Mesolangat, botox, ristiriitaiset ajatukset
Olen tässä viime viikkoina lukenu botoxista ja mesolangoista, pohtinut pitäiskö kummalla kummalla yrittää nostaa roikkuvia yläluomia ja fressata ilmettä. Kyllä on järkyttävää tajuta, että kaltaiseni lähes nelikymppinen nainen, jolla elämä ihan kunnossa, harkitsee tällaisia toimenpiteitä. Voi vaan kuvitella mitä paineita parikymppisillä nykyään on.
Toisaalta tekis mieli näyttää mahdollisesti paremmalta, toisaalta haluanko ottaa riskin että näytän lopulta joltain muulta kuin itseltäni ja vielä toiminnallani vahvistan tätä sairasta nykyajan ulkonäkökeskeisyyttä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy. Ottaa päähän koko typerä asenne, että nuoruus on ainoa tärkeä asia ihmisessä, ja ikää pitää yrittää piilottaa mitä kamalimmillakin keinoilla. Täysin järkevätkin ihmiset tuhlaa rahojaan ja tuhoaa sekä terveyttään että ulkonäköään kauneuskirurgialla ja pistoksilla ja muilla äärimmäisillä hoidoilla. Ja minkä takia? Ettei kukaan näkisi miten kauan ne on eläneet. Eikö tässä ole jotain totaalisen väärää?
Mitä pahaa siinä on että haluaa panostaa ulkonäköönsä? Tietty jos menee halvimmalle viroklinikalle niin sitä saa mitä tilaa.
Olen ottanut botoxia 29-vuotiaasta saakka, eli nyt kuutisen vuotta, pari kertaa vuodessa tai harvemmin. Aluksi sibeliukseen ja nyt vähän otsaan ja silmäkulmiin. Väittävät, että kun aloittaa juonteista, niistä ei koskaan tule ryppyjä.
Mesolankoja en ottaisi ikinä enkä ole niistä asuinkaupungissani (ulkomailla) ikinä edes kuullut. Tiedän ne vain Jylhän Seiska-juttujen kautta.
Tulevaisuudessa hankin lisätietoa laser-hoidoista. Monet amerikkalaiset näyttelijät sanovat käyvänsä niissä, koska botox ei sovi ammattiin.
En ikinä ottais botoxia, sen tiededokumentin jälkeen mitä katsoin. Botox lähtee pienissä määrin varltamaan elimistöön ja parkkeeraa aivoihin hermosolujen liittymäkohtiin ja muodostaa ”plakkia” joka ajan kanssa voi vaikuttaa alzheimeriin. Botox on myrkky joka vaurioittaa aivoja, vaikka se olisikin ruiskutettu huuleen/otsaan tms
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut/ harkinnut mikroneulausta. Mitä se tekee? Kokemuksia?
Botoxilla voi nostaa yläluomia kun pistää oikeaan kohtaan. En kyllä tiedä miten suuri vaikutus on, en kylläkään edes halua suurta vaikutusta. Luomileikkaukseen en halua, koska olen nähnyt ilmiselvästi leikattuja luomia, sellaisia en itselleni halua.
Ap
Hei Ap,
minä olen leikkauttanut yläluomeni reilu 3-kymppisenä.
Tulos on niin hienovarainen, ettei sitä huomaa kukaan, siis että olisi ylitseampuva tai että arpia huomaisi muu kuin kosmetologi.
Toimenpiteen tein itseäni varten, ja toki sen itse huomaan, kun yläluomet jopa näkyvät, eivätkä peity raskaiden luomien alle. Ilme on siis pirteämpi kuin ennen.
Suosittelen siis hyvää ja osaavaa kirurgia.
Hyväksyn toki, että muut naiset tekevät näitä operaatioita.
Valitse olla täysin luomu, koska en eläisi arvojeni mukaisesti jos lähtisin tähän touhuun mukaan. Ikää pian 50. Ruttuja löytyy. Se on merkki siitä, että olen elossa. Tulen tästä vielä pahemminkin rupsahtamaan, mutta kompensoin asiaa sillä että luen yhä enemmän ja vietän aikaa luonnossa ja läheisten kanssa. Peiliä vältellen. En kertakaikkiaan halua elää oman peilikuvani ympärillä. Sellainen elämä tekee minut onnettomaksi.
Kauniit ihmiset ovat toki ihania katsoa, mutta en ole koskaan ollut merkittävän kaunis. Niinpä rupsahdus ei ole kovinkaan suuri asia.
Joku mainitsi, että TTKn pippi laukkallaolisi mesolangat? Näkyisi ne arvet poskissa lähikuvassa. Voinee olla, kun kasvot ovat kuitenkin pinkeät, vaikka on laihtunut paljon, nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy. Ottaa päähän koko typerä asenne, että nuoruus on ainoa tärkeä asia ihmisessä, ja ikää pitää yrittää piilottaa mitä kamalimmillakin keinoilla. Täysin järkevätkin ihmiset tuhlaa rahojaan ja tuhoaa sekä terveyttään että ulkonäköään kauneuskirurgialla ja pistoksilla ja muilla äärimmäisillä hoidoilla. Ja minkä takia? Ettei kukaan näkisi miten kauan ne on eläneet. Eikö tässä ole jotain totaalisen väärää?
Mitä pahaa siinä on että haluaa panostaa ulkonäköönsä? Tietty jos menee halvimmalle viroklinikalle niin sitä saa mitä tilaa.
Miten naisilla riittää rahaa tällaiseen ulkonäköön panostamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt mesolankoja, mutta sitten mietin, että pitääkö ne jossain vaiheessa ottaa pois ja mitä siitä aiheutuu, ja loppujen lopuksi vanhenen ja olen 80-vuotias ja rypyt kuuluvat elämään. Olen 23-vuotias, syvät otsarypyt minulla on ollut jo ala-asteelta asti, ja ihmiset ovat niistä huomautelleet hyvin ilkeäänkin sävyyn. Olen hyvin ilmeikäs ja sehän vasta ryppyjä aiheuttaa, kun lisätään vielä sokeriaddiktio päälle. Olen ihan kaunis, mutta en mikään instabeibe (instaa minulla ei edes ole). Kadehdin sileäihoisia ja kauniita ihmisiä. Usein kuitenkin tuntuu, että näillä botox-silari-mesolankanaisilla ei ole sen kummempaa sisältöä elämässään, kuin peili. On kuitenkin rankkaa olla osa instanuorisoa.
Entä jos vaan vähentäisit sitä ilmeilyä? Sellainen naaman vääntely on nimittäin myös hiton ärsyttävää katsottavaa, ei kaikkea tarvitse liioitella koko ajan kuin jossain kesäteatterinäytöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt jos vaikka kokeilisi. Botox on ok juttu. Oletko jo kokeillut mikroneulausta?
Botox ei ole ok juttu.