Hay day vinkkejä
Onko jollain jotain hyviä vinkkejä naapurusto kisoihin hay dayssä, tai ylipäätänsä hay dayhyn?
Kommentit (421)
Jos louhimisvälineitä on liikaa ja lato alkaa täyttyä, pääsee hyvin niistä eroon louhimalla silloin, kun lato on täynnä. Louhitut malmit jäävät kaivoksen eteen kasaan odottamaan käyttöä, jolloin niitä voi napsia käyttöön tarvittaessa. Tässä on joku raja, arvioisin että ehkä 20 malmia saa kasattua kunnes tulee joku raja vastaan eikä peli anna louhia enempää. Ja jokaisen louhinnan yhteydessä saa automaattisesti varastoon yhden malmin, koska saa aina yhden louhimisvälineen tilalle. Mutta jos ne saa laitettaua sulatusuuniin niin saa kätevästi varastoon tilaa hukkaamatta louhintavälineitä.
Mulla on 7 tuotantopaikkaa meijerissä ja sokerikoneessa. Niihinkin saisi vielä lisää. 6 on mehukoneessa ja muissa on vähemmän.
Varasto on melkein aina täynnä tai täyttymässä, niin eipä niillä tuotantopaikkaa mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 7 tuotantopaikkaa meijerissä ja sokerikoneessa. Niihinkin saisi vielä lisää. 6 on mehukoneessa ja muissa on vähemmän.
Varasto on melkein aina täynnä tai täyttymässä, niin eipä niillä tuotantopaikkaa mitään tee.
Tuotantopaikat on juuri käteviä, koska saa tuotetut raaka-aineet heti jatkojalostukseen eikä niitä tarvitse silloin seisottaa ladossa.
Tavaraa voi tuottaa lisää, vaikka edelliset eivät mahtuisikaan latoon, ne jäävät vain lojumaan siihen koneen eteen kunnes on tilaa poimia ne.
Onhan se noinkin, mutta jos meijeri on täynnä, niin et saa sieltä otettua muuta kuin jonon ensimmäisen, vaikka tarvitsisin toista ja ladon tila on loppu.
Tuolta sisustajalta en ole ostanut kuin ekalla kierroksella.
Kaikki on valmiiksi marras
Ei kannata pitää varastossa mitään mitä saa helposti lehdestä ostettua esim. chilipopcornia tai maalaiskimppuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pitää varastossa mitään mitä saa helposti lehdestä ostettua esim. chilipopcornia tai maalaiskimppuja.
Itse pidän varastossa lähinnä sellaisia tuotteita, joiden tuottaminen kestää useamman tunnin tai ovat pitkälle jalostettuja, esim. tuotteet joissa on juustoja tai muita arvokkaampia raaka-aineita. Muita sitten ladossa ihan muutama vain. Kun on hyvä varasto "arvotuotteita", voi siirtyä tuottamaan vaikka kurpitsa- ja porkkanapiirakoita, jotka menevät suoraan myyntiin. Päivällä ehtii tehdä lyhyen valmistusajan tuotteita ja yöksi sitten näitä pidempään valmistuvia tulemaan. Sama viljelyskasveille, yöksi tomaattia ja mansikkaa ja sipulia, jotka kasvavat kauan ja päivällä voi kasvattaa muita.
Lato alkaa jossain vaiheessa kasvaa jokaisella päivityskerralla 50 paikkaa entisen 25 sijaan, eli sitä kannattaa kyllä päivittää edelleen, koska kerääminen helpottuu kyllä joka kerralla. Jos jokaiseen ladon päivitykseen tarvitsee kutakin tarviketta yhden enemmän kuin viimeksi, tulee säilytystilaa käytännössä joka kerta lisää joko 22 tai 47 jos lasketaan tuo seuraavaan päivitykseen tarvittavat lisätarvikkeet ja niiden säilöntä mukaan.
Kysymys kuuluukin: alkaako lato jossain vaiheessa kasvaa 75:llä tai jopa 100:lla per päivityskerta?
Itsellä ladon tilavuus joku 1500 ja tällä hetkellä jokainen päivitys kasvattaa 50 lisäpaikalla. Muistan, että alkuun se kasvoi vain 25 paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän paikkoja, sitä enemmän voi tuottaa myyntiin ja kerryttää rahaa. Voi laittaa vaikka työpäivän tai yön ajaksi tuottamaan ja myydä pois sitten kun ehtii. Vaivattomasti kertyy rahaa jos on tuotantopaikkoja, vaikka ei koko ajan ehtisikään pelata.
