Minun äitini antoi minulle yo-lahjaksi 10 000mk maksavan tietokoneen
Mutta en ollenkaan tehnyt sillä mitään, enkä ollut sellaista toivonut. Lisäksi äitini myönsi oikeasti tarvitsevansa sellaista itse. Lisäksi en olisi kehdannut kysyäkään, saanko myydä koneen ja pitää rahat. Että tällälailla itselleen käärii yo-juhlissa glooriaa teini-iän tsolle juuttunut, lapsestaan välittämätön epäkypsä äiti-ihminen, joka muka antoi lapselleen hienon lahjan.
Sain mä jotain muutakin pientä häneltä, en muista mitä.
Pointti ei ole valittaa, etten saanut kymppitonnilla jotain kivempaa, ei äidillä sellaiseen ois ollut varaa, vaan se säälittävä tarve esittää, että teki minulle hienonkin eleen.
Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes nettiä.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sun koulutus on?
Tää vois olla se elämän kova koulu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte voineet käyttää konetta yhdessä. Ikävää että sinulla on huonot välisi äitisi kanssa. Omat vanhempani ovat kuolleet.
Ai olisimmeko? Miksi sä kuvittelet, että mä oisin mun konetta antanut sen käyttää?
apMutta eikös hän ostanut sen itselleen?
Vähän logiikan yritystä nyt mukaan, kivis!Mut jos mä oisin vain ominut sen itelleni?
ap
Piittaamatta siitä, että hän tarvitsi sitä?
ap
Mille tuntuu olla noin hullun oloinen? Onko sulla aina tuo aggressio päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en ollenkaan tehnyt sillä mitään, enkä ollut sellaista toivonut. Lisäksi äitini myönsi oikeasti tarvitsevansa sellaista itse. Lisäksi en olisi kehdannut kysyäkään, saanko myydä koneen ja pitää rahat. Että tällälailla itselleen käärii yo-juhlissa glooriaa teini-iän tsolle juuttunut, lapsestaan välittämätön epäkypsä äiti-ihminen, joka muka antoi lapselleen hienon lahjan.
Pointti ei ole valittaa, etten saanut kymppitonnilla jotain kivempaa, ei äidillä sellaiseen ois ollut varaa, vaan se säälittävä tarve esittää, että teki minulle hienonkin eleen.
Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes nettiä.Ja mihinkähän aikaan tuo on ollut. Netti on ollut olemassa jo 80-luvulla pitkään, tuolloin siirryttiin tcp/ip aikaan.
Äläs nyt puhu läpiä päähäsi. Reaaliaikainen kaikille avoin internet tuli Suomeen 1993. Sitä ennen netti oli ei-reaaliaikaista tiedostosiirtoa joissain yliopistojen nörttipiireissä. Sielläkään ei mitenkään yleisesti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_internetkulttuuri
Ja kotikäytössä netti yleistyi vasta 1990-luvun lopussa, kun tuli kiinteämaksuisia yhteyksiä.
Kavereille ei voinut soittaa kun puhelinliittymä oli varattuna aina kun olivat netissä.
Niin, 93-98 kyllä. Mutta ei ennen vuotta 1993.
Mulla tuossa olikin jo linkki, sä voisit lopettaa turhan inttämisen. Jos sulla on huono muisti, niin se on voi voi.
-92 oli jo ihan normaalia, että Helsingin ylipiston opiskelija soitti modeemilla yliopistolle perjantaina viideltä, ja jätti yhteyden auki koko viikonlopuksi (eikä puhelimeen voinut siis soittaa) koska tällöin puhelin laskutti vain yhden sykäyksen hinnan koko viikonlopun käytöstä. Tämä on ihan fakta, eikä mikään linkki sitä muuta. Portacom oli jo ennen web-sivuja hyvin suosittu keskusteluyhteisö, ja todellakin aloitti jo -89, samoihin aikoihin kuin News-ryhmät.
Nyt on aika vähän kullannut muistot. Ehkä jossain titen nörttipiireissä noin. Todellisuudessa aika harva opiskelijakaan mitään helvetin portacomeja(koskaan kuullutkaan) tai news-ryhmiä (näitä olen jopa minäkin, nörtti, käyttänyt) käytti. Helvetti, nettihän oli oikeastaan koko 90-luvun pääosin nörttien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ja pointti on se säälittävä lapsensa oikeuksien polkeminen: jos se kone kerran oli mun ja mulle, niin miksi sitten olisi ollut loukaavaa, että oisin myynyt sen, ja hankkinut itselleni jotakin, mistä pidän?
Vierailija kirjoitti:
Mitään aggressiivista ei tässäkään aloituksessa ole. Mille tuntuu olla noin vannmainen ja alapeukuttaa jonkun kuvailemaa vääryyttä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes nettiä.Ja mihinkähän aikaan tuo on ollut. Netti on ollut olemassa jo 80-luvulla pitkään, tuolloin siirryttiin tcp/ip aikaan.
Äläs nyt puhu läpiä päähäsi. Reaaliaikainen kaikille avoin internet tuli Suomeen 1993. Sitä ennen netti oli ei-reaaliaikaista tiedostosiirtoa joissain yliopistojen nörttipiireissä. Sielläkään ei mitenkään yleisesti.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_internetkulttuuri
Ja kotikäytössä netti yleistyi vasta 1990-luvun lopussa, kun tuli kiinteämaksuisia yhteyksiä.
Kavereille ei voinut soittaa kun puhelinliittymä oli varattuna aina kun olivat netissä.
Niin, 93-98 kyllä. Mutta ei ennen vuotta 1993.
Mulla tuossa olikin jo linkki, sä voisit lopettaa turhan inttämisen. Jos sulla on huono muisti, niin se on voi voi.
-92 oli jo ihan normaalia, että Helsingin ylipiston opiskelija soitti modeemilla yliopistolle perjantaina viideltä, ja jätti yhteyden auki koko viikonlopuksi (eikä puhelimeen voinut siis soittaa) koska tällöin puhelin laskutti vain yhden sykäyksen hinnan koko viikonlopun käytöstä. Tämä on ihan fakta, eikä mikään linkki sitä muuta. Portacom oli jo ennen web-sivuja hyvin suosittu keskusteluyhteisö, ja todellakin aloitti jo -89, samoihin aikoihin kuin News-ryhmät.
Nyt on aika vähän kullannut muistot. Ehkä jossain titen nörttipiireissä noin. Todellisuudessa aika harva opiskelijakaan mitään helvetin portacomeja(koskaan kuullutkaan) tai news-ryhmiä (näitä olen jopa minäkin, nörtti, käyttänyt) käytti. Helvetti, nettihän oli oikeastaan koko 90-luvun pääosin nörttien juttu.
Mikä on tite? Ja noin oli kyllä minun opiskelukavereillani.
Mut tämmösiä pettymyksiä ihmiset just on. Väärintekijöiden ja huo rien puolella.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään aggressiivista ei tässäkään aloituksessa ole. Mille tuntuu olla noin vannmainen ja alapeukuttaa jonkun kuvailemaa vääryyttä?
ap
Ja nyt vääryys oli saada hyödyllinen ja arvokas lahja? Ja meidän pitäisi kuorossa haukkua pahaa äitiäsi? Taitaa olla onnistunein provo ikinä.
Joku Prinssi Haakonkin on saanut enemmän, kuin minä. Helppoa olla hyvä kaikille. Tai sellaisen, jota ei ole muka-lahjoilla kusetettu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJa nyt vääryys oli saada hyödyllinen ja arvokas lahja? Ja meidän pitäisi kuorossa haukkua pahaa äitiäsi? Taitaa olla onnistunein provo ikinä.
Niin, yhtä hyödyllinen, kuin jos sulle annettais 20 000mk laitettavaksi piirongin päälle katseltavaksi ja joku toinen käyttäisi ne. Mutta se oli lahja SULLE.
ap
Nyt kaivellaan kyllä laarin pohjia, jos ei tämän kummempaa räyhäyksen aihetta löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin psykologiaa.
ap
Ja sitten päätit hyödyntää opintosi keksimällä sekopäisimmän provohahmon ikinä? Taitaa nyt mennä liian läpinäkyväksi tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaivellaan kyllä laarin pohjia, jos ei tämän kummempaa räyhäyksen aihetta löytynyt.
Haluaksä multa 20 000? Voin antaa euroina.
ap
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin psykologiaa.
ap
Ihan varmasti et opiskellut. Paitsi mielisairaalassa hoitojaksoilla
Teet nyt vuorotyötä. Tienaat n. 1500
Vierailija kirjoitti:
Joku Prinssi Haakonkin on saanut enemmän, kuin minä. Helppoa olla hyvä kaikille. Tai sellaisen, jota ei ole muka-lahjoilla kusetettu.
ap
Prinssi haakon. Ainoa vertaisesi. Helppoa hänellä tosiaan. Ja sulla vaikeaa. Vaikeampaa kuin kellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apPrinssi haakon. Ainoa vertaisesi. Helppoa hänellä tosiaan. Ja sulla vaikeaa. Vaikeampaa kuin kellään
Miksi kellään tarvitsee olla vaikeaa? Miksi ketään tarvitsee kusettaa lahjoilla? En mä sellaista sullekaan toivo. Tai siis voin mä antaa sulle 20 000, jos haluat. Euroina.
ap
Mitä ap olet tehnyt tämän 2kk opiskelupätkän jälkeen?
Mut jos mä oisin vain ominut sen itelleni?
ap