Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ahdistaa

N32
23.06.2018 |

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pe****e taas. Ei kaikki ole velkaantuneet elämänhallinnan puutteen takia tai shoppailemalla. Itse maksan velkoja mm. lakimiehelle, ja ei, en todellakaan voinut velan syntymiseen mitenkään vaikuttamaan. Kun persoonallisuushäiriöiset ihmiset päättävät tehdä elämän vaikeaksi, niin seurauksena voi todellakin olla tuhansien eurojen velka. Tsemppiä ap, tiukka talouskuri päälle ja ennemmin tai myöhemmin velat on maksettu.

Vierailija
82/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö! Istut pankin päällä ja viitsit valittaa. Eihän sun tarvis kuin pieni ilmo laittaa tiettyihin paikkoihin niin velat olisi maksettu kuukauden päästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene pankkiin ja yhdistä kaikki kulutusluotot ja vipit  yhdeksi isoksi lainaksi järkevällä takaisinmaksusuunnitelmalla. Näi tein itse ja toimii kunhan et hairahdu ottamaan lisää lainoja sen jälkeen. Jos saat esim. veronpalautuksia tai muuta ylimääräistä 1000€ tai 500€,  lyhennä tällä koko summalla lainaa ylimääräinen lyhennys. Pian huomaat olevasi velaton. Mitään muuta et saa nyt hankkia ylimääräisiä, vaan lyhennät vain kunnes oot kuivilla.

Kaikki pankit ei sitten myönnä uutta lainaa muiden luottojen poismaksua varten.

Vierailija
84/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD no näin teen!

Vierailija
85/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään jonkinasteista kulukierteessä. Kaikki meni laskuihin eikä ikinä ollut rahaa ja Visa vinkui. Tämä kierre pysähtyi vasta, kun maksoin kulutusluotoissakin ja viisasta vain minimin ja keskityin kartuttamaan käteisvarantoa. Samalla aloin ostaa kaikki käteisellä. Näin sain pikku hiljaa velkaantumisen kuriin.

Vierailija
86/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pe****e taas. Ei kaikki ole velkaantuneet elämänhallinnan puutteen takia tai shoppailemalla. Itse maksan velkoja mm. lakimiehelle, ja ei, en todellakaan voinut velan syntymiseen mitenkään vaikuttamaan. Kun persoonallisuushäiriöiset ihmiset päättävät tehdä elämän vaikeaksi, niin seurauksena voi todellakin olla tuhansien eurojen velka. Tsemppiä ap, tiukka talouskuri päälle ja ennemmin tai myöhemmin velat on maksettu.

Kiitos eiköhän tää tästä :) olen tosiaan ollut vähä sinisilmäinen enkä osannut pitää puoliani niin tässä sitä ollaan

Vierailija
87/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii velkaantuneille,kyllä se joskus loppuu :)

Vierailija
88/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans velkaa ton verran,200kk lyhennän koska enempää en pysty. Sielä ne velat ikuisuuden roikkuu mukana

Vierailija
89/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkään jonkinasteista kulukierteessä. Kaikki meni laskuihin eikä ikinä ollut rahaa ja Visa vinkui. Tämä kierre pysähtyi vasta, kun maksoin kulutusluotoissakin ja viisasta vain minimin ja keskityin kartuttamaan käteisvarantoa. Samalla aloin ostaa kaikki käteisellä. Näin sain pikku hiljaa velkaantumisen kuriin.

Maksoitko siis alkuun liian isoja summia velkoja? Tämä koitunu itselläko ongelmaksi kun ei osaa jättää tarpeeksi käyttöön ja sit käy noin

Vierailija
90/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne velat ole sulle mistään kiusanteosta ilmestyneet. Ne on ihan omaa kulutustasi, josta tietysti pitää maksaa. Jokainen meistä joutuu maksamaan elämisestään, se on ihan reilua kaikkia kohtaan. Pitäisikö ne velat teidän mielestä antaa anteeksi vai? 

Siis kyllähän noita velallisia kusetetaan lykkäämällä surutta korkoja ja kuluja velan päälle ja taas korkoja ja kuluja - ilman että velan pääoma pienenisi senttiäkään. Päätä painetaan velkasuohon ihan lain siunaamana ja harva sieltä räpistelee kuiville. Jotka saa maksettua velan, niin luottotiedot ei siltikään palaudu vuosiin mikä on suurin vitsi.

Jospa tilanteeseen tulisi piakkoin muutos. Yli puolet kansanedustajista haluaisi esim. että luottotiedot palautuisivat heti, kun velat on maksettu. Myös ulosottomaksuihin halutaan kohtuutta. 

Vierailija
91/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se ei varmasti motivoi velkojen maksussa,että merkintä on ja pysyy. Tässäkin voisi olla joku ensikertalais juttu :D

Vierailija
92/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma miten nopeesti sitä onnistuu velkaa tekemään mutta kuinka hitaasti ne sitten pystyy maksamaan. Puhun siis itsestäni tässä ...

Vierailija
93/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen innostunut juuri seuraamaan menojani ja tekemään budjettia. Rahat äkkiä katoo vaan pikkuostoksiin kun niitä tekee sinne tänne. Tarkalla budjetoinnilla pysyy kärryillä omasta tilanteesta :)

Tämä auttaa mullakin, nimittäin kaikkien ostosten ylös kirjaaminen perinteisesti vihkoon. Siitä näkee sitten kertavilkaisulla, että ohhoh, noista työpäivien lounaista ja kahveista tuleekin viikossa 55 euroa ja kuukaudessa jo 220 euroa, sitten jos vielä töiden jälkeen ostaa kerran viikossa jonkun lehden, sekin tekee jo 40 e/kk.

Olen siitä onnellisessa tilanteessa, että mulla on säännöllinen, vaikkakin matalapalkkainen kuukausipalkkainen työ ja tilille tulee joka kuukausi sama summa rahaa, eli rahankäytön suunnittelu on helppoa. Kuitenkin se raha aina lipui jonnekin ja saatoin huomata loppukuusta että laskujen maksun jälkeen ei oikein jäänyt kunnolla ruokarahaa saati säästöön mitään. Ostoja ylöskirjaamalla pitää kohdata se oma rahankäyttö ja joskus on kiva verrata kuukausia ja viikkoja ja vähän kilpailla itsensä kanssa, että miten vähällä rahankäytöllä selviää :) Tietysti nyt olen alkanut myös siirtää heti palkkapäivänä 50 euroa säästötilille, sekin on auttanut, kun raha ei enää ole käyttötilillä polttelemassa.

Vierailija
94/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600e nettopalkkani ei riitä enää muuhun kun välttämättömiin.

Vierailija
95/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen innostunut juuri seuraamaan menojani ja tekemään budjettia. Rahat äkkiä katoo vaan pikkuostoksiin kun niitä tekee sinne tänne. Tarkalla budjetoinnilla pysyy kärryillä omasta tilanteesta :)

Tämä auttaa mullakin, nimittäin kaikkien ostosten ylös kirjaaminen perinteisesti vihkoon. Siitä näkee sitten kertavilkaisulla, että ohhoh, noista työpäivien lounaista ja kahveista tuleekin viikossa 55 euroa ja kuukaudessa jo 220 euroa, sitten jos vielä töiden jälkeen ostaa kerran viikossa jonkun lehden, sekin tekee jo 40 e/kk.

Olen siitä onnellisessa tilanteessa, että mulla on säännöllinen, vaikkakin matalapalkkainen kuukausipalkkainen työ ja tilille tulee joka kuukausi sama summa rahaa, eli rahankäytön suunnittelu on helppoa. Kuitenkin se raha aina lipui jonnekin ja saatoin huomata loppukuusta että laskujen maksun jälkeen ei oikein jäänyt kunnolla ruokarahaa saati säästöön mitään. Ostoja ylöskirjaamalla pitää kohdata se oma rahankäyttö ja joskus on kiva verrata kuukausia ja viikkoja ja vähän kilpailla itsensä kanssa, että miten vähällä rahankäytöllä selviää :) Tietysti nyt olen alkanut myös siirtää heti palkkapäivänä 50 euroa säästötilille, sekin on auttanut, kun raha ei enää ole käyttötilillä polttelemassa.

Tämä voisi olla suoraan minun kirjoitus :D Järkytyin tosiaan siitä kuinka paljon duuni lounaisiin laittanut rahaa :o sit välillä käynyt myös kavereiden kanssa illalla syömässä ni johan ei tarvii ihmetelle kun se muutama hassu satanen ei riitäkään. Täytyy todella tarkastella kulutustaan ja kohdata se tosiasia,että kyllä ne rahat riittäisi täytyy vaan karsia menoista.

Vierailija
96/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin usein ihmettelen miten ihmisillä varaa matkustella jatkuvasti ja ostella merkkikamaa mut syynä ilmeiseatu velkaantuminen

Itse maksan noita palkasta. Velkaa vain talosta.

Vierailija
97/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin usein ihmettelen miten ihmisillä varaa matkustella jatkuvasti ja ostella merkkikamaa mut syynä ilmeiseatu velkaantuminen

Itse maksan noita palkasta. Velkaa vain talosta.

Hienoa jos tienaa niin hyvin, että varaa :) Itsekin matkustellut paljon mutta aina reissuista jäänyt velkaa :((

Vierailija
98/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa täälläkin. Opintovelkaa on melkein 20 000. Onneksi sen korko on maltillinen ja ainakin yritän ajatella positiivisesti. Kyllä se tuosta lyhenee kuukausierä kerrallaan. Jenkeissä ihmisten opintovelat ovat suurempia kuin Suomalaisen tyypillinen asuntolaina, ja vaikka tuon makselu vetääkin elintason tiukille vielä pitkäksi aikaa, niin maksan sitä sentään unelma-alallani työskennellessä johon kouluttautumisen lainalla rahoitin. Muutoin olisin ehkä velaton mutta myös edelleen silpputyöhelvetissä matalapalkka-alalla.

Yritän myös olla vertailematta itseäni muihin. Moni kurssitoveri toki valmistui ilman velanottoa töitä opiskelun ohella tehden, mutta heidän elämänsä, tilanteensa ja resurssinsa olivat erit. Minulla on opiskeluun vaikuttavia rajoitteita joiden vuoksi en voinut tehdä töitä opiskelun ohella ja valmistuminen venyi silti. Muihin verrattuna säälittävää, mutta oman tilanteeni tietäen suoritus oli hyvä ja siitä voin olla ylpeä.

Päivä kerrallaan. Se on vain rahaa ja elämä velallisenakin on ihan ihmisarvoista elämää.

Vierailija
99/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä eniten harmittaa se, ettei velka ole tullut mistään järkevästä. Makselepa sit monta vuotta niitä

Vierailija
100/288 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla suoraan minun kirjoitus :D Järkytyin tosiaan siitä kuinka paljon duuni lounaisiin laittanut rahaa :o sit välillä käynyt myös kavereiden kanssa illalla syömässä ni johan ei tarvii ihmetelle kun se muutama hassu satanen ei riitäkään. Täytyy todella tarkastella kulutustaan ja kohdata se tosiasia,että kyllä ne rahat riittäisi täytyy vaan karsia menoista.

Työlounas on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos se on päivän pääruoka ja illalla syö kevyemmin, se voi olla rahan arvoista. Lisäksi jos itse yritän syödä liian halvalla ja askeettisesti, ihan varmasti alkaa tehdä mieli pizzaa tms. Terveellinen, maistuva ja oikea ruoka on asia josta en säästäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi