Sirastettu influenssa olla syynä kuukautisen myöhästymiseen?
Edellisten kuukautisten lopussa sairastuin influenssaan ja olin todella kipeä 3-4 päivää, kuume huiteli lähellä 40 astetta ja yskä päälle. Taudista toipuminen vei viikon. Nyt sitten on menkat sen verran myöhässä, että maanantaina piti alkaa ja vieläkään ei kuulu. Tosin kierto vaihtelee joskus niin, että vaikka normaali kierto on noin 27 päivää, joskus väli on ollutkin jopa 33 päivää, aika harvoin tosin.
Luin jostain, että kova tauti voisi viivyttää ovulaatiota, jonka takia myös menkat voi tulla myöhässä. Onko kenelläkään muulla sellaisesta kokemusta?
Kommentit (6)
Ei tähän taida kukaan haluta mitään kommentoida kun ei pääse haukkumaan / syyllistämään ketään, vaan vaatisi ihan asiallista kommentointia :)
Eipä osaa sanoa. Itselläni juuri flunssa päällä. eikä menkkoja ole kuulunut. Tosin tein kyllä raskaustestin, oli positiivinen. Mutta ei vaan uskalla sitä uskoa. Sama kuitenkin takoo mielessä, että entä jos taudin vuoksi menkat myöhässä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 15:59"]
Oletteko te käyneet peruskoulun?
[/quote]
Ja mitenkäs tämä liittyy aiheeseen?
Kyselen tällaista koska olen kuullut, että joillakin kova tauti on viivästyttänyt ovulaatiota. Ei siinä sen kummempaa. Raskaus ei nyt ole syynä kuukautisten myöhästymiseen, sen tiedän varmasti. En kai tällaisia kyselisikään jos raskauden mahdollisuus olisi olemassa.
-ap
No ihan samaa olen ihmetellyt, toissaviikolla flunssa tms josta vielä yskää ja limaa jäljellä, ja menkat ainakin viikon myöhässä! Raskaana en taatusti ole...uskon että voi vaikuttaa. Kohta näyttäis alkavan, jotain haaleaa tulee jo.
Niin ja anteeksi otsikon kirjoitusvirheet :) Oli ensin liian pitkä eikä näköjään korjaus oikein onnistunut...
-ap