Varokaa ebookersia....
...viime vuonna hotellin hinta nousi salaperäisesti muutamassa tunnissa (minä katsoin hotellin kotona ja soitin miehelle, joka varasi sen töissä, aikaeroa pari, kolme tuntia).
Ja nyt kävi niin, että varatessa lentolippuun piti sisältymän ilmainen matkalaukku ruumaan. Mutta eipäs olekaan enää, kun tsekkasin meidät sisään.
Kivoja pikku yllätyksiä, nousee lentojen hinta yhtäkkiä yllättäen 80 eurolla.
Kommentit (13)
Tarkka pitää olla, mutta koskee muitakin kuin ebookersia.
Mä olen varannut matkan sieltä kolme kertaa eikä yhtään yllätystä.
Sekä hotelli että lentovertailuja voi tehdä incognito tilassa (pääsee Google chromen kautta). Silloin hinnoittelukone ei näe, että olette katsoneet juuri tiettyä kohdetta/ajankohtaa. Tuo ei liity vaan ebookersiin, vaan on yleinen käytäntö. Tietysti palveluntarjoajan kannattaa nostaa hintaa kysynnän mukaan.
No toi on kyllä syvältä, jos olet luullut ostaneesi matkalaukullisen lennon eikä se olekaan. 80 eukkia per lento lisäkuluja on aika paljon.
..tai siis että kohdetta on katsottu samalta koneelta.
Lentoyhtiöille voi olla jopa työntekijä, joka seuraa milloin hintoja kannattaa nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekä hotelli että lentovertailuja voi tehdä incognito tilassa (pääsee Google chromen kautta). Silloin hinnoittelukone ei näe, että olette katsoneet juuri tiettyä kohdetta/ajankohtaa. Tuo ei liity vaan ebookersiin, vaan on yleinen käytäntö. Tietysti palveluntarjoajan kannattaa nostaa hintaa kysynnän mukaan.
Niin siis minä katsoin luonnollisesti eri koneella kuin millä mies duunissa varasi matkan. Eli toi ei nyt selitä tuota meidän caseä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No toi on kyllä syvältä, jos olet luullut ostaneesi matkalaukullisen lennon eikä se olekaan. 80 eukkia per lento lisäkuluja on aika paljon.
Näinpä. Se on meidän lentojen hintaan verrattuna kolmasosa kokonaishinnasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lentoyhtiöille voi olla jopa työntekijä, joka seuraa milloin hintoja kannattaa nostaa.
Kyllä siellä ihan tietokone hinnoittelevat annettujen algoritmien mukaan. Ei ihmiset pysty noita seuraamaan, vaan automaationa ennustaa, miten koneen saa kalleimmalla täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoyhtiöille voi olla jopa työntekijä, joka seuraa milloin hintoja kannattaa nostaa.Kyllä siellä ihan tietokone hinnoittelevat annettujen algoritmien mukaan. Ei ihmiset pysty noita seuraamaan, vaan automaationa ennustaa, miten koneen saa kalleimmalla täytettyä.
Näin. Se miten ap:n tapauksessa ollut, vaan sattuma sillä hetkellä? Päivitys klo 15 tms?
Jos aikoo matkustaa ja löytää hyvän tarjouksen, on paras tehdä kaupat siltä istumalta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kiertää palvelut jotka käyttävät dynaamista hinnoittelua. Sitä ei tule hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikoo matkustaa ja löytää hyvän tarjouksen, on paras tehdä kaupat siltä istumalta.
Näinhän se on, mutta se oli miehen vuoro ostaa matka, joten en silloin ala maksaa niitä itse.
Aiemmin emme olle tuollaiseen törmänneet, matkustamme ulkomaille 1-3 krt vuodessa, jo vuodesta 1989 lähtien.
Ap
Aiemmin ainakin sanottiin, että hintatarjoukset on kalliimpia jos etsit lentoja ja hotellia applen laitteella.