Miksi kuvitellaan että kaikki janoavat parisuhdetta?
Esim minä en ole koskaan halunnut parisihde-elämää, eikä se sovi mulle ollenkaan, olen aina pitänyt kiinni omasta vapaudestani enkä voi kuvitellakaan että jakaisin talouteni jonkun miehen kanssa.
Meitä on paljon, jotka näin ajattelee, etteivät ole mitään vailla ilman kumppania.
Edelleen tätä elämäntapaa silti ei tunnuta hyväksyvän, mikähän kateus tms siinä on taustalla, että parisuhde-elämää vain yhä tyrkytetään kaikkialla. No tietysti siitäkin moni bisnes repii rahansa, se on yksi syy. Mutta muutenkin, aina jaksetaan lässyttääö isot ihmiset, kaikki on niiiin kamalaa ja mälsää ilman mies- tai naisystävää, yhyy yhyy.
En ymmärrä miten se elämänlaatu paranee kun otetaan joku puoliso saman katon alle valittamaan, sitähän se sitten on, kaksi aikuista kyttää ja valittaa enimmän osan aikaa toistensa elintavoista. Mutta siihen on kaikkien pyrittävä maailman mukaan, vaikka hampaat irvessä. Koska se on "normaalia".
Ei ole kaikille. Hyvin iso osa ihmisistä haluaa elää ILMAN parisuhdetta ja on silloin tyytyväisimmillään elämäänsä, ei päinvastoin. Se pitäisi jo myöntää, eikä aina jauhaa "sinkuista". Sinkku-sanalla viitataan aina ihmiseen joka etsii parisuhdetta, joten se sana ei kuvaa meitä kaikki parisuhteetta eläviä erakkoluonteita.
Kommentit (23)
Ärsyttää/huvittaa sekin kun nämä parisuhdeihmiset ja kumppania etsivät, eli ne "sinkut" aina toitottaa naimisiin PÄÄSYSTÄ, mulle se olisi JOUTUMISTA (kuten joku toinenkin sano) ja pahin painajainen. Eli naimisiin minua ei saisi kuin pakolla, ja Suomessa sellasta pakkoa ei onneksi (enää) ole.
Toinen mikä ärsyttää on kaikenmaailman ohjelmissa ja jutuissa miehenkipeiden akkojen hokema "jokaisen tytön unelma pienestä asti on saada prinsessahäät"... Aha, enkö sitten ole nainen ja ollut tyttö, kun minua häät vain ällöttää ja on ihmetyttänyt niistä ainoastaan kuka hullu sellaset itselleen haluaa.
Että ilmeisesti noi parisuhderiippuvaiset ajattelee että kaikilla on heidän ajatusmaailma.
Huhhei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on kyllä ihan hyvä, että sana sinkku on korvannut vanhanpiian - se jos mikä oli asenteellinen.
Sinkku nyt lähinnä tarkoittaa yhtä. Sitä, että on vain yksi, joka ei ole osa jotain isompaa kokonaisuutta. Mitä parempaa sanaa kaipaat? Musta tuntuu, että olet itse keksinyt sinkku-sanalle tämän muka usein käytettävän määritelmän, jonka mukaan sinkku etsii aina parisuhdetta. Eihän se liity tuohon sanaan mitenkään.
Vanhapiika on lapseton, nykyään sanotaan sinkuiksi äitejäkin, jotka ei elä parisuhteessa. Minua toi sana ällöttää, sinkkuja pidetään muna- ja pluhaukkoina, ei se kuvasta ihmistä joka ei ole vailla puolisoa. Katokaa vaikka tv:n sinkkuohjelmia, kaikissa ollaan vailla vastakkaista sukupuolta (tai homot omaansa). Moniko "sinkku" tuntee olevansa vailla jotain, hyvin harva, ainakin naisista.
Minä en itseäni sinkuksi kutsu, koska en miestä etsi. Ihan sama miksi muut itseään kutsuvat, siihenhän en voi mitenkään vaikuttaa.ap
Vanhapiika tarkoittaa kyllä sellaista, joka ei ole koskaan "päässyt" naimisiin, kuten asia aikanaan ilmaistiin. Ei siis lapsetonta. Avioliittoa pidettiin itseisarvona ja aviottomille lapsille ja naimattomille aikuisille oli halventavia sanoja, jotka ovat nyt hiipumassa unholaan, esim. susiparia ei käytetä enää käytännössä ollenkaan ellei sitten huumorimielessä, koska avoliitto on niin normaali asia nykyään. Yhtä lailla kuin yhden hengen taloudet. Minusta asenteet ovat muutamassa kymmenessä vuodessa muuttuneet tosi paljon ja muuttuvat edelleen.
Me ymmärretään sana sinkku selvästi täysin eri tavalla. Itse en liitä siihen millään tavalla automaationa seuranhakua.
Kyllä siihen sanaan liittyy automaattisesti seuranhaku, katso vaikka tv-ohjelmia. Eihän tuollasta humpuukisanaa muuhun edes tarvita. En mä itseäni ainakaan sinkuksi kutsu, tulee heti mieleen munan tai piirakan kipeät ihmiset, enkä ole milläälailla sellanen, kuten ei suurinosa muistakaan ilman seksisuhteetta elävistä. Ihan normaalia elämää eletään eikä vailla sitä.
Juuri näin.