Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ahdistaa

N32
23.06.2018 |

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Kommentit (288)

Vierailija
41/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7000 ei ole paha määrä. Jos kovasti ahdistaa niin Pystyisitkö ottamaan lisätyötä siksi aikaa että saat tuon maksettua pois?

Kannattaa tutkia netistä säästövinkit ym mitä löytyy ja miettiä mitä olet valmis tekemään jotta laina on nopeasti maksettu pois eikä siinä monen vuoden laina-ajassa mikä nyt ahdistaa. Netistä löytyy vaikka miten äärimmilleen vietyjä tilanteita jotta lainoja on saatu maksettua vaikka parissa kuukaudessa pois.

Pientä pesämunaa suosittelen, 1000e suositellaan yleensä yllättäviä menoja varten, jotta ei tarvitse ottaa uusia lainoja.

Vierailija
42/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32 kirjoitti:

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Googlaa Dave Ramsey, lue ja  tee perässä.

Minimoi kulut - eivät ne kaikki sun laskut olet pakkohankintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kenellä luottokortti velkaa,maksatteko aina velan pois ja käytätte korttia taas vai maksatte vaan pikkuosan ja jätätte käyttötilillenne rahaa?

Jos on luottokorttikierteessä, niin ehdottomasti kannattaa maksaa niin paljon kuin mahdollista ja elää seuraava kuu taas luottokortilla, siten että  uusi saldo olisi pienempi kuin edellinen. Tämä siitä syystä että se eka kuukausi on kuluton, mutta käytetyllä luotolla on posketon korko.

Vierailija
44/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tunnen tuskasi. Mulla jää laskujen ja lainanlyhennyksien jälkeen n.300e loppukuulle. Tästä maksan salimaksut ja kaikki mitä nyt itseeni käytän. Sanomattakin selvää, että se mitä olen luottokorteille maksanut käytetään sitten uudelleen...

Tätä vielä 4 vuotta, sitten helpottaa. Isommalla lainalla saisin kaikki maksettua ja maksaisin sitten vain sitä yhtä lainaa, mutta ei ole antaa lainaan vakuutta joten näillä mennään. Tästä huolimatta en jaksa stressata tai ahdistua, olen lapseton ja pieniruokainen nuori nainen ja pärjään silti ihan hyvin.

Salimaksu on turhake kun taloudellinen tilanne on tuollainen. Järki käteen!

Vierailija
45/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän parhaillaan karsia menoja ja saada lisätuloja tekemällä lisää töitä. Kai täältä vielä noustaan,hirvittää lähinnä kuinka kauan noita makselee. Jos tulotaso pysyisi aina samana kun nyt niin ei olisi hätää mutta kun ei voi luottaa siihen töitä aina olisi.

Vierailija
46/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää varmaan pitää taukoa av:lta. Otsikon perusteella luulin että tarkoitat vapaaehtoisesti lapsettomia.

Vierailija
47/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on pikavippivelkaa n 4000€.  Kuussa jää käteen vuokran ja lyhennysten jälkeen alle 100 euroa.

En ostellut merkkivaatteita enkä meikkejä vaan maksoin vuokraani ja lääkkeeni, koska en halunut lentää ulos. Meillä kaikilla kun ei ole sitä turvaverkkoa.

Vuokraan ja lääkkeisiin olisi saanut toimeentulotukea. Miksi et hakenut? 

Vierailija
48/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että tuhlailen älyttömästi ulkona syömiseen sekä limuihin,kahveihin jne. Ne aion nyt jättää ja keittelen kaffet kotona. Myös reissaltua on tullu joten siitäki tauko nyt

Vierailija
49/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka kirjoitti salikorista. Olen treenannut vuosia ja siitä en tingi, treenaaminen pitää myös pään kunnossa. Käyn myös tanssitunneilla ja mieluummin olen vaikka syömättä, nuo ovat todella tärkeitä asioita minulle.

Kiva jos joku haluaa juosta metsässä ilmaiseksi, minä en tykkää siitä. :)

Vierailija
50/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salikortista siis.

Vierailija
51/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Itsellekin salilla käynti ehdoton hyvinvoinnin lähde :)

Ap

Vierailija
52/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka kirjoitti salikorista. Olen treenannut vuosia ja siitä en tingi, treenaaminen pitää myös pään kunnossa. Käyn myös tanssitunneilla ja mieluummin olen vaikka syömättä, nuo ovat todella tärkeitä asioita minulle.

Kiva jos joku haluaa juosta metsässä ilmaiseksi, minä en tykkää siitä. :)

Maksat siitä salikortista käytännössä sen salikortin hinnan lisäksi luottokortin koron verran extraa vaihtoehtoiskustannuksena. Eli sellainen pyöreät 10% vuosikoron verran extraa, joka kuukausi.

Vierailija
53/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättömiä kuluja ovat ainoastaan ,- vuokra/yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutukset, ruoka, lainojen lyhennykset sekä työmatkakustannukset. Kaikki muut ovat turhaa.

Vaatteita normaalisti eläneellä ihmisellä on muutamaksi vuodeksi, joten kaikki yllämainittujen kulujen jälkeen olevat varat lainanlyhennykseen. Näin säästää koroissa.

7000e saa kuitattua parissa vuodessa.

Ei se pää hajoa, jos ei pysty käymään salilla. Tämä on aivan oman pään sisällä luotu muka tarve, kuten monet muutkin selitykset.

Vierailija
54/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä salikortti on ainoa ns "turha" kulu. Vaatteita en ostele enkä alkoholia/tupakkaa käytä.

Ap

Vierailija
55/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä salikortti on ainoa ns "turha" kulu. Vaatteita en ostele enkä alkoholia/tupakkaa käytä.

Ap

Entä milloin olet ne pakolliset kulut kilpailuttanut?

Vierailija
56/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vakuutus ja se kilpailutettu eli on halvin mahdollinen.

Vierailija
57/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on iteki katkastava luottokierre ja alettava elää varojen mukaan9

Vierailija
58/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vuokraan,sähköön,puhelimee,vakuutuksii ja lainoihin niin, että joka kk jää 350-400e rahaa. Aina saa miettii mitä voi ostaa ja mihin menoihin osallistuu.

Vierailija
59/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnalliseen velkaneuvontaan

Vierailija
60/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ottaa yhteyttä johoki neuvontaan,että saa jonkun tolkun tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi