Mutsien Maraton
Kommentit (13)
Heli: Ai mitä sitten tehdään kun lapsi alkaa liikkua? Harrastetaan kaksinkerroin kävelyä lapsen käsistä kiinni pitäen (alaselkä, au!) ja "voi ei, nyt se ehti jo tuonne" -juoksua. Ja päiväunien aikana pääsee hyvällä tuurilla vielä kärryttelemään.
Mahtava ajatus! Ilmottaudun mukaan heti, pistä nimi vaan listaan. Täällä nimittäin kärrytellään myös runsain mitoin (ja minä kun mietin, tarvitsemmeko vaunuja ollenkaan...). Kotijumppaajaa minusta ei saa tekemälläkään, joten tyydyn asfaltin kuluttamiseen. Mutta uusien lenkkikenkien etsiminen onkin ihan oma juttunsa, kun raskauden aikana vain toinen jaloistani kasvoi numeron isommaksi. Jos toiseen jalkaan kenkä on sopiva, niin toisessa se hölskyy tai puristaa. Nim. Eilen ainakin 200 paria sovittanut :D
Hei. Ei sinun jalkasi luultavasti mihinkään kasvanut vaan jalkaholvisi on raskauden myötä madaltunut. Yritähän etsiä urheiluliikkeestä myös jalkaholvituki sen "suuremman" jalan alle..ehkä sitten alkaa kenkä taas sopimaan...
Mä hain omaan jalkaan muotoillut Footbalance pohjalliset I:llä alkavasta urheiluliikkeestä 50 rahaa (kai tän verran voi mainostaa). Kelpaa kärrytellä eikä jalkaholvi enää kipeydy :)
Monissa suurissa kuntosaleissa on lapsiparkki, jonne otetaan jopa vastasyntyneitä-mahat täynnä, vaipat vaihdettu ja vaikka nukkuvana =) Tai se kummitäti/serkku/setä kävelemään vaikka salin lähikaduilla sen verran mitä siellä aikaa kuluu..
Oih jos pääsiskin liikkumaan kuin ennen, niin sais hk:n blööt pois vyötäröltä! Toinen keino olisi toki pidättäytyä herkuista, mutta on niin ikävää katsoa vierestä kun mies kiskoo jäätelöä ja ties mitä :b Vieraille täytyy jo sanoa että tuokoon hedelmiä jos jotain pitää tuoda.
Hölkkä. Siinä on loistava liikuntamuoto. Jo lyhyestä lenkistä saa kunnon endorfiinikiksit, ja meilläpäin treenin saa kruunattua parilla kiertoharjoittelukiekalla pururadan pölkyissä ja putkiveivaimissa. Jos sitä vaan sais tehtyä edes kahdesti viikossa, prkl kun välillä vaan uuvahtaa lenkin sijaan tunnin parin päikkäreille (herätys kun on toisinaan jo puoli kuudelta).
Mut joo mammamaratonille voisin lähteä, tosin kantoliinaluokka on varamaan mua varten. Liinailu on kanssa aika hyvää kuntoilua etenkin kun muksu alkaa painaa vähän enemmän ja haluaa nähdä ympärilleen :D Lapsien kanssa vois järjestää vaikka yleisurheilukisatkin. Siellä ois taaperojahtia, muksun lennättämistä ja lelupujottelua. Laitetaan ideat täytäntöön! :D
Sireniia, ennen pohjallista kannattaa käydä jalkaterapeutilla tarkistuttamassa onko pohjallisista haittaa vai hyötyä. Haittaa niistä on silloin, jos kaari tuetaan pohjallisella sen sijaan että heikot ja venyneet lihakset treenattaisi takaisin kuntoon.
Eileen: Minulla on myös samaiset läpyskät ollut jo pari vuotta juoksutossujen pohjalla. Loistokamaa!
Heli: Minulla on välillä jo ongelmia kun mukulaa ei nukutakaan ja nassikka lähtee kääntyilemään kärryssä. Samantien kun poika on vatsallaan, hän huomaa että on jossain mälsässä mustassa kipossa ja sitten alkaakin huuto :D
Täällä Kaliforniassa paikallinen Namika ottaa jo 7-viikkoisesta alkaen hoitoon. Siihen ei ihan pystytty pienen huutavan koliikkitapauksen kanssa, mutta nyt 2.5kk menee jo päivät paremmin, joten huomenna ajattelin mennä kokeilemaan :) Mulla kun noita raskauskiloja tuli about 30...
Minä myös kärryttelen, kärryttelen ja kärryttelen. Muuta en ehdi tekemäänkään. Mies tulee yleensä vasta kahdeksan jälkeen töistä enkä sen jälkeen enää jaksa lähteä minnekään. Aamulla oon myös niin uninen ettei tule mieleenkään herätä seitsemältä kuntoilemaan. Kolme kuukautta vanha jaksaa vielä olla kärryissä ja ihmetellä maisemia mutta entäs kun hän kasvaa ja haluaa itse liikkua. Mitä me kärryttelijät sit tehdään. Kai sitä pitää vaan motivoida itsensä liikkumaan ja jumppaamaan päiväunien aikana ja silloin kun muut ovat vielä nukkumassa tai menossa nukkumaan.