Kauniin naisen pelko?
Mitä on kauniin naisen pelko (tuosta ihastumisketjusta bongattu termi)? Miten se ilmenee? Miten se eroaa muista naispeloista esim. älykkään naisen pelosta? Mitkä asiat ylipäätään tekevät naisesta pelottavan?
Kommentit (75)
Voi vittu te ootte yksinkertaisia
Älykkäät ja varsinkin älykkäät ja hauskat naiset ovat parhaita. Kauniskin nainen voi olla tätä. Kauniita vain pidetään oletusarvoisesti kylminä ja etäisinä. Luulen että toimii myös toisinpäin. Vaimo toisinaan totetaa että minä olen niin komea että pelottaa. Siksi varmaan naiset karttavat vaikka olen ihan mukava ja empaattinen.
En kai ole mies sitten, kun näen että älykäs ihminen = kaunis.
No en ole mies.
En tiedä. Ehkä moni pelkää tai ei muuten vaan edes halua kaunista naista. Silloinhan niitä kauniita ei edes lähestytä.
Olen kai erimaailmasta, mutta miten voi pitää jotain kauniina, ilman että tuntee häntä? Jep olen kai ihan hiton outo.
Vierailija kirjoitti:
En yritä iskeä häikäisevän kaunista naista, koska en luule liikoja itsestäni. En tarpeettomasti edes puhu tällaisen naisen kanssa, ettei synny väärinkäsitystä. Kauniit naiset ja heidän ystävänsä joskus olettavat, että jokainen mies on heitä iskemässä, enkä halua tulla nolatuksi.
Koska kaunis nainen on mitä ilmeisimmin varattu ja saa varmasti paljon huomiota lukemattomilta miehiltä, jotka ovat nokkelia ja hauskoja ja osaavat viihdyttää kaunotarta loputtomilla tarinoillaan, Itse olen aika tylsä insinööriluonne ja vaikka tiedän, että se voi ihan hyvin ollakin kauniin naisen mieleen, niin en osaa psyykata itseäni siihen tilaan, että uskoisin itse näin. Yhdistän automaattisesti (vaikka ei tietenkään pitäisi) kauniin naisen olevan sosiaalinen olento, joka haluaa verbaalisesti taitavan miehen eikä mitään Sykkeen Holopaista (jonkalaiseksi miellän itseni) :D
Minulla oli nuorena älykkään nörtin imago, ja älykkäät miehet lähestyivät paljonkin, ja joskus satunnaisesti tuntemattomat, mutta tutuista ei muut kuin älyltään vähintään samalla tasolla olevat.
Oma tytär on ihan fiksu, mutta ei samanlainen ’älykkö’, ja lisäksi hyvin kaunis blondi, ja häntä lähestyvät toisenlaiset miehet. Eivät kiltit nörtit lainkaan, kuten minua, vaan pelimuestyyppisemmät ja ulkoisesti näyttävämmät. En sanoisi, että kumpikaan, kaunis tai älykäs, jää ilman seuraa, vaan ne aloitteen tekijät valikoituvat sen mukaan, että miehet hakevat kaltaistaan seuraa.
Kauniin naisen pelko riippuu siitä miltä kantilta asiaa ajattelee. Kauniissa naisessa pelottaa se, että hänen ajatellaan olevan pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen, joten häntä ei kannata yrittää lähestyä, ellei ole julkkis ta varakas.
Mitä kaunis nainen pelkää? Vanhenemista, rupsahtamista, aikaa jolloin hän ei enää ole se, joka valitsee miehet ja aikaa, jolloin hän ei voi enää kauneudellaan saa itselleen etuja työpaikalla ja vapaa-aikana. Tähän perustuu se toteamus, että nainen tulee tietyssä iässä ”näkymättömäksi”.
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu te ootte yksinkertaisia
Sanoo hän teinien suosikkikirosanaa käyttäen, eikä osaa päättää edes pisteeseen :D
Kaunis nainen lähtee aina paremman/rikkaamman miehen matkaan.
Ei mulla ainakaan naisen älyllä ole mitään tekemistä asian kanssa, nainen on vaan niin hyvännäköinen että oma itsetunto menee pohjamutiin eikä uskalla jutella, hädin tuskin edes katsoa kohti. Siinä missä tavallisen näköisten naisten kanssa pystyn olemaan luonnollisesti huulta heitellen.
Mun äiti oli hyvin kaunis nainen, mutta hyvin alistava myös minua kohtaan. Tämä heijastuu minussa siten, että karsastan nuoria kauniita naisia. En pelkää, mutta olen kylmä. En nauti seksistäkään liian kauniin naisen kanssa.
Minä olin nuorena kaunis (Angelina Jolie look a like) ja minulle sanoi eräs tapailemani mies että petän kuitenkin koska olen niin kaunis. Siis ihan kuin ulkonäkö olisi tehnyt minusta automaattisesti petturin. No ehkä hän tarkoitti että minulla on tilaisuuksia enemmän kuin ns. taviksilla ja niin olikin, mutten niitä käyttänyt tietenkään kun olin ihastunut kumppaniini. Sen sijaan tuo mitä hän sanoi alkoi tökkiä ajan kanssa ja tuli bänät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorena kaunis (Angelina Jolie look a like) ja minulle sanoi eräs tapailemani mies että petän kuitenkin koska olen niin kaunis. Siis ihan kuin ulkonäkö olisi tehnyt minusta automaattisesti petturin. No ehkä hän tarkoitti että minulla on tilaisuuksia enemmän kuin ns. taviksilla ja niin olikin, mutten niitä käyttänyt tietenkään kun olin ihastunut kumppaniini. Sen sijaan tuo mitä hän sanoi alkoi tökkiä ajan kanssa ja tuli bänät.
Tämän takia en koske kauniisiin naisiin. Jätän heidät hormoonien käyttäjien trphyiksi ja koristeiksi.
Ärsyttävää lukea että niin moni luokittelee ihmiset johonkin muottiin pelkän ulkonäön perusteella. Ymmärrän että tulee tahtomattakin tietynlainen kuva ihmisestä ulkonäön perusteella, mutta sellanen olettaminen että "tämän täytyy olla tämänlainen pelkän ulkonäön takia" kyseenalaistamatta yhtään näitä olettamuksia ärsyttää.
Olen huomannut vetäväni puoleen typeränpuolisia ja kauniita naisia. No siitä ei synny valmista kun naisen typeryys jossain vaiheessa johtaa konflikteihin. Jos taasi yritän lähestyä älykkäitä ja kauniita naisia, se on ajanhukkaa kun ne useimmin ovat vielä varattuja tai eivät lähde juttelua pidemmälle. Jonkinlaista kompromissia täytyy tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää lukea että niin moni luokittelee ihmiset johonkin muottiin pelkän ulkonäön perusteella. Ymmärrän että tulee tahtomattakin tietynlainen kuva ihmisestä ulkonäön perusteella, mutta sellanen olettaminen että "tämän täytyy olla tämänlainen pelkän ulkonäön takia" kyseenalaistamatta yhtään näitä olettamuksia ärsyttää.
Mun kokemusten mukaan kauniilla naisilla on aina pimeä puoli ja se ei ole mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemusten mukaan kauniilla naisilla on aina pimeä puoli ja se ei ole mukava.
Esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä?
Kyllä sä tiiät.
En yritä iskeä häikäisevän kaunista naista, koska en luule liikoja itsestäni. En tarpeettomasti edes puhu tällaisen naisen kanssa, ettei synny väärinkäsitystä. Kauniit naiset ja heidän ystävänsä joskus olettavat, että jokainen mies on heitä iskemässä, enkä halua tulla nolatuksi.