maksimi sinulle? Sen jälkeen alkaa tulla käytännön ongelmia ja epämukavuutta. Ymmärrän.
Arvelin, että todennäköisesti mennään vastauksissa lähelle suomalaisten naisten keskipituutta eli noin 167 cm. Ja mentiinkin. Tosin tässähän vastaajat voivat olla kumpaa sukupuolta vain.
Kyllä se olo toisen rinnalla on vähän outoa jos toinen on matossa ja toinen katossa. Se on ihan selvä asia ainakin minulle. Toisilla se saa olla eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jengi äänestää ja kehuu omaa pituuttaan. Tooosi kiinnostavia tuloksia ja keskustelua luvassa siis.
Äänestin yhdeksän senttiä lyhyempää kuin olen itse, koska haluaisin olla kymmenen senttiä lyhyempi. Pienet ja sirot naiset ovat kauniita, sanoi yleinen mielipide mitä tahansa.
T: nainen 167 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi äänestää ja kehuu omaa pituuttaan. Tooosi kiinnostavia tuloksia ja keskustelua luvassa siis.
Äänestin yhdeksän senttiä lyhyempää kuin olen itse, koska haluaisin olla kymmenen senttiä lyhyempi. Pienet ja sirot naiset ovat kauniita, sanoi yleinen mielipide mitä tahansa.
Mun. Mielestä 167cm pitkä on pieni ja siro. 177cm pitkäkin voi olla siro jos on hoikka ja muuten pieni. Kymmenen senttiä lyhyempi eli 157cm pitkä on kyllä tosi lyhyt eikä ainakaan näin pitkähkön miehen näkökulmasta ole mikään ihanne vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pituus - 10-15 cm olisi kaiketi aika passeli pituus naiselle.
Aivan korkeintaan kymmenen sentin erotus jompaan kumpaan suuntaan! Kivempi katsoa toista silmiin ja pussailla yms, kun kasvot on edes suht samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä keskipitusilla naisilla ehkä huonoin itsetunto.. aina jotain oletusta että me miehet pidettäis pienen lapsen kokosista naisista.. joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä keskipitusilla naisilla ehkä huonoin itsetunto.. aina jotain oletusta että me miehet pidettäis pienen lapsen kokosista naisista.. joopa joo.
Et ole mies.
Miksi soisi pituutta? Että lapsista tulee parempitasoisia? Laasasen opetuslapset vauhdissa?