Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ahdistaa

N32
23.06.2018 |

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Kommentit (288)

Vierailija
61/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ahdistu raha-asioista. Nuo on vielä pikkusummia tuollaiset.

Vierailija
62/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan sama! 300e jää kanssa. Sit taas luottoo vingutetaa :/ velkakierteessä olen itse..paljonko saat maksettua velkojasi kk?

N. 750e/kk menee velkoihin, tähän sitten päälle tietysti puhelinlasku, salikortti, vuokra yms ja palkkakin on nettona alle kahden tonnin. Mutta ei voi mitään, itse olen itseni tähän jamaan laittanut, maksan silti kiltisti joka kk enkä ole euroakaan keneltäkään koskaan lainannut. Kyllä se joskus tästä sitten... :D

Sitten vain salit sun muut tauolle siksi aikaa kun velka on maksettu. Eli siis käytät kaiken ylimääräiseen huvitukseen menevän rahan siihen, että saat maksettua sitä velkaa yli minimin, jolloin se lyheneekin nopeammin.

Ankeaahan se varmasti on, mutta tuskin sen ankeampaa kuin vuodesta toiseen elää siinä ja siinä rajalla että pärjääkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sali ainoa harrastus niin en kyllä laittaisi tauolle. Mielummin edes se tekeminen kun muuta ei rahaa tehdä :)

Vierailija
64/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sali ainoa harrastus niin en kyllä laittaisi tauolle. Mielummin edes se tekeminen kun muuta ei rahaa tehdä :)

Paitsi sitten kituuttaakin entistä kauemmin velkojen kanssa. Mieluummin kaikki mahdollinen tauolle ja lyhentää kunnolla velkaa. Se korko kuitenkin kokoajan on pois käyttövaroista niin kauan kuin korkeakorkoista velkaa on.

Vierailija
65/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä salissa sopimus eli noin vaan ei sitä lopeteta

Vierailija
66/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kukin toki tyylillään. Mutta yleensä joka ihmiseltä löytyy useampi ns. turha rahanmeno (tai parikin) joihin voi upota huomaamatta useampi kymppi kuussa. Joten teoriassa voisi laskea, että nämä kun jättää tuhlaamatta + se sali (hintaa nyt ei tietenkään voi tietää onko 30€/kk vai 50€/kk), voisi lainanmaksuun käytettävää ylimääräistä rahaa kertyä jos nyt ei satasta niin ei montaa kymppiä siitä jää.

Toki jos on karsinut oikeasti kaiken ylimääräisen, ei joku kolmenkympin salimaksu yksinään niin vaikuta.

Vierailija
67/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kukin toki tyylillään. Mutta yleensä joka ihmiseltä löytyy useampi ns. turha rahanmeno (tai parikin) joihin voi upota huomaamatta useampi kymppi kuussa. Joten teoriassa voisi laskea, että nämä kun jättää tuhlaamatta + se sali (hintaa nyt ei tietenkään voi tietää onko 30€/kk vai 50€/kk), voisi lainanmaksuun käytettävää ylimääräistä rahaa kertyä jos nyt ei satasta niin ei montaa kymppiä siitä jää.

Toki jos on karsinut oikeasti kaiken ylimääräisen, ei joku kolmenkympin salimaksu yksinään niin vaikuta.

No kyllä se vuositasolla vaikuttaa noin puolen kuun salimaksun verran extrakorkokuluna.

Vierailija
68/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elelen nykyisin enemmän hetkessä enkä niin että makselempa nyt velkoja ja sit 5 vuoden päästä salille..

Vierailija
69/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vuositasolla vaikuttaa noin puolen kuun salimaksun verran extrakorkokuluna.

No tarkemmin laskettuna vaikuttaa kyllä, onhan se 30€/kk vuodessa jo 360€. Harrastaa voi ilmaiseksikin jos tilanne oikein sen vaatii. Ja tässä tapauksessa vähän vaikuttaa vaativan, koska tilanne on sinällään vielä ok, kun lainan lyhennyksen saa hoidettua, mutta sitten taas toisaalta ei yhtään ok, koska se pääasia ei etene, eli lainan lyheneminen. Tulotaso kun ei välttämättä pysy aina samana niin tuon kanssa voi olla vielä kusessa, jos siihen ei käytä kaikkea liikenevää rahaa.

Vierailija
70/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisten eli kansalaisen velat ovat hänen omiaan mutta yritysten velat ovat taas yhteiskunnan eli kansan.

Vierailija
71/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elelen nykyisin enemmän hetkessä enkä niin että makselempa nyt velkoja ja sit 5 vuoden päästä salille..

Tämä asenne taitaa olla monella se, miksi velkaannutaan ja menetetään luottotiedot. Ei ihmetytä enää yhtään miksi luottotiedottomien määrä on räjähtänyt käsiin.

Vierailija
72/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitan päästä eroon pahimmasta rahasyöpöstä,se on auto.

Vierailija
73/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättömiä kuluja ovat ainoastaan ,- vuokra/yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutukset, ruoka, lainojen lyhennykset sekä työmatkakustannukset. Kaikki muut ovat turhaa.

Vaatteita normaalisti eläneellä ihmisellä on muutamaksi vuodeksi, joten kaikki yllämainittujen kulujen jälkeen olevat varat lainanlyhennykseen. Näin säästää koroissa.

7000e saa kuitattua parissa vuodessa.

Ei se pää hajoa, jos ei pysty käymään salilla. Tämä on aivan oman pään sisällä luotu muka tarve, kuten monet muutkin selitykset.

Mistäs sinä tiedät mihin mun pää hajoaa? Jos olet aina urheillut ja tehnyt monipuolista treeniä, kävely pihalla ei tosiaan aja samaa asiaa. Mun isompi laina on neljässä vuodessa maksettu pois, luottokortit saa sen jälkeen helposti nollille. Nyt vaan pitää hetki kärvistellä. Hienoa jos kaikki eivät halua pitää itseään kunnossa, minä kyllä haluan :D

Vierailija
74/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttämättömiä kuluja ovat ainoastaan ,- vuokra/yhtiövastike, sähkö, vesi, vakuutukset, ruoka, lainojen lyhennykset sekä työmatkakustannukset. Kaikki muut ovat turhaa.

Vaatteita normaalisti eläneellä ihmisellä on muutamaksi vuodeksi, joten kaikki yllämainittujen kulujen jälkeen olevat varat lainanlyhennykseen. Näin säästää koroissa.

7000e saa kuitattua parissa vuodessa.

Ei se pää hajoa, jos ei pysty käymään salilla. Tämä on aivan oman pään sisällä luotu muka tarve, kuten monet muutkin selitykset.

Mistäs sinä tiedät mihin mun pää hajoaa? Jos olet aina urheillut ja tehnyt monipuolista treeniä, kävely pihalla ei tosiaan aja samaa asiaa. Mun isompi laina on neljässä vuodessa maksettu pois, luottokortit saa sen jälkeen helposti nollille. Nyt vaan pitää hetki kärvistellä. Hienoa jos kaikki eivät halua pitää itseään kunnossa, minä kyllä haluan :D

Hah, hetken kuulostit jo ihan fiksulta tyypiltä, mutta ei sittenkään :D Tuo viimeinen vähän latisti käsitystä, itsestään voi pitää huolen myös ilmaisilla liikuntaharrastuksilla, rahan syytäminen siihen hommaan ei ole se tie autuuteen. Ei toki ole huono vaihtoehto käydä siellä salilla ja maksaa siitä, jos se tuntuu omalta harrastuksesta, mutta ei nyt tarvitse liioitella, että niin toisin tekevät eivät halua pitää itseään kunnossa. 🙄

Vierailija
75/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tiedä kuka tuon edellisen kirjotti mutta en minä :D

Ap

Vierailija
76/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on itsellänikin pahin rahareikä kyllä :o siihrn uppoaa satoja euroja kk

Vierailija
77/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun voin niin irtisanon salini. Siinä säästyy 60e/kk. Mikä realistinen summa yksinelävälle millä kk pärjää laskujen jälkeen sekasyöjä :D?

Vierailija
78/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun voin niin irtisanon salini. Siinä säästyy 60e/kk. Mikä realistinen summa yksinelävälle millä kk pärjää laskujen jälkeen sekasyöjä :D?

50 euroa viikkoa kohden riittää aivan hyvin kun laskut on maksettu. Vähemmälläkin pärjää hetkellisesti.

Vierailija
79/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että vaatteisiin, kenkiin, laukkuihin, merkkeihin ja kampauksiin menee satasia kuussa. Vähempikin riittäisi. Joskus ihmettelen itsekin, mihin tarvitsen 4 talvitakkia ja yhden turkin, 4 sandaalit, 5 juhlakengät, 10 käsilaukkua j.n.e. Ei ihme, että rahani ovat koko ajan tiukilla.

Vierailija
80/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pankkiin ja yhdistä kaikki kulutusluotot ja vipit  yhdeksi isoksi lainaksi järkevällä takaisinmaksusuunnitelmalla. Näi tein itse ja toimii kunhan et hairahdu ottamaan lisää lainoja sen jälkeen. Jos saat esim. veronpalautuksia tai muuta ylimääräistä 1000€ tai 500€,  lyhennä tällä koko summalla lainaa ylimääräinen lyhennys. Pian huomaat olevasi velaton. Mitään muuta et saa nyt hankkia ylimääräisiä, vaan lyhennät vain kunnes oot kuivilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme