Velat ahdistaa
Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olosuhteiden pakosta olen myös veloissani korvia myöten, kahden asunnon loukko, vaikea avioero jne, ja tällä hetkellä ulosotossa n.35 000 e! Joka tilistä ulosotto vie n. 600 e/kk, käteen jää 1100 e/kk palkasta, näin menee vielä n. 6 vuotta. Joten ei paljoa naurata :/
M.I.K.S.I_O.L.E.T_T.Y.H.M.Ä_ _?_?_!_!
Niin, miksi olet tyhmä kuin saapas ? Miksi olet sössinyt elämäsi tuolleen ja sitten uliset netissä ?
Tyhmä tässä olet ainoastaan sinä lapsellisella kommentillasi!
Joka kk saa kikkailla itsekin mitä maksaa ja mitä ei :( olisi pitänyt olla viisampi eikä maksella ukon velkoja.
Tää on hienoo elämää,käydä töissä ja maksaa laskuja. Noh,sentään saa maksettuu :)
Vierailija kirjoitti:
Ahh taas yks Madame Bovary syndrooma.
Pakko ostaa lainalla jotta saa toiset naiset tuntemaan riittämättömyttä, ostaa eteenkin vaatteita ja meikkejä joita ei edes käytä. Sitten löytyy myynnieistä käyttämättämiä vaatteita parin vuoden takaisista muotiaalloista joissa edelleen kuitit.
Tunnen kyllä naisen, joka päätyi kadulle juuri noin, mutta onhan kyllä niin, että tuo ongelma on huomattavasti yleisempi miehellä. Ehkei nyt juuri meikkien ostamisen takia, mutta puhelinten, autojen, merkkivaatteiden, jotta kohottaisi statustaan.
Pikkuhiljaa makselet,koittaa sekin päivä kun ne maksettu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahh taas yks Madame Bovary syndrooma.
Pakko ostaa lainalla jotta saa toiset naiset tuntemaan riittämättömyttä, ostaa eteenkin vaatteita ja meikkejä joita ei edes käytä. Sitten löytyy myynnieistä käyttämättämiä vaatteita parin vuoden takaisista muotiaalloista joissa edelleen kuitit.Tunnen kyllä naisen, joka päätyi kadulle juuri noin, mutta onhan kyllä niin, että tuo ongelma on huomattavasti yleisempi miehellä. Ehkei nyt juuri meikkien ostamisen takia, mutta puhelinten, autojen, merkkivaatteiden, jotta kohottaisi statustaan.[/quot
Itsekin tunnen naisen, joka menetti kotinsa merkkivaatteiden tähden. Aivam järkyttävää.
Penno.fi, sinne suunnittelemaan taloudenhallintaa
Itsekin usein ihmettelen miten ihmisillä varaa matkustella jatkuvasti ja ostella merkkikamaa mut syynä ilmeiseatu velkaantuminen
Asuntovelkaa on yli 120 000 euroa. Vuokraa joutuisi maksamaan yhtä paljon, joten samapa se on tätä velkaa maksella.
Mä olin tosi tiukilla aiemmin. En voinut kyllä edes haveillakaan mistään salikorteista.... muistan, että mulla ei ollut aina rahaa edes ruokaan kunnolla. Eikä ollu mitään velkoja ja kävin kokopäivätyössä. Niin sitten tein kuluttamisesta ja budjetoinnista taiteenlajin ja samalla mietin miten saan myös kasvatettua tulojani. Etsin parempi palkkaista työtä koko ajan, parhaimmillaan mulla oli myös 2 lisätyöpaikkaa. Aloin opiskelemaam iltaisin ja lopulta n 4 Vuoden kuluttua olin saavuttanut sen mitä halusinkin. Suosittelen kaikille miettimään kuluttamista ja tulojen suurentamista. Ja olkaa kärsivällisiä!
Vierailija kirjoitti:
Jep, tunnen tuskasi. Mulla jää laskujen ja lainanlyhennyksien jälkeen n.300e loppukuulle. Tästä maksan salimaksut ja kaikki mitä nyt itseeni käytän. Sanomattakin selvää, että se mitä olen luottokorteille maksanut käytetään sitten uudelleen...
Tätä vielä 4 vuotta, sitten helpottaa. Isommalla lainalla saisin kaikki maksettua ja maksaisin sitten vain sitä yhtä lainaa, mutta ei ole antaa lainaan vakuutta joten näillä mennään. Tästä huolimatta en jaksa stressata tai ahdistua, olen lapseton ja pieniruokainen nuori nainen ja pärjään silti ihan hyvin.
Järjetöntä maksaa salimaksuja, jos on noin tiukkaa. Hyvässä kunnossa pysyy ilmaisella liikunnallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tunnen tuskasi. Mulla jää laskujen ja lainanlyhennyksien jälkeen n.300e loppukuulle. Tästä maksan salimaksut ja kaikki mitä nyt itseeni käytän. Sanomattakin selvää, että se mitä olen luottokorteille maksanut käytetään sitten uudelleen...
Tätä vielä 4 vuotta, sitten helpottaa. Isommalla lainalla saisin kaikki maksettua ja maksaisin sitten vain sitä yhtä lainaa, mutta ei ole antaa lainaan vakuutta joten näillä mennään. Tästä huolimatta en jaksa stressata tai ahdistua, olen lapseton ja pieniruokainen nuori nainen ja pärjään silti ihan hyvin.
Järjetöntä maksaa salimaksuja, jos on noin tiukkaa. Hyvässä kunnossa pysyy ilmaisella liikunnallakin.[/quot
Itse en ole kirjoittaja, mutta minulle sali tärkein menoerä pääkopan takia. Siihen sijoitan mielelläni 60e kk, tingin muusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tosi tiukilla aiemmin. En voinut kyllä edes haveillakaan mistään salikorteista.... muistan, että mulla ei ollut aina rahaa edes ruokaan kunnolla. Eikä ollu mitään velkoja ja kävin kokopäivätyössä. Niin sitten tein kuluttamisesta ja budjetoinnista taiteenlajin ja samalla mietin miten saan myös kasvatettua tulojani. Etsin parempi palkkaista työtä koko ajan, parhaimmillaan mulla oli myös 2 lisätyöpaikkaa. Aloin opiskelemaam iltaisin ja lopulta n 4 Vuoden kuluttua olin saavuttanut sen mitä halusinkin. Suosittelen kaikille miettimään kuluttamista ja tulojen suurentamista. Ja olkaa kärsivällisiä!
Tämäpä juuri! Vasta oivaltanut budjetoinnin tärkeyden. Sillon jos rahaa ei ole silloin ei rillutella.
Te kenellä luottokortti velkaa,maksatteko aina velan pois ja käytätte korttia taas vai maksatte vaan pikkuosan ja jätätte käyttötilillenne rahaa?
Mitä ihmeen laskuja ihmisillä on niin paljon, että palkka ei riitä elämiseen? Minulla ei ole kuin vuokra (sis. vesi), sähkö ja puhelinkulut.
Esim. serkkuni juuri kertoi, että hänellä on vuokran verran muita laskuja. Miksi ihmeessä tuhlaillaan näin, jos ei selkeästi ole varaa?
Minullakin on pikavippivelkaa n 4000€. Kuussa jää käteen vuokran ja lyhennysten jälkeen alle 100 euroa.
En ostellut merkkivaatteita enkä meikkejä vaan maksoin vuokraani ja lääkkeeni, koska en halunut lentää ulos. Meillä kaikilla kun ei ole sitä turvaverkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne velat ole sulle mistään kiusanteosta ilmestyneet. Ne on ihan omaa kulutustasi, josta tietysti pitää maksaa. Jokainen meistä joutuu maksamaan elämisestään, se on ihan reilua kaikkia kohtaan. Pitäisikö ne velat teidän mielestä antaa anteeksi vai?
Siis kyllähän noita velallisia kusetetaan lykkäämällä surutta korkoja ja kuluja velan päälle ja taas korkoja ja kuluja - ilman että velan pääoma pienenisi senttiäkään. Päätä painetaan velkasuohon ihan lain siunaamana ja harva sieltä räpistelee kuiville. Jotka saa maksettua velan, niin luottotiedot ei siltikään palaudu vuosiin mikä on suurin vitsi.
Ei, ei niitä kuseteta. Korkeakorkoisista kulutusluotoista ja velkakierteestä puhutaan nykyään taukoamatta joka puolella. Lisäksi luotonmyöntäjät ilmoittavat todellisen vuosikoron yleensä ensimmäisellä nettisivulla + sen yhteydessä esimerkkilaskelman, että jos lainaat 2000€ ja maksat vuodessa takaisin, niin 12kk jälkeen olet maksanut 3500€. Vaikka ei ymmärtäisi todellisesta vuosikorosta hölkäsen pöläystä, niin tästä pitäisi jo tajuta, että millaiset kk-erät pitäisi olla vähintään, että velka lyhenee vuodessa pois. Lisäksihän sopparit ja ehdot on luettava ja hyväksyttävä etukäteen, ennen kuin laina myönnetään. Miksi siis ilmoittaa lukeneensa ja hyväksyvänsä, jos ei ole edes ymmärtänyt lukemaansa? Yksilön vastuu on myös olemassa ja melko oleellinen asia ihmiselossa. Nykytyypit luulee, että niillä on vain oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia. Huudetaan holhousyhteiskunnasta ja valitetaan sitten kun yhteiskunta ei holhoa tarpeeksi, että yksilö ei mene tekemään tämmöisiä typeriä valintoja, kuten ottamaan luottoa idioottimaisella korolla ja vähän kaunistelluilla tulotiedoilla.
Vierailija kirjoitti:
Apua :o pahoittelut,kuulostaa tosi ikävältä tilanteelta :( Ei kyllä motivoi työnteko kun tilanne tällainen..
No luulisi motivoivan, että saat elämäsi kuntoon. Tein itse yhden kesän kolmea työtä, kun oli kertynyt velkoja. Oli motivaatiota maksaa ne pois häiritsemästä. Missä sun vastuu on?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä juuri tästä on kyse. On kaikenmaailman "pakollisia kuluja", jotka todellisuudessa eivät ole palkollisia. Milloin viimeksi kilpailutit nettisi, puhelinliittymäsi, vakuutuksesi tai sähkösi? Sitten ei seurata yhtään mihin rahaa kuukauden aikana tungetaan, soijalatte starbucksista, Kahvi ja suklaapatukka ärrältä, pari heräteostosta kaupasta jne. Yhdelle henkilöllä 300 euroa kuukaudelle pitäisi riittää heittämällä kun vähänkin katsoo mihin rahaansa laittaa kun laskut on jo maksettu.
Vaikka kuinka haukut muita ihmisiä, ei se tule parantamaan omaa olotilaasi.