Luetellaan syitä miksi ei kannata ryhtyä vegaaniksi
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Soija on pahaa ja siitä tulee itselle kamalat ilmavaivat.
Täytyy nähdä enemmän vaivaa kokkaamiseen (vegaaniset ei ekset on pahoja).
Ravintoloissa ei ole valinnanvaraa.
Luonnollisesti hyvät puolet kattaa huonot, koska itse olen vegaani.
Ei ekset = einekset
Vierailija kirjoitti:
Jepjeplhxfhu66 kirjoitti:
Lihapitääterveenäkylläkin kirjoitti:
Minäkin syön lihaa pysyäkseni terveenä. Olin kaks vuotta vegaani ja hiukset oheni puolella jne. Ravinto vegaanille ei vain ollut mulla ok. Ehkä joku pärjää sillä. Vegaanit usein ohuttukkaisia laihoja. Ne hyvännäköiset Vegaanit on ryhtynyt vegaaniksi parin vuoden sisällä ja vielä on päässä vahvat hiukset lihavuosikta. Ja hiukset määrittää sen terveyden hyvin pitkälle.
Jep mieheni kokeili vegevaliota vuoden. Sai kamalan aknen. Liha takaisin ja iho eheytyi.
Mun eksäni hurahti vegaaniruokaan, minkä seurauksena sen penis kutistui noin puoleen. Lihansyöjäksi palaamisen jälkeen palautui lähes mutta ei kokonaan entisiin mittoihinsa.
Noin kävi minun puolisolleni myös! Nelisen kuukautta sinnitteli vegaanina, koska työpaikalla painostettiin. Jakson puolivälissä oli jo melkein impotentti. Tuosta on nyt puolisen vuotta, mutta vieläkin on heikko seisokki ja lepotilassakin selvästi entistä pienempi miehuus. Lisäksi on alkanut kuunnella Kaija Koon vanhoja levyjä. Että aika tavalla on parisuhteenme pilalla. Kysyin tutulta lakimieheltä, voiko esimerkiksi MTK:lta saada korvauksia, mutta kuulemma tuotevastuu ei koske tällaisia asioita :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin syön lihaa pysyäkseni terveenä. Olin kaks vuotta vegaani ja hiukset oheni puolella jne. Ravinto vegaanille ei vain ollut mulla ok. Ehkä joku pärjää sillä. Vegaanit usein ohuttukkaisia laihoja. Ne hyvännäköiset Vegaanit on ryhtynyt vegaaniksi parin vuoden sisällä ja vielä on päässä vahvat hiukset lihavuosikta. Ja hiukset määrittää sen terveyden hyvin pitkälle.
Jep mieheni kokeili vegevaliota vuoden. Sai kamalan aknen. Liha takaisin ja iho eheytyi.
Mun eksäni hurahti vegaaniruokaan, minkä seurauksena sen penis kutistui noin puoleen. Lihansyöjäksi palaamisen jälkeen palautui lähes mutta ei kokonaan entisiin mittoihinsa.
Noin kävi minun puolisolleni myös! Nelisen kuukautta sinnitteli vegaanina, koska työpaikalla painostettiin. Jakson puolivälissä oli jo melkein impotentti. Tuosta on nyt puolisen vuotta, mutta vieläkin on heikko seisokki ja lepotilassakin selvästi entistä pienempi miehuus. Lisäksi on alkanut kuunnella Kaija Koon vanhoja levyjä. Että aika tavalla on parisuhteenme pilalla. Kysyin tutulta lakimieheltä, voiko esimerkiksi MTK:lta saada korvauksia, mutta kuulemma tuotevastuu ei koske tällaisia asioita :(
Samahan se on tupakan kanssa. Luonnontuote sekin, mutta eivät tupakkafirmatkaan korvauksia maksa.
Ihan periaatteesta en vihanneksiin koske muuta kuin lihan kanssa. Minua eivät teinit määräile.
Eksä ryhtyi vegaaniksi. Meillä kaksi lasta, joita se aivopesee myös. Mut joka toinen viikonloppu lapset saa lihaa niin paljon kuin jaksavat syödä :)
Kumma, että tällainen aloitus sallitaan tällä lesbiaanis-vegaanistien hallitsemalla palstalla.
Lihansyönti on myös huoltovarmuuskysymys. Miten saamme kriisitilanteessa kotimaista ruokaa, jos ruokaeläimet kielletään ja esimerkiksi lehmiä ja possuja löytyy enää Korkeasaaresta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska liha nyt vain sattuu tuoksumaan maistumaan ja tuntumaan suussa niin SAATANALLISEN HYVÄLTÄ! AAH!
Vegaanina ärsyttäisi nämä "MINÄ AINAKIN SYÖN LIHHAA KOSKA SE ON HYVVÄÄ"-grillimakkara-burgeri-kalja-äijät mitä some on pullollaan heti, jos puhutaan kasvissyönnistä. Ärsyttää jo nyt, vaikka olen sekasyöjä.
No eihän lihaa ole mitään muuta järkevää syytä syödä. Siksi varmaan ärsyttää, kun kertovat epämiellyttävän totuuden?
Lihassa on mm. hyvin ihmeytyvää rautaa, sinkkiä ja B-ryhmän vitamiineja. Monta hyvää syytä syödä lihaa, toki löytyy myös syitä olla syömättä.
Ei nuo ole mitään syitä, kun noita saa hyvin vegaaniruokavaliostakin, tietenkin B12 lukuunottamatta.
Saa toki, jos on joku syömishäiriöinen ahmija, joka on venyttänyt vatsalaukkunsa ottamaan vastaan useita kiloja ruokaa päivässä :D
Folaattia eli B9:ää saa juuri kasvisruuista. Lihassa sitä ei ole paljonkaan ja suurimmalla osalla suomalaisista on siitä puute.
Maksa, munuainen ja munankeltuainen eivät ole kasvisruokia. Niissä on erittäin runsaasti folaattia.
Kukaan ei syö maksaa eikä munuaisia ja keltuaisessa on vähemmän kuin monissa kasviksissa. Näiden asioiden takia suomalaisilla siitä puute on.
Onko sulla kaikki kotona? Tosi monet syövät juuri noita, nehän ovat juurikin ihmisen ravintoa.
En ole kenenkään kuullut syövän munuaisia koskaan. Ja maksa on tosiaan myrkyllistä
Maksa on herkullista.
Tämä! Maksa on megaherkku! Sellaista makua ei millään nyhtökauroilla tai mifuilla saa, minkö maksa tarjoaa. Aaaaahh......naudanmaksa,kananmaksa ja ykkösenä tietysti HANHENMAKSA!!!!!
Mifu on maitopohjainen tuote, joka ei kuulu vegaanin ruokavalioon. Sen kyllä uskon, ettei sillä saa makua ruokaan.
Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Erikoisruokavaliot ovat työläitä, koko ajan täytyy kytätä onko mulle sopivaa ruokaa koska EN SYÖ sitä enkä tätä. Ruokavaliorajoitukset johtavat myös ennen pitkää puutostiloihin, tästä on ihan lähipiirissä kokemusta.
Vegaanit näyttävät nälkiintyneiltä ja riutuvilta.
Maitosuklaa! Vegaani ei syö Fazerin sinistä, eikä muitakaan suklaita.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on myös huoltovarmuuskysymys. Miten saamme kriisitilanteessa kotimaista ruokaa, jos ruokaeläimet kielletään ja esimerkiksi lehmiä ja possuja löytyy enää Korkeasaaresta?
Tätä minäkin ihmettelen. Veganismi on samanlainen kalteva pinta kuin ilmastomuutos: jos emme ryhdy vastatoimiin nyt, voi olla, että muutaman vuoden kuluttua on myöhäistä. Lihaa ei saa enää mistään, ja seurauksena on ihmiskunnan tuhoutuminen, kun vihanneksilla ei voi elää.
Googlaa Nina and Randa, ovat olleet vegaanisellaruokavaliolla syntymästään lähtien ja tosi upeat hiukset molemmilla, ovat kyllä aika hoikkia, mutta liikkuvat tosi paljon päivittäin, mikä selittää asian.
Minulla ex-mies tarttui vegaanihaasteeseen ja alkoi pian kiinnostua miehistä. Erohan siitä tuli. Tajusin vasta jälkikäteen, mistä tuo äkillinen muutos seksuaalisuudessa johtui.
Se vittuilun määrä ja mistä saat sun proteiinit.
Liian äärimmäistä pidemmän päälle. Ja joissain harvoissa asioissa jopa hölmöä.
Jos lautastani katsoo niin kyllähän vegaanista näytän. Mutta haluan käyttää ystäväni ystävän keräämää hunajaa silloin tällöin ja kylmällä tykkään käyttää villaa. Tuttuni tekee säärystimet ja villasukat, tuubihuivi muksulle yms korvausta vastaan. Tilaan myös hyviä nahkakenkiä, euroopan alueella valmistettuja. Lapsen jaloissa asentovirhettä ja vain tietyillä kengillä on liikkuminen alkanut kunnolla sujua.
Jos koulussa lapsen kaveri tuo synttärikarkkia niin saa syödä, paitsi jos sisältää reilusti lehmänmaitoa - sitä hänen vatsansa ei kestä. Isänsä luona syö parina päivänä viikossa lihaa/kalaa. Saattaa olla kasvisruokaakin, mutta saa syödä eläintä siellä.
Retkievääksi saattaa tarttua mukaan joku croissantti, jossa kananmunaa. Ei sitä joka pv retkillä käydä niin miksi nipottaa pienistä. Kokonaisuus ratkaisee.
Kyllä meillä on vegaanista ruokaa kotona, mutta vegaani en ole.
En uskalla ryhtyä vegaaniksi, koska voisin vahingossa huomata että voin käyttää elämäni muuhunkin kuin krapulapäivän valitusitkuketjujen aloittamiseen äitylipalstalla. En kestäisi sitä.
PS. toivottavasti tällaisten äitylien lapsilla on paljon kavereita ja tekemistä kodin ulkopuolella. Kotona eivät tule oppimaan muuta kuin netissä itkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nauttia hyvästä ruuasta.
Haluan pitää suolistoni kunnossa.
No sitten kannattaisi nimenomaan siirtyä vegaaniksi.
Eikö niitä räjähdysmäisesti lisääntyviä suolistosairauksia ole todettu erityisesti nuorilla vegaaninaisilla? Eipä oikein kannusta liittymään joukkoon.
Joo, ja insuliinia käyttävillä on hirveästi diabetesta. Ei kannata käyttää insuliinia niin ei tule diabetesta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä räjähdysmäisesti lisääntyviä suolistosairauksia ole todettu erityisesti nuorilla vegaaninaisilla? Eipä oikein kannusta liittymään joukkoon.
Joo, ja insuliinia käyttävillä on hirveästi diabetesta. Ei kannata käyttää insuliinia niin ei tule diabetesta 🤔
Tästä tulikin mieleeni, voiko vegaani käyttää eläimestä saatua insuliinia (tosin nykyisin kai useimmat eivät ole eläinperäisiä)? Entä yleensä esimerkiksi eläimillä testattuja lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulikin mieleeni, voiko vegaani käyttää eläimestä saatua insuliinia (tosin nykyisin kai useimmat eivät ole eläinperäisiä)? Entä yleensä esimerkiksi eläimillä testattuja lääkkeitä?
Ei voi käyttää mitään eläinperäistä. Jos käyttää, ei ole enää vegaani. Eikä ole oikeastaan koskaan ollutkaan, jos todella on valmis rääkkäämään ja tappamaan eläimiä lääketeollisuuden välityksellä.
Soija on pahaa ja siitä tulee itselle kamalat ilmavaivat.
Täytyy nähdä enemmän vaivaa kokkaamiseen (vegaaniset ei ekset on pahoja).
Ravintoloissa ei ole valinnanvaraa.
Luonnollisesti hyvät puolet kattaa huonot, koska itse olen vegaani.