Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten empatiakyvyttömyys

Vierailija
20.06.2018 |

Varmasti joku muukin kuin minä on törmännyt mieheen, joka on tosi mukava ja hyvää seuraa, jopa todella vahvasti kumppni, mutta tiukan paikan tullen on pakko tajuta, että homma sujuu vain myötämäessä. Miehellä ei ole kykyä asettua toisen asemaan vaikeuksien kohdatessa, ei vaikka miten yrittäisi selittää miten itse koen asiat.

Onko tämä asia, joka pitää vain oppia hyväksymään (miten) vai pitääkö siirtyä seuraavaan?

Kommentit (437)

Vierailija
41/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemukseni on se että naiset eivät halua empaattista miestä.

Vierailija
42/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas hankin varamiehen kun oma on empatiakyvytön. Kun miehellä oli vaikeaa niin enpä tukenut kun en itsekään tukea saanut vaikeuksissa.

Vaikutat tosi fiksulta. Miksi olette yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole empatian puutteesta, vaan siitä ettei jaksa kuunnella paskaa.

Miehet ei ihan tutkitusti pysty tuntemaan empatiaa naisia kohtaan.

Se on varmaan joku evoluution juttu, että pystyvät alkukantaisissa oloissa raiskamaan yms. jos halutaan pesudotieteillä siis.

Linkki tutkimukseen?

Vierailija
44/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty tähän kuvailemaan, mutta kyllä ymmärrän itsekin miehen välttelevän, mutta eihän tämä sillä parane. Esimerkiksi hänellä olisi ollut suhde työkaverinsa kanssa ja aina kun hän lähtee työmatkalle, alan itkeä. Hän pakenee tilannetta ja minun itkuni lisäksi tulee sitten paniikki, pettymys ja raivo. Ja jos hän olisi sen sijaan suhtautunut asiaan asiallisesti ja lohduttavasti, asia olisi ihan eri jamassa.

Ap

No sanotaanko, että hieman hankala tilanne. Ja en usko, että miehellesi on helppo paikka keskustella rakentavasti pettämisestään. 

En kyllä ymmärrä miksi te olette vielä yhdessä. Olisi kyllä rasittavaa tuollainen, jos vaimo alkaisi poraamaan joka kerta kun lähtee työmatkalle.

Vierailija
45/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu siltä että naiset haluavat miehestä naisen ja miehet naisesta miehen. Jospa nyt kuitenkin oltaisiin ihan reippaasti miehiä ja naisia. Ottakaa tai jättäkää.

Nykyaikana jätetään koska siihen on varaa. Heterosuhteissa voi jakaa seksuaalisuuden, mutta näi bi-naisena olen vanhemmiten siirtynyt niin psyykkisesti kuin fyysisestikin ”omaan seurakuntaani”. Ja tullut onnelliseksi. Ei kukaan jaksa loputtomasti tahallista ymmärtämättömyyttä, itsekkyyttä ja puhdasta tyhmyyttä.

Vierailija
46/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen kokemukseni on se että naiset eivät halua empaattista miestä.

Niinpä! Ja naiset eivät hommaa sellaista miestä josta eivät voi valittaa. On siistiä juoruta naisten kesken suhde- ja miesongelmistaan muille ja saada sympatiaa.

Vierailija
47/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna empatia ei ole auttanut tässä elämässä yhtään mitään. Mitä se purkautuminen edes auttaa, jos ongelma ei ratkea sillä? Muutenkaan minua ei kiinnosta tapahtumat, jotka eivät kosketa minua tai joihin en edes voi mitenkään vaikuttaa.

Vierailija
48/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ap:n väite pitää sinänsä paikkansa että miehet ovat empatiakyvyttömämpiä, toisaalta taas sitten naiset ovat rationaalisessa päätöksen teossa paljon huonompia ja jäävät vatvomaan päätöksen teon kannalta täysin epäolennaisia asioita. Varmaan evoluutiolla ja ylipäätään naisen ja miehen tehtävien jaolla on ollut asuutta asiaan. Jos kivikautinen mies metsästysreissulla olisi jäänyt osoittamaan saaliille empatiaa niin se kivikautinen perhe olisi jäänyt ruoatta.

Tällä tarkoitin, että ap ei voi odottaa mieheltäänn samanlaista empatiaa kuin naisystäviltään saavat. Mies toimii ja miestä ohjaa erilaiset vaistot. Jos et tätä käsitä mies on täysin väärä kumppani sinulle.

Vierailija
49/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten hömpötyksiä kirjoitti:

Suoraan sanottuna empatia ei ole auttanut tässä elämässä yhtään mitään. Mitä se purkautuminen edes auttaa, jos ongelma ei ratkea sillä? Muutenkaan minua ei kiinnosta tapahtumat, jotka eivät kosketa minua tai joihin en edes voi mitenkään vaikuttaa.

Minäminäminä. Narsismin aakkoset.

Vierailija
50/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa tapailemani liehen kohdalla. En edes viitsi puhua hänelle kaikesta, kun hän ei tunnu yhtään empaattiselta. Mistähän löytyisi empaattinen mies? Tai no voin toki naisenkin ottaa kun olen biseksuaali, ehkä niin olisi helpompaa...

No ei kai nyt tapailuvaiheessa pidä kaataa paskaa toisen niskaan? Ei ihme, jos ei osoita empatiaa.

Johan sanoin että en viitsi puhua hänelle kaikesta, joten en ole kaatanutkaan. Olen vaan huomannut, että häntä ei tunnu tippaakaan järkyttävän mitkään järkyttävät uutiset tai muiden ihmisten kamalat kohtalot.

Pitäisikö ihan kaikesta järkyttyä koko ajan? Tai muiden kohtaloista? Kerro nyt pari esimerkkiä, mistä pitäisi järkyttyä.

Vierailija
51/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaan huomannut, että häntä ei tunnu tippaakaan järkyttävän mitkään järkyttävät uutiset tai muiden ihmisten kamalat kohtalot.

Minkälaista reaktiota pitäisi järkyttävistä uutisista tai muiden kamalista kohtaloista miehelle tulla? 

Esim Pohjois-Koreassa on hirveää. Auttaako joku hysteerinen itku asiaan mitään? Ei. Voinko tehdä asialle jotain? En. Joten asiaa ei kannata kummemmin vatvoa. Se vie vain pois henkisistä voimavaroista joilla yrittää pitää itseään kasassa.

-mies

No voisi edes todeta, että jotkut uutiset, tapahtumat ja ihmiset ovat hirveitä. Mies tuntuu välillä jopa naureskelevan noille.

Vierailija
52/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ongelmat on yleensä sellaisia jotka ei kiinnosta miehiä ns v#ttuakaan. Toki mukaempaattinen osaa vastailla että voivoi ja harmi, mutta ei ne silti kiinnosta tai koske. Sitten jos tuntuu että nainen syyttää miestä jostain kummallisesta, kuten että töissä vituttaa niin meneehän siitä puolustuskannalle.

Avautukaa niille tyttökavereillenne.

Vierailija
53/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmat on yleensä sellaisia jotka ei kiinnosta miehiä ns v#ttuakaan. Toki mukaempaattinen osaa vastailla että voivoi ja harmi, mutta ei ne silti kiinnosta tai koske. Sitten jos tuntuu että nainen syyttää miestä jostain kummallisesta, kuten että töissä vituttaa niin meneehän siitä puolustuskannalle.

Avautukaa niille tyttökavereillenne.

Todellakin. Myös alapäästä. Senkin ne tytöt tyydyttää monta kertaa paremmin. Juntti.

Vierailija
54/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nurinkurisesti tuntuu monet tämän ajattelevan. Se että mies selvästi reagoi tunneperäisesti naisen negatiivisiin tunteenpurkauksiin kertoo päin vastoin juuri siitä että miehellä on empatiakykyä. Mikäli reaktio (tai sen puute) olisi sama kuin vaikkapa puhelinluettelon ääneen lukemiseen niin sitten voisi kyseenalaistaa miehen empatiakyvyn. Eli ongelma on ennemminkin siinä että mies ei osaa niitä myötäelämiään negatiivisia tunteita käsitellä. Ja vaikeaa se on varmasti naisellekin jos joutuu jatkuvasti toisen linkasankona toimimaan. Miehillä tietysti kun on tyypillisesti vähemmän läheisiä ihmissuhteita joille itse voisi tuntojaan purkaa niin sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
55/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut, että miehillä jolla on hyvä äitisuhde tai edes läheinen sisko, niin osaavat paremmin puhua tunteista ja näyttääkin niitä. Useasti miehillä, jotka ovat olleet enemmän ns. äijien seurassa on vaikeuksia näyttää tunteita tai eivät osaa näyttää niitä. He harrastavat penkkiurheilua mielummin, kun lähtevät itse urheilemaan ja juovat kaljaa, kun eivät ymmärrä muusta esim. ruokaviineistä jne. Opittua asiaa vaikuttaisi olevan, mutta toki persoonallisuuskin vaikuttaa eli geenien ja ympäristön yhteisvaikutus.

Vierailija
56/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut, että miehillä jolla on hyvä äitisuhde tai edes läheinen sisko, niin osaavat paremmin puhua tunteista ja näyttääkin niitä. Useasti miehillä, jotka ovat olleet enemmän ns. äijien seurassa on vaikeuksia näyttää tunteita tai eivät osaa näyttää niitä. He harrastavat penkkiurheilua mielummin, kun lähtevät itse urheilemaan ja juovat kaljaa, kun eivät ymmärrä muusta esim. ruokaviineistä jne. Opittua asiaa vaikuttaisi olevan, mutta toki persoonallisuuskin vaikuttaa eli geenien ja ympäristön yhteisvaikutus.

Tämä on ihan totta, oma mieheni on juuri tuollainen.

Välillä silläkin menee mökötykseksi paha olo, mutta yleensä se sitten avautuu siitä ja voi paremmin. Itse en voi sietää tuota ns. miehistä pahan olon kiukkuamista, eli mökötystä, se on myös sitä ns. ukkoutumista, jonka takia vanhemmat miehet jätetään usein.

Muistan esim. tätini miehen, joka istui 40v iästä eteenpäin kiikkutuolissa valittamassa, ihan kamala, eikä uskaltanut enää liikkua kodin ulkopuolella.

Vierailija
57/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoita tuossa nyt sitten empatiaa. Nainen oikkuineen on miehelle useimmiten käsittämätön olento.

Ei naisetkaan käsitä miesten oikkuja, esim. miten niin monet miehet on murhaajia, raiskaajia, rikollisia vain koska eivät hallitse tunteitaan ja oikuttelevat.

Hyvä esimerkki naisten liioittelusta. Jotenkin ei yllättänyt tämä.

Aika hyvä esimerkki miehen liioittelusta ja sisälukutaidon puuttesta.

Jotenkin ei yllätä tämä ollenkaan, miesten äo-ongelmat tietäen.

Vierailija
58/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoita tuossa nyt sitten empatiaa. Nainen oikkuineen on miehelle useimmiten käsittämätön olento.

Ei naisetkaan käsitä miesten oikkuja, esim. miten niin monet miehet on murhaajia, raiskaajia, rikollisia vain koska eivät hallitse tunteitaan ja oikuttelevat.

Hyvä esimerkki naisten liioittelusta. Jotenkin ei yllättänyt tämä.

Aika hyvä esimerkki miehen liioittelusta ja sisälukutaidon puuttesta.

Jotenkin ei yllätä tämä ollenkaan, miesten äo-ongelmat tietäen.

Ja silti sua kiinnostaa puhua miehistä.

Vierailija
59/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kohdannut miehiä, jotka alkavat vaikeiksi ja suorastaan ilkeiksi, kun heille koettaa puhua negatiivisista tunteista. Vaikkeivät nämä tunteet siis edes kohdistuisi mieheen itseensä, vaan esim. "oli tänään vaikeaa töissä". Ainakin yksi tällainen "epäempaattinen" mies sai lopulta selitettyä, että hän kokee minun valitukseni niin, että hänen pitäisi jotenkin ratkaista asia ja että kun avaudun ongelmasta, hän kokee, että ongelma on jotenkin hänen syynsä. Miehet eivät kai useinkaan ymmärrä puhumisen voimaa. Että nainen puhuu keventääkseen mieltään, eikä siksi, että hän kippaa asian miehen ratkaistavaksi.

Luin vajaa 20 vuotta sitten kirjan, jossa käsiteltiin sukupuolten välisiä eroja ja niiden aiheuttamia ongelmia. Siinä puhuttiin juuri tuosta, kuinka miehet yleensä ahdistuvat, kun nainen kertoo ongelmistaan, koska heillä on vahva tarve auttaa naista ja kokevat alitajuisesti naisen pyytävän apua ja tuntevat voimattomuutta, kun eivät voi naisen työongelmille mitään, nainen taas ihmettelee miksi mies hermostui, kun halusi vaan keventää sydäntään kumppanilleen.

Sitä voidaan sitten pohtia miksi juuri miehen tapa reagoida on se väärä ja naisen oikea.

Vierailija
60/437 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää burkha päälle ja muuttakaa arabimaihin, jos olette niin tyytymättömiä suomalaisiin miehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän