Minun äitini antoi minulle yo-lahjaksi 10 000mk maksavan tietokoneen
Mutta en ollenkaan tehnyt sillä mitään, enkä ollut sellaista toivonut. Lisäksi äitini myönsi oikeasti tarvitsevansa sellaista itse. Lisäksi en olisi kehdannut kysyäkään, saanko myydä koneen ja pitää rahat. Että tällälailla itselleen käärii yo-juhlissa glooriaa teini-iän tsolle juuttunut, lapsestaan välittämätön epäkypsä äiti-ihminen, joka muka antoi lapselleen hienon lahjan.
Sain mä jotain muutakin pientä häneltä, en muista mitä.
Pointti ei ole valittaa, etten saanut kymppitonnilla jotain kivempaa, ei äidillä sellaiseen ois ollut varaa, vaan se säälittävä tarve esittää, että teki minulle hienonkin eleen.
Tuohon aikaan ei ollut olemassa edes nettiä.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa sulla kamala äiti. Nukensänky, heppalehdet ja virlä tämä
Onko sinusta oikein suuttua, jos lapsi myisi hänelle annetun lahjansa, jolla ei tee mitään ja antajakin sen tiesi, ja halusi kalliin asin lähinnä itselleen?
apMielikuvasi eivät ole tosiasioita edelleenkään
Älä kuvittele, ettei äitini olisi huutanut minua ja moittinut, jos oisin myynyt koneen.
apPääpointti on olisi, jos
Eli ihan sinun mielikuvitusta tämä kuten muutkin. Melkein katsoi pahasti. Olisi ehkä suuttunut. Varmaan olisi kertonut kavereilleen jotka olisivat ehkä pahelsuneet. Sanoi älä välitä. Mutta tarkoitti loukata
No kuule. Jos sä ostaisit lapsellesi ainoilla rahoillsi asian, jonka sä kipeästi tarttet, ja kerrot lapselle, että sä kyllä tarviit sitä itse, ja lapsi sen muutenkin tietäisi, yo-lajhaksi ja jonka lapsi möisi, niin etkö suuttuisi lapsellesi?
ap
Nämä on kaikki pelkkää kuvitelmaa. Mielikuvitusta
Jos ihminen ylipäätään on noin röyhkeä, että kehtaakin nimetä itselleen ostamansa, ja itsensä tarvitseman kalliin asian lapsensa yo-lahjaksi , niin vieläkö täällä tosissaan joku kuvittelee, että lapsi olisi voinut sen myydä ja äiti ois ollut ihan jees asian suhteen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta oikein suuttua, jos lapsi myisi hänelle annetun lahjansa, jolla ei tee mitään ja antajakin sen tiesi, ja halusi kalliin asin lähinnä itselleen?
Älä kuvittele, ettei äitini olisi huutanut minua ja moittinut, jos oisin myynyt koneen.
Eli ihan sinun mielikuvitusta tämä kuten muutkin. Melkein katsoi pahasti. Olisi ehkä suuttunut. Varmaan olisi kertonut kavereilleen jotka olisivat ehkä pahelsuneet. Sanoi älä välitä. Mutta tarkoitti loukata
No kuule. Jos sä ostaisit lapsellesi ainoilla rahoillsi asian, jonka sä kipeästi tarttet, ja kerrot lapselle, että sä kyllä tarviit sitä itse, ja lapsi sen muutenkin tietäisi, yo-lajhaksi ja jonka lapsi möisi, niin etkö suuttuisi lapsellesi?
apNämä on kaikki pelkkää kuvitelmaa. Mielikuvitusta
Okei, eli tää on sun tapasi halveksia minua. Halveksia toista ihmistä, ja oikeuttaa se.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa siihen, mitä sinulta kysytään, äläkä halveksi tuollalailla kysymystä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ylipäätään on noin röyhkeä, että kehtaakin nimetä itselleen ostamansa, ja itsensä tarvitseman kalliin asian lapsensa yo-lahjaksi , niin vieläkö täällä tosissaan joku kuvittelee, että lapsi olisi voinut sen myydä ja äiti ois ollut ihan jees asian suhteen?
ap
Aika harva miettii 30v takaista yo lahjaa. Tai spekuloi mitä äiti olisi sanonut J o s minä olisin tehnyt jotain
Aika harva käyttää elämäänsä miettimiseen ja kuvitteluun. Jos olisin tehnyt xx, äiti olisi varmaan tehnyt yyy
Äidillä ei ole mitään osuutta näissä kuvitelmissa. Ne ovat syntyneet sinun päässäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaapas nyt! Vai halveksitko sinulle esitettyjä kysymyksiä? Vai etkö vain yksinkertaisesti tiedä, miten luikerrella valheinesi äidistäni eteenpäin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAika harva miettii 30v takaista yo lahjaa. Tai spekuloi mitä äiti olisi sanonut J o s minä olisin tehnyt jotain
Aika harva käyttää elämäänsä miettimiseen ja kuvitteluun. Jos olisin tehnyt xx, äiti olisi varmaan tehnyt yyy
Äidillä ei ole mitään osuutta näissä kuvitelmissa. Ne ovat syntyneet sinun päässäsi
Äidillä on osuus. Jos ei olisi, olisin saanut myydä sen koneen.
ap
Minä olen katkera äidilleni kun vuonna 1987 grillikioskilla en saanut kuin normikoon makkaraperunat maksoivat 15 markkaa. Mutta veljeni sai tuplakoon makkaraperunat plus omenalimonadi pullon! 18 markkaa. Koska pihatalkoissa veljeni oli kerännyt lehtiä puoli! Siis PUOLI kottikärryllistä enemmän.
Ikuisesti olen katkera jo menehtyneelle äidilleni ja isälleni joka ei korjannut tuota vääryyttä.
Hänenhän ois kuulunut sanoa: "oi, oliko se ihan väärä lahjavalinta? Totta kai saat vaihtaa sen johonkin muuhun. Vaikka minä tarvitsisinkin tuollaista, niin se on sinun koneesi."
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katkera äidilleni kun vuonna 1987 grillikioskilla en saanut kuin normikoon makkaraperunat maksoivat 15 markkaa. Mutta veljeni sai tuplakoon makkaraperunat plus omenalimonadi pullon! 18 markkaa. Koska pihatalkoissa veljeni oli kerännyt lehtiä puoli! Siis PUOLI kottikärryllistä enemmän.
Ikuisesti olen katkera jo menehtyneelle äidilleni ja isälleni joka ei korjannut tuota vääryyttä.
Mitä v*ttua jostain makkaraperunoista? Tuo lahja oli arvoltaan kymppitonnin! Niin ihanana lapsena äitini minua piti.....öööö, eipäs kun siis
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAika harva miettii 30v takaista yo lahjaa. Tai spekuloi mitä äiti olisi sanonut J o s minä olisin tehnyt jotain
ap
Ei hänellä ole. Ei hän edes tiedä että mietit että olisit myynyt sen ja sitten xxx. Hän ei tiedä näistä kuvitelmistasi ja niissä huutamisesta mitään. Ei äitisi pääse sinun mielikuvitukseen
Mä sain kymppitonnin TUHKAA yo-lahjaksi! Niin mä voin kertoa, jos tulee saaduista yo-lahjoista joskus puhetta.
ap
Nettiä ei olisi vieläkään pakko käyttää, vaikka se onkin olemassa. Toisaalta, olisiko tilanne purkautunut ajoissa, jos teini-ap olisi päässyt demittämään tunteensa tuoreeltaan.
Voisit myydä tuon nykyisen koneesi kun et tunnu käyttävän sitä muuhun kuin av:lla raivoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi hänellä ole. Ei hän edes tiedä että mietit että olisit myynyt sen ja sitten xxx. Hän ei tiedä näistä kuvitelmistasi ja niissä huutamisesta mitään. Ei äitisi pääse sinun mielikuvitukseen
Sanoin kyllä, etten ee tuolla mitään.
Olisiko pitänyt vielä lisätä, että se on täysin turha, jotta hän olisi tajunnut, että voisin vaikka myydä sen?
ap
Jaa, mä sain isoäidiltäni 20 000 mk rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Nettiä ei olisi vieläkään pakko käyttää, vaikka se onkin olemassa. Toisaalta, olisiko tilanne purkautunut ajoissa, jos teini-ap olisi päässyt demittämään tunteensa tuoreeltaan.
No mitähän v*ttua mä sillä olisin muutakaan tehnyt? Kymppitonnin arvosta?
ap
Kun minä pääsin ylioppilaaksi, ei kotitietokoneita vielä ollut edes olemassa. Joten sain ruusupuskan, oliko ollut viisi punaista kukkasta. Niin ja yo-kekkerit järjesti. Ei tullut mieleenikään valittaa, että sain niin vaatimattomat lahjat. Sitä paitsi sitä lahjaahan olin saanut tavallaan kahdeksan vuotta, sillä siihen aikaan oppikoulu oli maksullinen koulu, jossa lukukausimaksun lisäksi oli hankittava kaikki kirjat ym. opiskeluvälineet. En minä itse olisi kyennyt koulua pienistä taskurahoista maksamaan. Sinä valittaja lienet käynyt maksuttoman peruskoulun ja lukion, jossa ei enää maksettu lukukausimaksua eikä ruokamaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä sain isoäidiltäni 20 000 mk rahaa.
Pitikö ne säilyttää piirongin päällä, jotta isoäitisi voi ohikävellessään ihailla niitä? Tai ottaa aina vähän tarvitessaan jotain?
ap
ap