Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

150 000e vuodessa ansaitseva Matti itkee taas rahojen riittämättömyyttä lehdessä

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se esittää olevansa uhri, jota kaikki, varsinkin media hyväksikäyttää ja hänelle jää vain luu käteen. Pah.

Vierailija
2/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas 😂

Matti on elänyt yli varojensa ja sitten selitellään sitä vaikka millä verukkeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi alkaa työttömäksi kun sitten rahat riittävät niin hyvin.

Vierailija
4/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä Matin tulot ovat 100 000–150 000 euron välillä vuosittain.

– Kun siitä ottaa palkan ja yrittämisen verot ja kulut pois, voin lyhentää lainojani hyvin pienellä määrällä, Matti kuvailee tilannetta.

Kuukausittain käteen jäävää rahaa Matti ei ole oikeastaan edes laskenut.

– Aina kun palkka tulee, se tulee tarpeeseen, sillä tili on jo tyhjä.

Asuntolainan lyhentämisen suhteen perheellä on hyvin maltillinen suunnitelma.

– Pyrimme lyhentämään lainaa 12 000 euroa vuodessa ja olemaan ottamatta lisävelkaa."

Meillä on Matin kanssa aika eriävä käsitys siitä mikä on hyvin pieni lainan lyhennys..

Matilla siis 12 000e vuodessa, me maksetaan asuntolainaa ok-talosta 900e/kk eli vajaa 11 000e/kk korkoineen vuodessa. Meistä tämä ollut ihan kohtuullinen lyhennys kaikki nämä vuodet.

Vierailija
5/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh, eiköhän me nyt kevennetä hyvätuloisten verotusta hieman kun se on noin tiukkaa. Köyhiä on paljon enemmän joten sieltä kun ottaa 50 euroa jokaiselta niin se ei tunnu missään.

Vierailija
6/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan tuosta luvusta pari nollaa pois niin päästään lähelle sitä lukua mitä monet suomalaiset saa palkaksi työstään. Ja sillä sitten pitäisi pärjätä.

Vierailija
7/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot

Vierailija
8/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on, että ei noista kauheesti käteen jää. Persaukiset lusmut aina luulee, että joku 5 tonnia kuussa on valtava palkka ja olet rikas. Siitä kun alat itse maksamaan kaikki kulut  ilman sossutukia yms, niin ei sii kauheesti enempää sitten  käteen jää. Jos mies/ nainen tienaa vaikka 6 tonnia kuussa ja toinen on vaikka pienipalkkainen tai kotona, niin ei siitä nyt hirveitä summia käteen jää kaikkie ITSE MAKSETTUJEN kulujen jälkeen. Moni kadehtii jopa minua kun palkkani on 4 tonnia kuussa. Se mitä siitä jää käteen niin ei kauheasti ole enempää kuin sossuelätille.

Vierailija
9/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti ei itke taas vaan iltasanomat on julkaissut vanhan jutun uudelleen.

Vierailija
10/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten meitä katsotaan kuin idiootteja ja mietitään, mitä luurankoja meillä on kaapissa, kun asumme n. 8500 euron yhteenlasketuilla bruttokuukausituloilla kolmiossa lähiössä. Näin meillä on A) varaa nauttia elämästä ja B) mahdollisuus jatkaa elämää ilman velkaloukkua ja kauheaa ahdistusta myös silloin, jos miehen rahakkaammat työt suhdanneherkällä alalla ovat katkolla. Ei kaikkien TARVITSE rakentaa sitä 250-neliöistä omakotitaloa ja sitten itkeä, kun sen talon maksaminen vaatisi tulotason pysymistä vakaana ajasta ikuisuuteen. 

Vierailija
11/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johnny Depp on tuhlannut lähes 650 miljoonan dollarin omaisuutensa...häneen verrattuna tämä Matti on pelkkä amatöörituhlari 150 000:nsa kanssa.

Vierailija
12/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään taas, vaan iltasanomat lämmitti vanhan jutun nostamalla sitä, kun ei kukaan ole suvainnut edes hukkua.

Vierailija
13/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on, että ei noista kauheesti käteen jää. Persaukiset lusmut aina luulee, että joku 5 tonnia kuussa on valtava palkka ja olet rikas. Siitä kun alat itse maksamaan kaikki kulut  ilman sossutukia yms, niin ei sii kauheesti enempää sitten  käteen jää. Jos mies/ nainen tienaa vaikka 6 tonnia kuussa ja toinen on vaikka pienipalkkainen tai kotona, niin ei siitä nyt hirveitä summia käteen jää kaikkie ITSE MAKSETTUJEN kulujen jälkeen. Moni kadehtii jopa minua kun palkkani on 4 tonnia kuussa. Se mitä siitä jää käteen niin ei kauheasti ole enempää kuin sossuelätille.

😂😂😂😂

Ja näille persaukisille lusmuille sanotaan aina, että menot pitää suhteuttaa tulojen mukaan eikä kitistä, ettei rahat riitä. Sama Matille, vaikka taulukkoon kaikki menot ja tulot ja ylimääräisistä turhakkeista karsimaan. Kyllähän sitä veroa paljon joutuu maksamaan, mutta rahaa jää silti enemmän kuin tuista tai pienestä palkasta.

Vierailija
14/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos kun Suomi on pullollaan työssäkäyviä, kaiken itse maksavia ihmisiä, jotka tienaavat reilusti alle 2000 e kuussa. Sulla jää taatusti enemmän käteen...

Vierailija
15/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkiksi verovuonna 2016 Matin hieman yli 110 000 euron tuloista veroihin meni liki 47 000 euroa."

Jos tuo on totta, niin onhan se ihan sairasta. AV-mamin tietenkin helppo huudella, että veroja lisää kun ei itse maksa käytännössä ollenkaan veroja tai jotain aivan olematonta prosenttia.

Vierailija
16/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mulla liksa 4200, käteen 2800. Siitä kun maksat asumismenoja 1500 (ihan kerrostalokämppä peruslähiössä), pk-maksut jne, autot ym, niin eipä sillä kauheasti juhlita. Ja hintana työ, jota sitten tehdäänkin 24/7.

Mutta olenpa sitten saanutkin ilmaiseksi korkeakoulututkintoja 2, lapset koulunsa, hienot liikuntamahdollisuudet, leikkipuistot, terveydenhuollon tietty jne. Joten en valita. Tokihan loiset tämän kaiken saman saavat, mutta toisaalta pidän työstäni, joten koen kuitenkin olevani aika etuoikeutettu.

Vierailija
17/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää siis 63000, jolla elää kuusi henkeä. Tosin vaimon pitäisi kyllä nykyään saada työmarkkinatukea Paljonko vuodessa tuon henkinen perhe saa tukia, jos lasketaan mukaan myös ne rahat, jotka maksetaan suoraan, esim. joku sähkölasku ja vastaava?

Meillä aikoinaan jäi, kun en itse saanut vastavalmistuneena miehen tulojen takia edes työmarkkinatukea, kaikkien laskujen jälkeen neljän hengen juokseviin kuluihin 400-500 euroa/kk. Asunnosta ei maksettu lainaa kovin suurta summaa ja se oli 93 neliön kerrostaloasunto. Kun sain töitä ja lapsi aloitti koulun, niin että jäi puolet päivähoitomaksuista pois, niin olipa kiva tunne, kun pystyi ostamaan itselleenkin jotain, vaikka ei paljon raskinutkaan. Mutta uudet sukatkin oli luksusta.

Vierailija
18/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi verovuonna 2016 Matin hieman yli 110 000 euron tuloista veroihin meni liki 47 000 euroa."

Jos tuo on totta, niin onhan se ihan sairasta. AV-mamin tietenkin helppo huudella, että veroja lisää kun ei itse maksa käytännössä ollenkaan veroja tai jotain aivan olematonta prosenttia.

Eli 42%. Ei todellakaan kohtuutonta.

Oma vero% 32 ja tulot yli puolet siitä mitä tällä Matilla..

Vierailija
19/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun itse tienasin murto-osan mitä Matti ja en pystynyt kuluttamaan kaikkea; rahaa kertyi ja kertyi. Koskaan ei mieleenkään tullut että köyhiä pitäisi jotenkin kadehtia.

Vierailija
20/119 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti puhua shittiä. Mulla oli palkka nettona n. 1400e, vuokra 550e, en nostanut mitään tukia ja sain monta sataa säästöön joka  ikinen kuukausi. Jokainen voi itse  päättää pitkälti menonsa. Jos on pakko ostaa kämppä, auto ja purjevene sekä uusimman mallin elektroniikkaa, niin turha valittaa rahan menosta.