Muita yksinäisiä juhannuksen viettäjiä?
Onko täällä muita, jotka ovat koko juhannuksen yksin? Osa varmasti viettää juhannuksen yksin omasta vapaasta tahdotaan ja nauttii siitä, mutta olisi kiva saada vertaistukea heistä, jotka eivät haluaisi olla koko juhannusta yksinään. Mikä fiilis?
Itse ostin jääkaapin täyteen hyvää ruokaa. Lisäksi juon vähän viiniä. Lainasin myös pari kirjaa ja ajattelin katsella leffoja. Kai tämä tässä menee, mutta olisi niin kiva ollut saada seuraa. :(
Kommentit (46)
Yksin vietän Juhannuksen. Luulin itseasiassa olevani töissä, mutta toisin kävi. Ei sinänsä harmita, mutta en sitten ole tietenkään tehnyt mitään suunnitelmia. Tampereella satelee, ehdin vetäistä lyhyen lenkin ja loppupäivän varmaan katselen elokuvia ja ohjelmia.
Yleensä olen juhlapäivinä ottanut vähän viiniä, mutta pari viikoa sitten tuli otettua sen verran, ettei nyt tee yhtään mieli. Ostin sitten jääteetä. Se on minun juhannusjuomani nyt.
Yksin olen, enkä kyllä omasta halustani. Kaikki kaverit ja sukulaiset on toisella puolella Suomea ja heillä on omat menonsa joka tapauksessa. Telkkarin edessä ja netissä menee tämä(kin) juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"lapset isovanhemmille ja mies poikien kanssa juhlimaan"
-Tämän ei kai ollut tarkoitus olla hyväosaisten ketju?
Kertaapa vielä, mitä tarkoittaa hyväosainen.
Olisikohan vapaasta tahdosta yksin oleminen?
Sade taukosi ja pääsin lenkille, hyvä fiilis.
Ihan kohta alan ryypätä. En tosin vietä juhannusta. Mutta elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vapaasta tahdosta ykdin, lapset isovanhemmille ja mies poikien kanssa juhlimaan. Ihanaa rentoutua yksin.
Luitko ollenkaan aloitusta?
Yksin enkä omasta tahdosta. Ei ketään kenelle edes soittaa. Oon ollut ilman ystäviä jo 20 vuotta. Mutta ikinä en oo tottunut tähän yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita, jotka ovat koko juhannuksen yksin? Osa varmasti viettää juhannuksen yksin omasta vapaasta tahdotaan ja nauttii siitä, mutta olisi kiva saada vertaistukea heistä, jotka eivät haluaisi olla koko juhannusta yksinään. Mikä fiilis?
Itse ostin jääkaapin täyteen hyvää ruokaa. Lisäksi juon vähän viiniä. Lainasin myös pari kirjaa ja ajattelin katsella leffoja. Kai tämä tässä menee, mutta olisi niin kiva ollut saada seuraa. :(
Hei ap. Onhan meitä vaikka kuinka paljon joilla juhannus yksin oman tahdon vastaisesti. Onneksi juhannus on niin lyhyt että helposti siitä yli selviää. Mullakin vähän viiniä, vähän herkkuja. Internet/tv/leffat/kirjat. Ja itse asiassa mulla on nyt pieniä terveysongelmia. Oli hyvä säkä että sattumalta terveysongelmat on juhannuksena - terveysongelmista huolehtimalla saa hyvin ajan kulumaan tylsän juhannuksen yli. Toivottavasti jouluna on suurempia terveysongelmia.
Leffasuositus sulle:
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Midsummer_Night%27s_Sex_Comedy
Eli siis Woody Allenin "Kesäyön seksikomedia". Joku sanoisi että tuo ei välttämättä ole parasta Woody Allenia, mutta tuo sopii juhannukseen! Kevyt huoleton leffa, vähän viiniä, vähän suklaata. Ihan hyvä illanvietto, kunhan unohtaa sen että on yksin.
Hankkikaa ihmiset kirjeystäviä, Suomesta ja maailmalta. Vaikka ois mikä pyhäpäivä, aina voi jollekin heistä laitella pitkiä kirjeitä ja sitten taas joku muistaa sinua. Itse koen tämän harrastuksen vahvistavan itsetuntoa ja koskaan ei tule olo, ettei olisi yhteyttä muihin.
En osaa antaa tukea mutta tsemppiä kaikille yksinäisille ja hyvää juhannusta 🌼😊
Haluaisin olla yhden vanhemman naisen seurassa. Meillä on ollut mielestäni silmäpeliä. Saatan toki tulkita kaiken vain ystävällisyydeksi.
T: Nuorimies
Moelmmat vanhemmat sairaalassa toipumassa leikkauksesta, omalla tilillä 0,23e ja käteistä 0e, pitäisi pärjätä 2vko niillä. Hernekeittoa kaapissa ja jotain pakastevihanneksia. Suklaalevyjä onneksi on kaksi ja kevytkermaa jos kaakaota tekee... Ei ihanteellinen juhannus, mutta ainakin saa olla rauhassa kun ei ole varaa lähteä rellestämään baareihin tai muihin juhliin. Varmaan koneella istuessa ja nukkuessa menee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille avoimia tapahtumiakin on tarjolla. Isäni on usein jussina tehnyt 50km pyörälenkin ja käynyt siinä välissä uimassa ja kahvilla.
Juhannuksena liikenne taitaa olla poikki ja kahvilat kiinni. Lähiöstä ei niin helposti lähdetä mihinkään.
Olen yksin koko juhannuksen. Ellei sitten eräs ystävä tule käymään joku päivä, mutta sekin riippuu ilmasta, ei ole hänellä autoa. Eikä minulla, bussit ei täällä kulje.
Olisin halunnut mennä laivalle, mutta ei ole rahaa. Haaveilin, että pääsen buffetpöytään syömään ja saan myös muutaman viinin, mutta ei kun ei.
En voi myöskään kutsua ketään, kun jääkaappi lähes tyhjä.
Ei kehtaa kutsua ketään ja samalla sanoa, ettei ole mitään tarjottavaa. Ei voi myöskään mennä kenenkään luo grillamaan tyhjin käsin, ei ainakaan juhannuksena.
Olispa se sauna edes, jota lämmittää. Ei ole. Ei edes sähkö.
Siivoilin ja nyt ajattelin leipoa sämpylöitä ja mennä sitten illemmalla suihkuun. Vaihdoin puhtaat petivaatteet, juhlaa kait sekin. Pieni se on pienikin ilo.
Mutta tsemppiä muillekin yksinoleville ja hyvää juhannusta!
Yksin täälläkin, enkä tosiaankaan vapaasta tahdosta :(
Alunperin olin ehdottanut ystäväpariskunnalle, että oltaisiin vietetty yhdessä juhannusta. Taisikin käydä niin, että saivat muuta seuraa.
Eipä tämä ensimmäinen kerta ole, kun yksin juhlapyhiä vietän, mutta toki seurassa olisi ollut kivempi.
Laiskotteluksi menee, kun ei tuonne myrskyilmaankaan viitsi lähteä. Täällä siis tuulee ja sataa kovasti. Huomenna pitäisi olla parempi ilma. Sitten voi nauttia sateen jälkeisestä kesäpäivästä😊🌞🌻🌼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille avoimia tapahtumiakin on tarjolla. Isäni on usein jussina tehnyt 50km pyörälenkin ja käynyt siinä välissä uimassa ja kahvilla.
Juhannuksena liikenne taitaa olla poikki ja kahvilat kiinni. Lähiöstä ei niin helposti lähdetä mihinkään.
Juu, tuossa ilmassa ei kyllä pyöräily (edes lyhyempi lenkki) paljon innosta.
Sohva selkään ja leffat pyörimään.
Olisko hyviä leffaehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas näyttää suunta olevan se, että juhannusaattona tarjonta lisääntyy ja onhan nyt monet kaupatkin auki jokaisena päivänä. Tuntuu, että osa haluaa kynsin hampain pitää kiinni kurjuudesta ja mikään idea ei käy.
Yksin täälläkin. Yksinäisyys tekee tosi katkeraksi ja vihaiseksi. Onneksi on huono ilma, niin normaalit ihmiset saa kärsiä mökeillään ja festareillaan :D. Okei nyt ryhdistäydyn ja yritän etsiä niitä kavereita. Siinä olkoon loppu kesän tavoite.
Täälläkin sataa vettä ja tuulee. Se ehkä helpottaa hieman omaa oloa, kun ei tällä ilmalla tekisi mieli mökkeilläkään. Harkitsin, että menisin käymään lavatansseissa, mutta en taida jaksaa. En oikein osaa tanssia, joten vähän ahdistaisi mennä sinne tallomaan toisten varpaita. :D Ap