Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

150 000e vuodessa ansaitseva Matti itkee taas rahojen riittämättömyyttä lehdessä

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verohallinnon ja Veronmaksajain keskusliiton tilastojen mukaan hyvätuloiset eli 55 000–149 999 euroa vuodessa tienaavat maksavat yli 30 prosenttia verohallinnon keräämistä tuloveroista. Tähän tuloluokkaan kuuluvia on alle 10 prosenttia veronmaksajista. 

Käytännössä tässä tuloluokassa olevat henkilöt pyörittävät maksamillaan veroilla isoa osaa suomalaisesta yhteiskunnasta. Heidän veroina maksamistaan rahoista kustannetaan muun muassa tulonsiirtoja pienituloisille. 

Tätä tuloluokkaa koskettaa myös muun muassa solidaarisuusvero, jota tulee maksaa kaksi prosenttia yli 72 300 euroa ylittävistä ansiotuloista myös ensi vuonna. 

Korkean veroprosentin vuoksi esimerkiksi 100 000 euroa vuodessa tienaavan palkkaeuro on tuloverojen vähentämisen jälkeen 56,3 senttiä. "

Vierailija
82/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään määrä rahaa ei riitä jos tykkää kovasti naisista ja päihteistä. 

Vanha viidakon laki. 

En toki tiedä Matin mieltymyksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pienemmissä tuloluokissa 35 000 euroa vuodessa ansaitsevalle jää yhdestä palkkaeurosta käteen 72,7 senttiä ja 23 000 euroa vuodessa ansaitsevalle jää käteen 80,2 senttiä kutakin palkkaeuroa kohden. "

Vierailija
84/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että ei noista kauheesti käteen jää. Persaukiset lusmut aina luulee, että joku 5 tonnia kuussa on valtava palkka ja olet rikas. Siitä kun alat itse maksamaan kaikki kulut  ilman sossutukia yms, niin ei sii kauheesti enempää sitten  käteen jää. Jos mies/ nainen tienaa vaikka 6 tonnia kuussa ja toinen on vaikka pienipalkkainen tai kotona, niin ei siitä nyt hirveitä summia käteen jää kaikkie ITSE MAKSETTUJEN kulujen jälkeen. Moni kadehtii jopa minua kun palkkani on 4 tonnia kuussa. Se mitä siitä jää käteen niin ei kauheasti ole enempää kuin sossuelätille.

Tää on niin totta mutta pienituloiset ei tätä ymmärrä. En itsekään uskoisi ellen jokaisena palkkapäivänä itse todistaisi, että kyllä se näin vaan on. Itse tienaan himpun vajaa 4000/kk ja mies 2200/kk. Mulla jää verojen ja muiden palkasta suoraan otettavien maksujen jälkeen muutama hassu satanen enemmän käteen.

Vaikka töissäolo aikana palkka on noussut melkein 1000 euroa niin käteen jäävässä osuudessa tämä ei näy.

Herranen aika! Kannattaa kyllä korjata veroprosenttia, jos 4000 eurosta ei jää käteen ees 1700 euroa. Tai tuon verran mulle jäi ilman vähennyksiä.

"Muutama satanen" enemmän. Pikkasen todellisuudesta vieraantunut, kun yli tonni ei tunnu missään. Se on muuten mun max palkka kuussa. Siihen soviteltu päiväraha ja lapsilisät niin ollaan n. 1200-1400 eurossa. Mies tienaa 2700 bruttona ja 2 teiniä. Vuokraan 830 euroa. Ja saan säästettyä omista tuloista muutaman tonnin kuussa. Miten nää raukat pärjää, jotka yksinään tienaa melkein saman kuin me?

Vierailija
85/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka paljon se on ennen tienannut (kun Nokia vielä maksoi tyhistä powerpointeista) jos nyt ei 100-150k riitä?? 

Jos on tienannut 500k vuodessa niin kyllä silloin kuuluu olla jo merkittävää varallisuutta. Muuten on kyllä oikeasti elänyt kuin viimeistä päivää :O

Vierailija
86/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Verohallinnon ja Veronmaksajain keskusliiton tilastojen mukaan hyvätuloiset eli 55 000–149 999 euroa vuodessa tienaavat maksavat yli 30 prosenttia verohallinnon keräämistä tuloveroista. Tähän tuloluokkaan kuuluvia on alle 10 prosenttia veronmaksajista. 

Käytännössä tässä tuloluokassa olevat henkilöt pyörittävät maksamillaan veroilla isoa osaa suomalaisesta yhteiskunnasta. Heidän veroina maksamistaan rahoista kustannetaan muun muassa tulonsiirtoja pienituloisille. 

Tätä tuloluokkaa koskettaa myös muun muassa solidaarisuusvero, jota tulee maksaa kaksi prosenttia yli 72 300 euroa ylittävistä ansiotuloista myös ensi vuonna. 

Korkean veroprosentin vuoksi esimerkiksi 100 000 euroa vuodessa tienaavan palkkaeuro on tuloverojen vähentämisen jälkeen 56,3 senttiä. "

Jep, ja tuo solidaarisuusvero teki sen että viimeisimmän palkankorotuksen jälkeen minulla jääkin loppuvuoden vähemmän palkkaa käteen kuin jäi alkuvuonna.

Vierailija
87/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"hyvätuloinen" kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että ei noista kauheesti käteen jää. Persaukiset lusmut aina luulee, että joku 5 tonnia kuussa on valtava palkka ja olet rikas. Siitä kun alat itse maksamaan kaikki kulut  ilman sossutukia yms, niin ei sii kauheesti enempää sitten  käteen jää. Jos mies/ nainen tienaa vaikka 6 tonnia kuussa ja toinen on vaikka pienipalkkainen tai kotona, niin ei siitä nyt hirveitä summia käteen jää kaikkie ITSE MAKSETTUJEN kulujen jälkeen. Moni kadehtii jopa minua kun palkkani on 4 tonnia kuussa. Se mitä siitä jää käteen niin ei kauheasti ole enempää kuin sossuelätille.

Tää on niin totta mutta pienituloiset ei tätä ymmärrä. En itsekään uskoisi ellen jokaisena palkkapäivänä itse todistaisi, että kyllä se näin vaan on. Itse tienaan himpun vajaa 4000/kk ja mies 2200/kk. Mulla jää verojen ja muiden palkasta suoraan otettavien maksujen jälkeen muutama hassu satanen enemmän käteen.

Vaikka töissäolo aikana palkka on noussut melkein 1000 euroa niin käteen jäävässä osuudessa tämä ei näy.

Herranen aika! Kannattaa kyllä korjata veroprosenttia, jos 4000 eurosta ei jää käteen ees 1700 euroa. Tai tuon verran mulle jäi ilman vähennyksiä.

"Muutama satanen" enemmän. Pikkasen todellisuudesta vieraantunut, kun yli tonni ei tunnu missään. Se on muuten mun max palkka kuussa. Siihen soviteltu päiväraha ja lapsilisät niin ollaan n. 1200-1400 eurossa. Mies tienaa 2700 bruttona ja 2 teiniä. Vuokraan 830 euroa. Ja saan säästettyä omista tuloista muutaman tonnin kuussa. Miten nää raukat pärjää, jotka yksinään tienaa melkein saman kuin me?

Saat palkkaa maksimissaan hiukan yli tonnin kuussa, ja saat säästettyä muutaman tonnin kuussa? Kerrotko minullekin miten tuo tehdään? väärennätkö rahaa työksesi vai kuinka?

Vierailija
88/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tällä hetkellä Matin tulot ovat 100 000–150 000 euron välillä vuosittain.

– Kun siitä ottaa palkan ja yrittämisen verot ja kulut pois, voin lyhentää lainojani hyvin pienellä määrällä, Matti kuvailee tilannetta.

Kuukausittain käteen jäävää rahaa Matti ei ole oikeastaan edes laskenut.

– Aina kun palkka tulee, se tulee tarpeeseen, sillä tili on jo tyhjä.

Asuntolainan lyhentämisen suhteen perheellä on hyvin maltillinen suunnitelma.

– Pyrimme lyhentämään lainaa 12 000 euroa vuodessa ja olemaan ottamatta lisävelkaa."

Meillä on Matin kanssa aika eriävä käsitys siitä mikä on hyvin pieni lainan lyhennys..

Matilla siis 12 000e vuodessa, me maksetaan asuntolainaa ok-talosta 900e/kk eli vajaa 11 000e/kk korkoineen vuodessa. Meistä tämä ollut ihan kohtuullinen lyhennys kaikki nämä vuodet.

Mitä nämä yrittämisen kulut on?

Joku viisas palstalainen kertoi että yrittäjä vähentää kulut verotuksessa?

ALV-yrittäjä

Vierailija
89/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mulla liksa 4200, käteen 2800. Siitä kun maksat asumismenoja 1500 (ihan kerrostalokämppä peruslähiössä), pk-maksut jne, autot ym, niin eipä sillä kauheasti juhlita. Ja hintana työ, jota sitten tehdäänkin 24/7.

Mutta olenpa sitten saanutkin ilmaiseksi korkeakoulututkintoja 2, lapset koulunsa, hienot liikuntamahdollisuudet, leikkipuistot, terveydenhuollon tietty jne. Joten en valita. Tokihan loiset tämän kaiken saman saavat, mutta toisaalta pidän työstäni, joten koen kuitenkin olevani aika etuoikeutettu.

Ilmaiset korkeakoulututkinnot?

Veikkaan et suomenruotsalaiset vanhempasi ovat maksaneet vuokrasi, ruokasi, koulukirjasi ym...

Köyhän lapsi ei saa tukea opintoihinsa, ei henkisesti eikä rahallisesti...

Vierailija
90/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv-yrittäjä täällä taas

Mies selvitti koko eilisen illan mitä laskuja pitää maksaa ensi viikolla..

Aamulla sanoin kiitos puhuttelusta

Niin huusi Haista Vittu..ei saa ottaa itseensä kun selvittää missä mennään..

No nyt taas työpaikalla katsomassa tuisko sitä ALV:ia tilitettäväksi valtiolle

Ainakin tiedän missä mennään...

Vierailija
91/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa, että 100 000 euroa on monelle tavikselle 3-4 vuoden palkka. Eli vaikka palkasta menisi paljon veroja, jää silti käteenkin vielä todella paljon. Ja tämä toistuu joka vuosi. Totaalinen tuhlari ja täysin taloudenpitotaidoton hassaa kaiken. Itse olen heikoimmillaan kokopäivätyöstä saanut vuosibruttona 18 000 euroa. Sitä voidaan miettiä, miksi siitä ei solidaarisuuden vuoksi pidätetä 50%.

Ihan uskomatonta lukea tätä uhrautumista isotuloisilla. He voivat enemmän valinnoillaan vaikuttaa käteen jäävään määrään kuin joku persaukinen. Kartanosta voi muuttaa vuokrakolmioon, mutta 25 neliön yksiöstä on vaikea enää löytää halvempaa, ihan näin esimerkkinä. Laittakaa isotuloiset/-menoiset toki tänne menonne ja tulonne ja taloushuolenne, niin av-talousneuvojat taatusti auttavat teitä ihan ilmaiseksi. 

Vierailija
92/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"hyvätuloinen" kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat palkkaa maksimissaan hiukan yli tonnin kuussa, ja saat säästettyä muutaman tonnin kuussa? Kerrotko minullekin miten tuo tehdään? väärennätkö rahaa työksesi vai kuinka?

Heh, piti tietenkin lukea vuodessa :)

Vierailija
93/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alv-yrittäjä täällä taas

Sais toi umpihullu trolli hävitä täältä p.askanbisneksensä kanssa

Vierailija
94/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti ilmeisesti luulee, että myynti = yrittämisen tulo.

Ja sitten tulee yllätyksenä, että myyntitulostakin pitää maksaa veroa. Ja omasta palkastakin pitäisi maksaa veroa.

Ja valtio ei maksakaan työvälineitä vaan yritys hoitaa ne kulut itse

Vierailija
95/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun itse tienasin murto-osan mitä Matti ja en pystynyt kuluttamaan kaikkea; rahaa kertyi ja kertyi. Koskaan ei mieleenkään tullut että köyhiä pitäisi jotenkin kadehtia.

Elävätkö puolison ja neljä lasta?

Pakkoko se on ollut lisääntyä jos ei rahat riitä.

Vierailija
96/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuet hiirenharmaat hiukset. Värillä ja pidennyksillä niistä saa upeat. Olen nyt 6 kk säästänyt ja laittanut kaikki rahat firmani laskuihin.Tuntuu että palvelen muita ja en saa itselleni mitään..en jaksa säästää harvoista kesätapahtumista ja ystävien näkemisistä..miksi tunnen itseni rumaksi?

Vierailija
97/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alv-yrittäjä täällä taas

Palstahullu...ketään ei kiinnosta

Vierailija
98/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu?

Vierailija
99/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki onnnnn????

Vierailija
100/119 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali. Todnäk on iso perhe (uskonnollista väkeä ehkä), iso kivitalo, uudehko auto, vene ja sijoituksia. Kaikki ostettuna aikanaan lyhyen ajan sisään oman keskiluokkaisen erinomaisuuden tunteen kertoessa että kaikki vähempään tyytyminen viestittäisi itsellesi ja muille ettet olekaan niin erinomainen kuin luulit.