Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniin naisen pelko?

Vierailija
22.06.2018 |

Mitä on kauniin naisen pelko (tuosta ihastumisketjusta bongattu termi)? Miten se ilmenee? Miten se eroaa muista naispeloista esim. älykkään naisen pelosta? Mitkä asiat ylipäätään tekevät naisesta pelottavan?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hieman naurettavaa kun tälläsiä yleistyksiä kuulee yleensä just rumien ja keskiverron näkösiltä ihmisiltä, joten eiköhän se kerro kuka tässä on se pinnallinen kun päätellään ulkonäön perusteella kaikenlaista?

Vierailija
42/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää lukea että niin moni luokittelee ihmiset johonkin muottiin pelkän ulkonäön perusteella. Ymmärrän että tulee tahtomattakin tietynlainen kuva ihmisestä ulkonäön perusteella, mutta sellanen olettaminen että "tämän täytyy olla tämänlainen pelkän ulkonäön takia" kyseenalaistamatta yhtään näitä olettamuksia ärsyttää.

Mun kokemusten mukaan kauniilla naisilla on aina pimeä puoli ja se ei ole mukava.

Esimerkkejä?

Kyllä sä tiiät.

En kyllä todellakaan tiedä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku mies vastata?

Pelko on aivan väärä sana ja vain naisten itsensä käyttämä naurettavuus. Ei yksikään mies pelkää minkäänlaisia naisia. Jos naisessa on jotain vastenmielisiä piirteitä, on lapsellista puhua, että mies muka pelkäisi. 

Vierailija
44/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. En jaksanut lukea kaikkia kirjoitettuja kommentteja, mutta voisin ehkä, että jos olisin noudattanut Kid Creolen* biisin ohjetta, niin en olisi pettynyt pahasti -80 luvulla.

*) Kid Creole & The Coconuts - If You Wanna Be Happy

"If you wanna be happy rest of your life, never make a pretty woman your wife - so my personal point of view, get another girl to marry you ..."

Tuossa on vinha perä, monestakin syystä. Kauniin naisen miehenä, saat tottua siihen että vaimon ympärillä pyörii jos kaikenlaista ketkua tarjoamassa ja yrittämässä jos mitä saadakseen naisen. Kuvittelin aikani, että mallintöitä tekevä vaimo ei sortuisi tarjouksiin, mutta niin siinä vain kävi, että hän parin vuoden avioliiton aikana petti minua ja vieläpä olemalla useamman miehen kanssa suhteessa. Asian paljastuminen vaivasi häntä niin, että hän viimein haki eroa vedoten ahdistukseen. Minulle selvisi sitten hieman myöhemmin mitä hän oli touhunnut selkäni takana toista vuotta.

En pelkää naisia, mutta järki ja oma kokemus ovat opettaneet, että mitä kauniimpi nainen, erityisesti jos on huomiota herättävän kaunis, niin sen enemmän on oltava varuillaan kaikenlaista välistä vetämistä, enkä olisi enää valmis elämään sen kaltaisen epävarmuuden kanssa mistään hinnasta.

Vierailija
45/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. En jaksanut lukea kaikkia kirjoitettuja kommentteja, mutta voisin ehkä, että jos olisin noudattanut Kid Creolen* biisin ohjetta, niin en olisi pettynyt pahasti -80 luvulla.

"If you wanna be happy rest of your life, never make a pretty woman your wife - so my personal point of view, get another girl to marry you ..."

Tuossa on vinha perä, monestakin syystä. Kauniin naisen miehenä, saat tottua siihen että vaimon ympärillä pyörii jos kaikenlaista ketkua tarjoamassa ja yrittämässä jos mitä saadakseen naisen. Kuvittelin aikani, että mallintöitä tekevä vaimo ei sortuisi tarjouksiin, mutta niin siinä vain kävi, että hän parin vuoden avioliiton aikana petti minua ja vieläpä olemalla useamman miehen kanssa suhteessa. Asian paljastuminen vaivasi häntä niin, että hän viimein haki eroa vedoten ahdistukseen. Minulle selvisi sitten hieman myöhemmin mitä hän oli touhunnut selkäni takana toista vuotta.

En pelkää naisia, mutta järki ja oma kokemus ovat opettaneet, että mitä kauniimpi nainen, erityisesti jos on huomiota herättävän kaunis, niin sen enemmän on oltava varuillaan kaikenlaista välistä vetämistä, enkä olisi enää valmis elämään sen kaltaisen epävarmuuden kanssa mistään hinnasta.