Vierailija kirjoitti:
Lato alkaa jossain vaiheessa kasvaa jokaisella päivityskerralla 50 paikkaa entisen 25 sijaan, eli sitä kannattaa kyllä päivittää edelleen, koska kerääminen helpottuu kyllä joka kerralla. Jos jokaiseen ladon päivitykseen tarvitsee kutakin tarviketta yhden enemmän kuin viimeksi, tulee säilytystilaa käytännössä joka kerta lisää joko 22 tai 47 jos lasketaan tuo seuraavaan päivitykseen tarvittavat lisätarvikkeet ja niiden säilöntä mukaan.
Kysymys kuuluukin: alkaako lato jossain vaiheessa kasvaa 75:llä tai jopa 100:lla per päivityskerta?
Itsellä ladon tilavuus joku 1500 ja tällä hetkellä jokainen päivitys kasvattaa 50 lisäpaikalla. Muistan, että alkuun se kasvoi vain 25 paikalla.
Mulla on tällä hetkellä tilavuus 2500, juuri laajensin ja 50 lisäpaikkaa.
Joskus kuuntelin huhua, että yhteensä olisi tilaa 10000 verran.. en tiedä. Kyllähän tämä laajentaminen tuntuu ikuisuusprojektilta. Mä laajennan latoa nyt koko ajan, keskityn vain siihen, että saan mahdollisimman suureksi sen. Sen jälkeen siilon ja loput maalaajennukset avaukseen.
116
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurustossa on yli viidentonnin latoja ja ei niillä ainakaan ole alkanut vielä kasvaa 75:llä tai sadalla. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ladon tilavuus joku 1500 ja tällä hetkellä jokainen päivitys kasvattaa 50 lisäpaikalla. Muistan, että alkuun se kasvoi vain 25 paikalla.Meillä naapurustossa on yli viidentonnin latoja ja ei niillä ainakaan ole alkanut vielä kasvaa 75:llä tai sadalla. :(
No voihan höh!
Mitä mieltä uudesta päivityksestä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä uudesta päivityksestä?
Yli 100 tasolla kaipais ehkä enemmän uutta. On ihan jees et uusia tuotteita tulee, mutta muutakin uutta vois tulla. Eipä näillä tasoilla enää oo tavoteltavaa ja siks monilla peli-into hiipuu pikkuhiljaa.
Mitäs itse ajattelet?
Varasto täyttyy aina niillä uusilla laajennusta varoilla. Ärsyttää, kun ei voi luottaa, että saa tiettyjä tavaroita aina riittävästi.
Myös viljasiilon jokainen laajennuskerta vaatii enemmän tarvikkeita. Ladon täyttymiskierre on valmis.
Olen tasolla 87 ja kyllä turhauttavaa, jos jotain uusia mukavia juttuja alkaisi tulla vasta tason 109 jälkeen.
Tasonousu näillä korkeammilla tasoilla hidastuu koko ajan.
⚜️ Aktiiviset ⚜️
Tunniste: #9VQR8YYU
Tervetuloa aktiiviset pelaajat!
Vierailija kirjoitti:
Olen se 87 tasolta. Lopetatteko te suuritasooset jossain vaiheessa ladon ja viljasiilon laajennuksen, jolloin ei laajenustarvikkeita tarvita ja niiden varastoimaan voi lopettaa?
Kun mua ärsyttää se, että joka laajennuksen jälkeen seuraavaan laajennukseen tarvita aina enemmän laajenustarvikkeita. Tällöin se ladon täyttyminen laajennusta varalla säilyy edelleen aivan liian ärsyttävää.
Olen tasolla 102. Viljaa mahtuu 475, latoon 800. Viljavarastoa aion laajentaa, koska on tulossa uusia viljelyskasveja. Latoa en ole laajentanut tason 90 jälkeen. Alkuun se oli just tuollaista, kun kuvailit.
Meillä kaikki tykkää kylätehtävistä ja kerää niihin valmiiksi tyyppejä, niin ei ehkä siltikään toimisi.