Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun sukupuolellinen kompleksisuus on niin hankala asia monille sulattaa?

Vierailija
23.06.2018 |

Olen kohdannut paljon vihapuhetta sukupuoleni vuoksi. Olen siis bisukupuolinen eli olen sekä mies että nainen. Minun mielestäni on hyvin törkeää, miten ihmiset mollaavat minua sukupuolellisen kompeksisuuteni vuoksi. En ole ikinä halunnut kenellekään mitään pahaa, päinvastoin. Olen aina kohdellut ihmisiä niin, kuin itse haluaisin itseäni kohdeltavan. Se ei ole muiden tehtävä asettaa sukupuolelleni rajoja tai sanoa, miten minun kuluu elämääni elää. Sen sijaan, se on muiden tehtävä kunnioittaa päätöksiäni ja omaksua minut tärkeänä yksilönä osana yhteiskuntaa. Niinhän minä teen heidänkin suhteen.

Jo pienenä lapsena koin, etten ole biologista sukupuoltani. Bisukupuolisuus tuntui oikealta, sillä biologinen sukupuoli antoi minulle pohjan, mutta sen pohjan päälle muodostuikin vastakkaista sukupuolta omaavia piirteitä sen verran paljon, että voin iloisin mielin identifioida itseni bisukupuoliseksi. Näin ollen kun esimerkiksi virallisissa lomakkeissa kysytään sukupuoltani, rastitan sekä mies ja nainen. Onneksi Suomessa tästä ei joudu ongelmiin ja etenkin sosiaalityöntekijä on ollut kriisini keskellä varsin ymmärtäväinen.

Minun mielestäni Suomessa pitäisi alkaa enemmän valvomaan vihapuhetta ja ennen kaikkea laatia vihapuhelakeja, jotka suojelisivat meitä vähemmistöryhmiä. Syrjintä on vakava ongelma, johon tulisi löytää ratkaisuja. Jos ihmiset eivät lopeta syrjimistä vapaaehtoisesti, niin sitten ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi on
rangaista heitä lailla.

Miksi minun sukupuolellinen kompleksisuus on niin hankala asia monille sulattaa?

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse teet asiasta vaikean. Miksi olet nostamassa sukupuolen niin tärkeään rooliin erityisesti tänä päivänä kun yhteiskuntamme on luopumassa sukupuolirooleista ja sukupuolista? Päiväkodissa ja koulussa ei enää ole tyttöjä ja poikia, ainoastaan sukupuolettomia olentoja ja vessat sekä pukeutumistilat ovat yhteiset.

Miksi et voisi käyttäytyä henkilötunnuksen ja housujen sisällön kertoman sukupuolen mukaisesti niissä harvoissa tilanteissa kun sillä on merkitystä? Siis valitessasi vessan tai pukuhuoneen ja mennä armeijaan jos käsketään tai synnyttää lapsen jos sellainen alkaa kasvaa sisälläsi. Muutenhan sukupuoli ei vaikuta mihinkään mitenkään. Ei saa vaikuttaa, koska laki kieltää.

Vierailija
82/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen näyttää joltain sukupuolelta ja ihmisllä on sen sukupuolen sukupuolielimet, niin miksei sitä sukupuolta voi hyväksyä? Mitä ovat ne toisen sukupuolen ominaisuudet, jos ne eivät ole fyysisiä? Ovatko ne jotain psyykkisiä? Ovatko ne jotain, mikä on stereotypisesti naisrllista tai miehekästä? Miksei mieluummin taistelisi näitä stereotypioita vastaan?[/quote

Miten mammat täällä palstalla ovat näin tietämättömiä muunsukupuolisista? Eli ihminen ei henkisesti koe olevan se, johon kehon on syntynyt. Ei sitä vastaan taistella tahdonvoimalla.

Mitään muunsukupuolisia ei ole olemassakaan (pl. intersukupuolisiksi nimetyt hermafrodiitit). Aivot eivät yksinkertaisesti voi olla mitenkään eri paria kehon kanssa. Kehodysmorfia on vakava juttu ja tämän luokan mt-ongelmaan ei tahdonvoima riitäkään, terapia ja psykiatrinen hoito auttavat. Kuten vaikkapa anorektikkojakin, joita ei suinkaan hoideta mahalaukun ohitusleikkauksilla ja rasvaimuilla vaikka he kuinka kokevat olevansa "läskejä".

Tiedemiehetkään eivät osaa sanoa tästä asiasta mitään varmaa, mutta onneksi sinä osaat. Transsukupuoliset käyvät läpi Tampereen ja Helsingin (siis molempien) erikoislääkäreiden ja psykologin pitkät tutkimukset, mutta tokihan sinä tiedät paremmin, kuka on mielisairas ja kuka ei.

Perehdyhän vähän millaisia tyyppejä kyseisestä "tiukasta" seulasta pääsee läpi. (vinkki: kouluammuskelujen suunnittelu x2)

Hän ei päässyt ko.tutkimuksista läpi, kuten ei eräs jalkajousiryöstäjäkään. Todennäköisesti he olivat aitoja tapauksia, mutteivät saaneet terveen papereita eivätkä siksi hoitoja - siksi epätoivoiset teot. Itse pääsin läpi ja elän nyt onnellista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä itse teet asiasta vaikean. Miksi olet nostamassa sukupuolen niin tärkeään rooliin erityisesti tänä päivänä kun yhteiskuntamme on luopumassa sukupuolirooleista ja sukupuolista? Päiväkodissa ja koulussa ei enää ole tyttöjä ja poikia, ainoastaan sukupuolettomia olentoja ja vessat sekä pukeutumistilat ovat yhteiset.

Miksi et voisi käyttäytyä henkilötunnuksen ja housujen sisällön kertoman sukupuolen mukaisesti niissä harvoissa tilanteissa kun sillä on merkitystä? Siis valitessasi vessan tai pukuhuoneen ja mennä armeijaan jos käsketään tai synnyttää lapsen jos sellainen alkaa kasvaa sisälläsi. Muutenhan sukupuoli ei vaikuta mihinkään mitenkään. Ei saa vaikuttaa, koska laki kieltää.

Et siis itse ole koskaan harrastanut seksiä eikä sinulle ole mitään väliä onko sinulla emätin vai penis. Ok, mutta meille muille on.

Vierailija
84/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan sinun tapauksessasi bigenderistä.

Se, että rastitat mies sekä nainen, ei ole oikea tapa. Papereissa yms. puhutaan nimenomaan biologisesta sukupuolesta. Silloin sinun tulee rastittaa se, mikä vastaa haaraväliäsi riippumatta siitä mitä olet sosiaalisesti. Niitä ei tule yhdistää keskenään ja muunnella papereita sen mukaan.

Se, mikä tässä muunsukupuolisuudessa on ongelma yhteiskunnassa, on se, että nämä vähemmistöt tuovat sitä omaa poikkeuksellisuuttaan joka paikassa esiin todella aggressiivisesti. Ette hyväksy sitä tosiasiaa, että se biologinen sukupuoli on olemassa halusitte tai ette ja sillä todellakin on merkitystä yhteiskunnassa. Kehosi toiminnot toimivat sen mukaan kummaksi synnyit biologisesti, sinun terveydenhoitosi jne. määräytyvät myös sen mukaan. Jos olet biologisesti nainen, sinä et mene urologille tutkimuksiin.

Toki sosiaalisesti minun puolestani kukin saa olla mitä haluaa. En vain ymmärrä sitä miksi sitä pitää niin vahvasti tuoda aina esille. Se ärsyttää ihmisiä. Toki ketään ei saa haukkua ja syrjiä sen vuoksi mitä on, mutta pitäisi ymmärtää sekin ettei sitä jaksa kuunnella kuinka sinä et ole mies etkä nainen ja kuinka ahdasmielistä on ajatella että biologialla on jotain tekemistä sukupuolen kanssa (tämä on ehkä pimein väite ikinä etteikö biologialla olisi tekemistä asian kanssa).

En ole täysin samaa mieltä tuosta ylemmästä kirjoituksesta, että tulisi rastittaa haaravälin mukaan. Esimerkiksi kirjastoissa tilastoidaan lukeminen sukupuolen mukaan. Olen haaroväliltäni nainen, identiteetiltäni poika/mies eikä haarojeni väli kerro mitään naisten lukemisesta. Juridisesti olen myös ollut mies jo 10 vuotta, joten olisi aika outoa rastittaa haarojen välin mukaan.

Virallinen paperi on hiukan eri asia kuin kirjaston tilastot. Vaikka kuinka olisit psyykkisesti jotain muuta kuin kehosi on, sinun kuuluu vastata virallisiin papereihin sen mukaan mikä kehosi on.

Öö, niin siis olen tosiaan väestörekisterin mukaan ollut juridinen mies tässä nyt sen 10 vuotta ja mun kuuluu kyllä vastata ihan sen mukaan. Kun sitä kroppaa ei todellakaan tule tarkastamaan. :D ja meillä transihmisillä on toi lakikin puolellamme.

Vierailija
85/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun sitten pitää tehdä sukupuolestasi numeroa? Jos sinulla on penis, käytät miesten vessoja jne.

En tietenkään käytä vain miesten vessoja, kun olen bisukupuolinen. Käytän sitä vessaa, missä sattuu olemaan tilaa. Jos kummassakin on tilaa, arvon tai menen mielen mukaan. ap

Näin minäkin teen vessojen suhteen vaikka olen täysin varma ja vain yhtä sukupuolta, nainen. Jos naisten vessassa ei ole tilaa menen miesten vessaan tai inva vessaan.

Vierailija
86/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain voi olla naisellinen mies tai miehinen nainen pukeutumisellasi?

Kumpaa sukupuolta oikein haluat olla? Ihmisillä on tarve lokeroida toinen jompaan kumpaan lokeroon jo senkin vuoksi että he voivat ymmärtää mikä sinä olet, joten oikeasti sillä ei ole väliä kumpaa sinä oletp mutta se ettet ole kumpaakaan heidän silmissään aiheuttaa ongelmia ja hämmästystä. Jää kysymysmerkkinä heilumaan eivätkä he voi jatkaa eteenpäin seuraavaan asiaan (mikä ei siis enää liity sinuun).

Ei nekään, jotka ovat naisia tai miehiä, huutele ja korosta koko ajan omaa sukupuoltaan vaikka pukeutuisivatkin sille tyypillisesti. Eikä ketään (paitsi teitä jotka ette itse tiedä kumpaa olisitte) kiinnosta mitä sukupuolta he ovat koska se on kaikille selvää yhdellä vilkaisulla.

Entä, jos jonkun, esimerkiksi sinun, sukupuolesi olisi yleisesti kyseenalaistettu? Silloin saattaisit korostaa asiaa vaikka nyt muka ohimennen mainitsemalla esim.raskausajastasi tms.tai kuukautisista tai mistä vaan. Eihän heterotkaan yleensä mainitse asiaa, koska se on olettamus, mutta annapa olla, jos jostain on levitetty homohuhuja, silloin puheeseen tulee usein tyttöystävä ym.

Jos olet nyt vaikka mies, ja sinut kaapattaisiin ja munasi poistettaisiin ja sinulle alennettaisiin estrogeeniä erittävä siru ja näyttäisit naiselta, riittäisikö sinulle todella miehinen pukeutuminen ja olisit täysin sinut asian kanssa? Koska juuri niin transmies kokee kommenttisi.

Siis tä? Mitä yrität sanoa? Jos munat poistettaisiin (kuten jotkut tekee) niin miksi riittäisi miehinen? pukeutuminen? En minä pukeutuisi kuin mies jos minulla ei ole munia. Jos munani olisi leikattu, enkö sillä juuri julista sitä etten ole mies (ja pukeudu siis kuin nainen), niin ainakin itse tekisin. Ei olisi tarpeen esittää enää miestä koska haluan/koen olevani nainen koska minulla ei ole munia.

Vai tarkoitatko että transmiehillä, jotka ovat poistaneet munansa ja heille on muotoiltu emätin, he silti haluavat olla miehiä mutta halusivat naisen vehkeet?

Transmies on tytöksi syntymässä määritetty, jolta ei mitään munia voi poistaa. Ajattelin, että voisin saada sinut edes yrittämään näkemään asiat transihmisen näkökulmasta, mutta ilmeisesti yliarvioin äo:si. Eikö sinulla ole sukupuolta?

Transidentiteettinen tyttö/nainen on vaikeasti mt-ongelmainen, ei mies.

Mut kun mites kun he käyvät tosiaan läpi ne noin vuoden kestävät testit sekä Tays:ssa että Hyks:ssä jossa psykiatrit ja psykologit tutkivat, ettei henkilöllä ole vakavia mt-ongelmia? Se on sivuseikka, koska joku anonyymi av-palstalla on toista mieltä?

Toisekseen mitä sitten? Olin ennen hoitoja osastokamaa, nyt 15 vuotta hoitojen jälkeen olen ollut lähes 15 vuotta onnellinen työssäkäyvä perheenisä. Jos tämä tekee minusta mielisairaan olen sitä mielelläni. :)

Vierailija
87/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen näyttää joltain sukupuolelta ja ihmisllä on sen sukupuolen sukupuolielimet, niin miksei sitä sukupuolta voi hyväksyä? Mitä ovat ne toisen sukupuolen ominaisuudet, jos ne eivät ole fyysisiä? Ovatko ne jotain psyykkisiä? Ovatko ne jotain, mikä on stereotypisesti naisrllista tai miehekästä? Miksei mieluummin taistelisi näitä stereotypioita vastaan?[/quote

Miten mammat täällä palstalla ovat näin tietämättömiä muunsukupuolisista? Eli ihminen ei henkisesti koe olevan se, johon kehon on syntynyt. Ei sitä vastaan taistella tahdonvoimalla.

Mitään muunsukupuolisia ei ole olemassakaan (pl. intersukupuolisiksi nimetyt hermafrodiitit). Aivot eivät yksinkertaisesti voi olla mitenkään eri paria kehon kanssa. Kehodysmorfia on vakava juttu ja tämän luokan mt-ongelmaan ei tahdonvoima riitäkään, terapia ja psykiatrinen hoito auttavat. Kuten vaikkapa anorektikkojakin, joita ei suinkaan hoideta mahalaukun ohitusleikkauksilla ja rasvaimuilla vaikka he kuinka kokevat olevansa "läskejä".

Tiedemiehetkään eivät osaa sanoa tästä asiasta mitään varmaa, mutta onneksi sinä osaat. Transsukupuoliset käyvät läpi Tampereen ja Helsingin (siis molempien) erikoislääkäreiden ja psykologin pitkät tutkimukset, mutta tokihan sinä tiedät paremmin, kuka on mielisairas ja kuka ei.

Perehdyhän vähän millaisia tyyppejä kyseisestä "tiukasta" seulasta pääsee läpi. (vinkki: kouluammuskelujen suunnittelu x2)

Hän ei päässyt ko.tutkimuksista läpi, kuten ei eräs jalkajousiryöstäjäkään. Todennäköisesti he olivat aitoja tapauksia, mutteivät saaneet terveen papereita eivätkä siksi hoitoja - siksi epätoivoiset teot. Itse pääsin läpi ja elän nyt onnellista elämää.

No niin! Väitätkö että he olivat väärässä sukupuolessa?

Vierailija
88/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että rastitat mies sekä nainen, ei ole oikea tapa. Papereissa yms. puhutaan nimenomaan biologisesta sukupuolesta. Silloin sinun tulee rastittaa se, mikä vastaa haaraväliäsi riippumatta siitä mitä olet sosiaalisesti. Niitä ei tule yhdistää keskenään ja muunnella papereita sen mukaan.

