Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huomaamatta lihonut 72 kiloiseksi, miten eroon kiloista

Vierailija
20.06.2018 |

Se ei ole siis paljon, mutta olen 165 cm ja aiemmin painanut 62 kg

Elämäntavat urheilulliset.
2-3 viikossa salilla, 2-3 sen lisäksi aerobinen treeni. Joka paikkaan kävellen.

Ruokailu:

Aamupala: pieni puuro, kaksi valkuaista, pari ruisleipää, marjoja, öljyjä yksi kuppi kahvia, vitamiinit

Lounas: salaatti, keitto ym terveellinen normaali ruoka

Välipala: banaani/ greippi ja pieni smoothie

Illallinen treenin jälkeen: kanaa, lohta tai lihaa, vähän pastaa, riisiä tai perunaa. Salaattia

Miten laihduttaa tämä pois? Noin 10kg ylipainoa, en tunne itseäni😰

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse kiloista ikinä

Syöt terveellisesti ja liikut..

mutta..ehkä...siis ..ehkä..syy onkin KILPIRAUHANEN!!!!

"En tiedä asioista mitään mutta vittuilen silti"

Vierailija
62/76 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole siis paljon, mutta olen 165 cm ja aiemmin painanut 62 kg

Elämäntavat urheilulliset.

2-3 viikossa salilla, 2-3 sen lisäksi aerobinen treeni. Joka paikkaan kävellen.

Ruokailu:

Aamupala: pieni puuro, kaksi valkuaista, pari ruisleipää, marjoja, öljyjä yksi kuppi kahvia, vitamiinit

Lounas: salaatti, keitto ym terveellinen normaali ruoka

Välipala: banaani/ greippi ja pieni smoothie

Illallinen treenin jälkeen: kanaa, lohta tai lihaa, vähän pastaa, riisiä tai perunaa. Salaattia

Miten laihduttaa tämä pois? Noin 10kg ylipainoa, en tunne itseäni😰

Kannattaa laskea kalorit noista smoothieista, niistä tulee helposti sellainen 200-300 kaloria yhdestä, mikä vastaa yhtä jäätelötuuttia.

Syö kunnolla lounaalla ja jätä tuo illallinen kokonaan pois, ts. syö aamupäiväpainotteisesti. Mieti, voisitko luopua välipaloista.

Tässä taas yksi tietämätön jakelee "hyviä" neuvojaan..

Olet oikeassa, ap:n kannattaa jatkaa tuota ruokavaliota, jolla hän on jo lihonut 10 kg! Ilman muuta, tottakai, painavat luut ja hormonihäiriö, nehän ne lihottavat.

Niin, sinä luulet että kaikki on juuri noin yksinkertaista, vaan kun ei ole. Ei kannata kuunnella ihmisiä jotka ei tiedä alkeitakaan hormonien toiminnasta, ravinnosta tai liikunnasta.

Ravinto on ykkösasia, se vaikuttaa niin hormoneihin kuin muuhunkin kehon toimintaan, myös liikkumiseen.

Niin, hormoneihin vaikuttaa ravinto. Parasta on syödä riittävästi puhdasta ruokaa, mutta jos syöt liian vähän siihen nähden mitä kroppa tarvitsee niin tietenkin se nostaa stressihormooneja kun singaalit huutaa että ruokaa on liian vähän ja pitää raataa/liikkua enemmän että sitä vähääkään ruokaa saa. Vaikka oikeasti ihminen vain treenaa ja yrittää laihtua syömällä vähemmän, mutta eihän kroppa sitä ymmärrä.. Ja jos lepoa ja unta ei saa tarpeeksi niin kroppa ymmärrä sen niin että on huonot ajat koska pitää pysyä kokoajan liikkeessä. Tällöin läskiä syntyy varastoon kun koska kroppa ei keskittyy tärkeimpiin toimintoihin kuin rasvan pilkkomiseen... ja kortisoli myös kerryttää nestettä kroppaan. Ja mitä enemmän ihminen yrittää niitä kiloja tapella pois niin sitä enemmän stressihormoonia erittyy kunnes tulee romahdus. Ja yksi syy miksi läskit eivät lähde on rT3 hormoonissa mikä on jarruhormooni, erittyy kun stressiä on paljon ja se tietty kroppaa ”säästöliekillä” että siitä stressaavasta ajasta ihminen säilyy hengissä. Mikä tarkoittaa juuri sitä ettei niistä ylimääärisistä kiloista niin helpolla pääse eroon koska kroppa ei toimi kunnolla.

Omasta kokemuksesta tiedän ettei sitä nykyään tiedä mikä on normaali ruoka määrä. Söin pitkään 1500kcl päivässä tajuamatta että ihminen tarvitsee 1400kcl päivässä ihan vain paikallaan makaamiseen, mitä luulette että liikuntaa harrastavan kuuluu syödä? Pelkkä tunnin kävelykin voi polttaa 500kcl! Ihmiset eivät osaa ajatella näitä hormonien vaikutuksia koska heillä laihdutus ja lihoaminen on vielä niin yksinkertaista, mutta sitten kun päätyy siihen että vaikka syö miinuskaloreilla kunnon ruokaa ilman mitään sokeria tai viljoja ja liikkuu julmetusti mutta paino ei laske tai nousee niin silloin on pakko ruveta etsimään muita syitä asialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään ymmärrä miten hoikka tai normaalipainoinen voi lihota huomaamatta.

Itse olen hoikka ja jo 2kg tuntuu vaatteissa,  heti tulee tarkistettua missä mennään. Aineenvaihduntakin hidastui ehkä 10% joten silläkään ei ollut vaikutusta.

n58v

Vierailija
64/76 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä huomaamatta ne kilot lähtee kuin on tullutkin. Odottele vain.

Vierailija
65/76 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lihoin 10 kg juuri ennen kuin täytin 30 vuotta. Sitä ennen painoin aina +/- 5 kg saman verran.

Arvatkaapa miten ne kilot ”kuin varkain” tulivat:

Söin tavallista kotiruokaa miehen annoksia kerran päivässä, runsas aamupala, runsas iltapala, päivällä usein napostelua: pähkinöitä, suklaata, pullaa ym. Ihan huomaamatta! Joka viikonloppu söin sen terveellisen ruoan lisäksi esim. sipsejä, suklaata, karkkia ja muutaman oluen tai puoli pulloa viiniä. Meni vuosi ja 10 kg tuli. Päivän liikunnat oli max 10 000 askelta kävelyä, ei muuta.

Joten kerro toki, mitä syöt ja juot esim. viikonloppuisin.

Vierailija
66/76 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

Kiitos kommenteista.

Olen nyt viikon viettänyt tosi terveellistä elämää.

Söin em perusruokavalion lisäksi 1-2 x viikossa karkkia, leivoksia olen jättänyt ne viikon ajan nyt pois.

Aamupalalta olen puuron lisäksi jättänyt leivät pois.

Olen syönyt lounaansi mm kanakeittoa, proteiinipitoisia salaatteja.

Välipalalla vain joko hedelmä/tee tai iso smootie.

Pienensin annoskokoja.

Olen treenannut intensiivisemmin kuin aiemmin.

Muutos näkyy jo viikon jälkeen! Olin äsken Zaran sovituskopissa ja M-koko sujahti päälle helposti. Näytin tosi timmiltä ja sporttiselta peilistä. Aion jatkaa näin.

Kyllä vika taisi olla että söin terveellisesti mutta tosi suuria miehen annoksia ja pullia ja karkkeja ja samalla skippailin treenejä.

Vierailija
67/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
68/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihan sama, (161/82) tosin mulla olikin todella epäterveelliset elämäntavat enkä harrastanut oikeasti yhtään liikuntaa. Siitä on nyt kymmenen vuotta aikaa ja olen sen jälkeen lopettanut alkoholinkäytön sekä tupakoinnin kokonaan, samoin punaisen lihan syönnin, olen alkanut liikkua päivittäin ja karkkia tai muitakaan herkkuja tai roskaruokaa en syö kuin satunnaisesti muutaman kerran vuodessa. Ruokavalioon kuuluu paljon kasviksia ja marjoja ja vettä, koska en juo mitään muuta.

Painoa on tullut 12 kiloa lisää.

N41

Vierailija
69/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot? Välipalojen napsiminen?

Vierailija
70/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ruokavaliolla ja liikunnalla ei voi lihoa 10 kiloa vuodessa. Mieti ap vielä, syötkö herkkuja? Miten juomat? Niistä tulee yllättävän paljon kaloreita.

Syötkö joka päivä täsmälleen noin? kaloreita. Hormonilääkirys saattaa nostaa painoa lyhyellä aikavälillä paljonkin.

T. Th, joka pitää painonhallintaryhmiä

Vierailija
71/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt pakko sanoo että lisää liikuntaa ja ruve vegaaniksi. Mene kauppaan kävellen, tai pyörällä. Älä kulje hissillä, vaan portaita. Lissää liikuntaa tällä tavalla vaikka sitten: Mee ulos käv3lemään joka toinen päivä vähintään, 3 tunniksi. Osta koira ja mee sen kanssa aamulla ja illalla myös siis ulos, noin 2 tuntia. Juokse vapaa-ajalla sekä salilla 1 tunti. Tee vatsalihaksia salilla sekä kotona 2 tuntia. Tee punnerruksia 3 tuntia. Tee pakaralihaksia 2 tuntia. Sitten hypi vaikka hyppy-narulla 40 minuuttia. Mene pyöräilemään ulos joka päivä 3 tunnin kovaa ajoa. Älä käytä autoa, jos pakko nii ennemmin bussia. Siteen ruokavalio: eli syö veganiisti. Mutta suosittelen silti että elät hedelmillä, ja kasviksilla. Ja kuten diis tietysti salaattia. Älä käytä suolaa tai sokeria, ollenkaan siis. Älä syö mitään herkkuja, leipää, lihaa, jäätelöä, juustoa, limpparia, alkoholia ollenkaan. Itse laihduin vuodessa 400 kiloa. Nyt painan tällä hetkellä 32 kiloa vain.

Vierailija
72/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko aloittanut mielialalääkityksen parin vuoden sisällä? Joillakin lääkitys kasvattaa ruokahalua ja sitä kautta nostaa painoa.

Vierailija
73/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut edes mitenkään huomaamatta, mutta kiloista pääseminen (82 kg) on toistaiseksi osoittautunut ylivoimaiseksi tehtäväksi =(

Vierailija
74/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieni muistutus tähän lässytysten sekaan. Yksi suklaapatukka ~550kcal. Ei selittelyt auta. Turha yrittää.

Vierailija
75/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokavaliossasi tai liikunnassa ei ole tapahtunut muutosta etkä syö liikaa kulutukseen nähden niin voi olla hormonaallista ongelmaa. Se selviää jos pystyt laihduttamaan ongelmitta nuo ylimääräiset kilot. Silloin olet vain syönyt liikaa kulutukseen nähden. Jos paino jumittaa eikä mikään auta niin voi johtua hormooneista tuo lihoaminen ja ne pitää sitten läskeistä kiinni että laihdutus on ongelmallista. Kannattaa silloin jättää raskasliikunta ja keskittyä pelkästään syömään terveellisesti jonkin aikaa.

Vaihdevuodet.

Vierailija
76/76 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lihonut edes mitenkään huomaamatta, mutta kiloista pääseminen (82 kg) on toistaiseksi osoittautunut ylivoimaiseksi tehtäväksi =(

Luulisi, että jos on 82 kg pudotettavaa olisi painonpudotus ainakin alussa nopeaa.