..Oikeesti? Yhen kokemuksen perusteella laitat kaikki kauniit naiset samaan muottiin? Ton biisinki tekijä varmaa pettyny just kerran ja sit päättäny et kaikki on tälläsiä. Eikä pelkkä kauneus myöskään tarkoita että nainen saisi jotain tarjouksia koko ajan.

Voisin minäkin yleistää komeat malli-miehet kaikki samanlaisiksi, koska eksä oli tietynlainen. Mutta ei siinä oo mitään järkeä tuomita ihmisiä etukäteen jonkun valheellisen olettamuksen takia.

Vierailija
46/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät paljon vääriä ja tyhmiä oletuksia muiden ulkonäön perusteella.

Olin nuorena kaunis ja taidsn olla vieläkin ja ikävä kyllä miehikseni valikoituu aina k-päitä. Ehkä ihmistuntemuksenikin on huono, mutta väittäisin miesvalntojen johtuvan siitä, että vain narsistisilka miehillä on rohkrutta iskeä.

Ksuniita naisia isketään paljon vähemmän kuin tavallisen näköisiä. Mukavilla ja tavallisilla miehillä olisi todella hyvät saumat kauniisiin naisiin, jos rohkaistuisivat tutustumaan.

Aviomiehenikin alkoi haukkumaan heti häiden jälkeen rumaksi ja läskiksi, vaikka pari viikkoa aiemmin ennen naimisiinmenoa olin vielä kaunis ja ihana. Kuulen ihan jatkuvaa arvostelua uökonäöstäni häneltä ja mietin, vieläkö kelpaisin jollekin oikeasti kivalle miehelle.

Olen parhaillaan ihastunut yhteen vammautuneeseen (!) mieheen ja haaveilen hänestä jatkuvasti. Hän vaikuttaa tosi sympaattiselta sekä jotenkin poikkeuksellisen itsevarmalta ja seksikkäältä. Pelkään itse asiassa, että en ehkä kelpaisi hänelle.

Vierailija
47/75 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu passaan kauniit naiset ihan komeana miehenä. Ei kiitos.

Vierailija
48/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..Oikeesti? Yhen kokemuksen perusteella laitat kaikki kauniit naiset samaan muottiin? Ton biisinki tekijä varmaa pettyny just kerran ja sit päättäny et kaikki on tälläsiä. Eikä pelkkä kauneus myöskään tarkoita että nainen saisi jotain tarjouksia koko ajan.

Voisin minäkin yleistää komeat malli-miehet kaikki samanlaisiksi, koska eksä oli tietynlainen. Mutta ei siinä oo mitään järkeä tuomita ihmisiä etukäteen jonkun valheellisen olettamuksen takia.

Tunsin koko joukon malleja, kiersin usein mukana kuskina ja valokuvasin näytöksiä, olin usein sisäpiirien bileissä aina avioliiton alkuaikoihin asti kunnes oman alan työkiireet sitten veivät niin paljon aikaa, että jättäydyin suosiolla pois.

Pinnallisia ihmisiä pinnallisine arvomaailmoineen, jota ympärillä pyörivä kuluttava jatkuvasti uutta odottava muoti-bisnes janoaa uuden (myytävän) toivossa ja ei siellä kenenkään suhteet ole kestäneet pitkän päälle. Ihmissuhteet ovat hyvin usein heille samanlaista kertakäyttötavaraa kun kaikki muukin heidän elämässä on. Päälle päin mukavan ja kiinnostavan oloisia, mutta paremmin tuntiessa vastenmielisen itsekeskeistä sakkia.

En tuomitse ketään pelkän ulkonäön mukaan, mutta ymmärrys on parempi sen suhteen, miten kauniiksi ja sen vuoksi etuoikeukselliseksi koetun ihmisen arvomaailma usein muuttuu ajan myötä ympäristön vaikutuksesta, vaikka hän itse sen vaaran tiedostaisi ja yrittäisi muutosta vastustaa eikä vain antautuisi paineen myötä toisten tahtoon ja houkuttelevien ehdotusten mukana vietäväksi. Lähes aina yksilö on heikompi, väsyy ajan myötä olemaan aina vastaan ja „laissez faire“ asenne viimein voittaa.

Looginen päätelmä edellisestä on se, että hyvin kauniiseen naiseen rakastuminen ja avioliittoon päätyminen sisältää aina riskejä, ettei liitto välttämättä kestä aikaa.

Minulle riitti yksi kerta, toista kertaa en tuota riskiä ole valmis ottamaan ja sen seurauksia kantamaan.

Vierailija
49/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin koko joukon malleja, kiersin usein mukana kuskina ja valokuvasin näytöksiä, olin usein sisäpiirien bileissä aina avioliiton alkuaikoihin asti kunnes oman alan työkiireet sitten veivät niin paljon aikaa, että jättäydyin suosiolla pois.

Pinnallisia ihmisiä pinnallisine arvomaailmoineen, jota ympärillä pyörivä kuluttava jatkuvasti uutta odottava muoti-bisnes janoaa uuden (myytävän) toivossa ja ei siellä kenenkään suhteet ole kestäneet pitkän päälle. Ihmissuhteet ovat hyvin usein heille samanlaista kertakäyttötavaraa kun kaikki muukin heidän elämässä on. Päälle päin mukavan ja kiinnostavan oloisia, mutta paremmin tuntiessa vastenmielisen itsekeskeistä sakkia.

En tuomitse ketään pelkän ulkonäön mukaan, mutta ymmärrys on parempi sen suhteen, miten kauniiksi ja sen vuoksi etuoikeukselliseksi koetun ihmisen arvomaailma usein muuttuu ajan myötä ympäristön vaikutuksesta, vaikka hän itse sen vaaran tiedostaisi ja yrittäisi muutosta vastustaa eikä vain antautuisi paineen myötä toisten tahtoon ja houkuttelevien ehdotusten mukana vietäväksi. Lähes aina yksilö on heikompi, väsyy ajan myötä olemaan aina vastaan ja „laissez faire“ asenne viimein voittaa.

Looginen päätelmä edellisestä on se, että hyvin kauniiseen naiseen rakastuminen ja avioliittoon päätyminen sisältää aina riskejä, ettei liitto välttämättä kestä aikaa.

Minulle riitti yksi kerta, toista kertaa en tuota riskiä ole valmis ottamaan ja sen seurauksia kantamaan.

Kaunis nainen tai komea mies ei ole sama asia kuin malli.

Sinulla on kokemus yhdestä mallista, yleistät kaikkiin kauniisiin naisiin.

Melko älykästä NOT

Vierailija
50/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nainen tai komea mies ei ole sama asia kuin malli.

Sinulla on kokemus yhdestä mallista, yleistät kaikkiin kauniisiin naisiin.

Melko älykästä NOT

Vaimo oli ihan tavallinen sievä nuori nainen, kun opiskellessa tapasimme ja aloimme seurustella. Lapsimalli hän oli ollut, mutta nuorena teininä se jäi, sitten opiskella lopulla tilaisuuden tullessa hän alkoi uudestaan vähitellen tehdä sitä lisäaansioden vuoksi. Siinä vaiheessa minäkin avuksi hänelle ja koko ryhmälle lähdin.

En havainnut muutosta joka hänessä tapahtui ja ennen kaikkea ajoissa. Avioon päätyminen oli typerä teko, mutta rakastunut ihminen ei osaa aina ajatella selkeästi.

Sen perusteella mitä niistä muista, naisista ja miehistä tiedän, niin ei heidän suhteet ja sovitut liitot ole kestäneet. Eronnut moni on useampaan kertaan.

Mutta antaa olla, en alennu jankuttamiseen. Siperia opettaa naiiveja tässäkin asiassa enne pitkää, minä en toista kertaa samaan miinan astu.

Vierailija
51/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että kaunis nainen luulee minun yrittävän iskeä ja ajattelee, että eikö toi hyypiö ymmärrä tasoaan. Ymmärrän siis oikein hyvin. Nuorempana tein sen virheen, että yritin liian kaunista näistä sai aika läksytyksen.

Vierailija
52/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että kaunis nainen luulee minun yrittävän iskeä ja ajattelee, että eikö toi hyypiö ymmärrä tasoaan. Ymmärrän siis oikein hyvin. Nuorempana tein sen virheen, että yritin liian kaunista näistä sai aika läksytyksen.

Siis minä sain läksytyksen

Vierailija
53/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävät naiset ovat keksineet tuon koko pelkäämisjutun omaksi defenssikseen. 

"Olen niin kaunis että pelotan muita"

Juuh. Tai sitten olet vain itseäsi täynnä oleva mulkku, eikä porukka siksi viihdy seurassasi. Koskaan miettinyt tältä kantilta?

Vierailija
54/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on katoavaista, mutta älykkyys ei.

Vierailija
55/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku mies vastata?

Pelko on aivan väärä sana ja vain naisten itsensä käyttämä naurettavuus. Ei yksikään mies pelkää minkäänlaisia naisia. Jos naisessa on jotain vastenmielisiä piirteitä, on lapsellista puhua, että mies muka pelkäisi. 

Itse asiassa siinä ketjussa, jossa tämä käsite lanseerattiin, miehet tästä nimenomaan puhuivat.

Tässä ketjussa jengi puhuu nyt vähän ohi aiheen, alun perin kyse oli kauniin naisen pelosta nimenomaan erotuksena ihastuksesta. Pointti oli se, että (anonyymin palstamiehen mukaan) aina voimakas reaktio ei ole ihastusta vaan *kauniin naisen pelkoa*. Siksi tässä nyt häiritsee, että mikä se sellainen pelko oikein on?

Eli pettämisepäilyt, kaunis nainen suhteessa -pohdinnat yms eivät siis liity ilmiöön.

Vierailija
56/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se lukee, kauniin naisen pelko. Miten tätä voisi enää enempää rautalangasta vääntää.

Eli sama kuin esim koirapelko?

Näe koira -> juokse.

Näe kaunis nainen -> juokse.

?

Vierailija
57/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tere, 26v mies ja kauniin naisen pelko on mulla aika lailla. Johtuu varmaan ylä-aste kokemuksista, mitä laitetumpi ja kauniimpi nainen oli niin sitä inhottavampia ne oli luonteeltaan. Hirviöitä suorastaan. Ja hyvin usein "kauniit" naiset on niitä kylmimpiä sydämeltään.

Vierailija
58/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sellainen "urbaani legenda" jossa ei ole minkäänlaista todellisuuspohjaa.

Kaunis nainen ei baarissa saa olla hetkeäkään rauhassa kun tavismiehet tyrkyttää itseään.

Minä olen aina lähestynyt kauniita naisia ja 100%:sti saanut patkit.

Olen 186cm pitkä perus tavallinen mies, en känissä, siistit vaattet hygienia aivan kaikki kohdallaan, töissä pomona, älykäs(mensan testeissä 128 -132 tuloksia)paitsi että en täytä "komistus" ulkonäkökriteeriä joka joka ikisellä kauniilla naisella on.

Olen tehnyt kymmeniä ellei satoja eritasoisia aloitteita vailla tulosta.

Vain yhden kerran onnistuin siinä ja olen naimisissa kauniin naisen kanssa, mutta myöhemmin paljastui miksi häneltäkin ei tullut pakkeja.

Hänellä on pahija mt-ongelmia ja ollut nyt naimisissa ollessamme yli 10v työttömänä. Eli nuo asiat tasoitti meidän tasojamme riittävästi että hän hyväksyi minut.

Älykkyyden osalta, älykäs nainen jostakin syystä on 99% tapauksista pullukka(tai siis 99%:sti kts. alla).

Jos nainen on älykäs ja kaunis(=hoikka), on sellaisia vain noin yksi nainen 10 000 naisesta.

Sellainen toki on jokaisen miehen ehdoton absoluuttinen unelma, mutta he voivat itse nostaa riman taivaisiin, koska ottajia on niin valtavasti. Usein tämä valtava fiksujen miesten ylitarjonta aiheuttaa sen että sokaistuvat ja menevät asian suhteen "tilttiin" ottavat sitten täydellisen luuserimiehen sieltä toisesta ääripäästä, (ja sitten seuraa taas se sama lapsellinen valitus että fiksua miestä on vaikea löytää..)

Älykkyys ei naisella siis kompensoi ulkonäön heikkoutta, siksi useat älykkäät naiset on yksin koska ovat lihavia(koska se älyllisesti vaativa istumatyö vie samalla energiat kunnon hoitamiselta) ja etsivät älykästä komistusta, tavoitteiden ja oman arvon ero venähtää niin suureksi että pariutuminen menee mahdottomaksi.

Vierailija
59/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NuorijaOnneton kirjoitti:

Tere, 26v mies ja kauniin naisen pelko on mulla aika lailla. Johtuu varmaan ylä-aste kokemuksista, mitä laitetumpi ja kauniimpi nainen oli niin sitä inhottavampia ne oli luonteeltaan. Hirviöitä suorastaan. Ja hyvin usein "kauniit" naiset on niitä kylmimpiä sydämeltään.

Onko kaunis nainen yhtä kuin paljon laittautuva ja näyttävä nainen? Mä olen piirteiltäni sievä mutta en hirveästi korosta ulkonäköäni, olen ilmeisesti näissä luokituksissa lähinnä tavallinen nainen.

Vierailija
60/75 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät naisetkaan halua nuorta versiota George Clooneystä. Naiset pelkäävät, että komea mies vilkuilee pettää herkemmin ja monet naiset tyrkyttävät itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän