Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat ahdistaa

N32
23.06.2018 |

Tuntuu ettei mitään järkeä enää,kaikki mitä tulee menee samantien laskuihin. Pakko ne laskut on maksaa koska muuten menee luottotiedot, mutta rahaa elämiseen ei juurikaan jää eikä lohduta,että tällaista jatkuisi vuositolkulla. Pakollisten menojen lisäksi koitan lyhentää 7000e kulutusluottoa mutta eihän tuo lyhene ikinä kun minimiä vaan voi maksella. Haluaisin säästääkin pahan päivän varalle mutta tuolla velkataakalla siinäkään ei taida olla järkeä. Miten teillä muilla? Onko velkoja? Paljon saatte lyhennettyä? Itse velkaannuin siis olosuhteiden pakosta kun elämäntilanne muuttui ja joutui ottaa velkaa jotta selviytyy.

Kommentit (288)

Vierailija
1/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olosuhteiden pakosta olen myös veloissani korvia myöten, kahden asunnon loukko, vaikea avioero jne, ja tällä hetkellä ulosotossa n.35 000 e! Joka tilistä ulosotto vie n. 600 e/kk, käteen jää 1100 e/kk palkasta, näin menee vielä n. 6 vuotta. Joten ei paljoa naurata :/ 

Vierailija
2/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päättelin, että vapaaehtoisesti lapsettomat ahdistaa.

Otan kuitenkin osaa tukalaan tilanteesesi. Kaikesta kuitenkin selviää - usko pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :o pahoittelut,kuulostaa tosi ikävältä tilanteelta :( Ei kyllä motivoi työnteko kun tilanne tällainen..

Vierailija
4/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan kuitenkin osaa tukalaan tilanteesesi. Kaikesta kuitenkin selviää - usko pois.

Haha :D Ne ei sentään ahdista,oma paska tilanne vaan. Uskon,että selviääkin mutta ei haluaisi elämä päivästä toiseen selviytymistä. Itse toki olen velkani tehnyt joten itse ne tottakai myös hoidan.

Vierailija
5/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne velat ole sulle mistään kiusanteosta ilmestyneet. Ne on ihan omaa kulutustasi, josta tietysti pitää maksaa. Jokainen meistä joutuu maksamaan elämisestään, se on ihan reilua kaikkia kohtaan. Pitäisikö ne velat teidän mielestä antaa anteeksi vai? 

Vierailija
6/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkota,että velat pitäisi antaa anteeksi. Pienituloisena tekee vaan hieman tiukkaa kun eläminen muutenkin kallista. Enkä huveja varten ole velkaantunut vaan olosuhteiden pakosta valitettavasti.

Vierailija
7/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen innostunut juuri seuraamaan menojani ja tekemään budjettia. Rahat äkkiä katoo vaan pikkuostoksiin kun niitä tekee sinne tänne. Tarkalla budjetoinnilla pysyy kärryillä omasta tilanteesta :)

Vierailija
8/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkota,että velat pitäisi antaa anteeksi. Pienituloisena tekee vaan hieman tiukkaa kun eläminen muutenkin kallista. Enkä huveja varten ole velkaantunut vaan olosuhteiden pakosta valitettavasti.

Olosuhteet ne on muillakin. Sä et vain ole osannut pitää huolta taloudestasi niin ettet olisi velkaantunut. Turha siitä on kohtaloa tai sattumaa syyttää.

Vierailija
9/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olosuhteet ne on muillakin. Sä et vain ole osannut pitää huolta taloudestasi niin ettet olisi velkaantunut. Turha siitä on kohtaloa tai sattumaa syyttää.

Vaikutat todella empaattiselta ihmiseltä :D

Vierailija
10/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D Ne ei sentään ahdista,oma paska tilanne vaan. Uskon,että selviääkin mutta ei haluaisi elämä päivästä toiseen selviytymistä. Itse toki olen velkani tehnyt joten itse ne tottakai myös hoidan.

Kuulehan. Olen mummo, joka käsitti aloituksesi väärin. Minulla oli nuorena raha-asiat aivan solmussa. Hävetti, kun palkasta meni ulosottoon osa. Ajattelin, että mitähän se palkanlaskijakin tuumaa.

Niistä vaan selvisin, mutta aikaa se vei. Velkojen maksu vei enemmän aikaa kuin niiden teko.

Ei varmasti lohduta sinua, mutta tsemppaan! Et ole ainoa 👍

Vierailija
11/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne velat ole sulle mistään kiusanteosta ilmestyneet. Ne on ihan omaa kulutustasi, josta tietysti pitää maksaa. Jokainen meistä joutuu maksamaan elämisestään, se on ihan reilua kaikkia kohtaan. Pitäisikö ne velat teidän mielestä antaa anteeksi vai? 

Siis kyllähän noita velallisia kusetetaan lykkäämällä surutta korkoja ja kuluja velan päälle ja taas korkoja ja kuluja - ilman että velan pääoma pienenisi senttiäkään. Päätä painetaan velkasuohon ihan lain siunaamana ja harva sieltä räpistelee kuiville. Jotka saa maksettua velan, niin luottotiedot ei siltikään palaudu vuosiin mikä on suurin vitsi.

Vierailija
12/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh taas yks Madame Bovary syndrooma.

Pakko ostaa lainalla jotta saa toiset naiset tuntemaan riittämättömyttä, ostaa eteenkin vaatteita ja meikkejä joita ei edes käytä. Sitten löytyy myynnieistä käyttämättämiä vaatteita parin vuoden takaisista muotiaalloista joissa edelleen kuitit.[/quote

Itsellä velkaantuminen ei johdu tällaisista hömpötyksistä sentään

Vierailija
13/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän noita velallisia kusetetaan lykkäämällä surutta korkoja ja kuluja velan päälle ja taas korkoja ja kuluja - ilman että velan pääoma pienenisi senttiäkään.

Ei varmasti kuseteta eikä lykätä yhtään mitään mihin et itse ole antanut lupaa allekirjoittamalla sen velkasopimuksen. 

Vierailija
14/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät silti? Eihän tuo 7000 velka ole suuri, lyhennät miten pystyt. Voithan hakea lisätöitäkin.

Vierailija
15/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tunnen tuskasi. Mulla jää laskujen ja lainanlyhennyksien jälkeen n.300e loppukuulle. Tästä maksan salimaksut ja kaikki mitä nyt itseeni käytän. Sanomattakin selvää, että se mitä olen luottokorteille maksanut käytetään sitten uudelleen...

Tätä vielä 4 vuotta, sitten helpottaa. Isommalla lainalla saisin kaikki maksettua ja maksaisin sitten vain sitä yhtä lainaa, mutta ei ole antaa lainaan vakuutta joten näillä mennään. Tästä huolimatta en jaksa stressata tai ahdistua, olen lapseton ja pieniruokainen nuori nainen ja pärjään silti ihan hyvin.

Vierailija
16/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä yhtä valkajärjestelyä

Vierailija
17/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tunnen tuskasi. Mulla jää laskujen ja lainanlyhennyksien jälkeen n.300e loppukuulle. Tästä maksan salimaksut ja kaikki mitä nyt itseeni käytän. Sanomattakin selvää, että se mitä olen luottokorteille maksanut käytetään sitten uudelleen...

Tätä vielä 4 vuotta, sitten helpottaa. Isommalla lainalla saisin kaikki maksettua ja maksaisin sitten vain sitä yhtä lainaa, mutta ei ole antaa lainaan vakuutta joten näillä mennään. Tästä huolimatta en jaksa stressata tai ahdistua, olen lapseton ja pieniruokainen nuori nainen ja pärjään silti ihan hyvin.

Täällä ihan sama! 300e jää kanssa. Sit taas luottoo vingutetaa :/ velkakierteessä olen itse..paljonko saat maksettua velkojasi kk?

Vierailija
18/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan sama! 300e jää kanssa. Sit taas luottoo vingutetaa :/ velkakierteessä olen itse..paljonko saat maksettua velkojasi kk?

Velkakierrehän katkeaa kun katkaiset sen kortin jossa luotto. 

Vierailija
19/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama! 300e jää kanssa. Sit taas luottoo vingutetaa :/ velkakierteessä olen itse..paljonko saat maksettua velkojasi kk?[/quote]

N. 750e/kk menee velkoihin, tähän sitten päälle tietysti puhelinlasku, salikortti, vuokra yms ja palkkakin on nettona alle kahden tonnin. Mutta ei voi mitään, itse olen itseni tähän jamaan laittanut, maksan silti kiltisti joka kk enkä ole euroakaan keneltäkään koskaan lainannut. Kyllä se joskus tästä sitten... :D

Vierailija
20/288 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olosuhteiden pakosta olen myös veloissani korvia myöten, kahden asunnon loukko, vaikea avioero jne, ja tällä hetkellä ulosotossa n.35 000 e! Joka tilistä ulosotto vie n. 600 e/kk, käteen jää 1100 e/kk palkasta, näin menee vielä n. 6 vuotta. Joten ei paljoa naurata :/ 

M.I.K.S.I_O.L.E.T_T.Y.H.M.Ä_ _?_?_!_!

Niin, miksi olet tyhmä kuin saapas ? Miksi olet sössinyt elämäsi tuolleen ja sitten uliset netissä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi