Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Mulla on perseessä reikä mut joupukki lupas tuoda mulle uuden joulalahjaksi, ja sit mulla on pippeli josta tulee pissaa ja nenä jolla haistaa ja silät jotka liikkuu ja päässä tukka joka hulmuaa
- Toisen rinnan alla selvä pieni kolmas nänni (nännipiha ja nipukka) joka on lisäksi tuntoherkkä.
- Suuri lommo kallossa ja poikkeuksellinen paksu luumassa kallon takaosassa. Ilmeisesti synnynnäisiä molemmat. Lommo näkyy kun hiukset ovat märät ja pitkin päätä, ei muuten.
- Ulkoneva häntäluu joka ei näy, mutta haittaa välillä istumista. En voi esimerkiksi istua kovalla lattialla niin että nojaan taaksepäin.
Ylimääräinen kulmahammas oikealla puolella, hammasrivin "sisäpuolella" eli kieltä vasten. Sillä puree helposti kieleen. Lisäksi varsinaiset kulmurini ovat tosi pienet, siis hammasrivissä niiden kohdalla on "kuoppa", ja tämä ylimääräinen on sitten tietysti tosi komea.
Vitiligo nivelien päällä. Oikean lonkan päällä on isoin vitiligo alue joka on täsmälleen Australian kartta! ! Siinä on myös Tasmania. (Enkä ole Porvoosta.)
Synnynnäinen hammasvaurio. Olen alle kolmekymppinen ja n. puolet hampaista puuttuu, hammaslääkärin mukaan etuhampaatkin tulee katkeamaan parin vuoden sisällä.
Korvani ovat erikokoiset ja myös erimuotoiset. Paskat geenit tai mikä lie kasvuhäiriö korvalehden rustoissa.
Vierailija kirjoitti:
Multa puuttuu kaksi hammasta edestä. Ne ei siis koskaan ole siihen tulleet, eikä niitä ole päässäni (otettu röntgenkuva). Sitä ei kyllä edes huomaa, koska hampaani ovat ihan vierekkäin ja tasaisessa rivissä. Moni on tätä ihmetellyt jos olen kertonut, koska eivät ole edes huomanneet. Eli ei ole mitään koloja :D
Multa puuttuu ylhäältä oikea 2. hammas, ja alhaalta vasen kulma sekä oikea 2. hammas. Kukaan ei huomaa mitään, vaikka siis ylhäällä oikean ensimmäisen etuhampaan vieressä on suoraan kulmahammas.
Minulla ei kasva ollenkaan kainalokarvoja eikä hikeni haise. Korvavaikkuni on myös todella vähäistä, kuivaa ja vaaleaa.
Ruskeat hiukset, lähes värittömät kulmakarvat ja parta, mutta muu karvoitus ihan selkäkarvoja myöten on hyvin erottuvaa tummaa, lähes mustaa. Voisiko naamakarvoitus olla tummaa ja muualla sitten vaikka väritöntä, eheii ei, se olisi liian hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iiriksessä ruskea läikkä, muuten silmät on siniset
Tuo on nimeltään heterokromia, minullakin on.
Ei muuten ole, ainakin Googlen mukaan heterokromiassa toinen silmä on kokonaan eri värinen toiseen silmään verrattuna. Itsellä sama homma eli vain pieni tumma läikkä sinisissä silmissä.
Älä usko kaikkea mitä googlesta löydät.
Heterokromia voi ilmetä monella eri tavalla. Samassa silmässä voi olla kahta väriä (sininen+ruskea) tai silmät ovat kauttaaltaan samaa väriä mutta keskenään eripariset (toinen silmä kokonaan ruskea, toinen kokonaan sininen).
Silmän pigmenttiluomi (nevus) onkin sitten eri juttu. Pigmenttiluomi voi nimittäin syntyä silmän valkoiseen osaan. Näyttää aika hurjalta, jos ihmisellä on siniset silmät ja kookas tumma pigmenttiluomi.
En nyt muista ketään julkisuuden henkilöä, joka sopisi malliesimerkiksi tähän. Olen kyllä nähnyt yhden, jolla oli pieni pigmenttiluomi silmässä, mutta silmien väri oli ruskea. Ja pigmenttiluomi samaa väriä eli se ei herätä niin paljon huomiota. Enpähän vaan muista henkilön nimeä. Nuo kansainväliset julkkikset usein antavat photoshopata valokuvansa ennen julkaisua. Sääli sinänsä, koska erikoiset silmät (heterokromia, nevus) ovat minulle mieluisa lääketieteellinen kuriositeetti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kasva ollenkaan kainalokarvoja eikä hikeni haise. Korvavaikkuni on myös todella vähäistä, kuivaa ja vaaleaa.
Siis onko korvavaikku normaalia? En tiedä väriä koska minulla ei sellaista ole eikä tule.
Jalassa sydämen muotoinen syntymämerkki, joka kasvaessani venyi afrikan/heovsen pään muotoiseksi. Lisäksi minulla on kuoppa rinnassa. Rintaranka jotenkin sisäänpäin kääntynyt. Suvussani on tätä. Ei haittaa pienitissistä minua, sillä on korostaa minulle rintavaon : D Alaselässä paha skolioosi, joka kuulemma tulee vaivaamaan vanhana.
Ehdoton erikoisuus on se, että kehoni on hoikka ja muodokas. Hoikkuus ainakin nykypäivänä erikoisuus.
Toisessa kädessäni oleva palovamma kiertää siististi yhdessä ”nauhassa”käden ympäri, vähän niinkuin rannekoru. Poltin käteni pahasti lapsena useammasta kohdasta mutta jostain syystä jäljet jäi vaan tuohon.
Minulla on samalla tavalla, luonnostaan tikkusuoraan kasvavat kynnet kuten äidillänikin oli. Tykkään pitää ne mahdollisimman pitkinä ja lakkailen niitä usein. Mitään muuta ei nyt tule mieleen, olen kai muuten ihan tavallinen.
Päästän todella pahoja pieruja.
Todella toivon että palaisit tähän keskusteluun ja lukisit viestini. Minulla oli samanlainen luomi vuosia, joka paljastui sittemmin ihosyöväksi (tyvisolusyöpä). Olen alle 40-vuotias. Luomi ei oireillut mitenkään mutta hakeuduin tutkimuksiin kun luin lehdestä erään naisen tarinan jolla oli samanlainen syöpäluomi.