Se, mikä tässä muunsukupuolisuudessa on ongelma yhteiskunnassa, on se, että nämä vähemmistöt tuovat sitä omaa poikkeuksellisuuttaan joka paikassa esiin todella aggressiivisesti. Ette hyväksy sitä tosiasiaa, että se biologinen sukupuoli on olemassa halusitte tai ette ja sillä todellakin on merkitystä yhteiskunnassa. Kehosi toiminnot toimivat sen mukaan kummaksi synnyit biologisesti, sinun terveydenhoitosi jne. määräytyvät myös sen mukaan. Jos olet biologisesti nainen, sinä et mene urologille tutkimuksiin.

Toki sosiaalisesti minun puolestani kukin saa olla mitä haluaa. En vain ymmärrä sitä miksi sitä pitää niin vahvasti tuoda aina esille. Se ärsyttää ihmisiä. Toki ketään ei saa haukkua ja syrjiä sen vuoksi mitä on, mutta pitäisi ymmärtää sekin ettei sitä jaksa kuunnella kuinka sinä et ole mies etkä nainen ja kuinka ahdasmielistä on ajatella että biologialla on jotain tekemistä sukupuolen kanssa (tämä on ehkä pimein väite ikinä etteikö biologialla olisi tekemistä asian kanssa).

En ole täysin samaa mieltä tuosta ylemmästä kirjoituksesta, että tulisi rastittaa haaravälin mukaan. Esimerkiksi kirjastoissa tilastoidaan lukeminen sukupuolen mukaan. Olen haaroväliltäni nainen, identiteetiltäni poika/mies eikä haarojeni väli kerro mitään naisten lukemisesta. Juridisesti olen myös ollut mies jo 10 vuotta, joten olisi aika outoa rastittaa haarojen välin mukaan.

Virallinen paperi on hiukan eri asia kuin kirjaston tilastot. Vaikka kuinka olisit psyykkisesti jotain muuta kuin kehosi on, sinun kuuluu vastata virallisiin papereihin sen mukaan mikä kehosi on.

Öö, niin siis olen tosiaan väestörekisterin mukaan ollut juridinen mies tässä nyt sen 10 vuotta ja mun kuuluu kyllä vastata ihan sen mukaan. Kun sitä kroppaa ei todellakaan tule tarkastamaan. :D ja meillä transihmisillä on toi lakikin puolellamme.

Aivan. Miksi jotkut sitten haluavat papereihin muu -vaihtoehdon? Kyllä heilläkin on jompi kumpi nyt voimassa oleva sukupuoli riippumatta siitä mitä he ovat aiemmin olleet tai mitä he haluavat olla?

Vierailija
89/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain voi olla naisellinen mies tai miehinen nainen pukeutumisellasi?

Kumpaa sukupuolta oikein haluat olla? Ihmisillä on tarve lokeroida toinen jompaan kumpaan lokeroon jo senkin vuoksi että he voivat ymmärtää mikä sinä olet, joten oikeasti sillä ei ole väliä kumpaa sinä oletp mutta se ettet ole kumpaakaan heidän silmissään aiheuttaa ongelmia ja hämmästystä. Jää kysymysmerkkinä heilumaan eivätkä he voi jatkaa eteenpäin seuraavaan asiaan (mikä ei siis enää liity sinuun).

Ei nekään, jotka ovat naisia tai miehiä, huutele ja korosta koko ajan omaa sukupuoltaan vaikka pukeutuisivatkin sille tyypillisesti. Eikä ketään (paitsi teitä jotka ette itse tiedä kumpaa olisitte) kiinnosta mitä sukupuolta he ovat koska se on kaikille selvää yhdellä vilkaisulla.

Entä, jos jonkun, esimerkiksi sinun, sukupuolesi olisi yleisesti kyseenalaistettu? Silloin saattaisit korostaa asiaa vaikka nyt muka ohimennen mainitsemalla esim.raskausajastasi tms.tai kuukautisista tai mistä vaan. Eihän heterotkaan yleensä mainitse asiaa, koska se on olettamus, mutta annapa olla, jos jostain on levitetty homohuhuja, silloin puheeseen tulee usein tyttöystävä ym.

Jos olet nyt vaikka mies, ja sinut kaapattaisiin ja munasi poistettaisiin ja sinulle alennettaisiin estrogeeniä erittävä siru ja näyttäisit naiselta, riittäisikö sinulle todella miehinen pukeutuminen ja olisit täysin sinut asian kanssa? Koska juuri niin transmies kokee kommenttisi.

Siis tä? Mitä yrität sanoa? Jos munat poistettaisiin (kuten jotkut tekee) niin miksi riittäisi miehinen? pukeutuminen? En minä pukeutuisi kuin mies jos minulla ei ole munia. Jos munani olisi leikattu, enkö sillä juuri julista sitä etten ole mies (ja pukeudu siis kuin nainen), niin ainakin itse tekisin. Ei olisi tarpeen esittää enää miestä koska haluan/koen olevani nainen koska minulla ei ole munia.

Vai tarkoitatko että transmiehillä, jotka ovat poistaneet munansa ja heille on muotoiltu emätin, he silti haluavat olla miehiä mutta halusivat naisen vehkeet?

Transmies on tytöksi syntymässä määritetty, jolta ei mitään munia voi poistaa. Ajattelin, että voisin saada sinut edes yrittämään näkemään asiat transihmisen näkökulmasta, mutta ilmeisesti yliarvioin äo:si. Eikö sinulla ole sukupuolta?

Anteeksi en tiennyt että transmies on juuri toisin päin tytöstä pojaksi. Ehkäpä teitä on juuri siksi vaikea ymmärtää koska ilmaisukykynne ei ole selkeämpi vaan on helppo lopulta heittää aina joku ÄO -kommentti. Josta sinänsä, minun ei tarvinnut mainita noin alhaista kommenttia alkuunkaan. Ja minulla kyllä on sukupuoli, niin sinullakin.

Ilmaisukyky heikko? Olen elänyt miehenä pari vuosikymmentä, olen yli 180 cm ja partaa enemmän kuin Juha Miedolla (ei se tee minusta enemmän miestä kuin jostain toisesta mutta yritän saada sinut hahmottamaan elämäntilanteeni). Perheessä on vaimo ja neljä lasta. Luuletko todella, että minä puhun itsestäni transnaisena? Mitä järkeä siinä olisi? Tietenkin se sana on transmies. Yksinkertaisemmat ja cisseksistisimmät joo eivät tajua, olen vuosien saatossa huomannut.

Vierailija
90/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Miksi jotkut sitten haluavat papereihin muu -vaihtoehdon? Kyllä heilläkin on jompi kumpi nyt voimassa oleva sukupuoli riippumatta siitä mitä he ovat aiemmin olleet tai mitä he haluavat olla?

Minä ja moni muu kuuluu binääriin, mutta kaikki eivät kuulu. Ei se muu-vaihtoehto ole keneltäkään pois, varsinkaan jossain kirjaston tilastoissa.

Vierailija
91/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni alien ainakin identifioituu naiseksi ainakin silloin, kun luin hänen kirjoituksiaan transpalstalla. Transihmisyys ei tee ihmisestä immuunia mielenterveysongelmille vaan hoitamattomana altistaa niille.

Vierailija
92/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ei ole se joksi on syntynyt. Mutta miksi hän ei sitten selkeästi myöskään pukeudu, käyttäydy, ole (onpa sitten hoitanut fyysiset puolensa toiseksi) se toinen sukupuoli joka tuntee olevansa? Miksi esim mieheksi syntynyt muunsukupuolinen ei sitten pukeudu, käyttäydy, toimi kuin nainen (onpa korjauttanut tai ei fyysisen sukupuolensa). Miksi hän edelleen on kuin mies?

Eihän muunsukupuolinen koe olevansa mies eikä nainen, vaan juuri se muu.

Mikä muu? Mitä tarkoittaa muu? Kaiken yläpuolella?

Kuule, joskus se tuntuu juuri siltä. T.transmies, joka tuntee useita muunsukupuolisia

Vierailija
93/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ei ole se joksi on syntynyt. Mutta miksi hän ei sitten selkeästi myöskään pukeudu, käyttäydy, ole (onpa sitten hoitanut fyysiset puolensa toiseksi) se toinen sukupuoli joka tuntee olevansa? Miksi esim mieheksi syntynyt muunsukupuolinen ei sitten pukeudu, käyttäydy, toimi kuin nainen (onpa korjauttanut tai ei fyysisen sukupuolensa). Miksi hän edelleen on kuin mies?

Kuule, joskus se tuntuu juuri siltä. T.transmies, joka tuntee useita muunsukupuolisia

Joo ja me jotka tiedämme mitä sukupuolta olemme, olemme heidän mielestään tyhmiä lampaita koska tyydymme luokitteluun?

Vierailija
94/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös bi tarkoita henkilöä joka on seksuaalisesti kiinnostunut molemmista sukupuolista. Sille että on mies ja nainen on oma nimitys.

Biseksuaali joo tarkoittaa. Bi sinänsä viittaa kahteen, esim.bilingual tarkoittaa kaksikielistä.

Vierailija
95/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja me jotka tiedämme mitä sukupuolta olemme, olemme heidän mielestään tyhmiä lampaita koska tyydymme luokitteluun?

Jotain sen suuntaista, joo. En enää juuri viihdy vertaistukifoorumeilla, koska siellä ei ole tilaa meille tavallisille transihmisille.

Vierailija
96/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni alien ainakin identifioituu naiseksi ainakin silloin, kun luin hänen kirjoituksiaan transpalstalla. Transihmisyys ei tee ihmisestä immuunia mielenterveysongelmille vaan hoitamattomana altistaa niille.

Juurikin näin. Ihan sama vaikka joku olisi hetero niin sellaisena eläminenkään ei tee immuuniksi sille että olisi mieleltään epätasapainossa.

Vierailija
97/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske housusi/hameesi, ota alushousut pois, istu alas ja luo piiiitkä katse jalkoväliisi.

Jos sieltä löytyy pimppa, sinä olet nainen, vaikka pikkulinnut kertoisivat pääsi sisällä jotain muuta.

Jos sieltä löytyy pippeli, olet vastaansanomattomasti mies, vaikka sinusta ehkä tuntuu joskus hieman toisenlaiselta.

Pukeudu hameeseen, maastohousuihin, röllipukuun tai sadeviittaan, äläkä anna ihmisten häiritä keskittymistäsi pääsi sisäiseen kamppailuun.

Painu yleiseen vessaan ihan fiiliksen mukaan, tänään naisena ja huomenna mahdollisesti miehenä.

Jos käyt uimahalleissa tai muissa julkisissa paikoissa joissa olet alastomana muiden joukossa, mene sinne minne haarovälisi ulkoiset tunnusmerkit sinut määräävät.

Naiskentele ketäs tahdot, miestä naista tai naapurin lampaita, mutta älä yritä pakottaa muita toimimaan tavalla joka on heille vastenmielinen/outo/seksuaalisen moraalin vastainen ja elä ja anna muiden elää rauhassa omannäköistään elämää.

Näin kaljuna parrakkaana rinnattomana transmiehenä aion antaa kaikkien elää elämäänsä ihan rauhassa enkä todellakaan mene tällä ulkonäöllä naisten puolelle vaan vien sen pimppani miesten puolelle, jossa en herätä minkäänlaista huomiota silikonipäkkeri uikkareissani.

Vierailija
98/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteessa sukupuoli tulee puheeksi muiden kanssa? Itse kun en cis-naisena oikein ymmärrä, kun en ole oikein kiinnostunut muiden sukupuolista tai edes koetusta sukupuolesta.

Missä tilanteissa tämä syrjintä näkyy käytännössä ja oikeassa elämässä ja kuinka se ilmenee?

Et ole cis-nainen, olet nainen.

Cisnaisetkin ovat naisia kyllä.

Vierailija
99/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun sitten pitää tehdä sukupuolestasi numeroa? Jos sinulla on penis, käytät miesten vessoja jne.

Naisen näköiset pre-op-transnaiset ja miehennäköiset pre-op transmiehet kylläkin tekisivät itsestään numeron juurikin menemällä alapään mukaiseen vessaan.

Vierailija
100/115 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian pitkä avaus. Voitko eheytyä ja alkaa normaaliksi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan