Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun äitini antoi minulle yo-lahjaksi 10 000mk maksavan tietokoneen

Vierailija
23.06.2018 |

Mutta en ollenkaan tehnyt sillä mitään, enkä ollut sellaista toivonut. Lisäksi äitini myönsi oikeasti tarvitsevansa sellaista itse. Lisäksi en olisi kehdannut kysyäkään, saanko myydä koneen ja pitää rahat. Että tällälailla itselleen käärii yo-juhlissa glooriaa teini-iän tsolle juuttunut, lapsestaan välittämätön epäkypsä äiti-ihminen, joka muka antoi lapselleen hienon lahjan.
Sain mä jotain muutakin pientä häneltä, en muista mitä.
Pointti ei ole valittaa, etten saanut kymppitonnilla jotain kivempaa, ei äidillä sellaiseen ois ollut varaa, vaan se säälittävä tarve esittää, että teki minulle hienonkin eleen.
Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes nettiä.

Kommentit (248)

Vierailija
41/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-Luvun vaihteessa vielä kouluissa oppilaiden vierailuja vauraampien oppilaiden koteihin joissa sitten noita koneita oli ja vielä tietokoneetkin oli lähinnä kouluissa puuhastelua.

Vierailija
42/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä pääsin ylioppilaaksi, ei kotitietokoneita vielä ollut edes olemassa. Joten sain ruusupuskan, oliko ollut viisi punaista kukkasta. Niin ja yo-kekkerit järjesti. Ei tullut mieleenikään valittaa, että sain niin vaatimattomat lahjat. Sitä paitsi sitä lahjaahan olin saanut tavallaan kahdeksan vuotta, sillä siihen aikaan oppikoulu oli maksullinen koulu, jossa lukukausimaksun lisäksi oli hankittava kaikki kirjat ym. opiskeluvälineet. En minä itse olisi kyennyt koulua pienistä taskurahoista maksamaan. Sinä valittaja lienet käynyt maksuttoman peruskoulun ja lukion, jossa ei enää maksettu lukukausimaksua eikä ruokamaksuja.

Luetun ymmärtämistä ei sekään koulutaival sinulle tuonut. Voi voi.

Ei mun pointti ole se, että mitä mä sain, vaan se, että äiti muka-antoi mulle jotain arvokasta, ja oikeasti nöyryytti silläkin vain minua, ettei sekään oikeasti ole minun omaa! Enkä saa siitä päättää itse!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-Luvun vaihteessa vielä kouluissa oppilaiden vierailuja vauraampien oppilaiden koteihin joissa sitten noita koneita oli ja vielä tietokoneetkin oli lähinnä kouluissa puuhastelua.

Meidän koulussa oli MikroMikkoja :D

ap

Vierailija
44/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei vaivautunut paikalle edes peruskoulun päättäjäisiin.

Vierailija
45/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llä on kyllä paskamoraalisimmat ihmiset, joita olen tavannut! "Hienoa hienoa, tapu tapu, kyllä minäkin äitinä teen aina tuolleeen, ihan oikein se meni! Jee!"

ap

Vierailija
46/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun? En mä muista mitään niinkin pienestä päivästä. Tiesin meneväni lukioon.

ap

Vierailija
47/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on siis oikeastaan velkaa mulle jonkun 7-8000mk. Mutta ei tarvitse maksaa :) !

ap

Vierailija
48/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voin nyt alkaa ympäriinsä selittää, että mun äiti on mulle velkaa yli 1000 euroa (summa muutettuna nykyarvoon). Mutta että ei sen tarvitse maksaa, mä oon hyvää hyvyyttäni sanonut sille, ettei sen tarvitse maksaa mulle. Noin. Sädekehää tienattu.

Yrjö, en ikinä vois olla tollanen.

ap

Vierailija
49/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa sulla kamala äiti. Nukensänky, heppalehdet ja virlä tämä

Onko sinusta oikein suuttua, jos lapsi myisi hänelle annetun lahjansa, jolla ei tee mitään ja antajakin sen tiesi, ja halusi kalliin asin lähinnä itselleen?

ap

Mielikuvasi eivät ole tosiasioita edelleenkään

Älä kuvittele, ettei äitini olisi huutanut minua ja moittinut, jos oisin myynyt koneen.

ap

Pääpointti on olisi, jos

Eli ihan sinun mielikuvitusta tämä kuten muutkin. Melkein katsoi pahasti. Olisi ehkä suuttunut. Varmaan olisi kertonut kavereilleen jotka olisivat ehkä pahelsuneet. Sanoi älä välitä. Mutta tarkoitti loukata

No kuule. Jos sä ostaisit lapsellesi ainoilla rahoillsi asian, jonka sä kipeästi tarttet, ja kerrot lapselle, että sä kyllä tarviit sitä itse, ja lapsi sen muutenkin tietäisi, yo-lajhaksi ja jonka lapsi möisi, niin etkö suuttuisi lapsellesi?

ap

Ja huhuuu, vastaa!! Sä muita halveksiva v*tun luuseri!

ap

Vierailija
50/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin köyhä äitisi tarvitsi 10000 mk:n tietokonetta?

Vierailija
51/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulun? En mä muista mitään niinkin pienestä päivästä. Tiesin meneväni lukioon.

ap

Koetko olevasi muita fiksumpi kun menit lukioon? Koetko olevasi parempi ja älykkäämpi kuin sellainen joka ei ole käynyt?

Vierailija
52/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta oli siihen aikaan töissä VTT:llä.

ap

Vierailija
53/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koetko olevasi muita fiksumpi kun menit lukioon? Koetko olevasi parempi ja älykkäämpi kuin sellainen joka ei ole käynyt?

No, oonkin, keskimäärin, siis ikäluokassani.

ap

Vierailija
54/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas ikiruikuttajan teksti?

Vierailija
55/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulitko ruikuttamaan asiasta?

ap

Vierailija
56/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on

Vierailija
57/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta en ollenkaan tehnyt sillä mitään, enkä ollut sellaista toivonut. Lisäksi äitini myönsi oikeasti tarvitsevansa sellaista itse. Lisäksi en olisi kehdannut kysyäkään, saanko myydä koneen ja pitää rahat. Että tällälailla itselleen käärii yo-juhlissa glooriaa teini-iän tsolle juuttunut, lapsestaan välittämätön epäkypsä äiti-ihminen, joka muka antoi lapselleen hienon lahjan.

Pointti ei ole valittaa, etten saanut kymppitonnilla jotain kivempaa, ei äidillä sellaiseen ois ollut varaa, vaan se säälittävä tarve esittää, että teki minulle hienonkin eleen.

Ja mihinkähän aikaan tuo on ollut. Netti on ollut olemassa jo 80-luvulla pitkään, tuolloin siirryttiin tcp/ip aikaan. 

Eihän ollut, idiootti. Kuvitteletko, että kasarin tai 90-luvun alun teinit käyttelivät nettiä?

ap

Minä kirjoitin ylioppilaaksi -92 ja sain myös kalliin tietokoneen. Käytin sitä paljon yliopisto-opiskeluissani, ja myös netissä. Esim sähköposti oli hyvin laajasti jo tuolloin käytössä, samoin erilaiset talk-sovellukset. Www-sivut tulivat vasta hieman myöhemmin, mutta samalla koneella tein sitten jo itsekin niitä. Kaikille Helsingin yliopistossa ainakin tehtiin tuossa vaiheessa sähköpostiosoitteet. Etkö mennyt opiskelemaan lainkaan?

Vierailija
58/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tästä saa sen kuvan, että äitisi oli älykkäämpi kuin sinä, jos 90-luvun alussa näki tietokoneen hyödyn, mutta sinä et vieläkään.

Vierailija
59/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihinkähän aikaan tuo on ollut. Netti on ollut olemassa jo 80-luvulla pitkään, tuolloin siirryttiin tcp/ip aikaan. 

Eihän ollut, idiootti. Kuvitteletko, että kasarin tai 90-luvun alun teinit käyttelivät nettiä?

ap

Minä kirjoitin ylioppilaaksi -92 ja sain myös kalliin tietokoneen. Käytin sitä paljon yliopisto-opiskeluissani, ja myös netissä. Esim sähköposti oli hyvin laajasti jo tuolloin käytössä, samoin erilaiset talk-sovellukset. Www-sivut tulivat vasta hieman myöhemmin, mutta samalla koneella tein sitten jo itsekin niitä. Kaikille Helsingin yliopistossa ainakin tehtiin tuossa vaiheessa sähköpostiosoitteet. Etkö mennyt opiskelemaan lainkaan?

Sait sen varmaan siksi, että olit sitä toivonut, idiootti? Enpä usko, että olisin tarvinnut tietokonetta opinnoissa, jotka aloitin yliopistolla 1993, mutta suoritin loppuun vasta 10 vuotta myöhemmin. Silloinkaan en tarvinnut omaa tietokonetta, yliopistolla taas oli siihen aikan runsaasti omia koneita.

ap

Vierailija
60/248 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tästä saa sen kuvan, että äitisi oli älykkäämpi kuin sinä, jos 90-luvun alussa näki tietokoneen hyödyn, mutta sinä et vieläkään.

Ahaa, eli kukaan, joka ei tajua tietokoneen hyötyä tuona aikana, ei voi olla älykkäämpi, kuin äitini?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä